PDA

View Full Version : Pedalen + Oude Tops



Lantern Tree
18 augustus 2009, 22:46
Hallo allemaal,

Misschien een stomme vraag.. ik ben vrij nieuw in de wereld van versterking.. en weet er dus echt helemaal niks van.. al zit ik al wel de hele avond deze forum af te struimen.. (leergierig ben ik dan weer wel :) )

Ik heb pas geleden m'n oude Guyatone top laten reviseren.. (oorspronkelijk een Guyatone GA1050 Jazz Reverb 50watt versterker uit 1970) en eh.. well..

Tja, ik vroeg mij gewoon af ofdat pedalen slecht kunnen zijn voor een buizenversterker.. ik speel sinds kort in een Postrock band.. daarvoor speelde ik voornamelijk Jazz. maar goed, ik heb een hele dikke Fuzz gekocht van 'Way Huge'.. en via de clean kanaal door m'n THD cabinet klinkt hij echt fantastisch.. door de tremolo ingang.. tja, daar heb ik gewoon nog een beetje m'n twijfels over.. d'r zit een reverb veer in die ik wil behouden.. en nou ja, het komt erop neer dat ik gewoon een beetje bang ben dat dat mooie clean geluid dat uit die versterker komt minder gaat worden..

Ben ik te paranoïde.. of is m'n angst gegrond?..

Dirk_Hendrik
18 augustus 2009, 22:48
Geen probleem.
(persoonlijk vind ik de angst dat pedalen versterkers kunnen slopen sowieso mythbuster-waardig)

B_2_the_a
19 augustus 2009, 04:09
Geen probleem.
(persoonlijk vind ik de angst dat pedalen versterkers kunnen slopen sowieso mythbuster-waardig)

Ik heb het meegemaakt, klant die kwam met een defecte versterker....
Preamp naar dek lote omdat hij z'n bass overdrive vol open had staan (gain en level)... Maar dat ligt meer aan de gebruiker dan het pedaal...

the sure thing
19 augustus 2009, 09:09
De vraag is natuurlijk of dat kan. Ik heb hier een 10W Roland versterker die ik wel aan experimenten wil onderwerpen :)

Lantern Tree
19 augustus 2009, 11:09
Die vraag is er idd.. maar goed, blijkbaar ben ik gewoon te paranoïde; kreeg net een mailtje van degene die m'n top gefixed heeft met de vermelding dat hij het zich niet kon voorstellen dat een pedaal een amp kon vernielen..

en als ik iemand wel vertrouw in de know how van een amp dan is hij het wel :)

Comfortably Daniel
19 augustus 2009, 19:24
hmm...vind het ook knap als je het voor elkaar krijgt een versterker om zeep te helpen met een pedaaltje.

B_2_the_a
19 augustus 2009, 19:53
Het kan ook een ongelukkige samenloop van complicaties zijn geweest.
Foutief gebruik van pedaal in combinatie met een halfgare versterker...

zoon van Piet
19 augustus 2009, 21:55
uit de afdeling sterke verhalen:
het is mij ooit gelukt!!
een mooie 70's ac30, bovendien!

maar..
dat was met een golden throat mouth tube en die fukte de uitgangstrafo door slechte kabels en zo..

dus dat tel niet..

joskedentweede
19 augustus 2009, 22:22
Soms hoop ik dat iemand, die gain en boost altijd volledig open zetten, hun versterker opblaast.
Maar ik heb het nog nooit zien gebeuren! Zou ook niet fijn zijn voor de mens zelf..

Maar ik denk dat je zelf wel kunt aanvoelen tot waar je je versterker kan pushen, dat heb ik toch iig.

oliver538
20 augustus 2009, 08:54
Tja, ik vroeg mij gewoon af ofdat pedalen slecht kunnen zijn voor een buizenversterker..

Op zich zou het wel kwaad kunnen als je je pedaal hééél hard tegen je amp aan gooit...
Of als je je versterker van 10 hoog op je pedaal laat vallen, dat kan er ook niet echt goed voor zijn lijkt me.


Maar voor de rest; no probs! ;)

robert-gitarist
20 augustus 2009, 13:36
uit de afdeling sterke verhalen:
het is mij ooit gelukt!!
een mooie 70's ac30, bovendien!

maar..
dat was met een golden throat mouth tube en die fukte de uitgangstrafo door slechte kabels en zo..

dus dat tel niet..


Kun je daar iets meer over vertellen? :)
Ik heb namelijk een Golden Throat mouthtube en die gebruik ik van tijd tot tijd nog wel eens (ik wil hem meer gaan gebruiken), en als ik dan dit soort dingen lees...:sssh::soinnocent:

Tell me more please :D