PDA

View Full Version : verkoop en aankoop



pieter91
22 augustus 2009, 18:23
Goededag,

Ik bezit momenteel een Line 6 Spider 2 212 (150 watt) en ben na 3 jaar nu zover dat ik wel eens wat anders wil. Ik heb hem toen gekocht vanwege zijn vele functies, maar ik weet inmiddels wel wat ik nodig zou hebben aan effecten.
Nu heb ik de Spider 2 dan, maar ook de FBV Shortboard (nieuwprijs: 285e), en ik heb een op maat gemaakte flightcase voor de versterker.
De vraag was: wat kan ik hier nu nog voor vragen/krijgen? Hoeveel zijn deze dingen waard?

2e: Ik had rondzitten kijken naar buizencombo's, nu was mijn oog gevallen op de Marshall Haze 40, deze zit in de prijsklasse waar ik naar wil kijken (500-750e). Maar ik kan op internet er op nederlandstalige sites maar weinig over vinden. Op http://www.dwmusicstore.com/marshall-haze-40c.html word die aangeboden, maar dat is een webshop.
Wat vinden jullie ervan en weet iemand waar ik hem ook kan uittesten? (omg Tilburg).
Of raden jullie toch iets anders aan?

Alvast bedankt, Pieter

DVBAS
22 augustus 2009, 18:58
Je zou eerst wat meer info moeten geven over wat je precies wilt doen met die versterker voordat mensen je hun mening geven. Als je iets zoekt voor bijvoorbeeld classic rock meet te spelen is deze versterker misschien wel geschikt voor jou (ik heb alleen horen zeggen dat de speaker niet zo goed is, maar ik heb hem zelf nog niet getest). Als je bijvoorbeeld loeiharde metal wilt spelen zoek je beter iets anders.

Je zult eerst meer info moeten geven (genre, waarvoor je hem wilt gebruiken (live, oefenen),...) voor iemand je goed kan helpen.

Over die spider zal ik mij niet veel uitspreken, maar ik vrees dat je er niet veel voor zult krijgen. Ze zitten immers al bij reeks 4 en die spider II's waren niet bepaald schitterend. Misschien kan je er nog zo'n 100-150 euro voor krijgen als je geluk hebt, misschien iets meer met die flightcase bij (de spider III's zullen immers de tweedehandsmarkt overspoelen als de IV series beter blijken te zijn (naar mijn mening)).

(Mag ik trouwens ook eens vragen wie er precies aan kop staat?)

pieter91
22 augustus 2009, 20:11
Het genre dat ik speel met de band (dus voor repetitie en optredens) is in de richting van 3 Doors Down / U2. Dus ik hoef geen versterker waar ik loeihard of metal mee kan spelen. Ik wil mooi clean kunnen spelen, een goede distortion en wat er een beetje tussen in zit.

De Flightcase is op maat gemaakt, dus in principe alleen toepasbaar bij de spider 2 150 watt model, dus dat maakt het al lastiger. Ik had al wel verwacht dat ik voor de versterker geen 200 euro meer kan krijgen. Maar de shortboard? die is toepasbaar op de laatste 3 modellen. Dus die behoudt wel zijn waarde.

Aangezien ik pas 17 ben en er voor moet sparen, verwacht ik ongeveer dat ik als ik mn huidige spullen zou verkopen, ik (alles dan) zo'n 300 euro kan krijgen, en dus dan maar ongeveer 300 hoef bij te leggen.

Bij de Marshall is er trouwens als accesoires een uitgebreidere footswitch voor zo'n 50 euro. Maar die kan ik altijd nog bestellen via internet. (tot nog toe alleen maar bij onze oosterburen gevonden).

the sure thing
22 augustus 2009, 21:30
... De Marshall HAZE is niet geschikt voor het cleane werk wat jij wilt. Je zou een VOX (AC30cc) eens uit kunnen proberen.

pieter91
23 augustus 2009, 23:13
Heb nog even gekeken, maar de vox is aan de te prijzige kant voor mij, tweedehands staan er nog niet zoveel op.
Door dat ik nog een leek ben op buizencombo's kan ik van de ac30 alleen zeggen dat er wel voldoende op zit, maar hoe bedien je het? je kunt maar 2 kanalen opslaan, maar per kanaal kun je wel 3 keuze's maken. Moet ik dan tot 1 komen? Ook mis ik toch wel een boost functie aangezien ik sologitarist ben in de band en die toch wel nodig heb. Al hoewel je hier evt. wel nog een pedaal voor kunt kopen om in de fx loop bij te zetten. Maar dan zit je toch al wel aan de 1000 euro.
Heb ook gekeken naar de ac15, wel te betalen, alleen maar 1 kanaals en geen effectloop, dus dan moet ik evt. met losse pedalen gaan werken, maar zoals ik al zei, dan wordt het me voorlopig te prijzig.

Kunnen jullie meer vertellen over de Haze? waar heb je op gebaseerd dat de clean niets voor mij is? Ik heb tot nog toe van beide versterkers alleen nog maar demofilmpjes gezien. Van de Haze clean was ik niet helemaal kapot maar denk toch wel over tevreden, voordelen van deze is toch wel de boostfunctie en evt. ingebouwde delay. Wat ook makkelijk te bedienen is.

Weten jullie zo nog andere versterkers om naar te kijken? Had zelf nog gekeken naar de Lancy VC30 maar dit is toch niet iets voor mij.

pieter91
28 augustus 2009, 16:33
Vandaag bij een muziekwinkel geweest (elektrische westerngitaar gekocht).

Toevallig stond hier de Haze 40, conclusie: hij valt af. De clean vond ik nog wel meevallen, maar de drive wilde er niet echt uitkomen, en was niet de klank die ik zocht.

Ze hadden daar verder weinig een buizenversterkers staan voor onder de 1000 euro, heb toen toch nog op een Laney Lionheart gespeeld, de 20watt head + 2*12 speaker cabinet. Dit was eigenlijk toch wel wat ik zocht, met nog een pedaaltje erbij voor de solo's zou ik het zo willen. maar...

Ik wil toch nog steeds voor een combo gaan, en die stack is nogal prijzig. Nu had ik nog even gevragen en je hebt er ook een 1*12 5 watt combo van... 720 euro (internet goedkoper), maarja... 5 watt, kan ik daar iets mee?
Het zal goed genoeg zijn voor op mn kamer, maar kan ik daar mee rondkomen bij de repetitie en optredens (de andere gitarist speelt over een 100watt transistor), die 20watt head had naar mijn idee wel voldoende power, maar ik denk dat die 5watt combo het niet gaat redden, of heb ik het mis?
En scheelt dit ook in de overstuur? (wss ga ik niet zover met de gain) en de headroom?

iWishmaster
28 augustus 2009, 17:03
Ik heb een paar maanden geleden mijn Spider II 210 voor 225 euro verkocht. Heb 'em wel een jaar te koop gehad in totaal ... Ik denk wel dat je er voor het totaalsetje met wat geduld tussen de 200 en 250 moet kunnen krijgen, maar je moet wel geduld hebben ...

pieter91
28 augustus 2009, 17:37
Net op de webshops bij onze oosterburen gekeken, en zag een prijsverschil van ruim 300euro met de muziekwinkel. Om dan het bijbehorend cabinet 2*12 erbij te doen zit je in totaal op 1000. Bij thomann bieden ze ook combinatiepaketten aan met andere speakerkasten. Is het bijvoorbeeld iets om naar een andere (goedkopere) speakerkast te kijken en die er los bij te kopen, zodat ik toch de 20 watt heb?

Haaspaas
28 augustus 2009, 18:55
Goededag,

Ik bezit momenteel een Line 6 Spider 2 212 (150 watt) en ben na 3 jaar nu zover dat ik wel eens wat anders wil. Ik heb hem toen gekocht vanwege zijn vele functies, maar ik weet inmiddels wel wat ik nodig zou hebben aan effecten.
Nu heb ik de Spider 2 dan, maar ook de FBV Shortboard (nieuwprijs: 285e), en ik heb een op maat gemaakte flightcase voor de versterker.
De vraag was: wat kan ik hier nu nog voor vragen/krijgen? Hoeveel zijn deze dingen waard?


Dat shortboard is tegenwoordig een stuk goedkoper. 150 euro bij de Duitsers (en om die reden ook uitverkocht trouwens ;)).

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Line-6-FBV-Shortboard-/art-GIT0004485-000