PDA

View Full Version : Recuerdos de la Alhambra (Francisco Tárrega)



Danieldg
19 augustus 2009, 12:36
Hallo iedereen,

Momenteel speel ik 6 maanden klassieke gitaar, en sinds een tijd heb ik geoefend op het stuk 'Recuerdos de la Alhambra'. Het meest uitdagende aan dit stuk is natuurlijk de tremelo-techniek. Deze is bij mij verre van goed, maar ik wou deze video toch posten als tussentijdse fase. Hopelijk kan ik hier na een paar maanden op terugkijken wetende dat mijn techniek verbeterd is.
Een paar puntjes:

- Ik weet dat mijn tremelo techniek nog niet goed is, vandaar dat commentaar hierop welkom is!

- Er zitten fouten in, aangezien ik soms de aandacht voor de mijn linkerhand laat verslappen omwille van mij rechterhand

- Op het einde is mijn rechterhand moe, dus dan 'flowt' mijn tremelo niet zo goed meer.

Tevens is dit ook de eerste video waarop mijn nieuwe gitaar te zien is! ^^

Hier de link:

http://www.youtube.com/watch?v=DfzKDGdSPzM


Uiteraard is commentaar meer dan welkom (in feite is dat waarom ik deze video post!)

VHsologitarist
19 augustus 2009, 20:33
Knap hoor! Die tremelo klinkt idd erg scherp, maar netjes dat je m helemaal speelt!
Sommige vingerzettingen zijn niet correct, noten die door moeten klinken kap je nu af, maar je doet het cker niet slecht voor iemand met een half jaar gitaarervaring!

Danieldg
20 augustus 2009, 10:26
Thx! Inderdaad, bij bepaalde stukken moet de vingerzetting anders, ik zal daar aan werken!