PDA

View Full Version : Gitaar versterker uitversterken



Metoshade
31 maart 2003, 20:28
Bij de afgelopen paar optredens kwam ik een vervelend probleempje tegen. Via een SM57-kloon komt het geluid van mijn gitaarversterker aan op het mengpaneel. Ik moet alleen altijd de gain op het mengpaneel helemaal opendraaien omdat het signaal zo zwak is. Ook moet ik de versterker heel hard zetten, en dit is een beetje zonde voor op het podium. Ik heb al meerdere mics gebruikt, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik richt de mic uit het centrum (op de rand) van de speaker op een afstand van ongeveer 10 cm. Doe ik iets niet helemaal goed?

aadplagiaat
31 maart 2003, 21:18
Het lijkt erop dat je de mic in de line-in van het mengpaneel steekt. :smile: Kan me niet voorstellen dat er een mic is die zo weinig signaal afgeeft en trouwens je geeft zelf al aan dat je meerdere mic's hebt geprobeerd?

Anders geeft het mengpaneel niet voldoende versterking voor de microfoons. Heb je al eens een andere ingang geprobeerd? En hoe zit dat dan bij de andere instrumenten/zang?

Negative K3 fan
31 maart 2003, 21:26
10 cm afstand is misschien ook een beetje veel, een microfoon moet vaak zo dicht mogelijk op ded speaker, maar dat verklaart niet dat je duidelijkv eel te weinig signaal hebt.

Metoshade
31 maart 2003, 22:57
Ik zal nog eens bekijken in welke input het ding precies gaat. Ik heb ook een set XLR kabels gekocht om op die manier het probleem aan te pakken. Hopelijk werkt het dan beter :smile:

BLOK182
1 april 2003, 16:20
Das een beetje raar, maja, je kan nog eens proberen met de mic tegen het speakerdoek.

Antal
3 april 2003, 13:44
Misschien dat je kabel niet in orde zijn. Maar anders lijkt het me toch dat je op het mengpaneel iets niet goed doet. Misschien idd de verkeerde ingang. Probeer het eens met goede gebalanceerde xlr kabels.

dikkie dik
7 april 2003, 15:33
en als er een koptelefoon uitgang opzit, stop je em daar toch in, maar dan heb je geen monitor van je eigen versterker. maarja, je kan niet alles hebben :smile: