PDA

View Full Version : Online kopen of niet?



Strat_O_Master
19 augustus 2009, 12:10
Hey hallo,

Als nieuwe gebruiker kom ik met de deur in huis vallen... Ik vond op internet de LTD AX-50 en die leek mij wel wat. Ziet er in ieder geval gaaf uit!!! Weet iemand waar ik deze kan uitproberen? De meeste winkels die ik heb gebeld hebben hem niet op voorraad. Ik heb wel een goedkope webwinkel gevonden maar daar kan ik niet uitproberen en dat lijkt me eerlijk gezegd niets :confused:.

http://www.dwmusicstore.com/ltd-ltd-ax50-bks-p-5650.html

Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Wie heeft wel eens een gitaar via internet gekocht?

Bedankt en groetjes

almarvk
19 augustus 2009, 12:13
Welkom op het forum!

Tjah; bestellen van een gitaar is idd lastig als je er nog nooit op hebt gespeeld.

Punt bij die LTD is dat ie er gaaf uit ziet. Het is echter een goedkope gitaar uit een goedkope serie dus ik weet niet in hoeverre die super klinkt en speelt. Daar zal je toch echt zelf achter moeten komen.

Nielsje
19 augustus 2009, 12:14
Welkom!

Ik durf bijna alles blind te kopen, behalve gitaren.. Die zijn toch wel zó ontzettend verschillend van ten opzichte van elkaar.

De enige gitaar die ik wel blind zou kopen is een PRS.

Strat_O_Master
19 augustus 2009, 12:28
Kan natuurlijk ergens proberen en dan via internet bestellen maar ook hetzelfde type kan per keer anders klinken en voelen denk ik. Ik bne trouwens niet zo ervaren als mijin naam doet vermoeden (Strat_O_Master;)

Bram+
19 augustus 2009, 12:57
Hey hallo,

Als nieuwe gebruiker kom ik met de deur in huis vallen... Ik vond op internet de LTD AX-50 en die leek mij wel wat. Ziet er in ieder geval gaaf uit!!! Weet iemand waar ik deze kan uitproberen? De meeste winkels die ik heb gebeld hebben hem niet op voorraad. Ik heb wel een goedkope webwinkel gevonden maar daar kan ik niet uitproberen en dat lijkt me eerlijk gezegd niets :confused:.

http://www.dwmusicstore.com/ltd-ltd-ax50-bks-p-5650.html

Heeft iemand ervaring met deze gitaar? Wie heeft wel eens een gitaar via internet gekocht?

Bedankt en groetjes
DWmusicstore is de onlinewinkel van Dirk Witte (muziekzaak in Amsterdam, ook een filiaal in Utrecht). Ik weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont, anders zou je eens een mail kunnen sturen met de vraag of het mogelijk is die gitaar in een van de winkels te kopen/uit te proberen.

snaarplukker
19 augustus 2009, 13:16
Nieuwe gebruikers horen en voelen toch geen verschil tussen hetzelfde type gitaar. Hier (http://www.youtube.com/watch?v=PWOvO5dASjU) kan je horen hoe het klinkt en dat is toch afhankelijk van waar het op aangesloten zit. Zeker via internet kopen als je er tientallen euro's ermee kan besparen.

Sinner1980
19 augustus 2009, 16:35
Vind je het niks, lekker terugsturen (kan bij Thomann en music store binnen 30 dagen) gewoon lekker doen dus...of de hoofdprijs betalen bij je lokale muziekboer...wat jij wilt. Ik heb blind 2 Gibson's laten overkomen...geweldig, niks mis mee :lp:

episua
19 augustus 2009, 16:43
Vind je het niks, lekker terugsturen (kan bij Thomann en music store binnen 30 dagen) gewoon lekker doen dus...of de hoofdprijs betalen bij je lokale muziekboer...wat jij wilt. Ik heb blind 2 Gibson's laten overkomen...geweldig, niks mis mee :lp:

Tuurlijk zullen die Gibsons niet snel slechte instrumenten zijn. Ik zou het echter nooit doen, een Gibson lp studio misschien maar alles wat daar boven komt echt niet. Daar kost het gewoon te veel geld voor en dan moet het wel echt goed vind ik. Toen ik mijn Gibson es335 laatst kocht heb ik echt verschillende andere 335's van het zelfde type er naast getest. De mijne was echt een totaal andere gitaar (in positieve zin) dan de andere Gibsons. Helemaal mijn gitaar dus. Dan ga ik toch niet voor 100 of 200 minder bij een één of andere Duitse site een bestelling doen? Dat is pas zonde geld!

Sinner1980
19 augustus 2009, 17:12
Tuurlijk zullen die Gibsons niet snel slechte instrumenten zijn. Ik zou het echter nooit doen, een Gibson lp studio misschien maar alles wat daar boven komt echt niet. Daar kost het gewoon te veel geld voor en dan moet het wel echt goed vind ik. Toen ik mijn Gibson es335 laatst kocht heb ik echt verschillende andere 335's van het zelfde type er naast getest. De mijne was echt een totaal andere gitaar (in positieve zin) dan de andere Gibsons. Helemaal mijn gitaar dus. Dan ga ik toch niet voor 100 of 200 minder bij een één of andere Duitse site een bestelling doen? Dat is pas zonde geld!

Misschien ben ik gewoon geen fijnproever...
Maar nogmaals, je kan altijd terugsturen maar hey, ieder moet het voor zich weten.

snaarplukker
19 augustus 2009, 21:11
Tuurlijk zullen die Gibsons niet snel slechte instrumenten zijn. Ik zou het echter nooit doen, een Gibson lp studio misschien maar alles wat daar boven komt echt niet. Daar kost het gewoon te veel geld voor en dan moet het wel echt goed vind ik. Toen ik mijn Gibson es335 laatst kocht heb ik echt verschillende andere 335's van het zelfde type er naast getest. De mijne was echt een totaal andere gitaar (in positieve zin) dan de andere Gibsons. Helemaal mijn gitaar dus. Dan ga ik toch niet voor 100 of 200 minder bij een één of andere Duitse site een bestelling doen? Dat is pas zonde geld!
Ja OK. Dat zou ik ook doen als ik 2000 euro te besteden heb. Maar het gaat hier om budget gitaartjes van 229 euro en daar zal onderling weinig verschil te horen of te voelen zijn voor een nieuweling.

Strat_O_Master
25 augustus 2009, 12:19
Nou ik heb het erop gewaagd en heb de gitaar besteld bij DWmusicstore. Kreeg hem gisteren binnen. Goed verpakt en onbeschadigd aankekomen. Vind het echt een tof instrument. Zelfs de afwerking en afstelling is best ok voor zo'n goedkope gitaar. Misschien dat ik ook niet een Gibson van 2000 eu online zou kopen maar dit is helemaal goed gegaan en hij was echt een stuk goedkoper dan in andere winkels. Top :punk: