PDA

View Full Version : Pedalen + Oude Tops



Lantern Tree
18 augustus 2009, 22:46
Hallo allemaal,

Misschien een stomme vraag.. ik ben vrij nieuw in de wereld van versterking.. en weet er dus echt helemaal niks van.. al zit ik al wel de hele avond deze forum af te struimen.. (leergierig ben ik dan weer wel :) )

Ik heb pas geleden m'n oude Guyatone top laten reviseren.. (oorspronkelijk een Guyatone GA1050 Jazz Reverb 50watt versterker uit 1970) en eh.. well..

Tja, ik vroeg mij gewoon af ofdat pedalen slecht kunnen zijn voor een buizenversterker.. ik speel sinds kort in een Postrock band.. daarvoor speelde ik voornamelijk Jazz. maar goed, ik heb een hele dikke Fuzz gekocht van 'Way Huge'.. en via de clean kanaal door m'n THD cabinet klinkt hij echt fantastisch.. door de tremolo ingang.. tja, daar heb ik gewoon nog een beetje m'n twijfels over.. d'r zit een reverb veer in die ik wil behouden.. en nou ja, het komt erop neer dat ik gewoon een beetje bang ben dat dat mooie clean geluid dat uit die versterker komt minder gaat worden..

Ben ik te paranoïde.. of is m'n angst gegrond?..

Dirk_Hendrik
18 augustus 2009, 22:48
Geen probleem.
(persoonlijk vind ik de angst dat pedalen versterkers kunnen slopen sowieso mythbuster-waardig)

B_2_the_a
19 augustus 2009, 04:09
Geen probleem.
(persoonlijk vind ik de angst dat pedalen versterkers kunnen slopen sowieso mythbuster-waardig)

Ik heb het meegemaakt, klant die kwam met een defecte versterker....
Preamp naar dek lote omdat hij z'n bass overdrive vol open had staan (gain en level)... Maar dat ligt meer aan de gebruiker dan het pedaal...

the sure thing
19 augustus 2009, 09:09
De vraag is natuurlijk of dat kan. Ik heb hier een 10W Roland versterker die ik wel aan experimenten wil onderwerpen :)

Lantern Tree
19 augustus 2009, 11:09