PDA

View Full Version : dag iedereen



Barnways
22 augustus 2009, 18:01
Hoi, ik ben Marc en kom uit België. Ik ben 47 jaar en speel al in bandjes van toen ik 16 was. Twee jaar geleden ben ik ermee gestopt. Door verkeerd stemgebruik kon ik niet meer zingen zoals ik het wou. Ik heb een hele periode logopedie achter de rug. Maar uiteindelijk is het niet goedgekomen. Daarom ben ik toen overgestapt op bas. Maar het was niet mijn ding, en daarom heb ik mijn versterker en cab (Eden Nemesis) te koop gezet om terug een gitaarversterker aan te schaffen. Ik heb mijn zinnen gezet op "de Blues" een genre dat ik eigenlijk nog nooit heb gespeeld, ik ben geen vingervlugge soloman, maar ik heb de intentie om het onder de knie te krijgen. Ik wil dus een lampenversterker die daar uitstekend voor kan dienen, zoals daar zijn; De Peavey Delta Blues, de hod rod deluxe, of iets in die aard. Ik heb een strat en een tele :strat:.
Groetjes,
Marc

budje
22 augustus 2009, 18:04
Welkom!

Met een strat en een tele moet je eigenlijk overal wel blues op kunnen spelen, als het maar niet teveel "metal-gain" heeft

JeroenSchaaf
22 augustus 2009, 18:08
Hee Welkom hiero!:cheerup:

speulmenneke
22 augustus 2009, 18:18
Hallo Marc,

Welkom op het forum.

Mendel
24 augustus 2009, 15:47
He Marc, Ik ben helemaal weg van Vox, ik heb zelf een Vox 30w: AC30VT. Geweldige effecten en bovendien en buis erin, perfect geschikt voor wat jij wil spelen:)

M

Kim Wilson
24 augustus 2009, 16:04
Met alle respect, maar een AD30VT is geen buizenversterker. :)

Welkom Marc. De door jou genoemde amps zijn prima om blues te spelen. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de oudere Fenders, maar die liggen wel in een andere prijsklasse. Ik weet alleen niet wat je budget is natuurlijk. :)

ellisvertellis
24 augustus 2009, 16:31
Welkooom!

Mijn amp is de Fender Blues Deville, superding en betaalbaar, maar helaas nogal zwaar. Ik kan wel de Blues Jr aanraden: perfect betaalbaar (ong.450€), 100% draagbaar, 15 Watt EL-84 lampen en heerlijke bluesklank!

Ellis

Barnways
24 augustus 2009, 17:43
Welkooom!

Mijn amp is de Fender Blues Deville, superding en betaalbaar, maar helaas nogal zwaar. Ik kan wel de Blues Jr aanraden: perfect betaalbaar (ong.450€), 100% draagbaar, 15 Watt EL-84 lampen en heerlijke bluesklank!

Ellis

Ik heb ooi t een deville 410 gehad, heel tevreden van de klank, maar inderdaad loodzwaar! ik ben nu op een leeftijd gekomen dat ik de voorkeur geef aan een lichter model. Gaat die blues Jr. hard genoeg om onversterkt te repeteren met een band?

ellisvertellis
24 augustus 2009, 17:52
Zeker weten! Heb er al mee gerepeteerd en geloof dat hij op 4 of 5 (hij gaat tot 10) moest staan om met mijn Deville op 2,5 te kunnen meedraaien (rock met stevige drum). En als je weet hoe luid die Devilles gaan, kan je't op die manier wel inschatten, denk ik.

Ik verkies die Jr. boven een hot rod deluxe, hij klinkt door die EL84s ook gewoon anders.

Succes met de zoektocht!

Barnways
24 augustus 2009, 18:04
Bedankt voor de tip, ik zal'm eens uitproberen... :)