PDA

View Full Version : Namaak Epiphone Les Paul Std/Customs



MarkMawkie
19 augustus 2009, 13:18
Graag wil ik een waarschuwing geven dat er op dit moment extreem veel namaak Epiphone Les Paul Standards en Customs worden verkocht via niet alleen eBay maar ook op Marktplaats en andere verkoopsites.

Deze gitaren zijn gemaakt van andere (slechtere) materialen dan originele Epiphones, zo woog een namaak bijvoorbeeld 7kg en een origineel 3,7kg.

Je kunt een namaak gitaar op manieren herkennen, alleen zullen de meeste beginners hier niet op letten omdat ze niet weten waarop ze moeten letten!

Vandaar dit topic, en wat voorbeelden van nep/echt.

http://img31.imageshack.us/img31/2223/logoandtuners.jpg (http://img31.imageshack.us/i/logoandtuners.jpg/)

Het zit echt in de details, de h van Epiphone moet zo iets verder naar links van het midden staan en niet er recht onder.

De tuners van de nep gitaar zitten tegen de rand aan terwijl bij een origineel deze netjes op een rij in het midden staan.

http://img441.imageshack.us/img441/8106/knobs.jpg (http://img441.imageshack.us/i/knobs.jpg/)

Je kunt zien dat de volume en toon knoppen bij de namaak gitaar niet recht in een lijn van elkaar staan, bij een origineel kun je zien dat de twee onderste knoppen op deze foto precies een lijn trekken over de pickguard schroef.


Veel verkopers wijzen je door naar een guitardater site zoals deze ( http://www.guitardaterproject.org/epiphone.aspx ) zodat je kunt checken of de gitaar wel origineel is door het serienummer in te vullen, helaas is dit niet een officieel gebeuren van Epiphone/Gibson en is deze informatie NIET te vertrouwen.

Als je twijfelt of je Epiphone echt of namaak is of een Epiphone die je wil kopen plaats hier foto's/links en/of mail naar Epiphone toe! service.europe@gibson.com

Bedankt voor de aandacht :)

lindstrom
19 augustus 2009, 13:22
Goed dat je dit doet!!!

maar,... ik heb ook wel echte epiphones in mijn handen gehad waarbij de tuners enorm verschilde in afwerking, en ook kwa gewicht veel verschil hadden.

Ook heb ik epiphones gezien (in winkels) waarvan de potmeters niet helemaal nauwkeurig in een rechte lijn zaten..

MarkMawkie
19 augustus 2009, 13:53
Goed dat je dit doet!!!

maar,... ik heb ook wel echte epiphones in mijn handen gehad waarbij de tuners enorm verschilde in afwerking, en ook kwa gewicht veel verschil hadden.

Ook heb ik epiphones gezien (in winkels) waarvan de potmeters niet helemaal nauwkeurig in een rechte lijn zaten..

Klopt :p maar er is nauwkeurig, en slordig :)

benwave
19 augustus 2009, 13:56
7 kilo....mooi man dat zijn er dan twee voor de prijs van èèn.
Fijn voor je rug ook

mesaman
19 augustus 2009, 14:02
hahahaha

krijgen we straks ook namaak squier?namaak stagg?
fantastisch.daarna krijgen we vast namaak gibson replica's

rijsberman
19 augustus 2009, 14:04
Nepiphone is al nep-gibson, en dan nog namaken ook? Onbegrijpelijk.


@mesaman: great minds think alike ;)

EGH
19 augustus 2009, 15:36
Het is niet zo gek dat ze nu ook al met Epiphone copy's gaan beginnen. Beginners hebben veel minder snel door of het om een echte of om een copy gaat. Ook zijn mensen nonchalanter bij een aankoop van pakweg €300, dan bij een aankop van €1000+. Ten slot worden Epiphones vaker gekocht dan Gibson's, dus het verkoopt ook nog eens sneller, wat dus het prijsverschil (en dus winst) al grotendeels opheft. Eigenlijk heel logisch dus.

MarkMawkie
19 augustus 2009, 15:51
Wat jammer is dat de namaak ervoor zorgt dat Epiphone gitaren een slechte naam krijgen omdat ze niet dezelfde kwaliteit hebben dat je zou kunnen verwachten

mikeyaxeman
19 augustus 2009, 17:58
Ur kidding right?
Namaak Epiphone's het mot nie gekker worden :s

Sinner1980
19 augustus 2009, 18:07
Namaak epiphone's...what's next namaak squiers?
Sowieso opgepast mensen, ik hoorde ook dat er namaak Dunlop plectrums in omgang zijn...het zal je gebeuren;)

benwave
19 augustus 2009, 18:12
Wat dacht je van namaak snaren.. die schijnen niet te trillen

mesaman
19 augustus 2009, 23:42
als er maar niet namaak muziek mee wordt gemaakt!

macwilliams
19 augustus 2009, 23:44
Nou dan fake ik het wel dat ik het goed vind.

pannekoek
19 augustus 2009, 23:46
Namaak epiphone's...what's next namaak squiers?
Sowieso opgepast mensen, ik hoorde ook dat er namaak Dunlop plectrums in omgang zijn...het zal je gebeuren;)

pfft, namaak epiphones zijn al erg berucht hoor. en logisch dat ze dit doen.

iemand die een gibson gaat kopen heeft over het algemeen meer verstand ervan en zal dus sneller een oplichter op het spoor zijn.
een beginnende gitarist is zich hiervan niet bewust dus zal sneller een neppe epiphone kopen. maak je toch al gauw een paar honderd euro per stuk winst mee.

arcane
19 augustus 2009, 23:50
pfft, namaak epiphones zijn al erg berucht hoor. en logisch dat ze dit doen.

iemand die een gibson gaat kopen heeft over het algemeen meer verstand ervan en zal dus sneller een oplichter op het spoor zijn.
een beginnende gitarist is zich hiervan niet bewust dus zal sneller een neppe epiphone kopen. maak je toch al gauw een paar honderd euro per stuk winst mee.

+1 (tien tekens)

macwilliams
20 augustus 2009, 06:18
Ik heb het idee dat dit vaker voorbij is gekomen in de tijd dat ik hier member ben. Niet lullig bedoeld maar: UTFS!?

robert-gitarist
20 augustus 2009, 16:39
TS, heel hartelijk bedankt voor dit topic :) en de duidelijke foto's met de verschillen! Gewoon linke soep dat ze namaak epiphone's in omloop hebben. Ik heb dat e recht een fikse aanklacht na het bedrijf gaat dat deze gitaren produceerd (zal ongetwijfeld wel weer die vuile ratten van Musoland ofzo).
Ik zelf verzamel Epiphone's en ik ga voortaan wel op dit soort (kleine) verschillen letten!

jeffo
20 augustus 2009, 16:41
was ook van plan een epiphone les paul standaard te kopen nu mag ik wel uitkijken

MarkMawkie
20 augustus 2009, 16:48
was ook van plan een epiphone les paul standaard te kopen nu mag ik wel uitkijken

Ik zal de originele post aanpassen met een uitbreiding waar je op moet letten als je van plan bent om 1 te gaan kopen :)

Les Strat
20 augustus 2009, 16:55
zijn de epiphone's van deze kerel dan wel echt?

http://link.marktplaats.nl/262874157

vr.gr

Les Strat
20 augustus 2009, 16:59
of zijn ze van een vrachtwagen afgevlikkerd?:P

jeffo
20 augustus 2009, 17:05
zijn de epiphone's van deze kerel dan wel echt?

http://link.marktplaats.nl/262874157

vr.gr

deze zien er wel echt uit vergelijk maar met de foto's op de eerste pagina

robert-gitarist
20 augustus 2009, 17:18
Die gozer heeft vaak een hele zooi Epiphone's t koop voor best lage prijzen (385 euro voor een Custom is niet duur te noemen).
Wel heeft hij vaak verschillende advertentienamen.

MarkMawkie
20 augustus 2009, 17:21
Ik zal de originele post aanpassen met een uitbreiding waar je op moet letten als je van plan bent om 1 te gaan kopen :)

Kan het niet meer bewerken :???: maar goed.

Als je een nieuwe Epiphone gitaar wilt kopen, doe dit NOOIT via marktplaats of ebay of gelijkmatige sites, want denk er even over na.

Waarom zou iemand een gitaar nieuw proberen te verkopen op een site zoals eBay als Epiphone alleen de gitaren via bepaalde distributie winkels verkoopt? Hoe zijn ze dan aan die ''nieuwe'' gitaren gekomen?

http://cgi.ebay.nl/EPIPHONE-Les-Paul-Custom-Heritage-Cherry-Sunburst_W0QQitemZ260464331779QQcmdZViewItemQQptZG itarren?hash=item3ca4e24c03&_trksid=p3286.c0.m14

Dit is iemand die zich voordoet als een bedrijf, gebruikt zinnen zoals "we only ship to" om zich voor te doen als een betrouwbaar bedrijf, maar het feit is dat deze gitaar namaak is. Door erg hoekige foto's te plaatsen is dit moeilijk te zien, zeker als je niet weet waar je naar moet kijken, in dit geval kun je zien dat de pickguard schroef bijna tegen de rand van de pickguard zit, terwijl deze bij een origineel meer in het midden zit.

Hier is een overzicht van dealers in Epiphone gitaren
http://www2.gibson.com/Support/Dealers/Europe/Netherlands.aspx

Als je bij 1 van deze winkels een Epiphone nieuw koopt hoef je niet bang te zijn voor namaak. Beter bij een herkend winkel kopen en zeker weten dat hij origineel is en wat meer betalen dan vernachelt worden.

Bij tweedehands Epiphones, koop nooit zonder iemand die er verstand van heeft te hebben geraadpleegd, het beste is gewoon foto's opsturen via mail naar Epiphone. Hopelijk heb je hier wat aan:)

MarkMawkie
20 augustus 2009, 17:22
deze zien er wel echt uit vergelijk maar met de foto's op de eerste pagina

Allemaal nep

robert-gitarist
20 augustus 2009, 17:25
Allemaal nep

Waar basseer je dat op? :)

MarkMawkie
20 augustus 2009, 17:43
Waar basseer je dat op? :)

Pickguard schroef zit tegen de rand aan, volume/toon knoppen zitten in de verkeerde richting (kijk goed op het voorbeeld eerste post), verpakking van de gitaar klopt niet. Ik herken die lelijke gele tape van toen ik zelf een namaak had gekregen, bij de originele verpakking zit de headstock in een kartonnen cover, allemaal kleine rotdingetjes eigenlijk.

Kwaliteit van de foto's zijn niet zo goed helaas, anders zou ik meer kunnen uitwijzen.

Het is me zelf overkomen en heb sindsdien veel geresearched ernaar.

Squier02
20 augustus 2009, 17:50
+10!

bedankt voor deze post, van mij mag ie gekleefd worden. Hier hebben we teminste wat aan!

EGH
20 augustus 2009, 17:50
Pickguard schroef zit tegen de rand aan, volume/toon knoppen zitten in de verkeerde richting (kijk goed op het voorbeeld eerste post), verpakking van de gitaar klopt niet. Ik herken die lelijke gele tape van toen ik zelf een namaak had gekregen, bij de originele verpakking zit de headstock in een kartonnen cover, allemaal kleine rotdingetjes eigenlijk.

Kwaliteit van de foto's zijn niet zo goed helaas, anders zou ik meer kunnen uitwijzen.

Het is me zelf overkomen en heb sindsdien veel geresearched ernaar.

Hoe had je op een gegeven moment door dat het om een neppe ging?

robert-gitarist
20 augustus 2009, 17:52
Maar als je die volume/tone knoppen door trekt, lopen ze gewoon netjes rechtdoor hoor zoals het hoort :)

MarkMawkie
20 augustus 2009, 18:17
Hoe had je op een gegeven moment door dat het om een neppe ging?

Had er altijd al een slecht gevoel bij gehad, sommige dingen klopten gewoon niet, wat het meeste opviel wat dat op andere foto's van Epiphone Les Paul Standard Ebony de volume/toon knoppen een prachtige rood donkere kleur hadden, en die van mij had een gele kleur, ook zaten de knoppen niet recht in een lijn maar gewoon lelijk oneven gezet, op een gegeven moment kwam ik langs een engels forum met als topic speciaal over namaak Epiphones en besloot om foto's te plaatsen, al snel werd mij duidelijk dat hij nep was en uiteindelijk ook Epiphone gemaild om het te bevestigen :(

MarkMawkie
20 augustus 2009, 18:24
Maar als je die volume/tone knoppen door trekt, lopen ze gewoon netjes rechtdoor hoor zoals het hoort :)

Kijk eens naar de foto van de rechtopstaande Epiphone Les Paul Custom Ebony, kun je zien dat de twee rechtste knoppen als je er een liniaal overlegt hij schuin naar rechts gaat? Dit hoort recht te liggen, ook te zien bij de liggende foto van de Alpine white.

macwilliams
20 augustus 2009, 18:52
Moeten evenwijdig aan de hals lopen.