PDA

View Full Version : Goedkope metal amp



Haaspaas
22 augustus 2009, 14:23
Ik speel nu al een paar jaren gitaar en heb tot nu toe alleen nog maar op beginners amps en merkloze (aka functieloze) amps gespeeld. Ik speel vooral metal (metalcore/hardcore, zoals kse, trivium, bury your dead etc.) en ben op zoek naar een vrij goedkope ( < 250) metal amp. Ik speel normaal niet op extreem hoog volume maar het zou mooi zijn als hij ook kleine gigs aan zou kunnen. Zelf heb ik deze amps al overwogen:
-Line 6 spider III 75 watt
-http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Deals/Fame-Megatone-T-64-RS-Stack-Red-/art-GIT0006531-001# (Ik weet dat ik in deze prijsklasse niet naar stacks moet kijken, maar dat ding zou er toch supervet uitzien in combinatie met een crimson jackson kelly ;))

Omdat ik nooit op redelijke amps speel ben ik niet erg kritisch qua geluidskwaliteit. Wat voor amp zouden jullie aanraden?

marter544
22 augustus 2009, 14:41
Vox AD30VTXL (zoiets heet het ding iig), Vox' modellingamp voor metalamps, 12 inch speaker, en een erg goed geluid! Vind ik dan iig. Ik heb laatst kennis gemaakt met de Spider III, en dat vond ik toch wel wat minder.. Die Fame megatone shit moet je ver van weg blijven, dat wil je gewoon niet.

caliban
22 augustus 2009, 15:22
Omdat ik nooit op redelijke amps speel ben ik niet erg kritisch qua geluidskwaliteit. Wat voor amp zouden jullie aanraden?

Je bent nu misschien niet kritisch qua geluidskwaliteit, maar ik vrees dat je dat gaandeweg wel gaat worden. Zeker als je in een band zou spelen, ga je meer en meer naar een lampen versterker verlangen. De Vox die aangeraden werd lijkt me het beste in jouw budget.

flitslicht
22 augustus 2009, 16:13
Die Vox ADxx ('normaal') en ADxxVL ('metal') series zijn hier en daar nog wel te krijgen maar bij Vox staan ze niet meer op de website. Ik denk dat ze beide series vervangen hebben door de xxVT serie. Daar zitten meer 'Amps' op.

undertaker321
22 augustus 2009, 16:17