PDA

View Full Version : Een Les Paul :)



ackm
18 augustus 2009, 17:15
Hey,

Ik heb vandaag na lang overwegen (Eigenlijk lang sparen) toch een Epiphone Les Paul gekocht , vintage Sunburst.

Nu zit ik met een probleempje , op de gitaar zaten 009 snaren en die heb ik net toen ik thuis kwam vervangen met 010 snaren. Moet de gitaar nu opnieuw worden afgesteld? Of maakt het niet uit?

Bedankt alvast.

Oja ik zie dat jullie altijd om foto's vragen en omdat jullie me altijd zo goed helpen heb ik er ff snel een gemaakt :)

http://img268.imageshack.us/i/pict0490.jpg/

macwilliams
18 augustus 2009, 17:26
Van 09 naar 010 moet op zich probleemloos kunnen.
Even kijken of je aktie hetzelfde blijft.

Mooie top!!

http://img268.imageshack.us/img268/3475/pict0490.jpg

Bram+
18 augustus 2009, 17:29
Dat weet je zelf het beste: als de snaren beginnen aan te lopen of de actie te hoog is, moet hij waarschijnlijk afgesteld worden Er is in ieder geval geen universele regel dat als je van snaren wisselt je ook automatisch alles opnieuw moet afstellen. Overigens moet dit meestal wel bij nieuwe gitaren, dat iets wat doorgaans niet meer gebeurt in de fabriek of in de winkel en dan zijn er alsnog je eigen voorkeuren wat betreft de snaarhoogte.

pannekoek
18 augustus 2009, 17:37
wat een prachtige gitaren he, die les pauls ;)

gefeliciteerd man!

ackm
18 augustus 2009, 17:42
Ja zeker prachtige gitaren :)

Ik heb het gevoel dat de aktie ietsjes hoger is geworden , maar het is niet iets wat noodzakelijk is? De aktie is wel mee te leven en dat terwijl ik zelf van hele lage akties hou. Ik was in eerste instantie bang dat hierdoor spanningen werden verhoogd en de nek kon krom staan ofzo , maar ik heb er verder ook niet zoveel verstand van :)

soup
18 augustus 2009, 17:52
Ik was in eerste instantie bang dat hierdoor spanningen werden verhoogd en de nek kon krom staan ofzo ,


Kan iemand mij hier meer over vertellen, ik heb op mijn SG nu 012 liggen en heb hem zelf afgesteld naar mijn wensen. Normaal zou er toch niks fout moeten gaan met de nek?!

Bram+
18 augustus 2009, 17:55
Wat wil je horen? De hals kan inderdaad naar 'voren' komen te staan door de hogere snaarspanning, maar daar hebben ze dan weer de trussrod voor uitgevonden.

soup
18 augustus 2009, 17:56
Ik verwacht gewoon dat ik safe ben en er weinig fout kan gaan en de hals er voor gemaakt is.

Bram+
18 augustus 2009, 17:58
Dat is de hals ook hoor. Wat ik zei: het kan inderdaad voorkomen dat je hals 'krom' gaat staan doordat je van snaardikte wisselt, maar dat is op te lossen met de truss rod.

nickofzo
18 augustus 2009, 18:10
iig een goede keuze gemaakt!!