PDA

View Full Version : Nieuwe buizenamp



Guitarplayer11
20 augustus 2009, 21:19
Hee allemaal!

Speel nu al een tijdje elekt. gitaar en speel in 2 bandjes.
Binnenkort komen er wat serieuzere optredens aan en wou een nieuwe amp (buizen kopen) om mijn huidige roland cube 60 op te volgen.
Ik heb voor de amp een bedalboard liggen met hetvolgende in volgorde:

In ->
Morley Mark tremonti wah
Korg pitchblack tuner
Tonebone plexitube dist. pedaal
Boss DD-6
Out ->

Deze pedalen wil ik uiteraard gewoon nog blijven gebruiken inc. de tonebone.
Deze heeft een 12ax7 buis in zich.
Hij komt ook dus ook niet volledig tot zijn recht op een transistorbakkie.

Ik heb +- 1000 euro te spenderen voor de nieuwe amp (gewoon combo lijkt me?)
Het belangrijkste is dat zijn clean een mooie warme toon geeft (samen met me les paul) en dat hij dus ook goed moet blijven klinken met pedalen dervoor.

Kan iemand me iets aanraden?
De andere gitarist van een band heeft een engl screamer die ik persoonlijk ook lekker vind klinken. Vind het alleen zonde als ik betaal voor de 4 kanalen en uiteindelijk alleen de clean gebruik en de dist. vanuit mijn pedaal laat komen.

Tips zijn welkom! :)

Alvast bedankt!

Gothra
20 augustus 2009, 21:21
Misschien is het wel handig om te weten wat voor muziek stijl je speelt!

en sowieso als je amp een lekkere dist heeft zou ik die gewoon gebruiken, t klinkt toch niet hetzelfde als op je cube 60, ook niet als je alleen je pedalen gebruikt op een wat duurdere buizenamp.

Guitarplayer11
20 augustus 2009, 21:56
Spelen met de band nummers paramore, red jumpsuit apparatus.
Dus beetje vette dist. Niet echt een metaltoon. Als ut maar 'ruig' is.
Mij gewenste sound kan ik wel krijgen van die plexitube

arcane
20 augustus 2009, 22:00
Als je aangeeft dat je de Engl screamer goed vindt klinken moet je misschien eens de thunder gaan testen.

Guitarplayer11
20 augustus 2009, 22:03
Ja ik had ergens opgevangen dat de thunder een iets mindere clean had, kan dat kloppen toevallig?
De Vox AC30 ligt ook in mijn prijsklasse, weet iemand daar iets van?

deefke666
20 augustus 2009, 22:12
ik heb een thunder en ik vind de clean ervan heel goed hoor....
volgens mij zou het zeker de moeite zijn om hem een te proberen....

hole
20 augustus 2009, 22:12
Een Vox en een Engl ......... da's ook het ene uiterst tegen het andere

iWishmaster
21 augustus 2009, 08:59
Neem in ieder geval bij het testen je Plexitube pedaal mee! Sommige versterkers werken beter met pedalen dan andere en het is een kwestie van smaak. En trouwens: voor 1000 euro is er veel leuks te koop! Dus neem de tijd voor je zoektocht. Staar je niet blind op alleen cleane versterkers, maar probeer ook eens een tweekanaals (clean/crunch) versterker en probeer dan ook de distortion van de versterker te 'stacken' met die van het pedaal.

'Plexitube' komt van 'Marshall Plexi', wat een verzamelnaam van oude marshalls is. Vandaar dat je in de 'britse hoek' kunt beginnen te zoeken: Marshall (JTM serie bijvoorbeeld), Vox (AC30) en Orange zijn daar goede voorbeelden van. Hoewel orange niet om zijn warme clean bekend staat, maar des te meer om de crunchy sounds. Maar probeer ook gewoon eens een Fender (Blues-series), of richting wat modernere amps als Koch (studiotone, twintone bijv.).

bastiaanvanbeek
21 augustus 2009, 13:16
De Vox AC30 ligt ook in mijn prijsklasse, weet iemand daar iets van?

warme/heldere clean, lekkere distortion. alleen hij heeft wel echt een heel eigen karakter, je moet er dus van houden. het beste zou zijn met de Celestion blue speakers erin, maar daarover is op dit forum al veel geschreven.

Thiez
21 augustus 2009, 14:25
Misschien een oude fireball van engl? is geen combo maar een topje. Maar een leuk 2x12 cabje kun je ook nog wel 2ehands vinden ergens. nu de nieuwe fireball er is zullen de oude wel 2e hands verkocht gaan worden tegen leuke prijzen. Nadeel van deze amp is dat beide kanalen 1 gainknop hebben maar als je toch met pedalen werkt is dat geen ramp. 60 watt buizen is voldoende power voor leuke zaaltjes van muziek te voorzien.

peavey valveking misschien? Vind de daar zeker een mooie cleantone inzitten.

Misschien hoeft het niet eens een buizenbak te zijn? transistor klinkt misschien ook al goed. Ik heb paar jaar gespeeld met een transistorbak van carlsbro 150watt met een blackstar buizendistortion ervoor. Klonk zeker wel lekker hoor.

Guitarplayer11
9 september 2009, 20:29
Ja ik zat idd. ook aan een engl te denken.
Nu ben ik via via bij een hughes and kettner statesman quad el84 40 Watter terecht gekomen en moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van zijn warme sound.
Na wat verdere research en contact met de mensen te hebben die eigenaar van zown bak zijn, bleek dat het bakkie niet zo goed pedalen trok.
Heeft iemand toevallig nog ervaring hiermee?
En zijn scheur uit 'zichzelf' voldoet net niet.

Heeft iemand ervaring met een buizenbak met een mooie warme clean en warme overdrive die goed pedalen trekt (A)?
Want ik zie door de bomen het bos niet meer xD

Mukkez
9 september 2009, 21:26
Misschien een mesa boogie express 5:25?




Of mag ik dit niet doen?

Guitarplayer11
9 september 2009, 21:58
Uhuh, lijkt me inderdaad mooie amp, mesa moet ook gewoon echt bruut klinken
Ben jammer genoeg een typische student met niet zoveel centjes dus,
Wou het liefst tot max. 1000 gaan :$

AART
9 september 2009, 23:06
Een leuke JCM 800 4010 combo? Pakken pedaaltjes aardig ok op en hebben een lekkere crunch + acceptabel clean kanaal.

Ik gok dat je dan ergens tussen de 500 en 700 euro kwijt bent, maar die prijzen wisselen de laatste tijd nogal.

Jim Haagmans
11 september 2009, 19:02
marshall jtm 30?

Nielsje
11 september 2009, 19:05
marshall jtm 30?

Ga je nu in elk topic dat ding van je aanprijzen?

Jim Haagmans
13 september 2009, 21:18
Ga je nu in elk topic dat ding van je aanprijzen?

nee man, heb ik de tijd ook weer niet voor ;)

Mitch
13 september 2009, 21:51
Dat jij nou niet van je pestzooi afkomt Niels, hoef je anderen nog niet van spam te beschuldigen :D

fredjuh
13 september 2009, 22:54
Dat jij nou niet van je pestzooi afkomt Niels, hoef je anderen nog niet van spam te beschuldigen :D
Jouw spam mag ook wel ge-update worden, het is geen summersale meer maar regensale! Tijdens elke regenbui 50% korting!:seriousf:

angl2k
14 september 2009, 09:46
+1 voor de Engl thunder ik heb m zelf ook en naast mijn JVM zet ik toch mijn thunder regelmatig aan hoor :rockon:

enige nadeel vind ik dat de clean en dirty kanalen een gedeelde gain hebben

of ie pedaaltjes goed pakt weet ik eigenlijk niet want ik gebruik gewoon de distortion van de amp zelf

sjaak1990
14 september 2009, 10:49
Marshall DSL, Marshall jcm800 combo, ENGL dingetjes, Kochs, Mesa Express, Laney... Er zijn zoveel mogelijkheden.

Johannes
14 september 2009, 11:02
Mesa F30 of F50. Zeer veelzijdige amp met heel erg mooi clean kanaal en typische mesa scheur (rectifier-achtig). Kijk even op marktplaats!

Edit: Staat ook een vette Rivera R30 op marktplaats!

Gitaar4LifeDude
14 september 2009, 19:51
ik zou als ik jou was een mesa boogie caliber 50+ proberen te scoren, vrij veelzijdig en wat 'n mooie vloeiende lead zeg!
heeft trouwens ook fender-ish clean.
op marktplaats komen ze voorbij rond de 650 dus nog onder budget ook