PDA

View Full Version : Them Crooked Vultures @ Melkweg 19-09-09



Tim..
18 augustus 2009, 21:19
Wie o wie van de gitaarnetters gaat er morgen nog meer?

:blast:

Fuhgawz
18 augustus 2009, 23:19
Helaas, ik kan niet twee dagen na elkaar op en neer van Weert (Limburg) naar Amsterdam. Of ja, dat zou niet eens zo'n probleem zijn. Het probleem is meer dat de kans zou bestaan dat ik geen kaartje zou kunnen bemachtigen en dus voor niks op en neer ben gegaan.

Maarrrr... ik wens jou (en anderen die gaan) heel veel plezier! Het zou leuk zijn als je na het concert ook even liet weten hoe het was, want ik ben net als velen wel heeeeel erg benieuwd naar het project!

Arts
19 augustus 2009, 00:00
ik helaas niet,

misschien kan ik nog een Lowlands kaartje bemachtigen.

doe ze de groeten, ik verw8 na de gig meteen een post hier.

CowGuitar
19 augustus 2009, 00:13
Ik heb moeite met typen, want ik heb een heel zwaar polsbandje om :cheerup:

Bl44t44p
19 augustus 2009, 11:41
Was het nou echt zo druk bij kaartverkoop of bleef het toch bij die internethype :D ?

Squier4ever
19 augustus 2009, 12:10
Er stonden meer mensen dan er naar binnen konden staat op www.nu.nl

Keesz
19 augustus 2009, 12:19
kaartverkoop was kenkerrt druk. ik heb gelukkig een kaartje/bandje weten te bemachtigen. CANT WAIT!!

en echt die rij jonge... ik kwam om 3 uur aan met mn stoeltje, denkend dat ik een vd eerste zou zijn.....WRONG!! zelfs toen ik weg ging om kwart over 7 stonden ze nog tot aan t begin vh leidse.


maargoed, screw hun.

Bl44t44p
19 augustus 2009, 12:20
Sick! Eigenlijk toch niet verwacht. Maarja wat wil je als alle grote muziekwebsites het nieuws oppakken ;)

Tim..
19 augustus 2009, 13:28
Er stonden meer mensen dan er naar binnen konden staat op www.nu.nl

Onzin! Om half 9 werd er via 3fm gemeld dat er nog 200 kaartjes over waren en er geen rij meer stond:crazyhappy: Dus eventueel na 6en nog aansluiten in de rij had geen probleem geweest, maar goed, het was het zeker waard om te wachten.

Ik zal morgenochtend hier natuurlijk ook laten weten hoe het was!:ok:

en @Keesz: Hee ik kwam ook om 3 uur aan:P

Azaruc
19 augustus 2009, 15:53
"Verkoop concert woe 19 aug alleen aan Melkweg kassa: nog enkele kaarten verkrijgbaar vanaf 15.30 uur"

Als je dus nog heen wilt...

Het is nu trouwens ook definitief! De naam met alleen getallen op de melkweg pagina is nu vervangen door Them Crooked Vultures

Bl44t44p
19 augustus 2009, 21:16
Haahaha wat dacht je dan, dat het niet TCV was? Die getallen stonden ergens voor snap je..

Azaruc
19 augustus 2009, 23:53
Haahaha wat dacht je dan, dat het niet TCV was? Die getallen stonden ergens voor snap je..

Ja, tuurlijk. Maar aangezien er bij sommige mensen op de een of andere manier toch nog twijfel leek te zijn...
Ik weet dat het precies de nummers waren die op je telefoon bij de letters van them crooked vultures horen.

Maarre... ik ben wel benieuwd hoe het was eigenlijk, hopelijk horen we het hier snel :)

Bl44t44p
19 augustus 2009, 23:55
De eerste berichten klinken in ieder geval heel erg goed! Zie http://forum.themcrookedvultures.com/showthread.php?t=388&page=14 :)

En Eric Corton schijnt net weer bevestigd te hebben dat ze echt naar Lowlands komen!

Azaruc
20 augustus 2009, 00:02
De eerste berichten klinken in ieder geval heel erg goed! Zie http://forum.themcrookedvultures.com/showthread.php?t=388&page=14 :)

En Eric Corton schijnt net weer bevestigd te hebben dat ze echt naar Lowlands komen!

Even kijken of ze de surprise act van morgen op pukkelpop zijn. Als dat zo is is lowlands ook wel zeker :)

Tim..
20 augustus 2009, 10:27
Gister in 1 woord:

Meesterlijk


Stel je voor hoe het klinkt als de genialiteit van Grohl, Homme, en JPJ bij elkaar komt. Zo klinkt het dus precies!

Om ongeveer kwart voor 8 kwam ik de Melkweg binnen, namen we wat te drinken en gingen zo ver mogelijk richting het podium op de grond zitten. Langzaam aan werd het steeds drukker dus om half 9 moesten we toch echt maar eens opstaan, maar we hadden wel een mooi plekje (2 meter van het podium recht voor het drumstel). Om 9 uur kwamen ze het podium op, onder een enorm applaus, en begonnen meteen aan hun eerste nummer, wat volgens mij Nobody's Loves Me And Neither Do I was. Dat stukje wat op youtube stond (die 14 sec.) bleek dus niks anders te zijn dan een soort van bridge, de rest van het nummer kwam die riff niet meer voor. Ongeveer halverwege kwam er nog een soort van "ballad-achtig" iets. Waarbij Josh zijn gitaar opzij zette en alleen ging zingen, maar dat leek vooral een beetje lollig bedoeld te zijn. Een paar nummers verder werd een nummer nog zo'n 10 minuten uitgerekt met een soort van drumsolo, bassolo en gitaarsolo door elkaar, het klonk vooral erg vet. Na ongeveer 80 minuten was het einde van de show, maar wat voor een show!

Dave Grohl drumt echt heel krachtig, hij stopt echt al zn energie erin, Josh Homme blijft gewoon een vette frontman en had weer leuke riffjes en solo's, en JPJ is gewoon een meester op de bas, en had ook nog hele leuke basgitaren (12 snaren, waarvan de helft gitaarsnaren?), klonk in ieder geval geweldig!


edit: Ik denk trouwens dat ze NIET naar pukkelpop en lowlands komen. Waarom zouden ze eerst alles zo "geheim" willen houden, en waarschuwen dat als je filmt of foto's maakt het einde avond is, en vervolgens midden op een festival gaan staan waar ze niks kunnen controleren. Doesn't makes any sense. ;)

jonesd
20 augustus 2009, 11:36
De locatie van google maps op hun website komt volledig overeen met het festivalterrein van Pukkelpop. Zou me dus verbazen als ze daar niet spelen.

EuroCinema
20 augustus 2009, 11:47
Om 9 uur kwamen ze het podium op, onder een enorm applaus

:seriousf: Dat vind ik altijd zo'n grappig verschijnsel bij concerten, daverend applaus voordat ze een noot gespeeld hebben. Ben wel benieuwd naar de muziek trouwens!

cosmos
20 augustus 2009, 12:41
Om ongeveer kwart voor 8 kwam ik de Melkweg binnen, namen we wat te drinken en gingen zo ver mogelijk richting het podium op de grond zitten.

Ben benieuwd, ga ze op Lowlands zeker zien!
Overigens is dat dus een van de dingen waar ik me bij concerten het meeste aan erger. Die mensen die op de grond gaan zitten, zodat je zowat onderuit gaat als je er langs wilt lopen. Gaan we op Lowlands in de Alpha ook weer beleven, echt superirritant. Als je moe bent, blijf dan lekker thuis ofzo..

CowGuitar
20 augustus 2009, 13:06
Ik vond het retevet, maar ik had na een tijd nog steeds het gevoel dat ik naar mensen van verschillende bands stond te kijken en me niet op "de nieuwe band" kon focussen ofzo.

Tim..
20 augustus 2009, 13:49
Ben benieuwd, ga ze op Lowlands zeker zien!
Overigens is dat dus een van de dingen waar ik me bij concerten het meeste aan erger. Die mensen die op de grond gaan zitten, zodat je zowat onderuit gaat als je er langs wilt lopen. Gaan we op Lowlands in de Alpha ook weer beleven, echt superirritant. Als je moe bent, blijf dan lekker thuis ofzo..
Ik vind het zelf dus ook superirritant, behalve als ik zelf zit, dan is het echt heeeerlijk!:D


Ik vond het retevet, maar ik had na een tijd nog steeds het gevoel dat ik naar mensen van verschillende bands stond te kijken en me niet op "de nieuwe band" kon focussen ofzo.

Ja klopt, ik bleef ze toch als Grohl van de Foo Fighters en Homme van QOTSA zien, zeker bij Josh moest ik toch constant aan QOTSA denken. Bij JPJ had ik dat totaal niet.

CowGuitar
20 augustus 2009, 13:59
Ja klopt, ik bleef ze toch als Grohl van de Foo Fighters en Homme van QOTSA zien, zeker bij Josh moest ik toch constant aan QOTSA denken. Bij JPJ had ik dat totaal niet.Nee maar hij is ook van Led Zeppelin en niet van QOTSA :D

Wat vonden jullie van dat paddo-nummer in het midden? hahah.
Ik vond het wel vet, maar had aan het einde wel zoiets van, ok nu weer muziek maken.

Keesz
20 augustus 2009, 17:46
ik was er, dacht halverwege dat het wel zo'n beetje zo bleef....




wrong!! god het werd vetter en vetter, dikke blues jam van 15 min, heerlijk!

fuck!!!

brampk8
20 augustus 2009, 18:38
....was inderdaad retevet!

waar staat die code op je polsbandje voor?

CowGuitar
20 augustus 2009, 20:49
Dat zijn de coördinaten van de Melkweg. Typ maar in bij google earth.

Fuhgawz
21 augustus 2009, 14:04
Ik hoor alleen maar goede berichten en dat is mooi! Zeker bij dit soort "super" bands wanneer de verwachtingen bij voorbaat al erg hoog zijn is het fijn om te horen dat ze het ook waar maken. :)

Maarrrr het blijft natuurlijk een gitaarforum, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waar Josh op speelde. :P Zeker aangezien die gast altijd zo geheimzinnig doet. Iemand iets gezien qua versterkers? ;)

Keesz
21 augustus 2009, 14:09
ja, ik dacht dat t bassmans waren waar hij en alain op speelden , maar daar leken ze me iets tekort voor.

ik zag ook nog een bad cat amp + head staan, maar die stond tussen 2 bass amps in dus misschien was die voor Jones.

Gitaren :

Motorave Bel aire
Maton BB1200 antique burst
FENDER TELECASTER
Epiphone BB king Lucille

soup
21 augustus 2009, 16:55
edit: Ik denk trouwens dat ze NIET naar pukkelpop en lowlands komen. Waarom zouden ze eerst alles zo "geheim" willen houden, en waarschuwen dat als je filmt of foto's maakt het einde avond is, en vervolgens midden op een festival gaan staan waar ze niks kunnen controleren. Doesn't makes any sense. ;)
Fout gedacht. ;)

Lijkt me redelijk logisch, eerst een hype creëren. 1 concert geven voor de vroege fans in Amerika, dan eentje voor die in Europa en direct nog de laatste grote festivals spelen. En waarschijnlijk dan terug naar Amerika voor wat shows en ...

Azaruc
22 augustus 2009, 14:55
En ja hoor, nu ingezoomd op Biddinghuizen op www.themcrookedvultures.com/x/

Tim..
24 augustus 2009, 16:07
Nee maar hij is ook van Led Zeppelin en niet van QOTSA :D



Lees nog maar eens goed;)


Ik blijf namelijk Dave Grohl verbinden met FF, Josh Homme met QotSA, en JPJ niet met Led Zeppelin.
(okee was misschien niet zo'n superduidelijke zin)

En ze stonden inderdaad op lowlands:cheerup:

CowGuitar
24 augustus 2009, 16:57
Lees nog maar eens goed;)


Ik blijf namelijk Dave Grohl verbinden met FF, Josh Homme met QotSA, en JPJ niet met Led Zeppelin.
(okee was misschien niet zo'n superduidelijke zin)

En ze stonden inderdaad op lowlands:cheerup:Ik snapte je, maar ik maakte een grapje :)

Tim..
24 augustus 2009, 17:09
Ik snapte je, maar ik maakte een grapje :)

:dontgeti:............

Orpheo
25 augustus 2009, 12:16
Lees nog maar eens goed;)


Ik blijf namelijk Dave Grohl verbinden met FF, Josh Homme met QotSA, en JPJ niet met Led Zeppelin.
(okee was misschien niet zo'n superduidelijke zin)

En ze stonden inderdaad op lowlands:cheerup:

JPJ NIET met led zep?! wtf?

Squier4ever
25 augustus 2009, 12:47
ja, ik dacht dat t bassmans waren waar hij en alain op speelden , maar daar leken ze me iets tekort voor.

ik zag ook nog een bad cat amp + head staan, maar die stond tussen 2 bass amps in dus misschien was die voor Jones.

Gitaren :

Motorave Bel aire
Maton BB1200 antique burst
FENDER TELECASTER
Epiphone BB king Lucille

Alain Johannes speelde op Fender Super Reverb en Twin Reverb, van beide 2. Josh Homme had ook een stapel Fenders staan, volgens mij dezelfde. Die Bad Cat was volgens mij voor die Sitar van JPJ. Alain speelde overigens een zwarte Jazzmaster met buckers, Les Paul Florentine oid en Motorave Bel Aire. Ik stond helemaal vooraan op pukkelpop, dus kon vrij goed gear kijken. Alleen lag er een monitor voor me waardoor ik af een toe slechts een glimp van Josh's amps kon zien, maar was volgens mij hetzelfde als Alain Johannes.

Squier4ever
25 augustus 2009, 14:04
Hier nog een filmpje waar je een rits fenders ziet staan, die zijn van Josh volgens mij.

http://www.youtube.com/watch?v=YfU7f91gUnI

Keesz
25 augustus 2009, 14:05
Jup, josh en alain speelden beide over super reverbs.

Wel geinig was dat er alleen een fatboost op josh zn pedalen board lag voor scheur, helemaal geen fuzz oid. pure amp distortion!

Squier4ever
25 augustus 2009, 14:16
Hmm kon josh's plank helaas niet zien, podium was te hoog. Ik was iig helemaal kapot na hun optreden, zo supervet was het.

Barkeepert
25 augustus 2009, 21:07
Yeeeeaah, heb ze nu twee keer gezien, alletwee de keren vooraan. Het is echt een heldenband! :blast:

Tim..
25 augustus 2009, 22:12
JPJ NIET met led zep?! wtf?

Zal waarschijnlijk komen omdat ik wel FF en QOTSA luister maar zo goed als geen Led Zeppelin waardoor ik de sound niet herken:sssh:

Squier4ever
28 augustus 2009, 17:30
http://www.youtube.com/watch?v=iBckNeRMXDY

Holy fuck wat een intro, begonnen ze ook mee op Pukkelpop.

rickert
28 augustus 2009, 18:45
Yeah koel filmpje! Ik word alleen echt gek als ik nog 1 iemand "Dem Kroekut Voltjurs" hoor zeggen. Hoe moeilijk is Crooked uit te spreken? Zelfs Corton krijgt het niet fatsoenlijk uit z'n strot.

Maarten66
28 augustus 2009, 18:46
Lowlands wel geweest, vond het erg saaaaai. Leuk verhaal, mijn broer werkt in het College Hotel in Amsterdam als barman, daar zaten de mannen voorafgaand aan het concert aan de bar; zelfs gratis kaartjes gekregen van Dave Grohl zelf....

nielsduursma
28 augustus 2009, 19:07
Yeah koel filmpje! Ik word alleen echt gek als ik nog 1 iemand "Dem Kroekut Voltjurs" hoor zeggen. Hoe moeilijk is Crooked uit te spreken? Zelfs Corton krijgt het niet fatsoenlijk uit z'n strot.

:D

Ik ben geloof ik de eerste die een "cover" op youtube heb gezet van ze. Niet een serieuze of zo. Was van de week wat aan klooien op bas/gitaar met een vriendin, die vond het 30 seconde durende clipje van Nobody Loves Me And Neither Do I ook helemaal te gek. Dus toen de boel maar opgenomen, niet helemaal tevreden over, maar ik vond het wel grappig.:D

rickert
28 augustus 2009, 19:10
Haha best geinig toch!