PDA

View Full Version : Peavey ClassicŪ 30



john.3001
31 maart 2003, 17:36
Aangezien niemand op m'n reactie reageert, plaats ik em hier nog maar es.

Weet iemand hoe duur deze buizenversterker is, of kan iemand me zeggen waar ik dat op kan zoeken.
Bovendien zou ik willen weten of deze versterker geschikt is voor de beginnende gitarist die ook kleine concerten wil geven (30W => lijkt mij genoeg?).

Ik neem aan dat jullie die topics van mij op het versterkerforum enigszins beu zijn, maar ik wil gewoon geen miskoop doen.

tnx

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-31 17:36 ]</font>

john.3001
31 maart 2003, 17:43
En voordat de vraag komt: "Ja, wat voor soort versterker zoek je?" geef ik er maar alvast antwoord op:
~ als tie voor de helft openstaat moetie hard genoeg gaan om een kamer te vullen met geluid
~ zowel clean als distortion zijn belangrijk (die laatste iets meer dan de eerste)
~ liefst standaard reverb (en dat heeft deze geloof ik)
~ mogelijkheid voor pedaal-aansluiting
~ goede kwaliteit buizen en omhuizing
~ hij moet een aantal jaren meegaan


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-31 17:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-31 17:43 ]</font>

Ohzoso
31 maart 2003, 17:46
Hai,ik zou je graag willen helpen maar ik ken die peavey niet.Wel die ouwe bakken maar daar vind ik niks aan.Daar mis ik nl dat warme geluid. Is n Vox AC-30 niks voor jou?Daar weet ik wel van dat ie n fatsoenlijk geluid heeft.Suc6

john.3001
31 maart 2003, 17:49
Tnx dude...

riesj
31 maart 2003, 17:52
Hoi,

Die versterker kost bij feedback +/_ Eur 640,-.

Heb ik laatst aan ze gevraagd.

Ik raad je aan om even de topic "800 euro te besteden" te lezen. Hier staat, net zo als in andere topics, over hoe hard (decibel) een buizenversterker klinkt.

Dit maakt een 30W buizenversteker om thuis mee op slaapkamervolume te oefenen ietwat ongeschikt, mits je natuurlijk eindbuisoversturing wil hebben en thuis met die bak wil oefenen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">Of je moet natuurlijk een powersoak / attenuator bezitten/kopen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Groeten,


Ries

edit> spellen blijft moeilijk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: riesj op 2003-03-31 17:54 ]</font>

john.3001
31 maart 2003, 17:54
Hij gaat dus te hard, volgens jou?

Maar ik zal dat forumpje ff checken...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-31 17:54 ]</font>

riesj
31 maart 2003, 17:58
Nou, in je post staat dat je er ook mee op wil treden. Hieruit leidt ik af dat je er voornamelijk mee oefent.

En als je thuis oefent is dat wel erg luid.

Op gitaarmarkt staat een gast die zijn Koch Twintone verkoopt (met ingebouwde powersoak tot 25Watt) die hem voor thuis te luid vindt.

Groeten,


Ries

john.3001
1 april 2003, 16:05
Je kan dat ding toch ook stil zetten...
Er zullen toch ook wel apparaatjes zijn om dat volume omlaag te krijgen ofzow?

john.3001
1 april 2003, 16:38
Number of Channels
Modes Per Channel
Reverb Control
Tone Shift
Deep Switch
Series Effects Loop
Parallel Effects Loop

Okee, dit zie ik dus op de site van Marshall staan. Kan iemand deze termen aan me uitleggen.
Met name het 'number of channels' en 'series / parallel effects loop' gedeelte snap ik niet...

Negative K3 fan
1 april 2003, 18:07
Op 2003-04-01 16:38, schreef john.3001:
Number of Channels
Modes Per Channel
Reverb Control
Tone Shift
Deep Switch
Series Effects Loop
Parallel Effects Loop

Okee, dit zie ik dus op de site van Marshall staan. Kan iemand deze termen aan me uitleggen.
Met name het 'number of channels' en 'series / parallel effects loop' gedeelte snap ik niet...


Number of channels, is het aantal kanalen, meeste amps hebben meerdere kanalen, voor clean en scheur. Of voor clean en scheur en scheur etc.

modes per channel, zijn verschillende standen van een kanaal, stel dat je een 2 kanaals amp heeft, eentje met een clean en 1 met een scheur kant. En kanaal 1 heeft twee modes (clean en crunch), het andere kanaal heeft dan de modes drive en high gain ofzo. Die namen zijn allemaal maar verzonnen, maar waarschijnlijk geven ze je
wel een ideee wat het inhoud.

reverb control is een knop die de hoeveelheid reverb (galm) regelt

tone shift is een knop waarmee de tone wordt geshift, waarschijnlijk bedoelen ze hiermee dat je hoge tonen een soort boost krijgen, maar ik weet het niet zeker

deep switch is een knop die wat extra bas voor een dieper geluid in je sound pompt

een effects loop is het stuk tussen de pre en power amp waar je effecten in kunt stoppen zoals bv een delay. Een seriele houdt in dat de kabel vanuit de pre amp door de effecten naar de poweramp gaat (serieel aangesloten) en parralel houdt in dat de effecten en pre amp allebei op de poweramp zijn aangesloten, vaak zit er dan op je amp ook een knop waarmee je de balans tussen die twee kunt regelen.

Zo goed?

nicoverduin
1 april 2003, 18:34
I heb onlangs nog een reparatie uitgevoerd op de Peavey Classic 50. Van binnen een degelijke versterker en deze was errug hard. Wat mij wel een beetje tegenviel was de Reverb. Dit is een zgn. solid state (transistor) Reverb. ik vond hem nogal wat iel. Ik vind zelf een buizen reverb duidelijk mooier. Verder een prima versterker. Wel veel werk bij een eventuele reparatie. Je moet nogal veel los schroeven voordat je goed bij de onderkant van de print kan komen. M.a.w. bij een reparatie (potmeter versleten bijv) kan het nog wel eens wat duurder uitkomen i.v.m. arbeidsloon.
Nico

john.3001
2 april 2003, 11:36
Vele malen dank...