PDA

View Full Version : Joene's nieuwe set!



JeroenSchaaf
21 augustus 2009, 23:19
Zo! Eindelijk thuis, en tijd om wat te typen!

Gisteren een dwaze dag gehad en alle twee mijn versterkers verkocht, een Mesa Boogie Caliber 50+ en een Egnater Tourmaster 4100 + Harley benton Cabinet.

De tourmaster is echt een beest, wat Leon al zij in een ander topic dat ding kan bijna alles! Maar toch knaagde er wat aan mij, ik speel eigenlijk altijd al met pedalen. Heb ontzettend veel gehad en weer verkocht, maar had eindelijk een redelijk set opgebouwd die goed klonk/klinkt. Vind het leuk om dingen uit te proberen en te combineren.

Met dit idee ben ik opzoek gegaan naar een versterker die goed pedalen slikt. Ben heel marktplaats gaan afstruinen en vond uit eindelijk een Fender. Na enig zoek werk kon ik vinden dat Arnold van Dongen dit ding ook wel eens gebruikt ( best vaak ) of het broertje er van.

Heb contact gezocht met de aanbieder, en vertelde hem de situatie. Dat ik eerst mijn Mesa moest verkopen om iets terug te kunnen kopen. Was geen probleem zodra die was verkocht moets ik maar mailen.

Gisteren een mailte naar meneer N. gestuurd! met de vraag of hij vandaag thuis was en dat ik hem kon proberen. Ja was geen probleem! S'ochtend lang Westerhaven te Groningen gereden om een Bogner os 2x12 v30 cabinet op te halen ( in nieuw staat!! ) En op weg naar Haarlem.

Waar Niels mij stond op te wachten met zijn Fender Bandmaster uit 1965. Na een half uur testen was het duidelijk! deze moet mee!:D

Ondertussen had ik ook contact met Chris om nog even langs hem te rijden om BeamBlockers op te halen en ''vintage'' koffie te drinken. Eenmaal daar aangekomen het hoofdkantoor bekeken en de gehele technische dienst. Chris heeft direct de versterker aan de tand gevoeld en had nog een aantal verbeter punten die er zeker weten in komen.

Het was een lange dag! en ik zal Zondag foto's van alles maken want moet eerst morgen werken!

Bedankt Niels! voor de gastvrijheid en voor de prachtige versterker!
Bedankt Chris! voor de koffie, gastvrijheid en binnen kort de CMW Bandmaster! :D

hole
21 augustus 2009, 23:27
:cheerup::ok:

Beetje jammer dat ik nog om foto's moet vragen .......:soinnocent:

AART
21 augustus 2009, 23:43
.... en binnen kort de CMW Chrismaster! :D

Ik voel een nieuwe Gitaarnet-hit aankomen... :rockon:

nielsnielsniels
22 augustus 2009, 00:10
Veel plezier ermee gewenst , was een gezellig half uur :)
Hoe bevallen de beamblockers? Lijken me zelf ook wel handig!

PS : Ik heb alweer iemand gevonden die de head cover wilt kopen :seriousf:

Arjan12
22 augustus 2009, 00:24
De ene gitaarnetter is z'n spul kwijt, de ander heeft er wat moois bij. Toch handig, zo'n forum.

Waar blijven de foto's?

JohnLord
22 augustus 2009, 00:52
Had je je toch mooi verluld in het impedantietopic Joene!

Gefeliciteerd trouwens!

Luke-wannabe
22 augustus 2009, 02:32
Nou!
De Egnater is ook binnen de familie gebleven zullen we maar zeggen! Leuk!

Congrats Joene!

JeroenSchaaf
22 augustus 2009, 07:00
:cheerup:

Beetje jammer dat ik nog om foto's moet vragen .......:soinnocent:

Ja heeel jammer! Morgen maak ik een aantal foto's, direct toen ik thuis kwam ben ik door gereden naar Ilse Delange! ( te gek optreden! )


Ik voel een nieuwe Gitaarnet-hit aankomen... :rockon:

:D


Veel plezier ermee gewenst , was een gezellig half uur :)
Hoe bevallen de beamblockers? Lijken me zelf ook wel handig!

PS : Ik heb alweer iemand gevonden die de head cover wilt kopen :seriousf:

Beamblockers nog niet kunnen instaleren in de bogner, maar heb ze ook in me Mesa gehad, en Leon heeft er 1 in zijn Harley Benton kastje zitten en dat beviel goed.

Ps: Een of andere hard rock dude?
Ps: Je buren hebben gisteren zeker een feestje gegeven?:D


De ene gitaarnetter is z'n spul kwijt, de ander heeft er wat moois bij. Toch handig, zo'n forum.

Waar blijven de foto's?

Ja! ik zij het gisteren nog tegen Chris, het is mooi hoe je elkaar kan helpen. :cheerup:


Had je je toch mooi verluld in het impedantietopic Joene!

Gefeliciteerd trouwens!

Ja bah! was ik helemaal vergeten dat ik het daar in had gezet! Maar nog steeds zo blij als aap met 7 lullen!


Nou!
De Egnater is ook binnen de familie gebleven zullen we maar zeggen! Leuk!

Congrats Joene!

Egnater heeft een goed huis gekregen! Thanks.

Jimwoud
22 augustus 2009, 12:40
Nou!
De Egnater is ook binnen de familie gebleven zullen we maar zeggen! Leuk!

Congrats Joene!

Waar is jouw topic dan??? Posten die handel!

Joene gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Rinze
22 augustus 2009, 12:54
Mooi werk Joene! Hoe lang blijft dat ding nou clean? Gaat ie heel hard of komt er gauw een randje aan?

peter_heijnen
22 augustus 2009, 14:24
Hey Joene gefeliciteerd met de spulletjes!

Bernd Veenema
22 augustus 2009, 16:49
Gefeliciteerd man!

Hopen dat je hier lang plezier van zult hebben.
Wanneer komen de foto“s??

nielsnielsniels
22 augustus 2009, 17:03
Vorige eigenaar v.d. Bandmaster hier, ik zal even een fotootje posten, als voorproefje :-) Verplaatst de 212 kast met een Oversized 212 Bogner kast en je krijgt het idee

http://i268.photobucket.com/albums/jj17/kaazimir/BMMP1.jpg?t=1250953331

JeroenSchaaf
22 augustus 2009, 17:16
Mooi werk Joene! Hoe lang blijft dat ding nou clean? Gaat ie heel hard of komt er gauw een randje aan?

Lang! :D echt perfect voor de pedalen die ik er voor ga gooien!


Hey Joene gefeliciteerd met de spulletjes!
Dankje wel!:cheerup:


Gefeliciteerd man!

Hopen dat je hier lang plezier van zult hebben.
Wanneer komen de foto“s??

Ja hoop ik ook, de komende tijd ga ik hem flink uitproberen. En kijken wat ik eventueel nog verbeterd wil hebben. Dan gaat die over een maand/of 2 naar Chris!

JeroenSchaaf
24 augustus 2009, 13:07
Foto's! Gisteren al een optreden er mee gedaan! dammmmm :D lekkel!

http://img168.imageshack.us/img168/1232/30f5d7f8af6b5c1d07d60ed.jpg

http://img168.imageshack.us/img168/918/5ebb1c27136c4df1be1e789.jpg

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 14:03
Welke overdrive / distortion doet het nog meer lekker op Fenders?

Ik had altijd een Crunchbox, maar aangezien ik toch iets nieuws moet kopen kan ik net zo goed even rondkijken.

DaTa
25 augustus 2009, 16:34
Super nice Joene!!!

Gefeliciteerd.

DaTa
25 augustus 2009, 16:35
Welke overdrive / distortion doet het nog meer lekker op Fenders?

Ik had altijd een Crunchbox, maar aangezien ik toch iets nieuws moet kopen kan ik net zo goed even rondkijken.

Ik weet dat Arnold een MI bluesboy gebruikt en een T-rex Mudhoney. Check die 's uit zou ik zeggen. Nog een tip: Maxon Od D 820: KickAss:blast:

nielsnielsniels
25 augustus 2009, 16:38
BLAUW LAMPJE!!? BLASFEMIE!!!

De Bandmaster dient ook als een radio, dus twee vliegen in 1 klap.

Nellyrocks
25 augustus 2009, 17:11
Seht gut aus Jeroen.

Ze kleuren ook lekker bij elkaar. Die Bogner mag alleen nog even iets viezer worden.

Hoe lang ga je hier mee doen?

zeiler
25 augustus 2009, 17:11
met die Bogner cab staat het echt wel verschrikkelijk mooi zeg,
zal ook wel zalig klinken! :o!

stikkens jaloers :o!

Nielsje
25 augustus 2009, 17:12
Leuke combi.

Welke speakers zitten er in de Bogner?

Herman
25 augustus 2009, 17:14
Jezus man.. Gearslet! :D

Gefeliciteerd met je set.. ziet er echt te gek uit! Ben benieuwd of ik het nog een keer te horen krijg! :)

@ Nielsje, ik dacht net gelezen te hebben V30s ;)

Nielsje
25 augustus 2009, 17:16
Heuh, misschien moet ik ook eens de beginpost goed lezen :D

toneblo
25 augustus 2009, 17:18
Ik denk dat Joene het hier nu wel twee weken mee vol houdt.
Waar ik benieuwd naar ben: welke gn'r is hier de volgende eigenaar van?!;)

Smaakvol concept Joene!

WillemdaGuide
25 augustus 2009, 19:33
Mooi!
Al ben ik zelf meer een Marshall man, dit kan ik wel waarderen!
Veel plezier ermee!

Mr.Bluesbreaker
25 augustus 2009, 19:49
Mooi Joene! Ga je er bij Chris een FX loop in laten zetten oid?
Nu nog een Boss Delay (?) erbij en je hebt de van Dongen set replica!:D

Rinze
25 augustus 2009, 20:10
Mooi Joene! Ga je er bij Chris een FX loop in laten zetten oid?
Nu nog een Boss Delay (?) erbij en je hebt de van Dongen set replica!:D

Volgens mij heeft ie al een Boss delay.

Hendriks
25 augustus 2009, 20:38
Mooi Jeroen , jaloers dus.

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 21:04
Ik weet dat Arnold een MI bluesboy gebruikt en een T-rex Mudhoney. Check die 's uit zou ik zeggen. Nog een tip: Maxon Od D 820

Ok ga ik zeker even checken! Bedankt!


BLAUW LAMPJE!!? BLASFEMIE!!!

De Bandmaster dient ook als een radio, dus twee vliegen in 1 klap.

Ja prachtige Radio versterker !


Seht gut aus Jeroen.

Ze kleuren ook lekker bij elkaar. Die Bogner mag alleen nog even iets viezer worden.

Hoe lang ga je hier mee doen?

Word vanzelf vies! Hoelang ik hier mee ga doen... tjah...


met die Bogner cab staat het echt wel verschrikkelijk mooi zeg,
zal ook wel zalig klinken! :o!

stikkens jaloers :o!

Dankje! en jaloers moet je niet zijn!


Leuke combi.

Welke speakers zitten er in de Bogner?

V30 !! lezen :D


Jezus man.. Gearslet! :D

Gefeliciteerd met je set.. ziet er echt te gek uit! Ben benieuwd of ik het nog een keer te horen krijg! :)

@ Nielsje, ik dacht net gelezen te hebben V30s

Owhh vast wel! Moeten een keer een gearmeating hier doen in het noorde!


Ik denk dat Joene het hier nu wel twee weken mee vol houdt.
Waar ik benieuwd naar ben: welke gn'r is hier de volgende eigenaar van?!;)

Smaakvol concept Joene!

Wie bied!! lol


Mooi!
Al ben ik zelf meer een Marshall man, dit kan ik wel waarderen!
Veel plezier ermee!

Bedankt!


Mooi Joene! Ga je er bij Chris een FX loop in laten zetten oid?
Nu nog een Boss Delay (?) erbij en je hebt de van Dongen set replica!:D

Wat er precies gaat gebeuren bij Chris weet ik nog, ik schrijf elke keer dingen op die ik ander zou doen. En daar gaan Chris en ik een plan van maken.

Oude Boss dd-3 heb ik hier al ;)


Volgens mij heeft ie al een Boss delay.

Jups! En die vind ik helemaal te gek!


Mooi Jeroen , jaloers dus.

Thanks!

cosmos
25 augustus 2009, 21:30
hey Joene,

hoe bevallen die beamblockers met die Bogner cab?

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 21:45
He!

Ja erg goed, beter spreiding van het geluid.

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 21:48
Ik weet dat Arnold een MI bluesboy gebruikt en een T-rex Mudhoney. Check die 's uit zou ik zeggen. Nog een tip: Maxon Od D 820: KickAss:blast:

Weet je toevallig wat die gebruikt voor hogere gain dingen?

En wat er nog meer op zijn pedalboardje ligt? :D

Hendriks
25 augustus 2009, 22:56
Nou nog een telecaster.;)

JeroenSchaaf
25 augustus 2009, 23:03
Grpfhhhm!!

Jups klopt! Maar die komt er wel!

Hendriks
25 augustus 2009, 23:42
Grpfhhhm!!

Jups klopt! Maar die komt er wel!

Je mag mijn DS wel een keer een dagje mee, Alhoewel de kans bestaat dan dat ik hem niet weer terug krijg.

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 07:09
Het is niet helemaal mijn ding qua looks, maar je kan altijd hier eens langskomen voor een bak koffie!

Btw die bedrock is volgens mij ook een gave versterker!

Hendriks
26 augustus 2009, 08:45
Ja die Bedrock , volgens velen het best bewaarde geheim in versterkerland, helaas is hij nu wel stuk en staat in reperatie.

Nielsje
26 augustus 2009, 08:47
Mwah :)
Laatst nog een 600 geprobeerd: Prima clean, maar het drive kanaal, daar kon ik helemaal niets mee.

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 08:55
Oke! Nieuwe buisjes?


Maandag heb ik pas de Pedaltrain in huis! Balen! Heb zin om hem me pedalboard in elkaar te zetten.

Zit er aan te denken om George l's weer eens te proberen.

Hendriks
26 augustus 2009, 09:29
Mwah :)
Laatst nog een 600 geprobeerd: Prima clean, maar het drive kanaal, daar kon ik helemaal niets mee.

Drive kanaal gebruik ik ook niet , daar heb ik pedalen voor .

Erikt
26 augustus 2009, 10:03
Gefeliciteerd met die tegekke amp man! Hoe klinkt ie met die speakers?

Weetje al welke aanpassingen je gaat doorvoeren, aangezien die van mij ook nog naar Chris gaat ;)

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 10:07
Gefeliciteerd met die tegekke amp man! Hoe klinkt ie met die speakers?

Weetje al welke aanpassingen je gaat doorvoeren, aangezien die van mij ook nog naar Chris gaat ;)

Thanks, Ik vind hem lekker klinken met de V30 en mede door de grote kast ook lekker ( niet vervelend ) bas-ig.

Aan de mijne is al wat gesleuteld, maar volgens mij kan dat beter. Chris had zelf een aantal ideeėn. Ik weet niet in hoeverre een Speakon power aansluiting is? maar dat mag er van mij op.

En voor de rest heb ik nog niet zoveel voor mijn lijstje, vanavond eerst weer repeteren! en dan maar eens kijken.

Kwam net een filmpje op Youtube tegen, van ons optreden afgelopen zondag. Alleen de zang is vals.. dus twijfel om hem te posten. Wel hoor je de amp goed.

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 11:56
Heeft iemand een tip voor een hi gain pedaal? Zoals ik al eerder zij ik gebruikte een Crunch box van Mi Audio, maar nu ik toch aan het rondkijken ben!

Nellyrocks
26 augustus 2009, 12:28
Heeft iemand een tip voor een hi gain pedaal? Zoals ik al eerder zij ik gebruikte een Crunch box van Mi Audio, maar nu ik toch aan het rondkijken ben!

Ik ben nog steeds blij met mijn OCD. Niet echt origineel en ook niet echt hi gain.
Ander zou ik als ik jou was een metalzone kopen. is wel hi gain.

Dit is wel weer behoorlijk offtopic he. Wat heb jij vandaag.

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 12:32
Ik ben nog steeds blij met mijn OCD. Niet echt origineel en ook niet echt hi gain.
Ander zou ik als ik jou was een metalzone kopen. is wel hi gain.

Dit is wel weer behoorlijk offtopic he. Wat heb jij vandaag.

Ik dacht ga geen appart topic voor dit aanmaken, beetje zonde. En het is ontopic want het is voor deze versterker.

Ik heb ook een beetje last van gas!;)

Ik heb hier al een Ocd liggen, die gebruik ik voor een klein randje. En Metal zone heb ik niks mee!

Qua gain moet je denken Richie Sambora achtig.

Jimwoud
26 augustus 2009, 12:49
Vox satchurator, Blackstar pedalen. Kijk ook eens naar Wampler pedals Pinnacle II, zal alleen wel wat duurder zijn.

Henri H
26 augustus 2009, 13:10
- Box of rock/metal, leuke pedalen vond ik, ook handig met boost functie, onafhankelijk van elkaar te gebruiken.
- Carl Martin Hot Drive 'n' Boost was ook wel goed, ook met boost.
- Een BOSS DS1 (evt. gemod) doen het voor sommigen ook goed.
- Blackstar vond ik ook wel goed.

Oh ja, gefeliciteerd nog met je BM.
Is toch de voorloper van de Marshall Plexi, of ben ik nu abuis?

Nellyrocks
26 augustus 2009, 13:17
En Metal zone heb ik niks mee!

Was ook niet echt serieus he.


Qua gain moet je denken Richie Sambora achtig.

Het enige dat ik van hem kan vinden is dat ie een SD1 gebruikt en een tubescreamer maar met heel veel verschillende versterkers, voornamelijk marshall en fender.
Zelf heb ik ook de eerder beschreven IMAudio Blueboy deluxe. Ik benb daar heel blij mee. Ik heb het idee dat het een beetje een ondergewaardeerd pedaal is, ik hoor er vrij weinig mensen over. Ik gebruik heb vooral voor een randje maar hij blijft verrassend mooi als je de gain behoorlijk opendraaid. Klinkt ook uitstekend op Fender(achtigen)



Is toch de voorloper van de Marshall Plexi, of ben ik nu abuis?

Was de Bassman dat niet als voorloper op de JTM45

Chris Winsemius
26 augustus 2009, 13:33
Marshall JTM45 is gebaseerd op 'n eind jaren 50 TWEED Bassman combo versterker, latere Bassmans en alle Bandmasters zijn (totaal) anders qua circuit/etc.

JeroenSchaaf
26 augustus 2009, 13:37
Was ook niet echt serieus he.

Het enige dat ik van hem kan vinden is dat ie een SD1 gebruikt en een tubescreamer maar met heel veel verschillende versterkers, voornamelijk marshall en fender.
Zelf heb ik ook de eerder beschreven IMAudio Blueboy deluxe. Ik benb daar heel blij mee. Ik heb het idee dat het een beetje een ondergewaardeerd pedaal is, ik hoor er vrij weinig mensen over. Ik gebruik heb vooral voor een randje maar hij blijft verrassend mooi als je de gain behoorlijk opendraaid. Klinkt ook uitstekend op Fender(achtigen)



Was de Bassman dat niet als voorloper op de JTM45

SD1 inderdaad maar dat gooit die als boost op een al openbrekende versterker.

Mi Audio had ik al naar gekeken inderdaad, heb zelf de Crunch box en de Blues Pro gehad ( die heeft Pe nu )

Ik nijg naar een Crunch box! omdat die altijd goed beviel, straks maar eens naar de muziekzaak.

Erikt
28 augustus 2009, 13:00
Heeft iemand een tip voor een hi gain pedaal? Zoals ik al eerder zij ik gebruikte een Crunch box van Mi Audio, maar nu ik toch aan het rondkijken ben!


Misschien de Emma ReezaFRATzitz. Gebruik ik ook in combi met die amp. Ben niet zo'n highgain-meneer, dus ben er nog niet over uit of dat het beste is.

Bernd Veenema
28 augustus 2009, 13:14
SD1 inderdaad maar dat gooit die als boost op een al openbrekende versterker.

Mi Audio had ik al naar gekeken inderdaad, heb zelf de Crunch box en de Blues Pro gehad ( die heeft Pe nu )

Ik nijg naar een Crunch box! omdat die altijd goed beviel, straks maar eens naar de muziekzaak.

Probeer ook de Okko Diablo + even. Die heb ik nu en die bevalt uitstekend. Het is eigenlijk niet echt een high-gain pedaal, maar hij kan het wel prima.
Verder kun je een door Dirk_hendrik gemodificeerde Ibanez MS10 eens proberen. Ook erg goed voor het stevige ritmewerk.