PDA

View Full Version : Gezocht twee singlecoils



OldKid
21 augustus 2009, 10:21
Voor mijn oude imitatiestrat zoek ik twee redelijke singlecoils voor een prikkie / nop.
Het is mijn eerste gitaar, 35 jaar oud inmiddels, ben in de loop der jaren overgegaan op toetsen. Ik wil de gitaar weer technisch pico bello / speelbaar hebben. Twee van de drie singlecoils blijken te zijn gesneuveld.
De hals heb ik inmiddels weer recht gemaakt. Er zat een een bolling + een lichte torsie in ondanks ontspannen halspen. Nu is de hals voor de komende 50 jaar weer in orde. Alleen nog opnieuw fretten en de vorige week zelf gemaakte messing topkam ter vervanging van de oude kunsstof topkam tot de juiste dieptes invijlen. Destijds had ik het middelste element al naar achter verplaatst [tegen het achterste element aan], de toonregeling er volledig uit gesloopt [die op de pre-amp is toch beter], nieuwe slagplaat, en switches gemaakt tussen de elementen. Voorste element apart, achterste element apart, het voorste met het achterste in serie of parallel, het middelste met het achterste in serie of parallel waarbij het middelste element in fase of in tegenfase. Dat gaf geweldige mogelijkheden, ondanks dat het een gitaar van 325 gulden was. De sustain is beautiful, die lijkt er alleen maar beter op te zijn geworden met de nieuwe messing topkam [goeie attack en wat helderder maar niet scherp]. Toch heb ik geen plannen om weer 'in gitaar' te gaan. Ik houd het bij toetsen en wil af en toe wat op mijn oude imitatiestrat spelen. Zonder elementen is-ie echter niet compleet. Wie heeft er nog een paar oude singlecoils liggen? Ik woon in Heemstede.

snaarplukker
21 augustus 2009, 10:36
Ik heb er een set van 3 liggen uit een cheapo strat. Ik heb ze vervangen voor lilkillers. Dus als je interesse hebt stuurt je me maar een PB.

OldKid
21 augustus 2009, 11:37
PB is onderweg

OldKid
21 augustus 2009, 15:45
Ik ben nog steeds op zoek.

Nielsje
21 augustus 2009, 15:48
www.marktplaats.nl
www.gitaarmarkt.nl

Ik raad je aan om het forum reglement even te lezen.
Voor advies mag je hier rustig een vraag stellen, maar een topic openen, zodat iemand je wat kan verkopen, is niet toegestaan..

OldKid
22 augustus 2009, 14:49
Dan moet je maar even gaan klikken bij de moderators, lijkt me :cheerup:

bert k
22 augustus 2009, 15:45
Tja, koop en verkoop mag niet op het forum, dat kan op www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl).

Bert K, mod