PDA

View Full Version : marshall valvestate



Wilson
31 maart 2003, 18:33
hallo, ik heb een aantal vragen aan wat verterkerdeskundige. Ik speel nu zon 6 jaar gitaar en sinds 2 maanden ook electrisch. Ik was van plan binnekort mn eerste 'serieuze' amp te kopen. Nou zag ik net op gitaarmakrt een mooie marshall 8080 valvestate 80 watt met buizen voorversterker voor 300 euro, geloof uit de 1e serie. Mijn eerste vraag was: is dit een redelijke prijs? Ik ben niet zo heel goed geinformeerd op dit gebied dus verbeter me als ik het fout heb, maar ik heb begrepen dat zo'n valvestate alleen een buizenvoorversterkeer heeft en dus niet geheel 'buizen' is. dus vroeg ik me af, hoeveel verschilt het geluid van deze maar deels buizenversterker met een echte buizenversterker en hoeveel beter is het als een gewone transistorversterker?

bij voorbaa dank voor de reactie

belfrink
31 maart 2003, 19:18
tsja, 300 euro voor een 8080 vindt al ik aardig veel, maar dan moet ie wel in een goede staat zijn. Het klopt inderdaad de de Valvestate serie een buisje heeft voor de scheur en verder dus volledig een transistorbak is. Je zegt dat je 6 jaar gitaar speelt dus neem ik aan dat je al het een en ander kan. Ik zou dus geen Valvestate nemen maar een goede buizenbak bv. een JCM 800.