PDA

View Full Version : Een "Wietse" vondst!



munkie
22 augustus 2009, 13:20
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria010a.jpg

Vers van de rommelmarkt: Aria Pro II RS Standard, made in Japan by Matsumoku 1984!

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria011a.jpg

Er staat alleen "RS Series" op de kop. Essen body, 3 single coils, 3(!)-weg schakelaar, volume, toon, plugingang op de slagplaat.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria013a.jpg

Let op de "smooth joint" hals/body overgang. 3 veers tremolo.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria007a.jpg

Keurige frezingen voor de elementen, hadden ze in 1984 al CNC frezen? Massief essen body. Kleur zwart is origineel.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria006a.jpg

Elementen met 1 staafmagneet aan de onderkant en 6 magneet pooltjes. Hadden Jap Squiers uit de 80s ook.

http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria%20RS/Aria005a.jpg

Grote potmeters en een open type 3-standen schakelaar. Doen het nog prima na 25 jaar.

1e indruk: veel sustain, blijft goed op stemming als je van de tremolo afblijft. Beetje donker geluid, vol en warm op de nek pickup. Ik had de fretjes even moeten polijsten, zijn wat ruw maar echt diepe putten zitten er niet in. Kan nog jaren mee. Niet gek voor 5 euro :cheerup:

Rinze
22 augustus 2009, 13:25
Cool. En dat voor 5 euro. Dat donkere zal wel mee aan die elementjes liggen?

Thundermane
22 augustus 2009, 13:25
Sow inderdaad, voor 5 euro man...

munkie
22 augustus 2009, 13:50
Net weer even ingeplugd en vergeleken met mijn Warmoth/Allparts Strat met Van Zandts enz.(!) De Aria heeft iets meer moeite om op stemming te blijven, de snaren zitten er net op en er zit een plastic topkam op, voor 6 euro te vervangen door een Graphtec. Het hals-en midden element vd Aria zijn echt baggervet voor het betere Hendrix/SRV werk. Het brug element blijft iets achter, is te vervangen, ik heb nog 2 GFS Lil Kilers liggen :ok:

Wat mij betreft een dikke aanrader deze Aria RS, vergelijkbaar met de Ibanez Blazers uit dezelfde periode. Die worden al duurder op MP. Om maar te zwijgen over de Jap Squiers en Fenders.

wietse
22 augustus 2009, 14:05
rommelmarkt?
waar?

mooie vondst en helemaal voor dat geld, alleen weet je zeker dat de kleur origineel is?
want in de tremeloruimte zie ik scheuren in de lak waar wit doorschijnt, ook is de lak niet hoogglans genoeg om origineel te zijn, of moet je hem nog poetsen?
is hij net zo zwaar als die RS inazuma van mij? (zelfde bodyvorm andere hardware en layout)

munkie
22 augustus 2009, 14:12
Hallo Wietse :cheerup:

Nou je het zegt, ik zie witte stipjes in de lak en in de trem holte zie je idd een wit craquele. Hij zou dus zwart overgeverfd kunnen zijn. Hij is niet overdreven zwaar voor een essen gitaar.

spirit
22 augustus 2009, 14:18
Zo, voor die prijs zeker een leuke vondst.

robert-gitarist
22 augustus 2009, 15:35
Hee gaaf gefeliciteerd! :) Ziet er netjes uit verder, en dat voor maar 5 euro! :dontgeti::supercool:

Ik heb toen eens een Hondo 2 strat gekocht voor 5 euro bij een kringloopbedrijf:rockon: Leuke vondsten zijn dat.

EGH
22 augustus 2009, 16:20
5 Euro, leuke vondst! Op wat voor rommelmarkten vinden jullie zoiets?

Tupelo
22 augustus 2009, 16:23
Spuuglelijk ding.
Ik had 'm laten staan voor dat geld.

Maar veel plezier ermee !! :cheerup:

budje
22 augustus 2009, 16:31
5 euro had nog een goeie deal geweest als ie in verkoolde stukken in een doos had gelegen! Gefeliciteerd!

munkie
22 augustus 2009, 17:19
Er staat en Aria RS op Ebay Deutschland:
http://cgi.ebay.de/Aria-Pro-II-schwarzer-Korpus-mit-Stretchband-Koffer_W0QQitemZ180396650109QQcmdZViewItemQQptZGit arren?hash=item2a007a6e7d&_trksid=p3286.c0.m14

Addertje: verkoper wil alleen binnen Duitsland verzenden. Maar een meeltje is zo verzonden. Bod staat op 53 euro :ok:

mesaman
22 augustus 2009, 17:42
leuke gitaar.mischien kan je een kind er blij mee maken om te leren spelen oid.verder vind ik het niet zo bijzonder.of een plankje om mee te prutsen ofzo.

Orgasmocaster
22 augustus 2009, 17:52
leuke gitaar.mischien kan je een kind er blij mee maken om te leren spelen oid.verder vind ik het niet zo bijzonder.of een plankje om mee te prutsen ofzo.

vergis je niet, de meeste japanse aria's (of westone's, electra's etc) die ik (in mijn handen) heb gehad zijn heel veel beter dan de gemiddelde moderne Squier / Epiphone qualiteit

wietse
22 augustus 2009, 18:08
vergis je niet, de meeste japanse aria's (of westone's, electra's etc) die ik (in mijn handen) heb gehad zijn heel veel beter dan de gemiddelde moderne Squier / Epiphone qualiteit

helemaal mee eens, bij matsumoku kwam nu eenmaal geen troep weg, een squier of epiphone kan wel van multiplex zijn een matsumoku gitaar nooit.

Saf
22 augustus 2009, 19:10
Mss niet iets heel speciaals. Maar wel een leuke goedegitaar voor erg weinig. Dat zijn gewoon de leuke dingen.

En als er staat uncle mat dan weten we dat het in ieder geval gee nbagger geweest is.

j3r03n
22 augustus 2009, 21:44
Waarom kom ik dit soort deals nooit tegen :???:

Gefeliciteerd!

jan jansen
22 augustus 2009, 22:18
Waarom kom ik dit soort deals nooit tegen :???:

Gefeliciteerd!

kom je wel eens op rommelmarkten dan...:???::cheerup::cheerup:

JJ

Midwolda
23 augustus 2009, 00:05
Wauw. Leuk man!
Zo'n meevallertje maakt je dag toch weer helemaal goed?
Prima prutsplank, lekker iets aparts van maken...
of keurig opknappen en voor het 20voudige weer wegdoen!
Dat kan dus niet fout, zoiets. :cheerup:

kingzero007
23 augustus 2009, 00:18
Wat voor een idioot moet die verkoper wel niet geweest zijn!

Gefeliciteerd man! :D

Orgasmocaster
23 augustus 2009, 01:00
ik kwam vandaag een Vantage Tele copy tegen voor $30!
helaas stond er made in korea achterop, dus geen uncle mats.
heb hem maar laten staan dus.

Quicksilver
23 augustus 2009, 04:10
De eerstvolgende keer dat grootmoeder mij meevraagt naar de rommelmarkt geef ik in het vervolg een smakkerd en ga ik vol enthoysiasme mee. Wat een prikkie. Ik begreep die rommelmarkten nooit, but boy, did I learn!

wietse
23 augustus 2009, 05:29
Wat voor een idioot moet die verkoper wel niet geweest zijn!


gewoon iemand zonder internet en geen verstand er van, zo ben ik ook aan mijn japanse ESP strat gekomen voor 4 euro.

Saf
23 augustus 2009, 10:06
een fender musicmaster bas voor 50 euro. Hij was oud dus ja dat zal wel niets meer waard zijn. Voor de stagg die er naast stond vroeg hij 75 want die was nieuwer :)

budje
23 augustus 2009, 10:07
een fender musicmaster bas voor 50 euro. Hij was oud dus ja dat zal wel niets meer waard zijn. Voor de stagg die er naast stond vroeg hij 75 want die was nieuwer :)

En ja, je ziet overal fenders, en maar af en toe een stagg, dus die zal ook wel zeldzamer zijn!

munkie
23 augustus 2009, 10:22
Dit soort dingen kom je maar heel weinig tegen ook als je zo'n beetje alle rommelmarkten afloopt zoals ik. Ik zoek meestal naar (grammophoon) platen, CD's, platenspelers, vintage hifi. Spaanse en Western akoestische gitaren zie je wel meer, meestal niet zoveel soeps al heb ik wel een Takeharu (by Suzuki) nylonsnarige van 3 (!) euro en een Crucianelli Western van 5 euro waar technisch wel wat aan mankeert maar ze hebben veel 'Mojo' zeg maar. Goed hout was in die tijd nog betaalbaar dus zat er ook aan budget gitaartjes vaak nog goed hout. 25/30 jaar later is dat hout helemaal uitgewerkt waardoor die oude dingen vaak heerlijk klinken en spelen.

Ik heb 1 keer eerder een interessante elektrieke plank gezien op een rommelmarkt. Ibanez Artist 'Les Paul killer', niet mooi maar voor 100 euro een goede opknapper. Ik had alleen geen 100 euro bij me en nergens in de buurt een pinautomaat :(

wietse
23 augustus 2009, 12:14
Dit soort dingen kom je maar heel weinig tegen ook als je zo'n beetje alle rommelmarkten afloopt zoals ik. Ik zoek meestal naar (grammophoon) platen, CD's, platenspelers, vintage hifi. Spaanse en Western akoestische gitaren zie je wel meer, meestal niet zoveel soeps al heb ik wel een Takeharu (by Suzuki) nylonsnarige van 3 (!) euro en een Crucianelli Western van 5 euro waar technisch wel wat aan mankeert maar ze hebben veel 'Mojo' zeg maar. Goed hout was in die tijd nog betaalbaar dus zat er ook aan budget gitaartjes vaak nog goed hout. 25/30 jaar later is dat hout helemaal uitgewerkt waardoor die oude dingen vaak heerlijk klinken en spelen.

Ik heb 1 keer eerder een interessante elektrieke plank gezien op een rommelmarkt. Ibanez Artist 'Les Paul killer', niet mooi maar voor 100 euro een goede opknapper. Ik had alleen geen 100 euro bij me en nergens in de buurt een pinautomaat :(

ken ik jou dan?
want ik ken bijna iedereen in het noorden die ook op gitaren jaagt.
en goed hout en budget gitaren?
toen werd er veel meer multiplex/mdf etc gebruikt dan tegenwoordig, dus dat zegt niks.

munkie
23 augustus 2009, 15:13
ken ik jou dan?

Ik ben ooit een keer met jou naar Almere geweest voor de forum meeting. In een oude Opel met startproblemen, en het vroor 10 graden ofzo :cooler:

calfie
23 augustus 2009, 16:59
Heb je waarschijnlijk geen indruk gemaakt;)

wietse
23 augustus 2009, 17:38
Ik ben ooit een keer met jou naar Almere geweest voor de forum meeting. In een oude Opel met startproblemen, en het vroor 10 graden ofzo :cooler:
toen had je volgens mij een andere nick, en de laatste keer dat ik een opel had is een 20 jaar geleden, ford dat is het bij mij.

BamBuFan1
23 augustus 2009, 21:39
toen had je volgens mij een andere nick, en de laatste keer dat ik een opel had is een 20 jaar geleden, ford dat is het bij mij.

Maar dan zeker alleen Japanse Fords?!

Jasper.
23 augustus 2009, 22:12
Nou, men broertje vind het in ieder geval een mooie gitaar :P Ik ook wel hoor :)

wietse
24 augustus 2009, 07:47
Maar dan zeker alleen Japanse Fords?!

nee duitse, 1 amerikaanse gehad en wat een onding was dat.

Archenemy
24 augustus 2009, 16:26
had hem ook gekocht, al is het alleen maar om de hals te gebruiken voor zelfbouw ofzo.