PDA

View Full Version : Epiphone "Graveyard Disciple" - A Zakk Wylde Original!



HaroldA
21 augustus 2009, 12:30
Beetje ongepast na de dood van Mr Les IMHO, maar dit is de laatste telg uit de Gibson/Epiphone familie:

http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/epi_N_1619a.jpg
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/epi_N_1619c.jpg
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/epi_N_1619b.jpg
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/epi_N_1619d.jpg
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/epi_N_1619e.jpg

Presenting... A Zakk Wylde Original! (http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/graveyard-disciple-819/)

marc_o
21 augustus 2009, 12:32
nou....................prachtig













:???:

lindstrom
21 augustus 2009, 12:33
gaat helemaal nergens over !! wat lelijk!

zeiler
21 augustus 2009, 12:36
nou....................prachtig





:???:

dit ziet er inderdaad echt niet uit... dit wil je toch niet???

bah zeg...

LesPas89
21 augustus 2009, 12:37
Slaat helemaal nergens op. Nog voor geen dubbeltje.

deefke666
21 augustus 2009, 12:39
nee dank u....
toch maar niet voor mij :(

Nielsje
21 augustus 2009, 12:40
Is dit dan de speciale gitaar dan uitgebracht wordt, omdat Les Paul is overleden?
Zeker alleen geschikt voor Death Metal..

Wat een foeilelijk ding.
Nu is het wachten op de eerste newbee hier, die enthousiast over het ding is, en vol trots komt melden dat 'ie er een gaat bestellen bij thomann..

HaroldA
21 augustus 2009, 12:42
De gitaar in actie: http://www.youtube.com/watch?v=qgOpnf6So8c

LesPas89
21 augustus 2009, 12:48
De gitaar in actie: http://www.youtube.com/watch?v=qgOpnf6So8c

Zoals Nielsje al zei.

geert1976
21 augustus 2009, 12:53
oei, niet mijn smaak:makeup:

ellisvertellis
21 augustus 2009, 12:59
Idd afzichtelijk! Het woord "ontwerp" onwaardig...

Thmz
21 augustus 2009, 13:02
Sta daar eens mee op een podium :dontgeti:

Tho
21 augustus 2009, 13:02
Zeker alleen geschikt voor Death Metal..

Nee hoor, in deathmetal vind je voornamelijk sobere gitaren.

Dit is de ultieme posergitaar voor als je 'duister' wilt overkomen. Lelijk ding.

Tho
21 augustus 2009, 13:03
Zoals Nielsje al zei.

hahaha da's geen deathmetal joh.

Jeroen^^
21 augustus 2009, 13:03
Wat een graf ding :seriousf:

Ergens vind ik dit wel ongepast na de dood van Les Paul overigens. Om een gitaar in de vorm van een doodskist uit te geven terwijl een van de personen die een belangrijk model voor je gebouwd heeft net dood is. Maar dat is mijn mening...

interessander
21 augustus 2009, 13:04
Nee hoor, in deathmetal vind je voornamelijk sobere gitaren.

Dit is de ultieme posergitaar voor als je 'duister' wilt overkomen. Lelijk ding.


Haha ik dacht eerst dat je zei als je als 'duitser' wil overkomen.....

maar inderdaad een lelijk ding, ik zie hem trouwens eerder voor me in de rockabilly scene, ook gezien de pintstripes.

Tho
21 augustus 2009, 13:05
Haha ik dacht eerst dat je zei als je als 'duitser' wil overkomen.....

maar inderdaad een lelijk ding, ik zie hem trouwens eerder voor me in de rockabilly scene, ook gezien de pintstripes.

Hey daar zeg je wat inderdaad! Psychobilly bedoel je dan :)

Joeri.m
21 augustus 2009, 13:06
Black label society live gezien, maar zakk had wel een mooier gitaartje vast doen. Dit ding is echt niet mooi...

Thundermane
21 augustus 2009, 13:12
Het enige wat bij mij naar boven kwam toen ik de plaatjes zag is: Dom ding... En zo simpel is het. :|

mikeyaxeman
21 augustus 2009, 13:15
Mja wat zal ik er van zeggen het is weer een stapje verder na dat SG/Flying V misbaksel geval van Zakk...

tidalwave_sideburns
21 augustus 2009, 13:21
Ik vind hem wel gaaf eigenlijk, :D

Snijdie
21 augustus 2009, 13:21
Ik heb wel eens mooiere signature gitaren van Zakk gezien :D.

Gothra
21 augustus 2009, 14:29
Oeh! vette gitaar, ik ga hem bestellen bij thomann!




Nee, vette headstock, de rest... bah


sinds wanneer is BLS death metal btw?

Thmz
21 augustus 2009, 14:32
Loop met die case maar eens over straat. De mensen zullen nogal kijken :cheerup::dontgeti:

telecastermaster
21 augustus 2009, 14:38
De gitaar in actie: http://www.youtube.com/watch?v=qgOpnf6So8c

Wat een hersendode randdebiel is dit, zeg. :dontgeti:

boybrouwer
21 augustus 2009, 15:09
een gitaar en peddel in 1:???:

Snijdie
21 augustus 2009, 15:23
Nee, een doodskist zodat zijn overleden cavia mee kan touren :cheerup:.

Squier02
21 augustus 2009, 17:12
Het is dat ik het "guitar hero" logo mis, want anders...

Ezyduck
21 augustus 2009, 17:26
mmm, is wel wat voor de Efteling, in het spookhuis.

PeterX
21 augustus 2009, 18:13
Ik zou er niet dood mee gevonden willen worden...

Madcow
21 augustus 2009, 18:58
Hij ziet erniet uit. Maar zodra Zakk hem vast heeft is die weer wat leuker.

F*R*E*A*K
21 augustus 2009, 19:00
Ik vind dat Zakk zijn baard af moet scheren, en nog een album moet maken als Pride And Glory.

Voorderest is die gitaar een aanfluiting, maarja Gibson schijnt dat de laatste tijd steeds vaker te hebben.

joskedentweede
21 augustus 2009, 19:41
Zakk gaat achteruit, net als zijn gitaren, maar dat is mijn bescheiden mening.

Rick L
21 augustus 2009, 20:36
Ik vind de koffer opzich wel ergens vet. :sssh: Alleen of je er de juiste aandacht mee trekt is iets anders.

Tho
22 augustus 2009, 02:17
Wat een hersendode randdebiel is dit, zeg. :dontgeti:

gefeliciteerd. Met deze post getuig jij absoluut van meer intelligentie dan Zakk Wylde. Nogmaals, proficiat.

budje
22 augustus 2009, 06:56
Ik zie niet zoveel verschil eigenlijk

http://www.guitarampkeyboard.com/rs/tn1/tn1_9371246.jpg

http://www.epiphone.com/images/N_gom3.jpg

Het is niet echt nieuw, die lelijke epiphones!

toneblo
22 augustus 2009, 07:46
Er heerst een beetje een grafstemming omtrent dit exemplaar....

macwilliams
22 augustus 2009, 08:14
Welke toonsoort is dat dan? Grafstemming?

RobertoL
22 augustus 2009, 09:17
Ik zag hem ook net in de epiphone newsletter. Wat een lelijk ding, ook heel groot denk ik. Hoeveel moet zoiets gaan kosten?

mikeyaxeman
22 augustus 2009, 09:35
Volgens mij heeft iedereen een beetje een broertje dood aan dat ding... :dontgeti:















































:seriousf:

RobertoL
22 augustus 2009, 10:01
Volgens mij heeft iedereen en beetje een broertje dood aan dat ding... :dontgeti:
:
Maar toch zijn ze niet aan te slepen voor de echte fans, denk ik.

budje
22 augustus 2009, 10:04
Al was ik een goth met littekens op mijn polsen en een vriendin die nooit lachte, dan nog is het iets teveel van het goede.

Mad mind
22 augustus 2009, 10:55
Ik ga hier maar 1 ding op zeggen: 'Ugly as hell !'

bagheera
22 augustus 2009, 11:16
Dat is geen gitaar.
Dat is speelgoed, en in het spookhuis van de Efteling hoort het idd nog het beste thuis.
Zakk Wild's les paul was ook niet mijn ding maar dat was wel nog een gitaar.

Btw: elke week komt er wel een topic op dit forum waarin wordt geschreven dat de gibson corp. weer een flater heeft geschoten :) en het is nog waar ook.:(

Vlug koop al de mooie en normale modellen van Gibson nu ze er nog zijn.

Daan_B
22 augustus 2009, 11:27
Gadverredamme wat is dat ding lelijk!
Epiphone is wel erg diep gezonken anno 2009:dontgeti:..

Rinze
22 augustus 2009, 11:30
Ik snap echt niet waar jullie je druk om maken. Ik kan het ding ook niet echt mooi vinden maar dat geldt voor veel gitaren. Bovendien, looks zijn leuk maar het gaat er toch om hoe het speelt en klinkt.

bagheera
22 augustus 2009, 11:33
Ik snap echt niet waar jullie je druk om maken. Ik kan het ding ook niet echt mooi vinden maar dat geldt voor veel gitaren. Bovendien, looks zijn leuk maar het gaat er toch om hoe het speelt en klinkt.

Wij zijjn de kopers en de gebruikers de doelgroep zeg maar : onze opinie telt.
:seriousf:
Om te grappen he

robert-gitarist
22 augustus 2009, 12:37
Meestal ben ik erg dol op Epiphone's maar dit...bah!
Ronduit lelijk. De smaak van Zakk Wylde gaat echt met bakken achter uit. Eerst die flying V met SG mix (opzich nogwel te pruimen maar okee, als nog niet mijn stijl) en dan dit. Dit ding verslaat echt alles! (in negatieve vorm).

Thundermane
22 augustus 2009, 12:41
In plaats van dat ze nieuwe betere sound zoeken, of betere speelbaarheid, maken ze maar extremere vormen. Wat een bull-shit is dit zeg. Al die extreme vormen hoeven van mij niet. Ik wil een fucking muziekinstrument, geen speelgoed voor de image. (En die image is naar mijn idee klote).
Daarnaast vind ik zakk wylde ook klote (als opinie, ik zeg niet dat hij klote IS), maar constant die pinch-harmonics... Serieus, ik vind het echt niet kunnen. xD

Rinze
22 augustus 2009, 13:07
Ik vermoed dat ome Zakk het schoolvoorbeeld is van iemand met een hoop talent die door jaren zuipen dat talent (en zijn vermogen tot zelfreflectie) om zeep helpt. Hij heeft toch echt wel goeie dingen gedaan (de Pride & Glory plaat bijvoorbeeld en het werk met Ozzy, al hou ik niet zo van dat laatste) maar van wat ik de laatste jaren oppik is het steeds meer image en steeds minder muziek.

bagheera
22 augustus 2009, 13:11
Ik vermoed dat ome Zakk het schoolvoorbeeld is van iemand met een hoop talent die door jaren zuipen dat talent (en zijn vermogen tot zelfreflectie) om zeep helpt. Hij heeft toch echt wel goeie dingen gedaan (de Pride & Glory plaat bijvoorbeeld en het werk met Ozzy, al hou ik niet zo van dat laatste) maar van wat ik de laatste jaren oppik is het steeds meer image en steeds minder muziek.

Als je niet meer instaat bent dat laatste voor te brengen dan moet je het wel met image gaan doen he.
Jammer toen hij jong was had hij zo " ik ga nu een citaat gebruiken van mijn buurmeisje " :) ... had hij zo'n grieks adonis uiterlijk :roll: :seriousf: en kon hij spelen als de beste in zijn gebied.
Maar daar blijft vrees ik weinig meer van over.

Braindead
22 augustus 2009, 15:15
Ik vermoed dat ome Zakk het schoolvoorbeeld is van iemand met een hoop talent die door jaren zuipen dat talent (en zijn vermogen tot zelfreflectie) om zeep helpt. Hij heeft toch echt wel goeie dingen gedaan (de Pride & Glory plaat bijvoorbeeld en het werk met Ozzy, al hou ik niet zo van dat laatste) maar van wat ik de laatste jaren oppik is het steeds meer image en steeds minder muziek.


Ik ben het daar helemaal mee eens. Over de doden niets dan goed zeegen ze, maar ik vond het bij zijn oude maatje Dimebag hetzelfde verhaal. Cowboys from hell had onwijs vet gitaarspel. VUlgair display of power ook nog wel en daarna werd het steeds suffer. Zack had zeker veel talent vroeger en heeft erg vette dingen gedaan. Wat hij nu voor bagger maakt daar kan ik amper nog naar luisteren. Zijn armen worden steeds dikker maar zijn spel slinkt alleen maar.

Rinze
22 augustus 2009, 15:21
Bij Dimebag was het inderdaad hetzelfde. Die Damageplan-plaat was ook niet te pruimen, het leefde gewoon niet meer. Hij werd ook steeds vetter en zag er op het laatst behoorlijk ongezond uit.

Het lijkt in de US-scene ook wel erg om image te gaan heb ik het idee. toch jammer van mensen die zoveel potentie hebben.

JeanPaul du Vinnie
23 augustus 2009, 01:25
Maar Dimebag had tenminste soul. En de vettigste riffs op de planeet, zelfs nog op Reinventing The Steel. Damageplan was inderdaad geen vette, maar als jullie denken dat hij op het einde van zijn leven niks goeds meer deed, moeten jullie de Rebel Meets Rebel-cd maar eens zoeken.

Maar da's off topic natuurlijk. Deze gitaar is inderdaad verdomd lelijk. De SG/V-kruising vond ik eigenlijk nog best iets hebben, maar dit... achja, je mag er zeker van zijn dat het wel kopers zal vinden.

Nielsje
23 augustus 2009, 02:12
Dimebag had tenminste soul.

Een beetje uit z'n verband getrokken is het een prachtige sig :D

Quicksilver
23 augustus 2009, 04:07
Ik zou er niet dood mee gevonden willen worden...

+666

Ik weet het niet beter te verwoorden.

nickofzo
23 augustus 2009, 17:32
oei ja ik zag em in men mailbox.. ik dacht al wtf..
dus nu laat ik weten dat ik wtf dacht
want wtf wat is dit ding lelijk

die koffer is opzich wel grappig.. maar ja:P
daar speel je niet op

als ik ooit dood ben wil ik in een grote gitaarkoffer begraven worden:P (wel in de vorm van een gitaar dan.. ) niet dit aftanse ding

Shibby
23 augustus 2009, 17:39
De koffer kan er nog mee door, maar de gitaar zelf? Die past alleen bij Nekromantix :seriousf:

flitslicht
23 augustus 2009, 17:44
Tjonge wat lelijk. Volgende model wordt waarschijnlijk een klein brandstapeltje met van die foute nepverlichting erin.

nickofzo
23 augustus 2009, 17:50
Tjonge wat lelijk. Volgende model wordt waarschijnlijk een klein brandstapeltje met van die foute nepverlichting erin.

of misschien met een LSD tv erin ofzo
anders wel een kleurenmagnetron

Squier02
23 augustus 2009, 18:10
of misschien met een LSD tv erin ofzo

haha, hoe moet ik me zoiets voorstellen? ;)

nickofzo
23 augustus 2009, 18:27
ik denk dat dat nog ontdekt moet worden.. of zouden de beatles dat al in het geheim gedaan hebben.. ?

L ucy in the
S ky with
D iamonds

.. hmmm lsd tv.. ik was aan het googlen of ze bestaan.. maar iemand heeft er 1 op speurders aangeboden.. denk wel dat het een spelfout is

dat terzijde..

het komt erop neer dat dit topic misschien zelfs :"epiphone gaat echt de verkeerde kant op" kunnen heten..

want deze gitaar ziet er niet uit

Chocola
24 augustus 2009, 00:21
Hij nam denk ik de dood van Les Paul zeer zwaar, en heeft daarom uit waardering zijn Les Paul vervangen door een doodskist.

Foeilelijk :makeup:

Demonturtle
24 augustus 2009, 10:36
Jullie doen precies of dit het allernieuwste en meest rare gitaarmodel is wat jullie ooit gezien hebben. Wat dit ook überhaupt met les paul te maken heeft beats me. Niet dat ik het een mooi stuk hout vind, maar bij schecter maken (maakten) ze deze al n hele tijd voor Ministry.
http://www.guitarfacts.nl/Images/guitarfacts/ministry.jpg

Bram+
24 augustus 2009, 10:46
Die Graveyard Disciple is dus behalve lelijk ook nog eens een ripoff :D

Gelukkig dat ik er niet op hoef te spelen, anders zou ik me inderdaad druk gaan maken over hoe lelijk deze gitaar is.

Gothra
24 augustus 2009, 10:46
En die van schecter is dan gewoon net zo lelijk!

bagheera
24 augustus 2009, 12:13
En die van schecter is dan gewoon net zo lelijk!

+1 :seriousf:

Thmz
24 augustus 2009, 12:14
Die van Schecter is ook lelijk en daar geraak je zelfs niet aan de hoogste frets :makeup:

Luke-wannabe
24 augustus 2009, 12:18
Welke toonsoort is dat dan? Grafstemming?
Klinkt ongeveer zo:
http://blogs.cqpolitics.com/davidcorn/Bush-guitar.jpg

Zjef
24 augustus 2009, 12:32
Die Graveyard Disciple is dus behalve lelijk ook nog eens een ripoff :D.

De koffer is ook een ripoff. Namelijk van coffin cases. Die heb ik al altijd grappig gevonden.