PDA

View Full Version : Kopen via ebay



Gothra
19 augustus 2009, 16:17
Denken jullie dat het te doen is om een mooie buizentop te kopen via ebay?

Het betreft een mesa boogie dual rectifier uit duitsland (of oostenrijk), voor zo'n 1000 euro minder dan de nieuwkoop prijs.




sorry als hier al een topic over is maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie.

tidalwave_sideburns
19 augustus 2009, 16:27
Tja, blijft uitkijken met dat soort dingen. Er kan van alles mis mee zijn, en het vervoer ervan is ook duur. Dan kan je net zo goed van die 1000 euro die je bespaart vervoer regelen om hem zelf op te komen halen, :).

macwilliams
19 augustus 2009, 16:36
Voor die 1000,- verschil kun je toch direkt een weekendje weg plannen. Is je eventuele vriendin ook weer blij. :)

casper innosence
19 augustus 2009, 17:47
Maarre, 1000 euro minder dan de nieuwprijs, das dus ongeveer 15/1600 euro? Voor dat bedrag zag ik er gister nog een op gitaarmarkt staan (niet van mij)

nielsnielsniels
19 augustus 2009, 19:03
Als het Buy Out is, zou ik het doen. Ik dacht laatst een Ceriatone top uit Duitsland te kunnen scoren, laatste 5 minuten had ik het hoogste bod met 340. Laatste minuut schoot de prijs op van 342 naar uiteindelijk 608, waren heel veel bieders. Valt vies tegen soms, maar als het Buy Out is, heb je dat probleem gelukkig niet.

AART
19 augustus 2009, 19:12
Als het Buy Out is, zou ik het doen. Ik dacht laatst een Ceriatone top uit Duitsland te kunnen scoren, laatste 5 minuten had ik het hoogste bod met 340. Laatste minuut schoot de prijs op van 342 naar uiteindelijk 608, waren heel veel bieders. Valt vies tegen soms, maar als het Buy Out is, heb je dat probleem gelukkig niet.

'Buy now';) (of 'Sofort Kaufen' in Dld/Ost).

Als je deze (http://cgi.ebay.de/Mesa-Boogie-Dual-Rectifier-Solo-Head_W0QQitemZ130325168568QQcmdZViewItemQQptZAmps? hash=item1e57fc41b8&_trksid=p3286.c0.m14) bedoelt, die gaat nog wel ff omhoog.

hole
19 augustus 2009, 19:13
Nu ben ik niet onbekend met Ebay, maar het begrip Buy Out is helemaal nieuw voor me..

nielsnielsniels
19 augustus 2009, 19:15
Oh, Buy Now niet Buy Out, sorry :-)

Of Nu Kopen in het NL

Om het goed te maken presenteer ik u Hot Chocolate met hun hit - Emma (http://www.youtube.com/watch?v=IFYOHrwi-W8)

hole
19 augustus 2009, 19:49
Oh, Buy Now niet Buy Out, sorry :-)

Of Nu Kopen in het NL [/qLuote]

Ja die ken ik dan weer we

[QUOTE]

Om het goed te maken presenteer ik u Hot Chocolate met hun hit - Emma (http://www.youtube.com/watch?v=IFYOHrwi-W8)
Hmm..

gelukkig dat "Alaf22" zo attent is om aan de rechterkant uitgebreide informatie over het nummer te geven, zodat je ook wat weet van de achtergrond en dieperliggende betekenis.

Graag ook uw onverdeelde aandacht voor de percussionist die naar het zich laat aanzien zich wel érg laat meeslepen in deze swingende compositie. Zelden zo'n inlevingsvermogen en enthousiasme gezien (1:55)

JeanPaul du Vinnie
19 augustus 2009, 19:52
Maarre, 1000 euro minder dan de nieuwprijs, das dus ongeveer 15/1600 euro? Voor dat bedrag zag ik er gister nog een op gitaarmarkt staan (niet van mij)
Dat is wat ik ook denk. Dual Rectifiers vind je echt vaak genoeg op Nederlandse en Belgische tweedehandssites en voor minder dan die prijs, en dan kan je nog testen ook. Ik zou 't persoonlijk dus niet de moeite vinden om het risico (hoe klein ook) te nemen. Als het nu echt een zeldzame versterker was of hij was belachelijk goedkoop, dat zou de zaak veranderen uiteraard. Maar dat lijkt me hier niet het geval.

Gothra
19 augustus 2009, 21:28
de goedkoopste nieuwprijs die ik heb gezien is 2200, deze was 1200 geloof ik.

Ik heb nog niet op veel nederlandse 2ehands sites gekeken, maar op degene waar ik wel heb gekeken heb ik ze nog niet gezien. (op gitaarmarkt na)


Buy Now prijs is 1600, ook lekker. Ik denk er nog even over na, waren nog niet veel bieders.

JeanPaul du Vinnie
19 augustus 2009, 23:31
1600 is echt de gemiddelde tweedehandsprijs voor een DR hoor. Ik heb ze de laatste maanden zelfs al voor 1400 zien gaan. Het is crisis en mensen kopen minder dure spullen terwijl anderen net geld nodig hebben, en dat merk je ook aan de verkoop en de tweedehandsprijs van mooie buizenversterkers. Verkopers doen al sneller wat van hun vraagprijs. Je moet natuurlijk wel het geduld hebben om een maandje of zo Kapaza.be en marktplaats.nl in de gaten te houden :)

Gothra
20 augustus 2009, 11:07
Dat geduld is geen probleem, heb t geld namelijk ook nog niet:seriousf: nja, voor de top misschien maar cab moet er ook nog komen hehe