PDA

View Full Version : Peavey



AntY
31 maart 2003, 19:32
hey mensen,

ik kan tweedehands een Peavey 115S combo kopen, die een jaar geleden is gekocht.

Zo ziet hij eruit:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2519465305&category=23 301

alleen dan met een 7-bands equalizer.

Op talkbass hebben ze t er ook over dat Peavey vroeger een beetje karakterloze tonen voortbracht, maar dat dat tegenwoordig anders is. Past deze daar nog wel of niet tussen.... en denken jullie sowieso dat dit wat is?

Ik ben namelijk op zoek naar een amp met een mooie toon, hoeft niet direct veel volume te hebben.

MxPx_Jos
31 maart 2003, 19:43
Ik ken iemand met een 115s combo, maar dat is een nieuwe versie want die ziet er heel anders uit. Maar daar komt heel mooi geluid uit, zeker wel goed.

Of die oudere dat ook doen weet ik niet, maar ik denk niet dat ze zo slecht zijn. Mijn oom heeft een tnt150 dacht ik, die is ook al heel oud, maar daar komt ook heel goed geluid uit.

Easy Rider
31 maart 2003, 20:08
Tja sorry hoor, maar Peavey? Ragbakken zijn dat, alleen kopen voor heel, heel weinig geld.
Mooie tone? Die TNT serie? Dacht het niet: geen warmte, geen helderheid, plat als een dubbeltje.

Maar, als je een amp wil die je nooit in de steek laat, zit je goed. Die jaren tachtig bakken bijv. staan soms al 15 jaar in een vochtige schuur en de schimmel staat op de conus maar nog: gaaaaaaan.
En ook al klinkt het niet mooi, het gaat wel goed hard, dus bij kleine optredens word je niet gemist.
Maar ja als je het volume niet nodig hebt en alleen mooie tone zoekt, neem dan geen Peavey. Peavey koop je als de omstandigheden snel om meer volume vragen en je weinig geld te besteden hebt.

Maar dit is uiteraard maar my humble opinion :smile:

EZ

Laus
31 maart 2003, 20:27
ze idd vooral erg hard en gaan een leven lang mee. maar de pre-amps zijn vaak wat kil. kan exemplarisch zijn maar dat denk ik toch niet.

ik ken een paar mensen die er een(tnt,tko) hebben maar die gebruiken een POD erbij en dan gaat het natuurlijk wel.

Bastijn
31 maart 2003, 20:55
ik was laatst ook op zoek naar een combo met een mooi (hoe verschrikkelijk relatief dat ook is) geluid. Kheb in een paar zaken ongeveer de meeste merken wel uitgeprobeerd, en de Vox sprong eruit wat betrefd gevoel en warmte, terwijl ik de meeste anderen (marshalls, samicks, hartkes) vrij standaard vond klinken. Alleen als je een wat grotere combo wil dan mijn T25 me een 10 inch versterker, heb je slechts 1 keus, en dat is de T60 met een 12 inch dacht ik, en ik hoor zo hier en daar dat twaalf inch je hoog niet echt goed boost.
Iemand het hier mee eens/niet mee eens, laat van je horen. (das nou het mooie van zo'n forum....)

Ruud
31 maart 2003, 21:02
Hmm, effe alle meningen daargelaten, maar je bent dus op zoek naar een versterker met een lekker warm geluid... dan koop je toch niet zomaar wat idereen je aanraadt,.. hoe nuttig die tips ook zijn, ga der alleen niet zomaar blind (in dit geval doof) op af..
ga gewoon zelf eens proberen en luisteren.. als ie jou wel enorm goed bevalt, waarom zou je hem dan niet kopen.. smaak is inderdaad enoorm subjectief...en kwaliteit/levensduur/afwerking/prijs, das een heel ander verhaal..

bassopotmus
31 maart 2003, 21:45
en dus Ruud? Hij vraagt hier specifiek om een ding, wat zeg je nu dat hij niet op onze meningen moet afgaan?

Anty zoals al gezegt in de chat, ik heb een TNT bespeld en was er tevreden over, alleen ben ik nooit een 15" fan geweest, alleen als een sub erbij dan.
Ik zou em iig eens gaan checken...

bassopotmus
31 maart 2003, 21:47
ff die 12" Menigen zeggen dat 12" net niet goed genoeg is voor je laag zeker als je aan de 5 gaat..me eens. Maar als je erg graag slapt en meer bottom in je sound wilt kun je gaan denken aan de 12" als een sub voor je 4x10"

Me oom heeft een 12" (behringer bx1200) en ik ben er eigenlijk zeer over te spreken..

dumBASS
31 maart 2003, 21:53
Speel zelf over een TNT, en ben zeker wel tevreden over het geluid... Gebruik sinds een tijdje een GT-6, maar ook zonder klinkt ie best. Zelf heb ik dus goeie ervaringen met Peavey.
Maar uiteindelijk gaat het er dus vooral om wat je zelf wil, en kan je dus beter zelf gaan luisteren wat je wil...

Easy Rider
31 maart 2003, 22:08
Idd ligt uiteindelijk de beslissing bij Anty.

Over die 12": in mijn reply op bassopotmus vraag over het zelf bouwen van een speakercab zei ik het ook al, je kan van een (1) 10" al een dikke woofer maken als je de kast waar hij in zit er maar op afstemd!
(Een 10" zou dan wel een flink grote kast krijgen overigens...)
Uiteraard gaan bij een dergelijke setup de lage frequenties niet zo hard als met een 15" of (de enige echte) 18", maar dat kan je compenseren door een speaker te nemen met veel vermogen.
De enige reden dus waarom men dingen als een 15" of 18" gebruikt is omdat je er dan geen caravan van een kabinet aan hoeft te hangen om toch laag te krijgen met veel vermogen!

EZ

Phyrexian
1 april 2003, 09:59
In onze reptitieruimte staan een ouwere Peavey TNT 115S (de look is nog niet die nieuwe Peavey look met die rode lijnen rond de knoppen).

Ik speel elke repetitie 2-3 uur op die TNT en heb 'm dus wel goed onder de knie. ik ben tevreden van de sound. Die is dik in orde. Waarschijnlijk is er mooier, maar dat maakt me niet uit. De Peavey klinkt meer dan behoorlijk. Ik vind het aangenaam aan deze amp dat hij zo veel mogelijke settings heeft; de switches bright, punch, contour, ... geven je héél veel mogelijkheden naast die low en high knoppen en dan heb je nog graphic EQ die goed zijn werkt doet. Daarnaast heb je nog een ingebouwde chorus die je wel leuk kan vinden.

De TNT115 is een krachtige combo en doet zijn werk meer dan goed en is betrouwbaar. Onze TNT heeft soms slechte contacten aan de potmeters, maar dat is omdat hij al zes jaar in een koude repetitieruimte staat en enorm veel wordt gebruikt (en slecht onderhouden door de eigenaar).

Ik ben liefhebber van Peavey. Vroeger was'k wantrouwig tov dit merk omdat het een merk is dat zich richt op de lagere markt (goedkopere prijzen tov SWR/Ampeg/...). Nu ik een aantal amps grondig getest heb (TNT115s, MicroBass), ben 'k er van overtuigd dat Peavey goede kwaliteit maakt tegen een betaalbare prijs. Toch wel belangrijk.

Test die Peavey eens op je gemak uit en oordeel zelf of je de sound goed vindt.

Nog een laatste opmerking: die Peavey is loodzwaar en moeilijk te vervoeren. Met twee valt hij te tillen, maar alleen sleur je je rug krom (believe me, ik heb em eens alleen uit mijn wagen gehaald en tot in de garage gedragen... ). Een karretje eronder is wel handig als je ermee wil optreden.

AntY
1 april 2003, 17:49
volgens mij weet ik wat je bedoelt :smile:
vroeger speelde ik keyboard in een band, werd ik meestal ook versterkt door een peavey.

ff dat ding van een tafel af tillen was al kut....