PDA

View Full Version : nieuw knutsel project



RolandT
21 augustus 2009, 16:48
Ik zou eens een gitaar willen samanstellen (bouwen is een te groot woord). Ik heb geen verstand van houtbewerking, electronica is dan weer geen probleem. Ik heb nog voldoende PuPs liggen uit mijn strats en les pauls dus eigenlijk heb ik enkel een body en neck nodig.

Nu zou ik graag een "strat" body met een "les paul" neck willen. Verkoop er iemand "les paul"-achtige neck die of een strat body past?

Kakihara
21 augustus 2009, 17:32
Dat wordt - vrees ik - een custommade halsje, of een paddle-neck van guitarsupplies of tonefactory, waarbij je de headstock dan zelf vormgeeft. Zoals je wellicht weet, hebben gibbies en fenders een andere mensuurlengte, en gewoon de hals verwisselen lost dat niet op. Waarschijnlijk moet de brug dan verplaatst worden, waardoor je met een gat in je body blijft zitten dat dient opgevuld te worden en opnieuw de tremelouitsparing dient te frezen.

RolandT
21 augustus 2009, 18:17
paddle-neck van guitarsupplies of tonefactory, waarbij je de headstock dan zelf vormgeeftDat is wat ik zoek, ik lees op guitarsupplies dat ze "fender type necks" hebben waar je dan zelf de headstock moet maken. Is er nu nergens een shop die deze fender style necks met gibson headstock kant-en-klaar verkoop?

barno
21 augustus 2009, 19:29
kijk es bij Warmoth
die hebben conversion necks (dan kan je een 24,75 inch scale toch op een strat body zetten). Ze hebben wel niet exact de gibson headstock (mag immers niet)

snaarplukker
21 augustus 2009, 20:08
Dat wordt - vrees ik - een custommade halsje, of een paddle-neck van guitarsupplies of tonefactory, waarbij je de headstock dan zelf vormgeeft. Zoals je wellicht weet, hebben gibbies en fenders een andere mensuurlengte, en gewoon de hals verwisselen lost dat niet op. Waarschijnlijk moet de brug dan verplaatst worden, waardoor je met een gat in je body blijft zitten dat dient opgevuld te worden en opnieuw de tremelouitsparing dient te frezen.
Het kan makkelijker met de combinatie stratbody/gibsonhals.
Kwestie van de hals een cm verder de body in. Ofwel de halspocket een cm verder uitfrezen of de hals een cm korter maken.

RolandT
21 augustus 2009, 20:30
kijk es bij Warmoth
die hebben conversion necks (dan kan je een 24,75 inch scale toch op een strat body zetten). Ze hebben wel niet exact de gibson headstock (mag immers niet)gevonden, bedankt Barno! weer wat geleerd vandaag