PDA

View Full Version : welke pickups heb ik nodig jazz rock / fusion



bagheera
19 augustus 2009, 18:23
Hallo iedereen,

ik had eigenlijk al zo'n topic maar toen moest ik alleen maar weten van emg.
IK stond al met men vinger aan de bestel knop maar heb uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Mij beperken op 1 merk leek me geen goed idee.
Dit was het eerste topic
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=125134

uit de bus is gekomen
EMG 60 in neck ( gold )
EMG 85 in Brug ( gold )

Maar dit is het misschien toch niet helemaal.
Seymour duncan, dimarzio ( bv super distortion ), het mag wat geld kosten.
Het moet gewoon heel goed zijn en liefst in het goud dat past mooi bij mijn gitaar
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1770.jpg

GO NUTS

Di Stefano
19 augustus 2009, 18:29
Maakt Dimarzio wel pickups met gouden covers?

EuroCinema
19 augustus 2009, 18:37
Gewoon een goeie "klassieke" PAF-achtige nemen. Je wilt voor die muziek kunnen scheuren, maar ook karakter behouden. (Ik denk nu voor jazzrock/fusion even richting Scofield). Seymour Duncan 59, Gibson classic 57, er zijn er zat. Wat is er eigenlijk mis met de pickups die erin zitten?

bagheera
19 augustus 2009, 19:06
Gewoon een goeie "klassieke" PAF-achtige nemen. Je wilt voor die muziek kunnen scheuren, maar ook karakter behouden. (Ik denk nu voor jazzrock/fusion even richting Scofield). Seymour Duncan 59, Gibson classic 57, er zijn er zat. Wat is er eigenlijk mis met de pickups die erin zitten?

deze pickups hebben teveel treble.
Het is geen jazz a al fusion eerder , guthrie govan , jean luc ponti, ze mogen echt wel scheuren.
Bedoeld om met distortion om te kunnen en geen klein beetje ook.
Warme klank in scheur


dimarzio heeft van die pick up covers met gaatjes in, in het goud

michi3l
19 augustus 2009, 19:33
Seymour duncan '59 en JB. Met eventueel goude pickupcover. Hebben vrij hoge output maar wel goed te gebruiken voor jou.

bagheera
19 augustus 2009, 20:27
http://www.youtube.com/watch?v=-yPEewaalik&feature=channel_page
dit zoek ik, ja ik weet ook wel dat je de skills moet hebben om het te spelen maar ik wil het niet coveren de pickups moeten dit gewoon aankunnen.
Als een fluitje van een cent
gitaar die hier gebruikt wordt is een john surh
redelijk veel output mag er dus wel inzitten

macwilliams
19 augustus 2009, 20:35
Heb je al eens gedacht aan een andere condensator op je tone pot?
Ik bij een van mij nu een (twee want op elk element een) parallel schakeling gemaakt met twee condensators.
Heb nu dus veel meer mogelijkheden en niet gedacht dat het zo een lekker effect zou hebben. Kosten, plm 10 euro....

Is maar een idee hoor.

EuroCinema
19 augustus 2009, 20:38
deze pickups hebben teveel treble.
Dan draai je de treble toch een stukje terug op je gitaar (of je amp)? Ik ken geen enkele brugumbucker waarvoor je dat in zoŽn stijl niet zou moeten doen. Carlton en Scofield spelen bijvoorbeeld allebei met de toon op hun brughumbuckers teruggedraaid naar drie.
Govan net gecheckt trouwens, wel heftig hoor, deed me wat aan Gambale denken hier en daar. Qua toon wel erg richting harde rock inderdaad. Jean Luc Ponty/Ponti ken ik alleen als violist...

bagheera
19 augustus 2009, 20:52
Dan draai je de treble toch een stukje terug op je gitaar (of je amp)? Ik ken geen enkele brugumbucker waarvoor je dat in zoŽn stijl niet zou moeten doen. Carlton en Scofield spelen bijvoorbeeld allebei met de toon op hun brughumbuckers teruggedraaid naar drie.
Govan net gecheckt trouwens, wel heftig hoor, deed me wat aan Gambale denken hier en daar. Qua toon wel erg richting harde rock inderdaad. Jean Luc Ponty/Ponti ken ik alleen als violist...

ja ik ook, maar in onze groep spelen wij sommige van zijn nummers oa the art of happyness en daar doe ik een solo en die mag best knallen.
Hoewel ik dit met mijn gibson speel en dat doet ze heel erg goed trouwens, wil k toch nog een gitaar voor het hevigere fusion jazz rock werk.
Mijn tone knop is al terug gedraaid, afwel wordt hij heel dof maar ik heb men klank toch niet hoor.
Ik wist al van dag 1 dat er andere pu's in moesten.
ik neem er gewoon mijn tijd voor.

hey macwilliams het een sluit het ander niet uit hahaha

macwilliams
19 augustus 2009, 21:46
Nee nee nee!! Niet uitsluiten... Aansluiten!!


:D

bagheera
19 augustus 2009, 21:51
Nee nee nee!! Niet uitsluiten... Aansluiten!!


:D

haha goeie. :seriousf:

toen ik opzoek was naar die prails van jou heb ik nog iets gevonden.
tatatata
Seymour D full shred ( iets in mij zegt me dat ze deze niet in het goud hebben )
http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/progressive/sh10_full_shred/
fusion staat bij de speel stijlen

macwilliams
19 augustus 2009, 21:58
Ik zou er van die open kapjes op gooien zoals ik op de prails heb.

bagheera
19 augustus 2009, 22:04
Ik zou er van die open kapjes op gooien zoals ik op de prails heb.

Foto ??
tien tekens

macwilliams
19 augustus 2009, 22:17
Ik edit deze post zo met foto's ok!


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08963.jpg

macwilliams
19 augustus 2009, 22:41
nog een foto maar nu van de custom
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC09032.jpg

Nitefly7
20 augustus 2009, 08:28
Als het Guthrie's geluiden zijn die je zoekt, waarom pak je dan niet gewoon zijn gebruikte pickups? ik heb 't dan over de Suhr SSV(+) als hals, en SSH+ als brug-pickup..
zelf heb ik ook de laatste in 2 gitaren zitten, en ik moet zeggen dat het alles heeft wat een Duncan JB heeft, maar eigenlijk met nog wat extra voordelen:
- gebalanceerd met singlecoils
- warm voor blues/fusion, maar flinke gain voor meer zware fusion/metal
- geweldige split-functie (klinkt gewoon tele/strat-achtig in brug/hals-positie)

veel treble hebben ze niet, maar gewoon een goede mix van bass en mid, zodat het geen 'over the top' heftige JB is, maar wel in dezelfde regionen zit..

'59/JB combinatie is ook een prima keus, maar mijn persoonlijke voorkeur zou de SSV(+)/SSH+ zijn..

zelf heb ik -voorlopig- een Duncan Jazz/SSH+ combo, en dat werkt ook erg goed.. maar de Jazz zal binnenkort plaats moeten maken voor een SSV+...


deze pickups hebben teveel treble.
Het is geen jazz a al fusion eerder , guthrie govan , jean luc ponti, ze mogen echt wel scheuren.
Bedoeld om met distortion om te kunnen en geen klein beetje ook.
Warme klank in scheur


dimarzio heeft van die pick up covers met gaatjes in, in het goud

bagheera
20 augustus 2009, 16:52
Als het Guthrie's geluiden zijn die je zoekt, waarom pak je dan niet gewoon zijn gebruikte pickups? ik heb 't dan over de Suhr SSV(+) als hals, en SSH+ als brug-pickup..
zelf heb ik ook de laatste in 2 gitaren zitten, en ik moet zeggen dat het alles heeft wat een Duncan JB heeft, maar eigenlijk met nog wat extra voordelen:
- gebalanceerd met singlecoils
- warm voor blues/fusion, maar flinke gain voor meer zware fusion/metal
- geweldige split-functie (klinkt gewoon tele/strat-achtig in brug/hals-positie)

veel treble hebben ze niet, maar gewoon een goede mix van bass en mid, zodat het geen 'over the top' heftige JB is, maar wel in dezelfde regionen zit..

'59/JB combinatie is ook een prima keus, maar mijn persoonlijke voorkeur zou de SSV(+)/SSH+ zijn..

zelf heb ik -voorlopig- een Duncan Jazz/SSH+ combo, en dat werkt ook erg goed.. maar de Jazz zal binnenkort plaats moeten maken voor een SSV+...

ja dat lijkt me nog het beste idee, ik heb de ssv en ssv+ gevonden op de surh site
mijun strat setje kwam op 270 heb jij een idee wat deze puppy's kosten

bagheera
20 augustus 2009, 17:42
ik heb maar meteen even naar de winkel gebeld morgen krijg ik een prijsopgave van de pick ups maar ook van het Guthrie govan model en van nog een ander model.

Ik ben benieuwd

ik heb gevraagd achter de ssv en ssv +
maar ook achter de dsv en dsv +

Nitefly7
20 augustus 2009, 21:30
ik heb maar meteen even naar de winkel gebeld morgen krijg ik een prijsopgave van de pick ups maar ook van het Guthrie govan model en van nog een ander model.

Ik ben benieuwd

ik heb gevraagd achter de ssv en ssv +
maar ook achter de dsv en dsv +

welke winkel heb je gebeld?
ik heb ze zelf redelijke goedkoop (70-90 euro) van eBay geplukt..

let wel op, de SSV en DSV klinken net iets anders dan de SSH+
als je achter Guthrie's toon aangaat, zou ik toch die SSH of misschien DSH zoeken....

SSV-klankvoorbeelden zijn Mike Landau en misschien Scott Henderson.. ook fusion'esque, maar toch wat meer blues-rock en smoother dan de steviger werken...

bagheera
21 augustus 2009, 00:46
welke winkel heb je gebeld?
ik heb ze zelf redelijke goedkoop (70-90 euro) van eBay geplukt..

let wel op, de SSV en DSV klinken net iets anders dan de SSH+
als je achter Guthrie's toon aangaat, zou ik toch die SSH of misschien DSH zoeken....

SSV-klankvoorbeelden zijn Mike Landau en misschien Scott Henderson.. ook fusion'esque, maar toch wat meer blues-rock en smoother dan de steviger werken...
Ik heb gekeken op de Suhr site en govan gebruikt de ssv en ssv +.

Ik denk dus dat het daar wel mee moet lukken.

Ik weet dat leo caerts in België ze heeft, daar heb ik gevraagd achter de prijs.
Zoiets als een pick up koop ik liever in een winkel niet via Ebay.

munkie
21 augustus 2009, 11:25
Mooie gitaar :crazyhappy:

Ik zou zeggen Seymour Duncan Jazz bij de nek en een 59 of JB bij de brug. is dat te fel dan Gibson 490/496 alnico. MP in de gaten houden, 2dehands 100 euro per setje. GFS Crunchy PAF, goedkoop en heel lekker in het midden gebied, hebben alleen niet zoveel output.

bagheera
21 augustus 2009, 11:31
Mooie gitaar :crazyhappy:

Ik zou zeggen Seymour Duncan Jazz bij de nek en een 59 of JB bij de brug. is dat te fel dan Gibson 490/496 alnico. MP in de gaten houden, 2dehands 100 euro per setje. GFS Crunchy PAF, goedkoop en heel lekker in het midden gebied, hebben alleen niet zoveel output.

Nu zitten er PAF types in maar het mag echt wat heviger zijn.
Het mag ook wat geld kosten dus ik koop ze liever nieuw.
En die Gibsons heb ik in mijn Gibson zitten.
Diversiteit is keyword in mijn gitaren collectie :soinnocent: :seriousf:

bagheera
28 augustus 2009, 19:47
Mijn nieuwe puppy's liggen nu in de winkel morgen ga ik ze ophalen.
Wanneer ik ze ook kan installeren weet ik niet.
Ik ben er nog niet uit of ik het aan een vriend ga vragen of ga ik naar gent of antwerpen gaan.
Wat voor mij het best uitkomt zal het worden.