PDA

View Full Version : Welke versterker (ca 200euro) bij Stratocaster?



Jackflash27
19 augustus 2009, 09:33
Hallo, ik ga binnenkort een fender stratocaster aanschaffen (mexicaans model), ik ben nog op zoek naar een passende versterker. Ik ga de gitaar/versterker alleen thuis gebruiken in een kleine oefenruimte van ca 18 m2. Ik zie mbt versterkers door de bomen het bos niet meer (heeft er ook alles mee te maken dat ik een redelijke newbie ben op dit vlak ... Ik denk zelf aan een 200 euro budget. Is dat reeel bij een gitaar van 500 euro? Muziekvoorkeur: algemeen rock, bluesrock.
Een aantal vragen die ik heb:

Wat zou een goede versterker zijn voor mij (thuisgebruik, ruimte 18m2)? Ik vind zelf de fenders wel mooi, wat zou een goed model zijn?
Hoeveel watt heb ik nodig voor een ruimte thuis van 18m2?
Zou jullie voorkeur uitgaan naar een buizenversterker of een andere variant en waarom?

Ik wil liever een versterker van goede kwaliteit ipv allemaal toeters en bellen die ik toch niet ga gebruiken. Naast Fender, zijn uiteraard ook andere adviezen welkom...

nielsnielsniels
19 augustus 2009, 11:04
Spaar door en koop een Fender Super Champ XD, is erg veelzijdig. Zowel in cleans, als in overdrive en distortion, zit wat leuke effecten op. Eindversterker gedeelte is buizen, hoewel dat weinig verschil zal maken denk ik. Of anders een de Vibro Champ XD, is iets goedkoper. Andere goede keuze zou een Roland Cube 30x zijn. Als je puur buizensound wilt koop je een Vox AC4TV.

En blijf weg van Marshall MG serie!

dezperado
19 augustus 2009, 14:08
Roland Cube 30 leuke versterker voor weinig geld. veel effecten.
gebruikt € 150-200

wil je wat meer uitgeven zoek een Fender blues Junior buizen versterker
is 15 watt maar vergelijkbaar met 75 watt transistor Kost nieuw € 700

nielsnielsniels
19 augustus 2009, 14:13
Roland Cube 30 leuke versterker voor weinig geld. veel effecten.
gebruikt € 150-200

wil je wat meer uitgeven zoek een Fender blues Junior buizen versterker
is 15 watt maar vergelijkbaar met 75 watt transistor Kost nieuw € 700

Welke idioot betaalt er 700 voor een BJ? Die zijn voor 480 nieuw te vinden...

Midwolda
19 augustus 2009, 18:13
I'm with 3xniels, ik heb namelijk zelf ook een SCXD, en da's een absolute wereldbak.
Een SCXD heeft een apart footswitchable clean kanaal,
een VCXD heeft alleen het voicing kanaal maar daar zit ook een "Blackface clean" voice bij.
Allebei hebben ze 16 voices en 16 digitale effecten.
VCXD = 5W class A voor €259, SCXD = 15W class AB voor €299.
Moet het nog harder dan zit er op allebei een Line Out.
En upgrades zijn mogelijk met andere speakers of andere buizen (adjustable bias).

almarvk
19 augustus 2009, 18:38
Mooi, verder in het andere topic.