PDA

View Full Version : Little Big Muff (plus kleine big muff tone wicker review)



David1223
20 augustus 2009, 00:25
Heb eergisteren de bmwtw binnengekregen en ben erg ontevreden. Hij klinkt lang niet zo dik als de originele big muff (die ik ook heb), en de wicker zorgt alleen maar voor meer ruis.

Nou wilde ik toch graag een big muff in een kleine behuizing en ik vroeg me af of de little big muff dan wel wat zou zijn? Heeft iemand ze allebei, of heeft iemand ze eens naast elkaar gezet? Of heeft deze sowieso het zelfde circuit als de originele big muff?

Alvast bedankt!

Bram+
20 augustus 2009, 06:59
Welke 'originele' Muff heb je dan? Een triangle Big Muff uit de jaren 70, een oude rus, een nieuwe rus, een recente NYC RI? Zo valt er natuurlijk weinig over te zeggen.

Die met Tone Wicker vond ik overigens verdacht veel als een moderne Little Big Muff klinken en ik vond er overigens ook weinig mis mee. Onderlinge verschillen tussen de verschillende Muffs blijf je toch houden. Om het 'gewone' Big Muffgeluid te krijgen, moet de tone-switch trouwens op ON staan zodaat je je toneknop ook kan gebruiken (anders wordt hij gebypassed). De Tone Wicker moet dan natuurlijk OFF staan.

Of de Tone Wicker een goede toevoeging is, ligt een beetje aan je eigen voorkeuren, ik heb 'm nog niet in bandverband kunnen gebruiken.

David1223
20 augustus 2009, 12:34
Met de originele bedoel ik de NYC reissue. Ik hoor inderdaad overal alleen maar goede reviews over de wicker. Zou ik dan een slecht exemplaar kunnen hebben?

belfrink
20 augustus 2009, 13:42
Het heet toch niet voor niks "Little Big Muff" ?

Mitch
20 augustus 2009, 16:37
Ik heb de Little Big Muff en ik heb 'm naast een NYC reissue gehad. Heel subtiele verschillen. Ik heb er volgens mij ook een review van geschreven, topic zou wel te vinden moeten zijn, maar goed, het verschil is minimaal.

David1223
20 augustus 2009, 23:10
Ik heb de Little Big Muff en ik heb 'm naast een NYC reissue gehad. Heel subtiele verschillen. Ik heb er volgens mij ook een review van geschreven, topic zou wel te vinden moeten zijn, maar goed, het verschil is minimaal.

Ok, maar vond je de NYC reissue niet veel rijker klinken?




Het heet toch niet voor niks "Little Big Muff" ?


Ja maar het is ook een [Big muff] with [tone wicker]

Mitch
21 augustus 2009, 13:40
Ok, maar vond je de NYC reissue niet veel rijker klinken?
Rijker? Een Big Muff :???: ranzig, compressed en bakken met laag, that's it.
Nee, de NYC klonk niet beter, zowel stand alone als binnen bandverband. Ik heb het dus over de 'gewone' Little Big Muff hè, niet die nieuwe versie met tone wicker. Ik zeg het maar even, ik vond het een beetje onduidelijk welke je nou zelf bedoelde, de openingspost was een beetje warrig.

K T S
26 augustus 2009, 17:04
ik heb een little big muff
klinkt lekker vol en vet
je kan hem wel minder subtiel afregelen dan de gewone big muff...
maar ik vind dat niet echt nodig daar het gewoon is om vuil mee te spelen :p