PDA

View Full Version : Opzoek naar akoestische gitaar



GlobalWarming
18 augustus 2009, 18:51
Eerst was ik aan de deze aan het denken:

http://www.crafterguitars.com/gallery_acoustic/gae_12_n.php

2de hands voor 350 euro, nu heb ik totaal geen idee van of ze dat wel waard is?

Zoals nog al veel mensen zoek ik een goede gitaar voor weinig geld, wat nogal onmogelijk is lijkt mij want waarom zouden mensen anders veel geld betalen voor sommige gitaren,

Dus:

- Weet iemand hoeveel die gitaar waard is ? 350 euro voor 2de hands is dat goed ?
- Als iemand toevallig een super akoestische gitaar heeft voor een goed prijsje mag je het mij ook altijd laten weten (western) steel strings

Portel
18 augustus 2009, 19:08
Nah, ik zou er geen 350 euro voor neerleggen.
Hij ziet er niet oogverblindend uit (geen fret inlays, zonde)

Over het geluid kan ik niet oordelen maar ik zou er 250 voor geven, tweedehands.

een GAE6 of GAE8 lijken mij wel leuke Crafter-gitaartjes.
Ik weet zo even niet hoe duur die zijn, maar die vind ik alvast veel mooier.

Een DE6 is ook niet mis. Ik heb een D6 en mijn buurman en DE6 (DE kan versterkt worden, D niet) en ben heel tevreden over mijn eigen D6 en versterkt klinkt de DE6 van mijn buurman ook heel lekker.

LaurentB
18 augustus 2009, 19:48
Ik heb een GAE-30, die tegenwoordig iets van 700 doen. Dat is teveel, vind ik, ik heb er in 2002 550 voor betaald, en zelfs voor dat geld heb ik wel eens wat betere gitaren gehoord.

Ik vind het geen supergitaar, te weinig respons, maar ik moet zeggen dat ik op het Harmony Central foum (dus niet de reviews) wel vaak weer positieve geluiden over Crafter hoor.

Een verschil is dat huidige Crafters brugpinnen hebben, en die van mij niet. Misschien heeft dat een positief effect op het geluid gehad.

Ik zou hem zeker testen voordat je hem eventueel koopt.

De prijs van deze weet ik zo niet, maar probeer eens flink te googelen, zou ik zeggen.