PDA

View Full Version : Ouch, een modificeer jobje dat behoorlijk uit de klauwen liep...



Wouter J
20 augustus 2009, 01:11
http://i18.photobucket.com/albums/b149/dspellman/lp002.jpg

Brrr....

pannekoek
20 augustus 2009, 01:16
:dontgeti: koude rillingen op m'n rug:dontgeti:

Saf
20 augustus 2009, 01:19
Damn! Je zou bijna zeggen photoshop of je zou willen dat het photoshop was .Dit is echt heel erg over de top. Waar vond je em?

pannekoek
20 augustus 2009, 01:20
zo zonde van zo een les paul custom:mad:

BamBuFan1
20 augustus 2009, 01:27
Tussen de TOM en de brug zou in principe nog wel een single coil passen.

Wouter J
20 augustus 2009, 01:38
Damn! Je zou bijna zeggen photoshop of je zou willen dat het photoshop was .Dit is echt heel erg over de top. Waar vond je em?
Op het Les Paul forum.

rijsberman
20 augustus 2009, 02:25
Was deze van Orpheo uit zijn periode voordat hij Warmoth ontdekte?

B_2_the_a
20 augustus 2009, 02:54
K vind hem wel gaaf!
had alleen de controls anders gedaan :P

MattB
20 augustus 2009, 03:08
Ik vind het nog niet eens zo lelijk....

Lenweë Míriel
20 augustus 2009, 03:43
Tja de controls zien er niet uit zo ook de toggle switch had netter gekund maar verder valt het opzich allemaal nog wel mee. Wel had het wellicht wat mooier geweest als de single coil niet helemaal tegen de P-90 aanzat maar iets meer tussen de 2 elementen in.

Midwolda
20 augustus 2009, 05:37
Tussen de TOM en de brug zou in principe nog wel een single coil passen.
Nee, want dan zou de brug op de juiste manier gemonteerd moeten worden en dat kan natuurlijk niet he...
Huilen met de pet op, dit.

Edit: wat een spraakverwarring... jij bedoelt stoptail en TOM, ik bedoel TOM en dogear PU.
Is niet goed voor het verstand, zulke knutselfratsen.

macwilliams
20 augustus 2009, 06:14
Weet misschien een van jullie waar ik dat aasluit schema kan vinden?

Bram+
20 augustus 2009, 06:41
Schitterend :D

Alle pickups alsnog een eigen volume- en toneknop? Tja, handig is anders, maar het ziet er wel indrukwekkend uit.

RoelTM
20 augustus 2009, 08:58
Waar zijn eigenlijk die schroefjes voor bij de knoppen en naast de neck?

JohnLord
20 augustus 2009, 08:59
Zal wel een of andere el cheapo LP geweest zijn, ander ben je niet goed bij je hoofd.Wel geinig BTW.

RobertoL
20 augustus 2009, 09:07
Joepie:cheerup:! 100.000 geluiden in één gitaar.

almarvk
20 augustus 2009, 09:08
Ik vind het wel humor. Gewoon schijt eraan hebben! Dat doet de ontwerpafdeling van Gibson al jaren zonder succes...

Bram+
20 augustus 2009, 09:11
Inderdaad, het is maar een stuk hout met wat metaal erin verwerkt, niet je moeder. Al zou het een topgibson uit 1959 zijn, dat betekent alleen dat die anderen meer waard worden :D

EuroCinema
20 augustus 2009, 09:40
Ik mis nog een actieve EMG. Nu is het toch een beetje een onvolledige gitaar.
:soinnocent:

macwilliams
20 augustus 2009, 10:08
Zal wel van een jazz gitarist zijn.

Pepe
20 augustus 2009, 10:21
Niet onaardig maar JJ Cale wist 5 pickups in zijn oude Harmony te proppen

http://jjcale.org/harmony1.jpghttp://jjcale.org/harmony2.jpg

Les Paul R8
20 augustus 2009, 10:24
Zal wel van een jazz gitarist zijn.

Eerder van Nigel Tufnel van Spinal Tap. Die heeft wel meer gitaren met veel pickups:

http://www.wolfgangguitars.com/Nigel%20-%20top.jpg

telecastermaster
20 augustus 2009, 10:28
Ach, ik vind bijna alle Gibsons lelijk, dus deze is niet zoveel lelijker dan de rest....:dontgeti:

Pepe
20 augustus 2009, 10:48
Eerder van Nigel Tufnel van Spinal Tap. Die heeft wel meer gitaren met veel pickups:

http://www.wolfgangguitars.com/Nigel%20-%20top.jpg

Ik tel er 4. JJ Cale still got the edge http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Maar de UtterMostBadTastePrice, ja, dan is NIgel moeilijk te kloppen

barno
20 augustus 2009, 10:54
Niet onaardig maar JJ Cale wist 5 pickups in zijn oude Harmony te proppen

http://jjcale.org/harmony1.jpghttp://jjcale.org/harmony2.jpg

fantastisch toch, jj zijn geknutsel en what's more, het is geen vrijblijvend gepruts: hij heeft een volstrekt unieke klank

Chocola
20 augustus 2009, 10:55
:(:???::makeup: R.I.P. mooie les paul...

Pepe
20 augustus 2009, 11:17
fantastisch toch, jj zijn geknutsel en what's more, het is geen vrijblijvend gepruts: hij heeft een volstrekt unieke klank

Er zat een theorie achter, laag impedantie pickups voor studio geloof ik en normale pickups voor live gebruik.
De achterkant hield ie maar open voor easy acces.

vulvasonic
20 augustus 2009, 11:18
........................ :seriousf:

EuroCinema
20 augustus 2009, 11:30
Zal wel van een jazz gitarist zijn.

Nee man, met twee elementen (die ik allebei weleens gebruik) ben ik al een jazzpariah :crazyhappy:. 1 neckhumbucker/p90 is zo'n beetje het maximum voor de puristen.

barno
20 augustus 2009, 11:32
Er zat een theorie achter, laag impedantie pickups voor studio geloof ik en normale pickups voor live gebruik.
De achterkant hield ie maar open voor easy acces.

ja, geweldig ook hoe ie de kast toch wat in vorm probeert te houden met die waslijnschroeven :)

guitarkid
20 augustus 2009, 12:16
Inderdaad, het is maar een stuk hout met wat metaal erin verwerkt, niet je moeder. Al zou het een topgibson uit 1959 zijn, dat betekent alleen dat die anderen meer waard worden :D

Nou, ik ruil mijn moeder direct in voor een '59 LP, hoor....! :)
En ach, ik denk niet dat ze dit forum leest.

Gr. C.

Gothra
20 augustus 2009, 12:40
koop dan gewoon 2 gitaren, is veel leuker.

Orpheo
20 augustus 2009, 12:55
Was deze van Orpheo uit zijn periode voordat hij Warmoth ontdekte?

ik snap niet waarom het weer persoonlijk moet...

FruscianteFan
20 augustus 2009, 12:56
Tsjah, ik betwijfel of het naar mijn smaak klinkt, maar ik kan hier niet wakker van liggen. Iemand die een gitaar modificeert naar zijn smaak, dat is alleen maar mooi. Waarom een gitaar origineel houden, als je haar zo kunt aanpassen dat je er veel gelukkiger mee bent?

edit: Orpheo, ik zie niet hoe die opmerking persoonlijk is?

Thundermane
20 augustus 2009, 12:58
Het staat wel heel apart, maar de vraag die bij mij opkomt is: Klinkt het dan ook?
Ik neem aan dat er toch aardig wat hout voor uitgezaagd moet zijn, dus de akoestiek moet het ook hebben aangetast. Althans, hebben sommige Les Pauls niet juist veel extra ruimte? Als iemand zo'n verandering maakt op een gitaar, moet het toch ergens voor zijn? Veelzijdigheid lijkt mij geen excuus, als dat wel het excuus is, vind ik het een verkeerde keuze. :P

Orpheo
20 augustus 2009, 13:00
Tsjah, ik betwijfel of het naar mijn smaak klinkt, maar ik kan hier niet wakker van liggen. Iemand die een gitaar modificeert naar zijn smaak, dat is alleen maar mooi. Waarom een gitaar origineel houden, als je haar zo kunt aanpassen dat je er veel gelukkiger mee bent?

edit: Orpheo, ik zie niet hoe die opmerking persoonlijk is?

omdat de opmerking direct op mij slaat... hij refereert naar een behoorlijk wanstaltige (verklooide) gitaar, alsof de gitaar van mij is geweest, in een context van 'hij is gestoord'.

FruscianteFan
20 augustus 2009, 13:01
Het staat wel heel apart, maar de vraag die bij mij opkomt is: Klinkt het dan ook?
Ik neem aan dat er toch aardig wat hout voor uitgezaagd moet zijn, dus de akoestiek moet het ook hebben aangetast. Althans, hebben sommige Les Pauls niet juist veel extra ruimte? Als iemand zo'n verandering maakt op een gitaar, moet het toch ergens voor zijn? Veelzijdigheid lijkt mij geen excuus, als dat wel het excuus is, vind ik het een verkeerde keuze. :P
Wie heeft er een excuus nodig om zoiets met zijn gitaar te doen?

lindstrom
20 augustus 2009, 13:02
Tussen de TOM en de brug zou in principe nog wel een single coil passen.


uuhmm,... de TOM is de brug....


ontopic, ik vind het wel gaaf!!!

Thundermane
20 augustus 2009, 13:03
Wie heeft er een excuus nodig om zoiets met zijn gitaar te doen?

Nou ja, anders kan ik zo'n gitaar niet echt serieus nemen. :p

Joeri.m
20 augustus 2009, 13:08
Ik vind het serieus zonde, ik vraag me wel af of de persoon in kwestie er eigenlijk gelukkig mee is...

Rutger
20 augustus 2009, 13:09
Steve Morse kon r ook wat van

http://www.guitarch.com/1978%20Steve%20Morse%20VCU.jpg

Rinze
20 augustus 2009, 13:11
omdat de opmerking direct op mij slaat... hij refereert naar een behoorlijk wanstaltige (verklooide) gitaar, alsof de gitaar van mij is geweest, in een context van 'hij is gestoord'.

Ik las er meer een verwijzing naar je experimenteerdrift in, niks negatiefs eigenlijk.

OT: ik vind het prima. Een gitaar is een gebruiksvoorwerp, als de eigenaar dit fijn vindt dan moet ie het vooral niet laten. Er zijn imo al veel te veel gitaristen die akelig netjes binnen de gebaande paden blijven. Die van JJ Cale vind ik nog veel cooler trouwens.

HaroldA
20 augustus 2009, 13:13
Zal wel een of andere el cheapo LP geweest zijn, ander ben je niet goed bij je hoofd.

Ik zie een ebben toets, Gibson koffer, perfect uitgelijnde potmeters (de originele 4) en nette binding bij het fretboard...

Volgens mij is het een echte Gibson. (of een verdomd goede kopie)

barno
20 augustus 2009, 13:20
ik vind er eigenlijk helemaal niks fout aan, die gibson. tis wel duidelijk dat het de eigenaar niet gaat om looks of origineel houden. Wie weet haalt ie met zijn spel en die pups er wel ongelooflijke sound uit.

ik verkies dit boven iemand die enkel om cosmetische redenen hardware vervangt, but then again daar is ook niks fout mee

Vroeger maalden ze niet om originaliteit, kijk maar es naar de vele 60's strats die compleet werden gemod, tot en met het bijzagen van de headstock enzo...

Riky
20 augustus 2009, 13:49
ach ja... misschien geeft deze lp voor de eigenaar wel het ultime geluid en veelzijdigheid. Grens verleggend noem ik het, misschien komt er wel iets heel bruikbaars uit. Waarom zou altijd alles zo moeten blijven zoals het was:)

Schuey
20 augustus 2009, 13:51
Damn! Je zou bijna zeggen photoshop of je zou willen dat het photoshop was .Dit is echt heel erg over de top. Waar vond je em?

Is het ook, en slecht.

barno
20 augustus 2009, 14:13
Is het ook, en slecht.

waarom zou dit photoshop zijn? en waarom dan ook nog slecht?

mikeyaxeman
20 augustus 2009, 14:27
Zonde maar ja die kerel moet het zelf weten wat ie met zijn Gibson doet.
Beter nog dan dat ie hem kapot slaat ala Towhshend.
Trouwens doet me denken aan de verbouwde/geruïneerde goldtop waar die extra cutaway in gemaakt was.
Weet iemand nog de link naar dat plaatje?

Pepe
20 augustus 2009, 14:27
Sterker, het is te goed voor photoshop. Schaduw snaren op pickups, goeie hoek pots, verschillende toggles, dat krijg je met photoshop niet zo perfekt. En leer mij photosoeps kenne..

barno
20 augustus 2009, 14:31
Sterker, het is te goed voor photoshop. Schaduw snaren op pickups, goeie hoek pots, verschillende toggles, dat krijg je met photoshop niet zo perfekt. En leer mij photosoeps kenne..

exactly my thoughts, welke fotosoeper gaat tien verschillende dezelfde knoppen zoeken en die in het juiste perspectief, kleur en met schaduw en al verwerken

F*R*E*A*K
20 augustus 2009, 15:10
Ben wel benieuwd hoe zoiets klinkt.
Als het goed klinkt is de mishandeling nog wel goed te praten.

:D

Quicksilver
20 augustus 2009, 15:24
Ik denk eigenlijk dat dit gephotoshopt is. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand zoiets in zijn hoofd zou halen, laat staan het ook doen.

Als dat wel zo is dan heeft ie dus mooi die gitaar geruïneerd :mad::dontgeti::makeup:

barno
20 augustus 2009, 15:27
Ik denk eigenlijk dat dit gephotoshopt is. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand zoiets in zijn hoofd zou halen, laat staan het ook doen.

Als dat wel zo is dan heeft ie dus mooi die gitaar geruïneerd :mad::dontgeti::makeup:

het is niet gephotoshopped en zoals als vaak gezegd: het is goed mogelijkd dat deze gitaar fantastisch klinkt en van een ouwe muzikant is who couldn't care less bout the looks van zijn gitaar. voor sommigen zijn gitaren een middel tot en geen doel op zich

j3r03n
20 augustus 2009, 15:29
Volgens mij ben je nog eerder klaar als je die gitaar gaat modden en dan een foto maakt, dan eerst een foto maken en dan shoppen ;)

Ik snap sowieso al dat 'zonde' gezeik niet; alsof er maar één LP is...

Pepe
20 augustus 2009, 15:31
Tis maar een gelijmd stuk hout met wat ijzer erop geschroefd dat met duizenden uit een fabriek komt rollen hoor. :???:

ah, j3rO3n was me net voor

Saf
20 augustus 2009, 15:54
waar zouden die schroefjes voor zijn alngs de hals en langs de 8 knoppen?

zoon van Piet
20 augustus 2009, 16:32
Ik denk eigenlijk dat dit gephotoshopt is. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand zoiets in zijn hoofd zou halen, laat staan het ook doen.

Als dat wel zo is dan heeft ie dus mooi die gitaar geruïneerd :mad::dontgeti::makeup:

Zoi te zien is dit een originele Gibson - en dan waarschijnlijk een LP Deluxe. En die werden in de 70's naar believen toegetakeld, ik heb er een gehad met extra middenpickup en Dimarzio bij de brug. dat kwam heel veel voor, met name bij de minder populaire deluxes. En geen mens die daar iets om gaf, we hadden allemaal liever gecustomisede instrumenten.
Achteraf kun je zeggen dat dit niet verstandig was. maar achteraf heb ik nog wel meer dingen gedaan die nog minder verstandig waren! En geruïneerd.. dat is een kwestie van een bekrompen kijk, denk ik..
ik geloof meteen dat dit ding betre klinkt dan hoe ie origineel was...

alleen die schroefjes...??

Sinner1980
20 augustus 2009, 16:38
Jezus....ziet er niet uit dit...walgelijk....bah
En dat op een custom ook echt...whatever, maar naar mijn mening ben je niet goed bij je hoofd als je zoiets doet, koop dan lekker een extra gitaar...of twee...mijn god...wat een mafkees

Pepe
20 augustus 2009, 16:42
Zoi te zien is dit een originele Gibson - en dan waarschijnlijk een LP Deluxe. En die werden in de 70's naar believen toegetakeld,

ik noem geen namen maar we weten allemaal wie daar voor mogen aanspreken..

http://www.thewho.net/whotabs/images/lpdeluxe3pu.jpg

iWishmaster
20 augustus 2009, 16:44
alleen die schroefjes...??

Misschien heeft hij een (print)plaat achterin de cavety zitten om al die potmeters op kwijt te kunnen, die met deze schroefjes door de body heen vastzit.

Overigens vind ik de pickups leuk gevonden, maar wat moet je met zoveel potmeters??? Persoonlijk zou ik liever een custom gitaar (laten) bouwen dan een gitaar helemaal verbouwen, maar ik kan me goed voorstellen dat wanneer de omstandigheden erom vragen ik hetzelfde had gedaan.

FruscianteFan
20 augustus 2009, 16:46
het is niet gephotoshopped en zoals als vaak gezegd: het is goed mogelijkd dat deze gitaar fantastisch klinkt en van een ouwe muzikant is who couldn't care less bout the looks van zijn gitaar. voor sommigen zijn gitaren een middel tot en geen doel op zich
Zoals de gitarist van Cuby & the Blizzards (vergeef me voor het niet hebben onthouden van zijn naam), die in een interview aangaf express de knoppen op zijn prachtige oude Les Paul te hebben vervangen door strat-knoppen ofzo, alleen maar om zich af te zetten tegen de trend dat alles origineel moet zijn.

Apenzoon
20 augustus 2009, 16:47
Who cares, als het maar lekker klinkt. Het is niet zo dat ie het met jouw dure gitaar doet.

zoon van Piet
20 augustus 2009, 17:01
Jezus....ziet er niet uit dit...walgelijk....bah
En dat op een custom ook echt...whatever, maar naar mijn mening ben je niet goed bij je hoofd als je zoiets doet, koop dan lekker een extra gitaar...of twee...mijn god...wat een mafkees

Allemaal hartstikke leuk dat je dat vindt.. maar dit gebeurde in een andere tijd en toen dachten we er allemaal anders over..
en aan je nick te zien moest jij toen nog gemaakt worden, dus moet je dit niet bezien met jouw ogen.. vraag het aan je vader! ;)

barno
20 augustus 2009, 17:07
Zoals de gitarist van Cuby & the Blizzards (vergeef me voor het niet hebben onthouden van zijn naam), die in een interview aangaf express de knoppen op zijn prachtige oude Les Paul te hebben vervangen door strat-knoppen ofzo, alleen maar om zich af te zetten tegen de trend dat alles origineel moet zijn.

da's weer iemand die stiekem wel geeft om de looks :)

soit, het valt me op dat er tegenwoordig nog zo weinig rock 'n roll mentaliteit bestaat. elke muzikant die veel live gespeeld heeft, begrijpt zo'n "verneukte" LP direct. De roadie moet er tussen twee gigs vlug een single coil op zetten, don't care how it looks, need the sound. en nee er is geen tijd en geld om naar Musicstore te rijden. En nee, hij wil zelfs geen andere gitaar, this is his mojo machine.
En wat mocht nu blijken dat dit een gitaar is van Neil Young? :)

Pepe
20 augustus 2009, 17:47
Het probleem van de huidige muzikant is dat hij niet zomaar ineens naar Musicstore gaan gaan omdat hij Keulen niet in mag met de SUV van zijn pa, zo begrijp ik uit een topic hier.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

guitarkid
20 augustus 2009, 18:08
Zoals de gitarist van Cuby & the Blizzards (vergeef me voor het niet hebben onthouden van zijn naam), die in een interview aangaf express de knoppen op zijn prachtige oude Les Paul te hebben vervangen door strat-knoppen ofzo, alleen maar om zich af te zetten tegen de trend dat alles origineel moet zijn.

We hebben het hier over Eelco Gelling, die overigens al heel lang niet meer met C+B speelt. Dat is al jaren Erwin Java (Met wie ik ooit ons eerste bandje had in 1972 of zo en die toen zijn '63 Strat kocht waarover ik wat schrijf in deze post... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126249&page=4)

En met die LP van Gelling is wel meer aan de hand. Hij is ooit terug gegaan naar Gibson voor een restauratie van een behoorlijk gat en het verhaal ging dat deze LP van Keith Richard was geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=ht_cuVrpX_U

Leuk vanaf 2'15''. Let inderdaad op de Strat-knoppen....

Gr. C.

Squier02
20 augustus 2009, 18:34
Ik vind het wel cool, alleen het is niet netjes gedaan. Ik refereer dan naar dat witte plaatje achter de Singlecoil en die gaten of lijmresten onder de brugpickup. Als je dit soort dingen gaat doen, werk het dan ook netjes af!

Bram+
20 augustus 2009, 18:59
Het is natuurlijk moeilijk beoordelen, maar de eigenaar van deze Les Paul lijkt me eerder iemand die zich druk maakt(e) over het geluid dat hij uit zijn gitaar kan krijgen dan over lijmresten. Op de een of andere manier kan ik 'm ook wel gelijk geven tot op bepaalde hoogte.

zoon van Piet
20 augustus 2009, 19:07
sjongejonge, wat kunnen sommige mensen ongelooflijk zeiken over andermans gitaar.. Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal uitgevreten heb met gitaren.. ;)

laten we het over die schroefjes hebben!

ik heb tussen soep en erpel een theorie bedacht, namelijk. De schroef onder de hals is afkomstig van het standaard slagplaatje. het is dan niet zo gek om te veronderstellen dat die er recht tegenover ook van een -niet standaard-slagplaatje is. en dan zou de gitaar ooit van een lefty hebben kunnen wezen..
en dat brengt me bij de schroeven bij de knoppen: die zitten behoorlijk in de weg voor een eh..zuidklauw. ik zag ooit een zotte linkshandige tilburger (Sammy America) met een keurig kapje over de knoppies onder zijn arm..

het zou kunnen.. toch?

macwilliams
20 augustus 2009, 19:38
Maar dan istie ondersteboven.

zoon van Piet
20 augustus 2009, 20:18
Maar dan istie ondersteboven.

Ja, en?
https://www.changingworld.com/catalog/images/A-B1436.jpg

dat komt bij de beste voor!

FruscianteFan
20 augustus 2009, 22:14
We hebben het hier over Eelco Gelling, die overigens al heel lang niet meer met C+B speelt. Dat is al jaren Erwin Java (Met wie ik ooit ons eerste bandje had in 1972 of zo en die toen zijn '63 Strat kocht waarover ik wat schrijf in deze post... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126249&page=4)

En met die LP van Gelling is wel meer aan de hand. Hij is ooit terug gegaan naar Gibson voor een restauratie van een behoorlijk gat en het verhaal ging dat deze LP van Keith Richard was geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=ht_cuVrpX_U

Leuk vanaf 2'15''. Let inderdaad op de Strat-knoppen....

Gr. C.
Eelco Gelling, dat was hem ja. Leuke man, geweldig gitarist :)

barno
20 augustus 2009, 22:32
sjongejonge, wat kunnen sommige mensen ongelooflijk zeiken over andermans gitaar.. Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal uitgevreten heb met gitaren.. ;)

laten we het over die schroefjes hebben!

ik heb tussen soep en erpel een theorie bedacht, namelijk. De schroef onder de hals is afkomstig van het standaard slagplaatje. het is dan niet zo gek om te veronderstellen dat die er recht tegenover ook van een -niet standaard-slagplaatje is. en dan zou de gitaar ooit van een lefty hebben kunnen wezen..
en dat brengt me bij de schroeven bij de knoppen: die zitten behoorlijk in de weg voor een eh..zuidklauw. ik zag ooit een zotte linkshandige tilburger (Sammy America) met een keurig kapje over de knoppies onder zijn arm..

het zou kunnen.. toch?

klinkt heel aannemelijk, clever thinking :)

Bram+
20 augustus 2009, 22:42
Trouwens doet me denken aan de verbouwde/geruïneerde goldtop waar die extra cutaway in gemaakt was.
Weet iemand nog de link naar dat plaatje?

Deze kende ik nog wel:
http://www.provide.net/~woodrails/galpics/lp59mod.jpg

Dit was trouwens ook een originele 59'er :ok:
Maar ik kan me inderdaad ook nog een andere herinneren.

geert1976
20 augustus 2009, 22:45
sjongejonge, wat kunnen sommige mensen ongelooflijk zeiken over andermans gitaar.. Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal uitgevreten heb met gitaren.. ;)

laten we het over die schroefjes hebben!

ik heb tussen soep en erpel een theorie bedacht, namelijk. De schroef onder de hals is afkomstig van het standaard slagplaatje. het is dan niet zo gek om te veronderstellen dat die er recht tegenover ook van een -niet standaard-slagplaatje is. en dan zou de gitaar ooit van een lefty hebben kunnen wezen..
en dat brengt me bij de schroeven bij de knoppen: die zitten behoorlijk in de weg voor een eh..zuidklauw. ik zag ooit een zotte linkshandige tilburger (Sammy America) met een keurig kapje over de knoppies onder zijn arm..

het zou kunnen.. toch?


vertel vertel vertel:soinnocent:

mikeyaxeman
20 augustus 2009, 23:57
Deze kende ik nog wel:
http://www.provide.net/~woodrails/galpics/lp59mod.jpg

Dit was trouwens ook een originele 59'er :ok:
Maar ik kan me inderdaad ook nog een andere herinneren.

Juist dat is hem!
Het was idd geen goldtop ik zat fout.

guitarkid
20 augustus 2009, 23:59
sjongejonge, wat kunnen sommige mensen ongelooflijk zeiken over andermans gitaar.. Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal uitgevreten heb met gitaren.. ;)

Jawel, vertel....!!! ;)

Gr. C.

zoon van Piet
21 augustus 2009, 10:26
vertel vertel vertel:soinnocent:


Jawel, vertel....!!! ;)

ehhh.. ik vrees dat ik dan door de hier aanwezige bekrompen geesten publiekelijk terechtgetseld ga worden als cultuurbarbaar.

Ik zal er eens een eigen topic over aanmaken, laat ik het er nu op houden dat ik ook wel eens een beitel heb gezet in een dergelijke Deluxe..

guitarkid
21 augustus 2009, 11:58
ehhh.. ik vrees dat ik dan door de hier aanwezige bekrompen geesten publiekelijk terechtgetseld ga worden als cultuurbarbaar.



Ja, en....?????;)

Gr. C.

Pepe
21 augustus 2009, 14:27
Maar de essentie van Piet's weerbericht was natuurlijk dattie Sammie's Spaghetti's America nog gezien heeft!
Sentiment... snik...

Rinze
21 augustus 2009, 15:02
Maar de essentie van Piet's weerbericht was natuurlijk dattie Sammie's Spaghetti's America nog gezien heeft!
Sentiment... snik...

Ik ook! Al kan ik me daar niet veel van herinneren :chicken:

guitarkid
21 augustus 2009, 15:25
Maar de essentie van Piet's weerbericht was natuurlijk dattie Sammie's Spaghetti's America nog gezien heeft!
Sentiment... snik...

Ik ook: maar wel Sammy America's Gasphetti! ;), later MAM: ook leuk !!!

Gr. C.

Pepe
21 augustus 2009, 15:43
Ik ook: maar wel Sammy America's Gasphetti! ;), later MAM: ook leuk !!!

Gr. C.


Ahja.. well, close enough for rock'n roll zoals Hendrix zei op het commentaar dat zijn gitaar vaak vals stond..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

guitarkid
21 augustus 2009, 15:51
Ahja.. well, close enough for rock'n roll zoals Hendrix zei op het commentaar dat zijn gitaar vaak vals stond..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Hee Pepe.

Met het risico dat je me een mierenneuker vindt, maar was het niet Alvin Lee die zijn gitaar stemde en zei:
"Close enough for jazz". ??? ;)
Volgens mij op Woodstock, dus nu 40 jaar geleden.....

Gr. C.

Pepe
21 augustus 2009, 16:08
Hee Pepe.

Met het risico dat je me een mierenneuker vindt, maar was het niet Alvin Lee die zijn gitaar stemde en zei:
"Close enough for jazz". ??? ;)
Volgens mij op Woodstock, dus nu 40 jaar geleden.....

Gr. C.

Ahja, well, close enough.. euh...

Rinze
21 augustus 2009, 16:13
Mwagh, de ene hippie of de andere :soinnocent:

guitarkid
21 augustus 2009, 16:39
Mwagh, de ene hippie of de andere :soinnocent:

Nououououowwwwww........???????? :hippie:
Maar wel allebei natuurlijk van invloed geweest op veel gitaristen. Alvin Lee zeker op mij !! En dan heb ik het niet alleen over "I'm going home".

Gr. C.

PS. Misschien heeft Jimi het ook wel eens zo gezegd, muzikanten jatten toch altijd van elkaar en maken er dan zelf wat van...? ;)
Ik bedoel, ik zei in 1969: "Ik heb de toekomst van de nederlandstalige muziek gezien en haar naam is Corry Konings". Gaat daar later één of andere Amerikaan mee aan de haal, op zijn manier over Bruce Springsteen.... :) :) :)

Pepe
21 augustus 2009, 17:22
[quote=guitarkid;2125883 ik zei in 1969: "Ik heb de toekomst van de nederlandstalige muziek gezien en haar naam is Corry Konings". Gaat daar later één of andere Amerikaan mee aan de haal, op zijn manier over Bruce Springsteen.... :) :) :)[/quote]

Als je dat nou in 1958 had gezegd... in 1969 WAS Corry Konings de Nederlandse muziek...

guitarkid
21 augustus 2009, 18:27
Als je dat nou in 1958 had gezegd... in 1969 WAS Corry Konings de Nederlandse muziek...

Shit, betrapt....! ;)

Gr. C.

zoon van Piet
21 augustus 2009, 20:01
jomngensjongensjongens.. ik kan niet eens even weg om een vrouw een goeie beurt te geven, of jullie gaan er met het topic vandoor!
gelukkig geen zwets meer van de gitaarliban over wat iemand met zijn eigen gitaar mag doen!
effe voor de goeie orde: ik zag Sammy Americas gasphetti - want daar sypeelde ie gitaar, later bij MAM deed ie bas..

geen weerbericht van piet! ik ben twee keer getrouwd geweest, allebei waren ze allergisch voor deze mafkees. en op een of andere manier heb ik het ook gekregen! ;)

Jimi zei: close enough for rock'n roll..
Alvin zei: Tha't's about up to jazz..
(en Alvin was ook vet! )
Corry zag ik al als heel klein zoontje van piet in 66 of 67, later ging ik me realiseren dat die rekels minstens twee L-serie fenders hadden.. dus ja, dat was vet!

Als ik dit weekend tijd heb, zal ik wat foto's posten van een door mij totaal verhoerde amerikaanse klassieker! en dan hebben we het niet meer over lijmrestjes of afwerkrandjes, maar over een zwaar naar de klote gebeitelde gitaar.
Laat dan die gitaarliban maar komen.. ik ga toch al naar de hel!

j3r03n
21 augustus 2009, 20:22
Laat dan die gitaarliban maar komen.. ik ga toch al naar de hel!

Zo willen we het graag horen! Ik kan niet wachten op nog meer foto's van verminkte Gibsons :soinnocent:

tidalwave_sideburns
21 augustus 2009, 20:28
Je gitaar modden is ontzettend leuk om te doen. Uitzoeken wat je precies wil, vergelijken, is het mogelijk om te doen, blablablabla. Helemaal nu je zo ontzettend veel fabrikanten van pickups, bruggen, weet ik het allemaal hebt kun je alle kanten op. Verkoopwaarde daalt natuurlijk wel, maar gitaren zijn vooral om op te spelen, en niet om te verkopen.

Wat die verminkte LP betreft, die pickup keuze is misschien niet al te elegant, maar ik zou echt gefascineerd zijn door dat ding mocht ik hem zien en horen.

http://www.rocknrollweekend.com/Nigel%20-%20top.jpg

Ik zag deze in het topic al voorbij komen, :D, blijft geweldig. Ik zou eigenlijk wel een witte Corvette of Danelectro of desnoods jazzmaster ding willen volstouwen met van die lipstick pickups, single coils bij de nek, bucker in de brug met zo'n Gretsch rocking bar bridge en bigsby.

guitarkid
21 augustus 2009, 20:34
jomngensjongensjongens.. ik kan niet eens even weg om een vrouw een goeie beurt te geven, of jullie gaan er met het topic vandoor!
gelukkig geen zwets meer van de gitaarliban over wat iemand met zijn eigen gitaar mag doen!
effe voor de goeie orde: ik zag Sammy Americas gasphetti - want daar sypeelde ie gitaar, later bij MAM deed ie bas..

geen weerbericht van piet! ik ben twee keer getrouwd geweest, allebei waren ze allergisch voor deze mafkees. en op een of andere manier heb ik het ook gekregen! ;)

Jimi zei: close enough for rock'n roll..
Alvin zei: Tha't's about up to jazz..
(en Alvin was ook vet! )
Corry zag ik al als heel klein zoontje van piet in 66 of 67, later ging ik me realiseren dat die rekels minstens twee L-serie fenders hadden.. dus ja, dat was vet!

Als ik dit weekend tijd heb, zal ik wat foto's posten van een door mij totaal verhoerde amerikaanse klassieker! en dan hebben we het niet meer over lijmrestjes of afwerkrandjes, maar over een zwaar naar de klote gebeitelde gitaar.
Laat dan die gitaarliban maar komen.. ik ga toch al naar de hel!

Hey zoon van Piet. Ken je niet, maar vind je nu al aardig.... ;)
En kom maar op met die foto's. Laat de Gitaarliban maar eens een beste poep ruiken. Of zo als Al Bundy al zei: "Let's rock..."
En Alvin zei:"That's near enough for jazz". Ik heb even de dvd erbij gepakt, maar vond ook nog een linkje... ;)
http://www.youtube.com/watch?v=rjRowJQCaXo
Ach ja, klokken en klepels........ En wat had hij daar een waanzinnige sound !!!

Gr. C.

Pepe
21 augustus 2009, 21:27
Gaan we weer fijn goldtoppen ZvP?

Over quotes gesproken, in de melkweg op het t-shirt van een roadie:
"We've f*cked up bigger shows than yours!"

Ook een leuke: "This is my last show!" (Ozzy Osbourne)

zoon van Piet
21 augustus 2009, 23:53
we gaan niet goldtoppen, niet gibsonverminken.. ik ga mn fender posten!

Arjan12
22 augustus 2009, 00:19
Nou hup dan, ik wacht met smart.

barno
22 augustus 2009, 00:26
Over quotes gesproken, in de melkweg op het t-shirt van een roadie:
"We've f*cked up bigger shows than yours!"



ben niet zo voor jokes op tshirts maar deze is wel geniaal :seriousf: