PDA

View Full Version : Geef je mening over "Zakk Wylde EMG set 81/85"



Freakoutus
21 augustus 2009, 09:43
Hallo gitaarliefhebbers,

Ik ben van plan om in mijn gitaar de volgende pickups te plaatsen "zakk wylde emg 85 nek positie & zakk wylde emg 81 bridge positie"

Graag hoor ik jullie mening over dit setje. Voor de mensen die dit setje besteld hebben die zonder solderen "geinstalleerd" kunnen worden. Graag hoor ik jullie mening over het gemak of ongemak hiervan.

Ook de mening over het geluid van dit setje zowel clean als distorted zou ik graag van jullie willen horen.

Kortom, een complete samenvatting van dit setje en de tips en tops zou ik zeer waarderen.

Greetings:punk:

mesaman
21 augustus 2009, 12:11
ik had ooit een gitaar met 89(te splitten) en die beviel me super!
heerlijk geluid strak vol en warm,net een goede dimarzio maar dan strakker en alles ietsjes meer terwijl het geluid goed blijft.batterij deed het zeker 2 jaar.
ik zou het zo weer nemen.geen probleem.

Nielsje
21 augustus 2009, 12:12
Ik heb wel eens op gitaren gespeeld met EMG elementen.
Gelukkig heb ik ze zelf niet, want veel onmuzikaler komen ze niet volgens mij..
Maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je speel- en muziekstijl.

Ervaring met installeren van dit specifieke setje heb ik niet, maar ik heb genoeg pups verwisseld (etc.) om te zeggen dat het vast een peuleschil zal zijn.

Freakoutus
21 augustus 2009, 12:15
speel zelf wel met emg'tjes.. en tsja.. speel gewoon vieze gore metal zeg maar:P dus tsja.. er mag wel wat pit in zitten.. en clean is een leuk extraatje zullen we maar zeggen

geert1976
21 augustus 2009, 13:03
speel zelf wel met emg'tjes.. en tsja.. speel gewoon vieze gore metal zeg maar:P dus tsja.. er mag wel wat pit in zitten.. en clean is een leuk extraatje zullen we maar zeggen

EMG= My first Sony waar een peuter/kleuter in brabbelt je hoort het wel, maar er zit geen gevoel in, clean vind ik ze niet geweldig, erg klinisch, ik mis de warmte.

overstuurt klinkt het wel strak, maar lief.

Wil je lekker rauw en vies, zou ik voor Dimarzio pasieve humbuckers gaan, maar ja is enkel mijn mening.;)

Thundermane
21 augustus 2009, 13:25
Zelf denk ik dat de meeste hier met negatieve ervaring van EMGs, slechts kort ervaring mee hebben. Zelf heb ik ervaren dat als je genoeg tweakt aan de sound dat je met EMG elk type muziek prima aan kan. De clean kan ook heel mooi klinken. Maar neem dan niet de EMG85, maar de EMG60.

wiegersma
21 augustus 2009, 13:36
Ik kan prima uit de voeten met de EMG's. Er zijn mensen die zeggen dat deze elementen in elke gitaar hetzelfde klinken. Dat is absoluut niet zo. Ik vind het prima elementen voor metal, maar kan ook prima bij andere stijlen gebruikt worden (probeer eens met 2x9V batterijen; iets meer dynamiek).
In mijn Ibanez vind ik ze niet erg geweldig klinken, maar in mijn Vester Les Paul klinken ze erg goed.

McVenco
21 augustus 2009, 13:43
Zelf denk ik dat de meeste hier met negatieve ervaring van EMGs, slechts kort ervaring mee hebben. Zelf heb ik ervaren dat als je genoeg tweakt aan de sound dat je met EMG elk type muziek prima aan kan.

+1

Mark Knopfler's Pensa (wat jaren zijn main axe was) heeft ook EMGs, en die staat nou niet echt bekend om zijn snoeiharde metal :)

lindstrom
21 augustus 2009, 14:00
Ook ik vind EMG's vlak en karakterloos klinken.

Geef mij maar Dimarzio DP100 super distortion of Tone Zone pickups.

Gothra
21 augustus 2009, 14:26
T zijn wel beste elementen hoor, je moet er alleen wel van houden. Ik heb nu zowel EMG's als blackouts, de blackouts klinken wel beter, maar de EMG's klinken niet slecht!




en natuurlijk moet je de potmeters enzo wel solderen, want de elementen maak je vast met een 3-pin connector, en aan die connector zitten dan de kabeltjes, die nog gesoldeerd moeten worden aan de rest.

Freakoutus
21 augustus 2009, 14:33
had gelezen dat er helemaal geen solderen aan te pas kwam bij dit setje (en misschien wel de meeste losse emg's) maargoed, daar heb ik dus tot nu toe geen ervaring mee. Wel ben ik weg van mn EMG's die in mn rgr320ex zitten

Gothra
21 augustus 2009, 14:48
had gelezen dat er helemaal geen solderen aan te pas kwam bij dit setje (en misschien wel de meeste losse emg's) maargoed, daar heb ik dus tot nu toe geen ervaring mee. Wel ben ik weg van mn EMG's die in mn rgr320ex zitten

ah klopt, zie t net op hun website


welke emg's heb jei n je ibanez zitten dan?

Freakoutus
21 augustus 2009, 14:54
Neck Pickup: Ibanez designed by EMG neck pickup
Bridge Pickup: Ibanez designed by EMG bridge pickup

Kan er verder niet zo heel erg specifiek er over zijn.. weet dat ze pasief zijn.

Ace 1.15.19
21 augustus 2009, 15:01
Ook ik vind EMG's vlak en karakterloos klinken.

Geef mij maar Dimarzio DP100 super distortion of Tone Zone pickups.
Dikke thumbs-up voor de DP100! :cheerup:

Freakoutus
21 augustus 2009, 15:04
Graag dit topic bij EMG's houden.. we gaan stiekem afdwalen:P

Dark_Tranquillity
21 augustus 2009, 15:41
EMG's bashen is gay. Ze klinken prima, en je gitaar heeft zeker wel invloed op het totaal geluid. Je moet EMG's zien als vrij zwakke elementen, met een ingebouwd boostertje, wat ze redelijk (Nee, zeker niet erg) pittig maakt. Klinkt prima voor metal, maar kan meerdere stijlen aan.

Dat Blackouts beter zijn: Dit is geheel persoonlijk. Ik vind ze ruk klinken. (Ja, ik heb vorige week een blackout op test gehad).

Pepe
21 augustus 2009, 15:54
EMG's waren, toen ze voor het eerst op de markt kwamen, de uber pickups, duurder maar beter dan Duncans en Dimarzio. De LA sound is er op gebaseerd. Maarja, smaak verandert. Alles heeft zijn plek denk ik. Voor DIE sound is EMG DE pickup omdat EMG die sound heeft gedefinieerd. Blackouts definiëren iets anders, of misschien helemaal niks, tijd zal het zeggen. Maar beter? Dat zijn begrippen die in de topsport thuishoren.

toon-
21 augustus 2009, 16:24
EMG's waren, toen ze voor het eerst op de markt kwamen, de uber pickups, duurder maar beter dan Duncans en Dimarzio. De LA sound is er op gebaseerd. Maarja, smaak verandert. Alles heeft zijn plek denk ik. Voor DIE sound is EMG DE pickup omdat EMG die sound heeft gedefinieerd. Blackouts definiëren iets anders, of misschien helemaal niks, tijd zal het zeggen. Maar beter? Dat zijn begrippen die in de topsport thuishoren.

Mooi gezegd.
Is er trouwens een verschil tussen een gewone set 81/85 en die zogenaamde Zakk Wylde set? :???:

Nielsje
21 augustus 2009, 16:31
streepjes, cirkels, natuurlijk z'n naam, en het prijskaartje!
Ow! En instant pinched harmonics!

Ik heb werkelijk waar geen idee...

Dark_Tranquillity
21 augustus 2009, 16:32
Ik geloof dat als je een 81/85 set koopt, je standaard al gebonden bent aan de ZW set. Deze verschillen, als ze beide al bestaan, dus niet!

Freakoutus
21 augustus 2009, 16:36
er is geen verschil idd... heb alleen voor het gemak even in de postnaam vermeld om welke pickups het gaat :soinnocent:

Gothra
21 augustus 2009, 16:41
ZW speelt op een lespaul, er zitten dus 4 potmetertjes bij? Ik weet t eigenlijk ook niet.

Dark_Tranquillity
21 augustus 2009, 17:06
8. 2x Tone, 2x Vol. En dat in zowel short als long shaft uitvoering. 8 dus.

Thundermane
21 augustus 2009, 17:21
Neck Pickup: Ibanez designed by EMG neck pickup
Bridge Pickup: Ibanez designed by EMG bridge pickup

Kan er verder niet zo heel erg specifiek er over zijn.. weet dat ze pasief zijn.

Neem geen passieve EMG pickups. Die vind ik dus oprecht wel vreselijk.

Ik geloof dat de zakk wylde set speciaal ervoor gemaakte hardware erbij heeft ofzo. Zelf wil ik mij totaal niet kunnen associëren met een kerel die slechts een fetisj heeft voor pinch-harmonics.

Freakoutus
21 augustus 2009, 22:59
die pasief zaten al in die gitaar, heb er nooit wat aan veranderd en zal ik ook nooit doen omdat ie wel lekker scheurt.... die set zit alles bij idd... en zijn aktief :) :metal:

Braindead
22 augustus 2009, 00:15
Ondanks dat ik zelf toch net iets liever op passieve pickups speel vind ik het wel onwijs knap wat ze bij emg uit zo'n pickup kunnen laten komen. Het is wel een enorm goede pickup! Hij is gewoon typisch emg. De sound is erg herkenbaar en de klankkleur die er in zit krijg je er gewoon niet uit. Hij brult gewoon lekker. Maar zijn voordeel dat ie herkenbaar is is soms ook weer een nadeel, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

ps: met Zack wylde heb ik dan weer helemaal niks. Slayer speelt ook emg en dat is pas echt metal! :D

Thundermane
22 augustus 2009, 12:47
Ondanks dat ik zelf toch net iets liever op passieve pickups speel vind ik het wel onwijs knap wat ze bij emg uit zo'n pickup kunnen laten komen. Het is wel een enorm goede pickup! Hij is gewoon typisch emg. De sound is erg herkenbaar en de klankkleur die er in zit krijg je er gewoon niet uit. Hij brult gewoon lekker. Maar zijn voordeel dat ie herkenbaar is is soms ook weer een nadeel, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

ps: met Zack wylde heb ik dan weer helemaal niks. Slayer speelt ook emg en dat is pas echt metal! :D

Tsja, passief kan ook klote zijn... passieve EMGs that is.
Maar ik heb denk ik actief net zo lief als passief, afhankelijk van de pickups. EMGs zijn kwalitatief gewoon goed, maar ik smul ook van passieve seymour duncans en Dimarzio's.