PDA

View Full Version : Reverb zonder loop



joskedentweede
20 augustus 2009, 12:26
Hey daar,
Ik ben in het bezit van een versterker zonder fx loop, maar zou graag een reverb in mijn geluid willen zetten.
Ik heb hier al wat opgezocht en kwam uit op een topic waar iemand exact hetzelfde probleem had, maar er werd niet duidelijk gezegd of er iets hielp, enkel een aantal suggesties: nieuwe versterker kopen, loop laten inbouwen, DI Box, Holy Grail.
Nieuwe versterker is zowiezo uitgesloten, ik houd zoveel van deze versterker en daarbij kost zo'n nieuwe enkel maar meer centen.
Loop laten inbouwen gaat ook niet gebeuren, ik ga niet laten klooien aan een versterker die sinds 1972 nog helemaal origineel is.

De twee andere opties blijven open, in het topic zei iemand dat een Holy Grail redelijk goed presteert voor de versterker, een DI box zou ik nog kunnen overwegen, maar zorgt het voor hetzelfde effect als een loop?

Ik ken totaal niets van fx loops, omdat mijn versterker dat gewoon niet heeft, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Jonathan

lindstrom
20 augustus 2009, 12:28
De EH Holy Grail is perfect! goede reverb in een degelijke behuizing, ik gebruik hem al jaren zonder problemen.

gewoon tussen gitaar en amp..

joskedentweede
20 augustus 2009, 12:31
En is de Holy grail de enige die het goed doet voor de versterker? Persoonlijk hou ik ook wel van het geluid van die Fender/Boss Reverb FRV?

Alvast bedankt voor de tip ;)

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 12:33
Ok ik zit binnenkort met de zelfde vraag, en zit zelf te kijken naar een Holy Grail en een Boss RV5.

joskedentweede
20 augustus 2009, 12:41
Ok ik zit binnenkort met de zelfde vraag, en zit zelf te kijken naar een Holy Grail en een Boss RV5.

Ik keek meer naar de FRV-1, maar ik wil die RV-5 ook wel testen. Maar is die niet digitaal?

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 12:44
Klopt! Maar zitten iets meer functies op volgens mij, heb me er nog niet heel erg in verdiept.

Comfortably Daniel
20 augustus 2009, 19:16
Misschien is het handig te weten om welke versterker het gaat?
Een reverb voor een 100W Hiwatt gaat makkelijk, maar voor een 15W Fender wordt al wat lastiger ;)

joskedentweede
20 augustus 2009, 19:32
Misschien is het handig te weten om welke versterker het gaat?
Een reverb voor een 100W Hiwatt gaat makkelijk, maar voor een 15W Fender wordt al wat lastiger ;)

Het gaat om een 100W Marshall JMP :)

Rick trodat
20 augustus 2009, 19:52
Ik zelf de t-rex tonebug reverb, maar die is niet zo goed voor de versterker. In de loop is ie fenomenaal. Als echt van vintage houdt neem een malekko spring chicken. Die klinkt zeer goed voor de versterker. Ik heb em toendertijd niet genomen i.v.m de beperkte veelzijdigheid.

joskedentweede
20 augustus 2009, 19:57
Ik snap wat je bedoelt met weinig veelzijdigheid, die Malekko is niet echt wat ik zoek na het horen van wat soundclips, maar toch bedankt en ik hou hem wel in het achterhoofd.

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 20:10
Ik heb net een oude Holy Grail gekocht.

joskedentweede
20 augustus 2009, 20:59
Ik heb net een oude Holy Grail gekocht.

En?

(12345678910)

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 21:00
Niet uitgetest want heb geen versterker hier meer staan!

joskedentweede
20 augustus 2009, 22:12
Niet uitgetest want heb geen versterker hier meer staan!

oh, dat is jammer, maar euh, hou me op de hoogte he ;)

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 22:13
oh, dat is jammer, maar euh, hou me op de hoogte he ;)

Als het goed is weet ik morgen meer! waar in de keten moet dat ding staan eigenlijk? ik wil liever geen loop gebruiken.

Comfortably Daniel
20 augustus 2009, 22:17
Als het goed is weet ik morgen meer! waar in de keten moet dat ding staan eigenlijk? ik wil liever geen loop gebruiken.

Als laatste ;)

JeroenSchaaf
20 augustus 2009, 22:17
Ok thanks! was natuurlijk ook wel logische! DUmmm:hippie:

FruscianteFan
20 augustus 2009, 22:23
Misschien is het handig te weten om welke versterker het gaat?
Een reverb voor een 100W Hiwatt gaat makkelijk, maar voor een 15W Fender wordt al wat lastiger ;)
*kuch* ik speel altijd met mijn Blues Junior op randje en Holy Grail en dat gaat perfect.

Verder is de Holy Grail ook digitaal.

peter_heijnen
21 augustus 2009, 10:20
Ev nog niet genoemd alternatief: hardwire rv7

joskedentweede
21 augustus 2009, 10:25
De Holy Grail ook digitaal? Dat wist ik niet.
Die Hardwire ga ik ook eens bekijken.

Nielsje
21 augustus 2009, 11:59
Sinds wanneer is een Holy Grail oud? :)
Ik weet het niet, ik vond hem aardig, voor een heeeel klein beetje 'verb.
Op het moment dat je hem verder open draait blijft er niets van je sound over.
Volgens mij zijn er betere alternatieven..

joskedentweede
21 augustus 2009, 12:08
Hmm, is dat de gewone holy grail? Of de plus?

Nielsje
21 augustus 2009, 12:10
Ik heb het over de gewone holy grail.
Een van de mooiere reverbs vind ik toch die buizen reverb van Fender.
Maar die is wel iets prijzig, en ietwat onhandig.

Je kan natuurlijk ook gewoon andere muziek gaan maken, is wel zo voordelig :D

joskedentweede
21 augustus 2009, 12:13
Uiteraard, maar ik heb het niet echt nodig voor mijn muziek, ik vind gewoon dat een Reverb in het algemeen wel wat toevoegt aan het geluid :)

FruscianteFan
21 augustus 2009, 12:14
Sinds wanneer is een Holy Grail oud? :)

Sinds ze de standaardversie in nano-behuizing hebben gestopt?

Nielsje
21 augustus 2009, 12:14
Zeer zeker waar!
Mijn huidige amp heeft ook geen reverb, maar ik mis het niet zo erg dat ik er plaatje voor ga inruimen op m'n pedalboard ;)

Nielsje
21 augustus 2009, 12:16
Sinds ze de standaardversie in nano-behuizing hebben gestopt?

Dat noem ik gewoon anders :D
De LBM is een voorbeeld van 'hoe het wel moet' , en ook de nieuwe delays in kleine behuizing (MMDLX, MMB, MMT) lijken veel in petto te hebben.

De nano-stone/clone schijnen dan weer volledig kut te zijn (search), en ik ben dan ook maar wat blij met m'n old-school-big-ass-smallstone :)

FruscianteFan
21 augustus 2009, 12:28
Ik ben wel erg blij dat ik de 'grote' HG heb. Jacks aan de achterkant maakt het pedaal veel compacter in omgang.

joskedentweede
21 augustus 2009, 12:47
Zeer zeker waar!
Mijn huidige amp heeft ook reverb, maar ik mis het niet zo erg dat ik er plaatje voor ga inruimen op m'n pedalboard ;)

Ik heb plaats genoeg op mn pedalboard, dus dat is geen probleem :D