PDA

View Full Version : waar gitaar kopen?



jeffo
21 augustus 2009, 16:53
hallo,

dit is misschien een beetje een rare vraag maar ik wil alles zeker weten voor ik mijn gitaar ga kopen.

ik ben van plan mijn gitaar bij thomann the kopen. heeft iemad hier ervaring mee.

en als je een andere goede (internet)winkel weet zet het dan gerust neer.

heb zelf geen muziekwinkel in de buurt is best wel jammer dus mijn beste optie is via het internet

jeffo

Squier02
21 augustus 2009, 17:06
ik ooit iets gehoord van een winkel die Musicstore.de heet, daar hebben ze wel een paar gitaren die je zoekt denk ik :chicken:

jeffo
21 augustus 2009, 17:27
ik ooit iets gehoord van een winkel die Musicstore.de heet, daar hebben ze wel een paar gitaren die je zoekt denk ik :chicken:

ik zoek een epi lp standard:lp::)

arcane
21 augustus 2009, 17:30
alle bekende grote Duitse winkels (Thomann, Musik Produktiv en Musicstore) zijn te vertrouwen en ik heb met elke van deze erg goede ervaringen.

jeffo
21 augustus 2009, 19:33
alle bekende grote Duitse winkels (Thomann, Musik Produktiv en Musicstore) zijn te vertrouwen en ik heb met elke van deze erg goede ervaringen.

bedankt voor je reactie:)

J-sus Rulez
21 augustus 2009, 19:36
Ik vind persoonlijk Thomann de betere (vergeleken met Musicstore), betere service, mocht er iets fout lopen, (je wordt beter en sneller geholpen)

Squier02
22 augustus 2009, 12:03
Ik vind persoonlijk Thomann de betere (vergeleken met Musicstore), betere service, mocht er iets fout lopen, (je wordt beter en sneller geholpen)

mja, als musicstore betere kwaliteit levert, dan heb je die betere service als iets fout loopt ook niet nodig. :) Overigens zeg ik niet dat musicstore beter is.



ik zoek een epi lp standard:lp::) Daarvoor kan je prima terecht bij de voorbeelden die hier genoemd zijn.

Nielsje
22 augustus 2009, 12:05
Sorry, maar als je je eerste gitaar gaat kopen, lijkt het me toch beter dat je een 'echte' winkel opzoekt, ipv een internetwinkel.
De kans is dan heel groot dat je iets uitzoekt, omdat 'ie er leuk uitzoekt.
En niet omdat 'ie zo goed speelt.

En wat is niet in de buurt? Een half uurtje rijden, of drie uur?

jeffo
22 augustus 2009, 19:08
Sorry, maar als je je eerste gitaar gaat kopen, lijkt het me toch beter dat je een 'echte' winkel opzoekt, ipv een internetwinkel.
De kans is dan heel groot dat je iets uitzoekt, omdat 'ie er leuk uitzoekt.
En niet omdat 'ie zo goed speelt.

En wat is niet in de buurt? Een half uurtje rijden, of drie uur?


in rotterdam:1 uur
of utrecht: 1 uur

Nielsje
22 augustus 2009, 19:09
Waar woon je...

Kaboemba
22 augustus 2009, 20:05
duitsland :seriousf:

Jasper.
22 augustus 2009, 20:20
Is een dagje musik-produktiv geen optie? lekker een dagje gitaartjes testen!
Vanaf hier (wolvega) was het een uur en 3kwartier rijden. Dubbel en dwars de moeite waard vond ik.

boybrouwer
22 augustus 2009, 20:46
www.feedback.nl al zou ik ook eerst gaan testen...

Quicksilver
23 augustus 2009, 03:46
In een muziekwinkel! :seriousf:







Thomann is een prima winkel, persoonlijk zou ik naar lokale muziekwinkel gaan en allerlei gitaren proberen, opschrijven welke het zijn en vervolgens naar huis gaan om er nog even 'over na te denken'. Als je thuis bent bestel je de fijnste gitaar zo goedkoop mogelijk online bij een betrouwbare verkoper.

Tenzij je daar een 2ehands afdeling hebt, meer waar voor je geld.

Robin has spoken.

jeffo
23 augustus 2009, 12:08
Waar woon je...

streefkerk zoon 40 km van utrecht

geert1976
23 augustus 2009, 12:27
In een muziekwinkel! :seriousf:







Thomann is een prima winkel, persoonlijk zou ik naar lokale muziekwinkel gaan en allerlei gitaren proberen, opschrijven welke het zijn en vervolgens naar huis gaan om er nog even 'over na te denken'. Als je thuis bent bestel je de fijnste gitaar zo goedkoop mogelijk online bij een betrouwbare verkoper.

Tenzij je daar een 2ehands afdeling hebt, meer waar voor je geld.

Robin has spoken.


Dat is asociaal gedrag, Via internet bestellen? niet de plaatselijke winkelier kwellen!

Als je het verrekt om een gitaar bij een nederlandse winkelier te kopen, ga er dan ook geen gitaren zitten uitproberen, sorry maar dat soort gedragingen erger ik mij mateloos aan en vind ik asociaal.

Nielsje
23 augustus 2009, 12:56
streefkerk zoon 40 km van utrecht

Als jij over 40 km een uur doet, dan doe je iets niet goed mijn vriend :)
Serieus, dat ligt vlakbij R'dam/dordt! Ik zou gewoon lekker daar een paar gitaarzaken binnenlopen en lekker wat proberen.

Ik leg grotere afstanden af om een paar kutpedaaltjes en een paar plankjes hout te horen ;)

MarkMawkie
23 augustus 2009, 12:57
Ik raad je aan om de epi lp standard bij www.feedback.nl te kopen, heb ik zelf de gitaar ook gekocht en is een herkend handelaar in Epiphones.

Voor €374 incl verzendkosten heb je hem dan. (ebony finish)

flitslicht
23 augustus 2009, 13:34
Ik raad je aan om de epi lp standard bij www.feedback.nl te kopen, heb ik zelf de gitaar ook gekocht en is een herkend handelaar in Epiphones.

Voor €374 incl verzendkosten heb je hem dan. (ebony finish)

Bij Thomann en feedback zijn ze even duur:

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard.htm
http://www.feedback.nl/?b=LPSTANDEB&a=9

Maar wat zou het verschil zijn in speelbaarheid als je deze epi koopt voor €138?
http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_special_black.htm
Je zou er dan Gibson elementen in kunnen zetten en in totaal maar een paar tientjes duurder uit zijn

MarkMawkie
23 augustus 2009, 14:19
Bij Thomann en feedback zijn ze even duur:

http://www.thomann.de/nl/epiphone_les_paul_standard.htm
http://www.feedback.nl/?b=LPSTANDEB&a=9

Maar wat zou het verschil zijn in speelbaarheid als je deze epi koopt voor €138?
http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_special_black.htm
Je zou er dan Gibson elementen in kunnen zetten en in totaal maar een paar tientjes duurder uit zijn

Bij feedback kom je uit met verzendkosten op 377 :p, feedback 374, scheelt weer 2 magnum ijsjes :)

Verschil is dat die gitaar is gemaak van basswood en niet van mahogany, verschilt erg in de klank, mahogany is hogere kwaliteit

Quicksilver
23 augustus 2009, 15:41
Dat is asociaal gedrag, Via internet bestellen? niet de plaatselijke winkelier kwellen!

Als je het verrekt om een gitaar bij een nederlandse winkelier te kopen, ga er dan ook geen gitaren zitten uitproberen, sorry maar dat soort gedragingen erger ik mij mateloos aan en vind ik asociaal.

Ja, daar heb je ook gelijk in. Ik haal er ook wel mijn dagelijkse benodigdheden, en wie gaat er nou niet om de zoveel tijd eens even lekker testen. M'n centen die krijgen ze genoeg hoor, maak je niet druk.

Als de plaatselijke winkelier €800,- voor een gitaar vraagt die via thomann €666,- kost of zelfs via een ebay vertrouwde verkoper €450,- kost, ligt het dan aan mij of zijn zo zodoenlijk overpriced? Als die winkel zoveel opteld bij een gitaarverkoop, dan krijgen ze mijn centen niet voor. Ik spaar niet 3-4 jaar om vervolgens de helft zomaar weg te geven, en dat weiger ik ook te doen.

Squier02
23 augustus 2009, 18:17
In een muziekwinkel! :seriousf:







Thomann is een prima winkel, persoonlijk zou ik naar lokale muziekwinkel gaan en allerlei gitaren proberen, opschrijven welke het zijn en vervolgens naar huis gaan om er nog even 'over na te denken'. Als je thuis bent bestel je de fijnste gitaar zo goedkoop mogelijk online bij een betrouwbare verkoper.



En dan? Wie zegt dat die goedkope online muziekwinkel je geen rommel aansmeert? Dan kan die gitaar in die ene winkel nog zo tof klinken, zit je wel even mooi op raar te kijken. Je bent niet de eerste die dit overkomen is :)

Mijn advies: van te voren bekijken welke modellen je raken, die gaan testen en als een bepaald model bevalt meenemen.

RolandT
23 augustus 2009, 18:46
En dan? Wie zegt dat die goedkope online muziekwinkel je geen rommel aansmeert? Dan kan die gitaar in die ene winkel nog zo tof klinken, zit je wel even mooi op raar te kijken.Ik kan me best voorstellen dat Thomann een veel betere afnemer is van bijv Fender dan de lokale muziekwinkel. Ik denk niet dat Fender zoiets heeft van "laten we onze beste klant met de rommel opzadelen want dat is toch maar een internet shop en onze juweeltjes bij de kleine gitaarwinkel in Zichem leveren".

Daarenboven kan ik me ook niet voorstellen dat Thomann zoiets heeft van "laat ik maar wat rommel verzenden de klant komt toch niet langs in mijn winkel". Het sukses van Thomann kan alleen blijven bestaan als ze goed materiaal verzenden.

flitslicht
23 augustus 2009, 18:53
Ik kan me best voorstellen dat Thomann een veel betere afnemer is van bijv Fender dan de lokale muziekwinkel. Ik denk niet dat Fender zoiets heeft van "laten we onze beste klant met de rommel opzadelen want dat is toch maar een internet shop en onze juweeltjes bij de kleine gitaarwinkel in Zichem leveren".

Daarenboven kan ik me ook niet voorstellen dat Thomann zoiets heeft van "laat ik maar wat rommel verzenden de klant komt toch niet langs in mijn winkel". Het sukses van Thomann kan alleen blijven bestaan als ze goed materiaal verzenden.

Ik denk dat zowel de verzend afdeling van Fender als van Thomann gewoon dozen verstuurt met inhoud. Alleen is niet elke gitaar gelijk. Door lokaal te testen kan je iets uitzoeken wat jouw bevalt. Als je blind een gitaar krijgt kan er best verschil in zitten. Bij Thomann kan je hem dan inderdaad weer terugsturen, bij ebay wordt dat lastiger.

RolandT
23 augustus 2009, 19:04
Ik denk dat zowel de verzend afdeling van Fender als van Thomann gewoon dozen verstuurt met inhoud. Alleen is niet elke gitaar gelijk. Door lokaal te testen kan je iets uitzoeken wat jouw bevalt.Daar kan ik je ook in volgen. Ik wou reageren op de bewering dat internet shops boze handelaars zijn die hun klanten rommel aansmeren:-)

jeffo
23 augustus 2009, 20:01
Als jij over 40 km een uur doet, dan doe je iets niet goed mijn vriend :)
Serieus, dat ligt vlakbij R'dam/dordt! Ik zou gewoon lekker daar een paar gitaarzaken binnenlopen en lekker wat proberen.

Ik leg grotere afstanden af om een paar kutpedaaltjes en een paar plankjes hout te horen ;)

met de bus:)

maar dan zal het wel een kleine 40 minuten worden

guitarkid
23 augustus 2009, 21:02
Dat is asociaal gedrag, Via internet bestellen? niet de plaatselijke winkelier kwellen!
Als je het verrekt om een gitaar bij een nederlandse winkelier te kopen, ga er dan ook geen gitaren zitten uitproberen, sorry maar dat soort gedragingen erger ik mij mateloos aan en vind ik asociaal.

Absoluut nobel van je, Geert, maar ik ben bang dat het zo wel vaak werkt...

Gr. C.

RolandT
23 augustus 2009, 21:30
Als je het verrekt om een gitaar bij een nederlandse winkelier te kopen, ga er dan ook geen gitaren zitten uitproberen, sorry maar dat soort gedragingen erger ik mij mateloos aan en vind ik asociaal.Ik vind het ook asociaal om in Den Haag 1400 euro voor een Eastman gitaar te betalen die in Duitsland net geen 800 euro kost.

guitarkid
23 augustus 2009, 21:51
Dat is asociaal gedrag, Via internet bestellen? niet de plaatselijke winkelier kwellen!
Als je het verrekt om een gitaar bij een nederlandse winkelier te kopen, ga er dan ook geen gitaren zitten uitproberen, sorry maar dat soort gedragingen erger ik mij mateloos aan en vind ik asociaal.


Ik vind het ook asociaal om in Den Haag 1400 euro voor een Eastman gitaar te betalen die in Duitsland net geen 800 euro kost.

Maar Geert bedoelt vast dat je 'm daar dan ook maar moet proberen....
En het is m.i. niet asociaal om 1400 te betalen, maar dom....
Het is misschien wel asociaal om 1400 te vragen, maar wie niet waagt... ;)

Gr. C.

rijsberman
23 augustus 2009, 21:58
Ik vind het ook asociaal om in Den Haag 1400 euro voor een Eastman gitaar te betalen die in Duitsland net geen 800 euro kost.

Tuurlijk. Maar ga dan ook maar die gitaar proberen in Duitsland.

RolandT
23 augustus 2009, 22:24
Tuurlijk. Maar ga dan ook maar die gitaar proberen in Duitsland.Heb ik ook gedaan; voor mij was de dealer in Nederland ongeveer even ver als Duitsland.

geert1976
23 augustus 2009, 22:26
precies, als je ergens anders goedkoper kan slagen, is het je goed recht om daar te kopen, maar ga effe niet schijnheilig in een gitaarzaak gitaren proberen terwijl je al weet dat je hem ergens anders gaat kopen.

iedereen mag vragen voor zijn gitaar wat hij of zij wil, dat heet marktwerking.

jeffo
23 augustus 2009, 22:26
ik heb even gekeken bij feedback lijkt me een prima winkel dan als ik er een koop zal de kans groot zijn dat het daar gebeurt:)

RolandT
23 augustus 2009, 22:39
iedereen mag vragen voor zijn gitaar wat hij of zij wil, dat heet marktwerking.Caveat emptor;)

PS: de gitaarhandelaar die met een brede glimlach hoopt de -slecht geinformeerde- klant een gitaar dubbel zo duur te verkopen moet nu ook niet op mijn sympathie rekenen als een klant enkel komt om te testen (marktwerking (http://www.spellenclub13.be/recensies/Bedriegers%20Bedrogen.htm) nietwaar).

ThaBluesBreaker
24 augustus 2009, 00:28
Caveat emptor;)

PS: de gitaarhandelaar die met een brede glimlach hoopt de -slecht geinformeerde- klant een gitaar dubbel zo duur te verkopen moet nu ook niet op mijn sympathie rekenen als een klant enkel komt om te testen (marktwerking (http://www.spellenclub13.be/recensies/Bedriegers%20Bedrogen.htm) nietwaar).


Zo is dat. Klant is koning. Ik koop mijn spullen daar waar het het goedkoopst is. Een aangezien dat vaak in Duitsland is kan ik daar niet even heen om een gitaar te proberen of iets anders. Gewoon doen in de lokale winkel dus. Mijn kleine prulletjes haal ik wel gewoon daar. Maar ze hoeven niet te verwachten dat ik daar ooit een gitaar ga kopen van zoveel honderd euro meer.

geert1976
24 augustus 2009, 00:35
Zo is dat. Klant is koning. Ik koop mijn spullen daar waar het het goedkoopst is. Een aangezien dat vaak in Duitsland is kan ik daar niet even heen om een gitaar te proberen of iets anders. Gewoon doen in de lokale winkel dus. Mijn kleine prulletjes haal ik wel gewoon daar. Maar ze hoeven niet te verwachten dat ik daar ooit een gitaar ga kopen van zoveel honderd euro meer.

maar dan kun je ook met je vingertjes er vanaf blijven en naar Duitsland gaan, daar gitaartje proberen en kopen, of wees een echte vent en zeg van te voren dat je wel wilt proberen maar elders kopen, wat denk je wat het antwoord zal zijn??

Echt een kul verhaal van je en dat weet je zelf ook, naaibakkerij 1e klas

Quicksilver
24 augustus 2009, 01:12
Die spotjes van de overheid 'Nederland word onbewust steeds asocialer' krijgen ineens grip op me. Als ik ga teruglezen met geert's standpunt voor ogen, dan is het toch eigenlijk verdomd asociaal.

Then again, om mij te oriënteren ga ik ook wel eens de muziekhuizen rond, moet ik mij dan ook schuldig voelen als ik besluit niets te kopen en het bij een ervaring of wat rijker te houden?

Ik heb niet de benodigde extra centen om ffkes naar Duitsland heen en weer te gaan. Daar komt bij dat ik in noord nederland woon aan de grens met drenthe, en ik ken dan ook niet echt grote muziekwinkels hier in de buurt.

Ik ben 15 jaar en heb dus weinig andere keus. Als je dat dan weer in gedachten houd, dan zijn mijn beredeneringen nog eens zo slecht niet naa mijn mening. Tuurlijk, iemand met goed vervoer en een redelijk gevulde portomonnee moet zich schamen als ie uitgebreid aat testen en vervolgens voor 'die paar tientjes' minder ergens anders gaat bestellen. Ik pas helaas niet in dat plaatje en ik vind dan ook dat het voor mij niet opgaat.

RolandT
24 augustus 2009, 08:41
...Echt een kul verhaal van je en dat weet je zelf ook, naaibakkerij 1e klasGeert ik kan je redenering volgen en ik ben akkoord dat je best bij de lokale gitaarshop kan kopen.

Ik vind het wel raar dat je spreekt van "naaibakkerij 1e klas" als iemand 10 minuten een gitaar komt testen zonder de intentie te kopen en anderzijds spreekt van "marktwerking" als iemand 700 euro meer vraagt dan de europese marktprijs.

Het feit dat mensen een shop binnen gaat en zelfs niet de intentie hebben van te kopen is ook "marktwerking". Feit dat je als handerlaar woekerwinst (we spreken dus niet over een paar tientjes) probeert te maken op kap van de slecht geinformeerde koper is ook "naaibakkerij 1e klas".:soinnocent:

geert1976
24 augustus 2009, 12:56
Geert ik kan je redenering volgen en ik ben akkoord dat je best bij de lokale gitaarshop kan kopen.

Ik vind het wel raar dat je spreekt van "naaibakkerij 1e klas" als iemand 10 minuten een gitaar komt testen zonder de intentie te kopen en anderzijds spreekt van "marktwerking" als iemand 700 euro meer vraagt dan de europese marktprijs.

Het feit dat mensen een shop binnen gaat en zelfs niet de intentie hebben van te kopen is ook "marktwerking". Feit dat je als handerlaar woekerwinst (we spreken dus niet over een paar tientjes) probeert te maken op kap van de slecht geinformeerde koper is ook "naaibakkerij 1e klas".:soinnocent:


iedereen mag vragen voor zijn of haar product wat die wil, je bent niet verplicht om bij een bepaalde zaak iets te kopen.

ben je in de veronderstelling dat er teveel gevraagd wordt voor een gitaar, kijk dan verder of die elders te koop wordt aangeboden.

Er zijn diverse redenen waarom een Duitse groothandel/internet winkel goedkoper kan leveren dan een kleine of middelgrote ondernemer, maar dit moet en mag geen vrijbrief zijn om daar te proberen, maar niet te kopen "omdat die teveel vraagt", dat gaat er bij mij niet in.

En van de redenen dat vele onlinewinkels goedkoper kunnen leveren is omdat zij geen winkelruimte hebben die onderhouden/afgeschreven moet worden en waar testmodellen geplaatst worden en ook geen personeel voor hoeft aangenomen te worden.

Als je via internet koopt, zijn dit dingen waar je genoegen mee moet nemen dat je geen gitaar kunt uittesten, daar kies je voor en dan vind ik het reuze slap en lichtelijk aso dat je het testen maar doet bij een plaatselijke winkelier die de kosten en investeringen wel moet doen, neen het is van twee walletjes eten.

RolandT
24 augustus 2009, 13:40
1) Ik vergelijk Den Haag niet met een internet shop maar met een andere gewone Duitse winkel (hebben dezelfde kosten alleen verschillende winstmarges:-)

2) Ik zeg niet dat een handelaar niet het 10voudige of zelfs het 100voudige mag vragen. Wettelijk zijn de maximale prijzen van gitaren niet geregeld door de overheid dus de handelaar is vrij te vragen wat hij wil.

3) De meeste shops zijn "vrije ingang" dus wettelijk mag ik binnen en buiten gaan zonder te kopen.

Ik vind het alleen erger dat een student 700 euro in 't zak gezet wordt terwijl jij Geert het erger vindt dat die zelfde student gitaren komt testen zonder te kopen.

Let's agree to disagree;-)

jeffo
24 augustus 2009, 17:06
helemaal gelijk denk ik.

ik keek even op feedback daar zijn simpele gitaarkabels 37 euro en op het internet vanaf 4,44 euro maar wat is het verschil dan

MarkMawkie
24 augustus 2009, 17:42
helemaal gelijk denk ik.

ik keek even op feedback daar zijn simpele gitaarkabels 37 euro en op het internet vanaf 4,44 euro maar wat is het verschil dan

Gitaarkabel wordt bij de gitaar in geleverd, weet zelf het verschil niet :???:

guitarkid
24 augustus 2009, 17:51
helemaal gelijk denk ik.

ik keek even op feedback daar zijn simpele gitaarkabels 37 euro en op het internet vanaf 4,44 euro maar wat is het verschil dan

Er is natuurlijk wel heel veel verschil in kabels. Gebruikte materiaal, dikte, kwaliteit van de pluggen, mantel etc. Ik ben helemaal klaar met die goedkope kabels: storing, gewoon kapot, pluggen stuk enz. Je hoeft niet direct een vermogen uit te geven, maar voor de betere kabel betaal je nou eenmaal meer. Maar vaak maar één keer, i.t.t. goedkope kabels, die je om de haverklap moet vervangen....

Gr. C.

jeffo
24 augustus 2009, 18:57
Gitaarkabel wordt bij de gitaar in geleverd, weet zelf het verschil niet :???:

geld dat dan ook bij feedback en dan nog een vraag zitten er knopjes voor een draagband op