PDA

View Full Version : Zoom H4n, ervaring gevraagd!



DarkFire
18 augustus 2009, 21:22
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje te kijken voor de Zoom H4n, is op dit forum nog niet ontzettend veel over verschenen..

Ik wil eigenlijk echt deze recorder omdat ik zoek:

- Ingebouwde mic's (beetje goede kwaliteit)
- Externe ingang(en) met fantoomvoeding
- De mogelijkheid om deze 2 te 'blenden'
- De mogelijkheid om hem als usb-interface te gebruiken
- Goede kwaliteit, zo portable mogelijk

Nou lijkt de H4n perfect voor mij, maar nu hoorde ik pas een verhaal waar ik mij een beetje zorgen over maak. Het schijnt dat zelfs op het allerlaagste opnameniveau (0,1 van 100) dat ding nog redelijk snel gaat clippen bij een hard geluid. Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil hem namelijk vaak gebruiken voor bandopname's, en die zijn nou eenmaal nogal hard :sssh:

Nou heb ik niet zoveel aan verhalen als: 'Mijn H2 doet het perfect', want ik heb het niet over de H2 ;) En trouwens ook niet de gewone H4.. :soinnocent:

Dus: iemand ervaring met de H4n, liefst met bandopname's? En kan ie hard geluid goed aan?

Alvast bedankt!

Riste
19 augustus 2009, 08:44
Wat bedoel je met 'clippen'?

TIMBER
19 augustus 2009, 09:29
Dat hij het volume van het brongeluid niet aan kan.. sommige mics slaan dicht en anderen gaan clippen. Dit laatste is het oversturen/vervormen van het brongeluid.

DarkFire
19 augustus 2009, 19:55
Dat hij het volume van het brongeluid niet aan kan.. sommige mics slaan dicht en anderen gaan clippen. Dit laatste is het oversturen/vervormen van het brongeluid.

Bedankt voor de uitleg ;) Je noemt het inderdaad clippen als het inkomstsignaal te hard is voor de microfoon, dus hij kan het harde geluid niet aan en gaat lelijk klinken..