PDA

View Full Version : Line 6 pod studio UX2 demo



WICKED
22 augustus 2009, 15:48
http://www.youtube.com/watch?v=h51jHIV4rek

Checking my new line 6 pod studio ux2

sorry for the bad intonated guitar...

i'm just playing around... it's nothing serious so don't take it serious:)

hoop dat jullie er wat aan hebben! tips/kritiek over sound welkom!

Riky
22 augustus 2009, 18:27
lekker gespeeld. Je gebruikt wel beetje teveel ongepast je tremelo vind ik, maar je speelt zeker beter dan mij:)

Op de een of andere manier gaat het mij alleen wel vervelen....

Geluid vind is beetje te modderig. Ik wil zelf ook nog wel zo'n ux 2. Leuk spul!

WICKED
22 augustus 2009, 18:42
he thnx man!

ehmmm het zijn 4 takes die op elkaar lijken, het is inhoudelijk misschien saai ja... het ging ook niet echt om de inhoud maar het was gewoon een sound checking. Daarbij moet ik toegeven dat ik nog al wat paranoide speel als ik maar wat aankloot haha:p Vind het zelf ook bij bepaalde dingen modderig, en bij andere dingen weer vol en goed. Ga kijken wat ik daar aan kan doen!

samthegreat4
22 augustus 2009, 20:23
I went down to the crossroads...
Handen af van m'n blues! :seriousf: Jij gaat maar fijn shredden !@%
Nah, klinkt wel aardig, beetje modderig, maar dat kan je nog wel tweaken.
En verder, ik kan niet shredden (beetje misschien), maar daar moet je technisch wel in getraind zijn en daarvoor wel respect, maar ik vind het persoonlijk altijd een beetje snel vervelen, zoals al gezegd.

Divine
22 augustus 2009, 20:56
http://www.youtube.com/watch?v=h51jHIV4rek

Chekking my new line 6 pod studio ux2

sorry for the bad intonated guitar...

i'm just playing around... it's nothing serious so don't take it serious:)

hoop dat jullie er wat aan hebben! tips/kritiek welkom

It's nothing serious so don't take it serious?

en dan tips/kritiek welkom?

Tja.. wat wil je dan horen aangezien het toch niks serieus is en ik het niet serieus moet nemen. ;)

WICKED
22 augustus 2009, 21:52
Ik ben toch wel duidelijk dat het alleen om de sound ging en niet mn spel of niet?

"Checking my new line 6 pod studio ux2

i'm just playing around... it's nothing serious so don't take it serious"

"het ging ook niet echt om de inhoud maar het was gewoon een sound checking"

kritiek / tips over de sound dus niet over mn spel!! het ging gewoon puur om die line 6!

WICKED
22 augustus 2009, 22:10
Maar om dan toch op de gitaar in te gaan... ik shred toch niet alleen?:P Ik probeer in t filmpje een beetje te kijken wat je met die sound kan. Trouwens ik ben eigenlijk totaal niet met shred bezig... frasering hebben vind ik 10 keer moeilijker en belangrijker. Dus niet alles wat snel is is alleen snel, maar het gaat er ook om hoe je alles speelt zeg maar. Daar ben ik dus in het filmpje mee bezig.. met sound en hoe je met je vingers die sound kan beinvloeden:)

Riky
23 augustus 2009, 14:01
he thnx man!

ehmmm het zijn 4 takes die op elkaar lijken, het is inhoudelijk misschien saai ja... het ging ook niet echt om de inhoud maar het was gewoon een sound checking. Daarbij moet ik toegeven dat ik nog al wat paranoide speel als ik maar wat aankloot haha:p Vind het zelf ook bij bepaalde dingen modderig, en bij andere dingen weer vol en goed. Ga kijken wat ik daar aan kan doen!

ik zou kijken of er een ander soort overdrive is. En anders bij deze de gain terug draaien en er een treble booster voor zetten. Werkt normaal vind ik wel erg goed om strak, vintage achtig scheur geluid te krijgen:)

VHsologitarist
24 augustus 2009, 07:29
Hey menneke, long time no see!
Persoonlijk vind ik je sound niet erg mooi. Klinkt te schel en mag gerust een stuk cleaner. 01:23 doe je dat met minder overdrive en dat klinkt al een stuk beter. Ik neem aan dat deze topic dan ook alleen over sound gaat (main issue). Ik hoor wel een vet scheur geluid maar echt teveel gain/overdrive. Beetje offtopic: Hoe is het met de gypsy swing stukken van je?

WICKED
25 augustus 2009, 13:32
Riky: thnx voor de tip! Overdrive is er niet echt veel beter, maar heb je ergens een treble booster functie ofzo? Ik heb nu gekeken met een equalizer en het wordt al aardig beter.

VHsologitarist: he man! ja dat klopt... minder internet is beter voor je/mij:) helaas de swing is er een beetje uit... ben vooral bezig met popgitaar maar ga het zeker weer een keer oppikken! ik hoop dat ik dit jaar eindelijk eens wat nuttigs (dus een heel nummer) ga posten;) Over het geluid, bedankt voor de tip. Ik besef nu ook dat het aan de schelle kant is, bij 1:23 heb ik alleen mijn volume knoppen wat veranderd. Msschien moet ik leren die onderste knop wat minder open zetten (die de volheid zeg maar regelt, hoe noem je zo'n ding;)?) En gain moet ook naar achtere inderdaad, alleen het maakt het scheuren wat leuker:) maar moet ik afleren;) thnx ! en hoop van jou ook nog wat hele dingen te horen;)!

VHsologitarist
26 augustus 2009, 00:06
Haha,
Ik denk dat jij je wat beter kunt vinden met veel compressie (voor de attack) en weinig distortion/overdrive/gain. Misschien wel een VRgain (tubegain). Beetje a la john mayer sound.
Het eerstvolgend stuk wat je van mij zal horen is dit stuk, gespeeld samen met mijn tweelingbroer (deze uitvoering is paco de lucia):
http://www.youtube.com/watch?v=UG8vCO9EE88

WICKED
30 augustus 2009, 12:28
Dat stuk ken ik ja! tof dat je weer met je broer speelt.. ben benieuwd!:)
Over die veel compressie en weinig dist heb je indd gelijk... ben ik ook naar opzoek.
Wat is die VRgain precies? Kan er niet echt wat over vinden...

VHsologitarist
30 augustus 2009, 15:32
Ow wacht, de VRgain was idd een beetje een rare benaming van mij. De vox tonelab heeft een tube ingebouwd, en je kan daarmee de gain over die tube laten gaan door vervorming zoals dat ook gebeurd in buizen versterkers die je hard open draait. Deze gain noemt Vox Tonelab VRgain. Maar aangezien je een podXT hebt,, heb je weinig aan deze info. Wel zou ik dat randje gain houden maar met meer compressie.

Tho
30 augustus 2009, 16:12
hoe werkt zo iets nou? Zo iets als dit?

-Software installeren
-pod aansluiten op pc
-gitaar op pod aansluiten
-klik op rec.
-spelen

?

grayfink
30 augustus 2009, 16:18
hoe werkt zo iets nou? Zo iets als dit?

-Software installeren
-pod aansluiten op pc
-gitaar op pod aansluiten
-klik op rec.
-spelen

?

Klik op rec is optioneel.:ok:

Een UX2 is eigenlijk meer een recording interface, geen standalone pod die je on stage kunt gebruiken. Ik had eerst een guitarport, nu een een UX8. Lekker om 's avonds met een koptelefoon op nog even te pielen/iets uit te zoeken als de rest van het huis ligt te slapen.

Tho
30 augustus 2009, 16:20
ok, dus het is eigenlijk heel makkelijk?

en je kan ook, wanneer je partij ingespeeld is, de sound nog aanpassen bijvoorbeeld? En clicktrack instellen?

Heeft het bijvoorbeeld iets als Cubase nodig? Of hoeft dat niet?

grayfink
30 augustus 2009, 16:26
De opnamesoftware die je bij een UX2 krijgt is Ableton, geen idee of dat moeilijk/makkelijk is. Mijn UX8 was een showroommodel zonder software, dus heb ik zelf Reaper gedownload, dat werkt prima. De sound achteraf veranderen, met een ander versterkermodel kan niet. Wel kun je met de recordingsoftware de sound achteraf aanpassen, beetje EQ tweaken/galm toevoegen. Dat soort dingen. Een clean geluid kun je ook een distortion op los laten, maar daar heb ik nog geen overtuigende plugin voor gevonden. Ook niet echt op zoek geweest trouwens.

VHsologitarist
30 augustus 2009, 16:43
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van een UX2/UX8 of gewoon iets opnemen via adobe audition en een vox tonelab?

grayfink
30 augustus 2009, 16:48
Ik heb een UX8 om mijn bandje 8 sporen tegelijk op te nemen.
Verder heeft een UX1/2/8 micpreamps om b.v. zang op te nemen met een microfoon. Als je alleen gitaar opneemt, maakt het niet uit uiteraard.

VHsologitarist
30 augustus 2009, 19:01
Ow oke, dan zijn er tig andere mogelijkheden dan gebruik te maken van de UX2/8/12

Rinze
30 augustus 2009, 20:08
Het verschil tussen een POD en een UX is dat bij de POD de modelling in het apparaat plaats vindt en bij de UX in de pc. Bij de POD XT en X3 kun je wel het onbewerkte signaal opnemen en daarna re-ampen. Lijkt me dat dat bij de UX ook moet kunnen, vooral omdat alles tegenwoordig met POD Farm te bedienen is. Ik heb net een tweedehands POD X3 gekocht ter vervanging van mijn Tonelab en Sansamps, komt deze week binnen. Ben benieuwd, ook naar de basamp-modellen.

hole
2 september 2009, 23:51
kritiek / tips over de sound dus niet over mn spel!! het ging gewoon puur om die line 6!

..en die vind ik eigenlijk best kut klinken.

Mag dat?

WICKED
24 oktober 2009, 18:49
hoe vinden jullie dit?

http://www.youtube.com/watch?v=2J3vyUzrJFE

grayfink
24 oktober 2009, 18:56
Klinkt lekker, zelfs al op mijn laptopspeakertjes. Wel iets te veel galm.

WICKED
24 oktober 2009, 19:02
Klinkt lekker, zelfs al op mijn laptopspeakertjes. Wel iets te veel galm.

Oke thnx! Tja, het orgineel galmt nog 10 x zoveel:0

pasqual
24 oktober 2009, 21:17
klinkt goed hoor, los van het feit dat het niet helemaal Eric Johnson's sound is, heb je hier een lekkere sound te pakken. ik vind de galm niet teveel hier. er komt toch wel een fijn geluidje uit die yamaha.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
25 oktober 2009, 01:04
Hey wick,

kijk dit lijkt er meer op! Heerlijke sound!
nice en ook mooi gespeeld.
groetekes
Ferry

Divine
25 oktober 2009, 11:14
hoe vinden jullie dit?

http://www.youtube.com/watch?v=2J3vyUzrJFE

Nice! :ok:

Enige puntje van kritiek (aan je sound enkel, want je spel is goed!) is dat de 'woodyness' van je gitaar niet volledig naar voren komt, waardoor er een beetje dynamiek van je spel verloren gaat. Ik doel op de karakteristieke strat ' quack ' sound. De galm stoor ik me niet aan.

Keep it up.