PDA

View Full Version : Hoe of waar leer je shredden?? Leuk filmpje inside niet van mij weliswaar



bagheera
22 augustus 2009, 12:34
Hallo iedereen,

ik had al een topic geopend maar ik denk dat ik een verkeerde titel heb geplaatst en het zo nogal onduidelijk heb gemaakt.
Dit was het eerste topic
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126369

ik kan wel een beetje shredden maar NOG niet zo goed als deze jongen ( Nooit OpGeven)
http://www.youtube.com/watch?v=-yPEewaalik&feature=channel_page


Het probleem is dat het me wel lukt op mijn kamer lekker op men eentje maar zodra ik het moet flikken voor publiek, of voor een opname of een videotje dan gaat het de mist in.
Vingers worden stroef en mijn slag hand doet het ook niet meer.

Het filmpje is een voorbeeld van hoe het zou moeten worden.

Ik ga wel naar het Halewyn institut jazz leren maar deze technieken zullen niet overvloedig aan bod komen vrees ik.

waar leer ik dit dan.

Di Stefano
22 augustus 2009, 16:03
Je kan beginnen met toonladders te leren. In verschillende toonaarden en in verschillende posities. Traag beginnen (metronoom kan helpen) en het tempo naarmate dat je voelt dat het goed gaat lichtjes opbouwen.
Dat is de meest klassieke manier. Je kan natuurlijk ook gewoon nummers van shredders beginnen instuderen. Op gehoor of met tab, maakt niet uit. De belangrijkste regel is zuiverheid, dat alle noten goed worden gespeeld. Als het slordig begint te worden betekent dat het te snel gaat.

bagheera
22 augustus 2009, 20:09
Je kan beginnen met toonladders te leren. In verschillende toonaarden en in verschillende posities. Traag beginnen (metronoom kan helpen) en het tempo naarmate dat je voelt dat het goed gaat lichtjes opbouwen.
Dat is de meest klassieke manier. Je kan natuurlijk ook gewoon nummers van shredders beginnen instuderen. Op gehoor of met tab, maakt niet uit. De belangrijkste regel is zuiverheid, dat alle noten goed worden gespeeld. Als het slordig begint te worden betekent dat het te snel gaat.

goede tip, ik ken wel aardig wat toonladders maar misschien is het niet slecht die allemaal eens opnieuw te gaan studeren.
Met het oog op shredden .

Ik vind eigenlijk dat dat woord zo een negatieve naklank heeft, ik vraag me af waar dat aan ligt.

gorgasm
23 augustus 2009, 10:07
shredden leer je volgens mij nergens anders dan aan jezelf. Solo's leren naspelen, toonladders aframmelen tegen de metronoom. allerlei variaties erop... houdt je wel paar jaar in de greep

bagheera
24 augustus 2009, 12:19
shredden leer je volgens mij nergens anders dan aan jezelf. Solo's leren naspelen, toonladders aframmelen tegen de metronoom. allerlei variaties erop... houdt je wel paar jaar in de greep

ok dan, ik heb gelukkig wel tijd.
Alleen met metronoom spelen he:dontgeti: dan blijf ik dat getik nog de hele nacht horen.
Doorbijten dan maar, oefenen op het gewoon worden van met een metronoom te spelen, want dat is ook niet zo makkelijk.
Iemand tips :soinnocent:

iWishmaster
24 augustus 2009, 16:04
Geen metroon gebruiken, maar een hele simpele drum backing track in elkaar sleutelen.

bagheera
24 augustus 2009, 17:07
Geen metroon gebruiken, maar een hele simpele drum backing track in elkaar sleutelen.

met wat sleutel je die dan in elkaar.
Eigenlijk had ik graag een jamstation van boss gehad maar die vind je niet zomaar.

Ik heb trouwens net naar een opname geluisterd van mezelf tijdens een repetitie, ik stond er toch van te kijken.
Het is beter dan ik zelf dacht maar er is altijd ruimte voor verbetering :)

Misty
24 augustus 2009, 23:42
met wat sleutel je die dan in elkaar.
Eigenlijk had ik graag een jamstation van boss gehad maar die vind je niet zomaar.

Ik heb trouwens net naar een opname geluisterd van mezelf tijdens een repetitie, ik stond er toch van te kijken.
Het is beter dan ik zelf dacht maar er is altijd ruimte voor verbetering :)

laat horen :cheerup: laat horen :rockon:
ik haal backingtracks ,bij guitarbt
http://www.guitarbt.com/index.php?page=dl_list
weet niet of dit mag ,maar haal m dan maar weg

iWishmaster
9 september 2009, 15:03
met wat sleutel je die dan in elkaar.
Eigenlijk had ik graag een jamstation van boss gehad maar die vind je niet zomaar.

Ik heb trouwens net naar een opname geluisterd van mezelf tijdens een repetitie, ik stond er toch van te kijken.
Het is beter dan ik zelf dacht maar er is altijd ruimte voor verbetering :)

Ik lees je reply nu pas (kom niet zo vaak in dit subforum). Maar ik maak ze met Guitar pro. Niet echt efficient of uitgebreid, maar ik ben het gewend en het hoeft ook niet zo bijzonder te zijn vind ik ...

erwin_ve
11 september 2009, 20:15
Rock Discipline van John Petrucci is een goede vid/boek voor je shred skills.