PDA

View Full Version : Nieuwe 12ax7 buis ontwikkeld



guitaraddict
20 augustus 2009, 11:05
Zijn jullie al op de hoogte van de ontwikkeling van een nieuwe ecc83 buis door mensen in de Uk ?

Zij zijn nu na jaren zo ver dat er eindelijk productie is .

Het is een nieuw ontwerp en of je echt van een vergelijkbaar product mag spreken weet ik niet maar dat zal de toekomst uitwijzen. Ze pretenderen een veel betere buis gemaakt te hebben dan de bestaande nieuwe productie.

http://www.techtubevalves.com

Het is een divisie van Blackburn Microtech solutions.

Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd maar ga er binnenkort wel bestellen. Is iemand mij al voor geweest ?


Alf

SimonS
20 augustus 2009, 11:13
check, http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113793&highlight=e813cc

guitaraddict
20 augustus 2009, 11:16
Had ik niet gezien Simon, ik volg ze ook al een tijdje .

Heb jij ze al geprobeerd ? Er staat ook een filmpje op met de gitarist van The Hamsters.

Alf

SimonS
20 augustus 2009, 11:30
om budgetaire redenen ben ik dat niet van plan, ben maar een arme student :hippie:

guitaraddict
20 augustus 2009, 11:34
om budgetaire redenen ben ik dat niet van plan, ben maar een arme student

Ja dat ken ik dat is ook de reden waarom ik in de 60's en 70's geen Mullards en
dat soort buizen kocht.

Alf

SimonS
20 augustus 2009, 11:36
haha! en, daar spijt van? Als je daar nu een mooie verzameling van had...

zoon van Piet
20 augustus 2009, 13:03
dan zat je met het probleem dat je te dure buizen had..
zonde om in je amp te stoppen, als je er een fortuin voor kan krijgen..
of: nog even uitstellen, want het is mijn laatste kwartetje Mullards..
dat soort dilemmas...

Chris Winsemius
20 augustus 2009, 13:26
Ik denk dat ik er 'n paar ga bestellen, ben benieuwd...

nico verduin
20 augustus 2009, 14:22
Moeten ze wel hun website aanpassen... Ze kunnen weer eens niet zonder BTW werken (intra commutatair verkeer = Bedrijven dragen BTW af in eigenland). Heb de vraag als uitstaan.. Anders mag je een briefje invullen en eindeloos wachten op je centen

nielsnielsniels
20 augustus 2009, 14:45
Hun homepage doet me ergen denken aan die van Marshall

guitaraddict
20 augustus 2009, 15:12
dan zat je met het probleem dat je te dure buizen had..
zonde om in je amp te stoppen, als je er een fortuin voor kan krijgen..
of: nog even uitstellen, want het is mijn laatste kwartetje Mullards..

Gewoon in die mooie Marshall van je stoppen, je weet nooit of morgen ook voor jou bestaat !

Ik heb ook nog een aantal Philips xf4, El34',s maar die zijn niet meer helemaal nieuw.

Andy Blades van Techtube meldde een tijdje geleden dat zij zich in de toekomst misschien ook gaan richten op eindbuizen.

de E813cc , zoals zij hun buis noemen heeft nog veel problemen gegeven , oa om de linker- en rechterhelft binnen een nauwe tolerantie te houden en het probleem van microfonie moesten ze nog oplossen.

Daarom is het uitbrengen van de buis verlaat.

Chris Winsemius
20 augustus 2009, 17:49
Moeten ze wel hun website aanpassen... Ze kunnen weer eens niet zonder BTW werken (intra commutatair verkeer = Bedrijven dragen BTW af in eigenland). Heb de vraag als uitstaan.. Anders mag je een briefje invullen en eindeloos wachten op je centen

maak je weleens vaker mee met bepaalde engelse bedrijven, met de meeste duitse bedrijven gaat dat meestal makkelijker.

ik zie wel, voor het testen v/e paar ga ik om die paar knaken niet moelijk doen.

vinni
21 augustus 2009, 13:14
Paar knaken?...heb jij die prijzen gezien ? :confused:
Vinni

nico verduin
21 augustus 2009, 13:23
Paar knaken?...heb jij die prijzen gezien ? :confused:
VinniChris heeft het over BTW....

Chris Winsemius
21 augustus 2009, 13:29
Chris heeft het over BTW....

niet alleen over de btw hoor, die paar tientjes zijn ook niet echt veel duurder (retail) dan wat andere moderne "kwaliteits"buizen dus gewoon 'n keer proberen dus....

nico verduin
21 augustus 2009, 13:33
is ook waar.... overigens nog geen reactie... als ze net zo snel leveren als dat ze reageren.........
Vond het wel opvallend dat ze een gratis demper aanbieden als je de buis in de eerste trap ga gebruiken...

Chris Winsemius
21 augustus 2009, 13:36
is ook waar.... overigens nog geen reactie... als ze net zo snel leveren als dat ze reageren.........
Vond het wel opvallend dat ze een gratis demper aanbieden als je de buis in de eerste trap ga gebruiken...

maar je had toch wel 'n reactie omtrent de VAT?

nico verduin
21 augustus 2009, 13:48
Nope...... De website laat geen VAT nummer toe.... gebeurt inderdaad wel meer met diie engelsen.... dus de bestelling afgebroken en eerst een mail gestuurd..... en.... njente response...so far...

Yves Pexsters / TAS
21 augustus 2009, 16:27
Hoi Chris/Nico,
Ik kreeg ook een "sorry maar de webwinkel kan alleen VAT applies en daar kunnen we weinig aan doen" verhaaltje. Heb gevraagd om een proforma factuur via email, ben benieuwd, voorlopig nog stilte... Ik vind het een rare firma qua verkoopspolitiek, ze willen blijkbaar een beetje alles zijn, fabrikant, groothandel, kruidenier

jor15
21 augustus 2009, 16:36
Tip van mij: koop ze voorlopig niet. Volgens de eerste berichten zijn ze tering microphonisch.

Chris Winsemius
21 augustus 2009, 17:00
Hoi Chris/Nico,
Ik kreeg ook een "sorry maar de webwinkel kan alleen VAT applies en daar kunnen we weinig aan doen" verhaaltje. Heb gevraagd om een proforma factuur via email, ben benieuwd, voorlopig nog stilte... Ik vind het een rare firma qua verkoopspolitiek, ze willen blijkbaar een beetje alles zijn, fabrikant, groothandel, kruidenier

zie je helaas wel vaker (gelukkig bij de meeste van mijn leveranciers niet)

had bericht terug, moet het nog even beantwoorden....

@jor15
thanks!

nico verduin
21 augustus 2009, 17:27
zie je helaas wel vaker (gelukkig bij de meeste van mijn leveranciers niet)

had bericht terug, moet het nog even beantwoorden....

@jor15
thanks!
Da's wel lachen zo.... ik kreeg ook een mail terug vanmiddag. En kennelijk zitten we allemaal met hetzelfde. In ieder geval ging zij erachter aan lopen. Ik hoefde ff niets te doen....

Mogelijk goede bouwers.... maar mindere sales.. Heeft iemand al een datablad van die dingen gezien?

nico verduin
21 augustus 2009, 17:28
Tip van mij: koop ze voorlopig niet. Volgens de eerste berichten zijn ze tering microphonisch.vast zonder de "tering":seriousf:

fredjuh
21 augustus 2009, 21:23
tring:seriousf:
scherp hoor

Mitch
22 augustus 2009, 14:38
Blader anders eens hier
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=438130

en hier
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=587540

doorheen (gesplitste thread).
De problemen over microfonie waren inderdaad het grootst, waren al wel wat oplossingen voor en het schijnt na verloop van tijd minder te worden. Afijn, lees het zelf!

E-J
22 augustus 2009, 15:41
Ik moet zeggen, ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe buizen.

Er is toch een hele grote markt voor 'goede' buizen. NOS buisjes zijn zeer gewild en al gauw heel duur. Als er nou een bedrijf opstaat die hele goede nieuwe productiebuizen kan maken (voor een reële prijs), is dat vast een gat in de markt!

Ik heb niet veel ervaring met nieuwe buizen maar wat ik wel merk is dat ze vaak snel microfonisch worden, kapot gaan of heel snel minder worden. JJ, Electro Harmonix, Sovtek, Tung-Sol, allemaal vond ik ze niet zó goed klinken. Een oude Philips of RCA maakt je versterker al zoveel 'levendiger'. Alleen die prijs hé... :(

Stel die nieuwe buizen worden straks heel goed bevonden en de verkopen schieten omhoog. Zullen de andere fabrikanten van buizen daar dan niet op reageren en ook hun kwaliteit omhoog schroeven? Dat zou wel erg tof zijn...

nico verduin
22 augustus 2009, 16:53
Ik moet zeggen, ik ben erg benieuwd naar deze nieuwe buizen.

Er is toch een hele grote markt voor 'goede' buizen. NOS buisjes zijn zeer gewild en al gauw heel duur. Als er nou een bedrijf opstaat die hele goede nieuwe productiebuizen kan maken (voor een reële prijs), is dat vast een gat in de markt!

Ik heb niet veel ervaring met nieuwe buizen maar wat ik wel merk is dat ze vaak snel microfonisch worden, kapot gaan of heel snel minder worden. JJ, Electro Harmonix, Sovtek, Tung-Sol, allemaal vond ik ze niet zó goed klinken. Een oude Philips of RCA maakt je versterker al zoveel 'levendiger'. Alleen die prijs hé... :(

Stel die nieuwe buizen worden straks heel goed bevonden en de verkopen schieten omhoog. Zullen de andere fabrikanten van buizen daar dan niet op reageren en ook hun kwaliteit omhoog schroeven? Dat zou wel erg tof zijn...
of de andere meegaan...... ik moet nog zien hoeveel er in NL bereid zijn de prijs te betalen..... Hoe goed ze ook mogen zijn.....

Dosmanos
27 augustus 2009, 18:54
Heb er eentje van dr. Tube gekregen om te proberen. Heb daarvoor (thuis) een tweed deluxe kloon (Tubeking) gebruikt. V1 vraagt eigenlijk om een 12AY7, daarom goed ge-ab-d met een goed testende UOS Telefunken 12AX7 en een dito Mullard 12AX7.
Mijn zeer subjectieve mening: een helder klinkende buis, met een breed bereik. Hoog is niet vervelend, integendeel, maar gewoon helder. Deed niet onder voor de andere buizen maar klinkt wel echt anders. Meer open is misschien ook wel een goeie term. Inderdaad enigszins microfonisch, maar niet echt storend. Dat schijnt nog te gaan verbeteren.
Volgende week probeer ik hem uitgebreider in de 2061X op volume, ben benieuwd!

Eko
27 augustus 2009, 23:36
Ik vind de prijs absoluut niet belangrijk. Alleen de klank interesseert me. Indien beter dan huidige set , gaat het er zo in. Wil wel eerst met Arie-Jan overleggen of het echt beter is en zou wel eerst zelf moeten kunnen horen. Trouwens hoe vaak gaan die dingen nu echt kapot? Prijs per jaar valt best mee.

sjaak1990
28 augustus 2009, 00:42
ben erg benieuwd naar de buis! Klinkt alsof het iets moois gaat worden.