PDA

View Full Version : Little wing intro.



nemmo
20 augustus 2009, 14:09
Verveelde me dus heb eens wat opgenomen met de webcam!

Little wing intro met mn stock american standard olympic white strat.

Voor de technische kant:
Fulldrive 2 compcut mode zonder boost aan. tone op 2 uur gaing op 9 en volume op 11.
Zendrive op voice 1 uur. tone 11 uur, gain 9 uur en volume op 10 hoor.
als laatste nog een stereo man with hazarai op hele korte slapback delay. voor de vulling.
dit door een fender champion 300 (transistor, helaas is de twin amp veel te hard voor thuis:P)

Laat me maar weten wat je ervan vind!

groeten

Reinier

Thundermane
20 augustus 2009, 14:29
Het zou eventueel slim kunnen zijn om het filmpje toe te voegen in je post. :D

glennshred
20 augustus 2009, 14:50
De link silvoeplee :)

nemmo
20 augustus 2009, 14:58
op 1 of andere manier doe ik dat elke keer.. zenuwen denkik
http://www.youtube.com/watch?v=kcVhTW3NOa4&feature=channel_page

Thundermane
20 augustus 2009, 15:29
Een minifoutje en timingfoutje geloof ik, maar voor de rest wel lekker hoor. :)
De sound zou ik zelf een tikkie anders doen. (Vind de Stevie Ray Vaughn sound wel lekker)

bastiaanvanbeek
20 augustus 2009, 18:24
de timing klopt helemaal, tenminste wel als je der je eigen draai aan hebt gegeven, de timing van henrix is iets anders. maar ik vind het goed gespeeld, en opzich ook wel lekker gitaar geluid. volgende keer mischen ook het couplet erbij spelen, dan kun je nog meer eigen stijl erin gooien:)

Misty
20 augustus 2009, 21:21
op 1 of andere manier doe ik dat elke keer.. zenuwen denkik
http://www.youtube.com/watch?v=kcVhTW3NOa4&feature=channel_page

ik denk ook met zenuwen gespeeld ,
als bluesman,hoor ik little wing
maar volgens mij kan je 10x beter :rockon:

ateng
22 augustus 2009, 23:07
Menen jullie dat allemaal?! Vind qua timing niet zo best en hoor tonen wat er niet in hoort. Ook al speel je het op jouw manier probeer het wel de feeling/sfeer van Little Wing er in te houden.
Ik heb hier ook een clipje gepost van een solo van Beat it en ik speel het ook niet precies het zelfde maar probeer het wel zo te benaderen dat wie er naar luistert het gevoel krijgt van "yeah Beat it"!

EGH
22 augustus 2009, 23:37
Ben het eens met ateng. Eigen interpetatie is goed, maar bij jou versie van Little Wing hoor ik nergens echt die feel en sound van Hendrix erin terug. Erg jammer, want dat is juist wat zijn muziek zo mooi maakt. Probeer dus de volgende keer iets meer dat Hendrix gevoel erin te laten en dan komt het wel goed :ok: