PDA

View Full Version : Welke muziekwinkel? (2)



Jasper.
18 augustus 2009, 16:42
Die vorige deed het dus niet, heb gelukkig het bericht gekopieerd omdat ik het al niet vertrouwde.

Hey,

Heb afgelopen maand lekker veel gewerkt en heb inmiddels mijn loon ontvangen.
Nou heb ik donderdag een vrije dag en mijn vader heeft toevallig niks te doen dan, dus hij wou wel even met mij mee wat gitaartjes testen (alleen als ik een hokje voor em uit elkaar sloopte :P ) In welke muziekwinkels kan ik leuk wat gitaartjes testen? Mijn voorkeur gaat uit naar wat metal-achtige gitaren zoals ibanez rg'tjes, jacksons en esp/ltd's e.d. Dus waar kan ik veel van dat soort gitaren testen? Eigenlijk zou ik ook wel willen dat er een jackson rr3 staat, ik GAS momenteel behoorlijk op dat ding.

Weet iemand nog leuke gitaren die ik kan proberen? Een vereiste is een goede floyd(achtige) en ik hou niet zo van die saaie effen kleuren :P Budget ong 650-700 euro, maar weet niet of mijn vader mij nog tegemoet wil komen :P

Als ik dat hokje sloopte wou hij wel naar een muziekwinkel in nederland naar keuze zij hij. En mischien weet ik hem ook nog wel over te halen voor musik-produktiv. Dat is volgens mij ook nog niet zo ver weg.

macwilliams
18 augustus 2009, 16:48
En nu allemaal de grootgrossierder in Duitsland noemen :D

persoonlijk heb ik goede ervaring met big one Zwolle.

Nielsje
18 augustus 2009, 16:51
Tja,

je kan ook even naar Sound-House in Hoogeveen, ook vlakbij
(ik heb zelf een zeer slechte ervaring met Big One)

In Groningen heb je ook Westerhaven zitten, ook een prima zaak.
Tonika is dan weer minder bevallen..

Kim Wilson
18 augustus 2009, 16:51
Ja, als je op een doordeweekse middag bij Big One naar binnen stiefelt, kun je naar hartelust in het testhokje gaan zitten en diverse dingen testen. Personeel heeft dan ook de tijd. Wel even kijken of die wat oudere verkoper je kan helpen, die heeft er wel aardig verstand van.

Bram+
18 augustus 2009, 16:53
Dirk Witte Amsterdam heeft wel Ibanezzen en LTD's (weinig ESP's) hangen, bijna geen Jacksons. Sowieso best veel gitaren om uit te proberen daar, wel een eind rijden vanuit Wolvega en parkeren met de auto in de buurt kan lastig/duur zijn. Wel weer een paar andere winkels in de buurt, dus dat scheelt.

Iets dichter in de buurt is Nederland Muziek (Almere). Die zijn overigens goed bereikbaar met de auto. Die hebben wel Ibanez en Jackson dacht ik, geen ESP.

Al met al is Musik Produktiv misschien niet eens zo'n gek idee, dat is vergeleken met West-Nederland voor jou niet eens zo ver weg. Misschien dat er mensen zijn die meer winkels in jouw buurt kennen.

Malle Eppie
18 augustus 2009, 17:02
Van horen zeggen hebben ze in Enschede toch ook ESP/LTD's hangen?

http://www.americanguitarstore.com/

Misschien ligt het op de route als je naar Duitsland gaat..

JurjenYarr
18 augustus 2009, 17:38
hier in enschede hebben ze van alles wel wat, maar nergens veel van ;)

EDIT: klopt die zin wel?

blademan
18 augustus 2009, 17:42
check de website van Guitarsandamps in Nijmegen maar eens, die hebben vast wel wat voor je hangen!!
www.guitarsandamps.nl

Jasper.
18 augustus 2009, 20:51
Bedankt voor de tips! Het liefst heb ik inderdaad een testhokje ofzoiets om te testen, hou er niet zo van als er mensen op je vingers zitten te kijken. Hoeft van mij ook niet zo'n werknemer te zijn die zich overal mee bemoeit, niet verkeerd bedoelt natuurlijk, maar ik hou daar niet zo van. Ga het liefst even rustig alleen of met mijn vader rond kijken zonder gestoord te worden

Quicksilver
18 augustus 2009, 21:14
Grappig! De RR3 is ook dé gitaar waar ik helemaal op zit te GASSEN! Toevallig dat jij dit net zo hebt.

Even voor de duidelijkheid: De JT580LP tremolo kun je vervangen door een originele floyd (met R3 nut). Complete retrofit (als je de steuntjes waar de knifes edges op komen ook wil vervangen, die moet je erin slaan)! Dus als de tremolo niet bevalt kun je die vervangen. De nut moet je ff wat bijschuren, maar dat is een simpel karwei.

Nou, ik zou zeggen koop hem NIET in nederland. Ik ken een goed adresje (vertrouwde jackson-dealer op ebay) waar je hem voor minder dan de RX10D kan bestellen!
http://cgi.ebay.nl/JACKSON-RR3-rr-3-Rhoads-Electric-Guitar-BLACK_W0QQitemZ390083029473QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item5ad2c2a9e1&_trksid=p3286.c0.m14

Sorry als ik dat niet mag linken, maar dat is veel goedkoper! Dat is wat ik ga doen..

Moet je wel alvast die RR3 gaan bespelen om zeker te weten dat je die graag wilt hebben!

Dit is hoe die van mij er uiteindelijk uit komt te zien met gouden floyd en witte pinstripes (vriend van mij heeft dit ook gedaan): http://www.youtube.com/watch?v=s9f89rDy45k

Noujah, veel succes! :ok:

EDIT: ik zie dat je de effen kleuren niets aan vind, ze hebben ook trans red en eerie dress swirl. Dat maakt het wel duurder (€475 voor trans red en 535 voor eerie dress swirl)

geert1976
18 augustus 2009, 21:45
Tja,

je kan ook even naar Sound-House in Hoogeveen, ook vlakbij
(ik heb zelf een zeer slechte ervaring met Big One)

In Groningen heb je ook Westerhaven zitten, ook een prima zaak.
Tonika is dan weer minder bevallen..

meen je dat?:o ik heb goede ervaring met ze.

Gjalt
18 augustus 2009, 21:45
De snaar in heerenveen is ook aardig aan het assortiment uitbreiden geweest de laatste tijd.

Daar zou je een kijkje kunnen nemen, dat kan je bijna op de fiets doen zelfs.

Jasper.
18 augustus 2009, 22:12
Grappig! De RR3 is ook dé gitaar waar ik helemaal op zit te GASSEN! Toevallig dat jij dit net zo hebt.

Even voor de duidelijkheid: De JT580LP tremolo kun je vervangen door een originele floyd (met R3 nut). Complete retrofit (als je de steuntjes waar de knifes edges op komen ook wil vervangen, die moet je erin slaan)! Dus als de tremolo niet bevalt kun je die vervangen. De nut moet je ff wat bijschuren, maar dat is een simpel karwei.

Nou, ik zou zeggen koop hem NIET in nederland. Ik ken een goed adresje (vertrouwde jackson-dealer op ebay) waar je hem voor minder dan de RX10D kan bestellen!
http://cgi.ebay.nl/JACKSON-RR3-rr-3-Rhoads-Electric-Guitar-BLACK_W0QQitemZ390083029473QQcmdZViewItemQQptZUK_M usical_Instruments_Guitars_CV?hash=item5ad2c2a9e1&_trksid=p3286.c0.m14

Sorry als ik dat niet mag linken, maar dat is veel goedkoper! Dat is wat ik ga doen..

Moet je wel alvast die RR3 gaan bespelen om zeker te weten dat je die graag wilt hebben!

Dit is hoe die van mij er uiteindelijk uit komt te zien met gouden floyd en witte pinstripes (vriend van mij heeft dit ook gedaan): http://www.youtube.com/watch?v=s9f89rDy45k

Noujah, veel succes! :ok:

EDIT: ik zie dat je de effen kleuren niets aan vind, ze hebben ook trans red en eerie dress swirl. Dat maakt het wel duurder (€475 voor trans red en 535 voor eerie dress swirl)

Ja, dit is nog wel een goeie tip mischien. Maar hoeland duurt het voor zoiets verzonden is dan? En ik weet niet precies hoe ebay werkt maar moet je creditcard ofzo hebben? Of kan Ideal ofzo ook?

Bram+
18 augustus 2009, 23:16
Dat ligt vooral aan de verkoper, maar 9 van de 10 keer geniet creditcard wel de voorkeur. Daarbij is het maar de vraag of het verstandig is om een gitaar als een RX10D via 't internet te kopen, uit die prijsklasse zou ik 'm toch altijd even vast hebben kunnen houden en kunnen testen voordat ik betaal.

Quicksilver
19 augustus 2009, 00:28
Nou, ik heb nog nooit iets van eBay besteld of wat dan ook, maar je kan ook met paypal (met kopersbescherming e.d., moet je zelf even je in verdiepen want straks geef ik verkeerde informatie) en creditcard kan volgens mij ook. Moet je gewoon even de advertentie volgen en goed lezen. Koper heeft in de 90% goede feedback, van meer dan 3000 kopers dus dat zal zonder twijfel goed zitten.

Als je een RR3 voor onder de prijs van een RX10D in bv duitsland kan krijgen, dan zou ik de keus al gauw gemaakt hebben :ok:

Wel even goede informatie doorgeven en alles eerlijk invullen als je zon eBay account aanmaakt, als je vals adres doorgeeft oei waar komt ie dan terecht :seriousf:

En voor de prijs van een RR3 kun je er ook nog een koffer bij doen, zit je nog ver beneden de prijs die je anders betaald ;)
Tegenwoordig loopt de RR3 meest in de 660, dus 450 euro + 100 voor zon jackson case, zit je nog steeds 100 euro over, kun je leuke dingen mee doen dacht ik zo ;)

Nielsje
19 augustus 2009, 03:01
meen je dat?:o ik heb goede ervaring met ze. Zal d'r morgen even op terugkomen :)

Bram+
19 augustus 2009, 08:18
Paypal werkt ook het handigste als je je creditcard eraan koppelt. Je kan volgens mij ook eerst geld naar je 'Paypalrekening' overboeken en dan daarmee betalen, maar dat moet je dan wel vrij exact uitrekenen allemaal.

Overigens wel briljante tips hier: "Wel even goede informatie doorgeven en alles eerlijk invullen als je zon eBay account aanmaakt"
:ok: :D

Jasper.
19 augustus 2009, 10:38
Het probleem is dat ik geen creditcard heb :P

En je vraagt je toch een beetje af waarom zij zoveel goedkoper kunnen dan andere winkels?

dodeboboeror
19 augustus 2009, 10:51
Zonder reclame te willen maken voor paypal, maar daar heb je helemaal geen creditcard voor nodig. Je koppelt gewoon een bankrekening aan je Paypalrekening en klaar ben je, je hoeft niet eens geld over te maken naar je Paypal rekening. Reuze handig als je iets moet betalen, want het kost je niets. Mocht je zelf wat verkopen en je biedt betalen via Paypal aan, dan betaal je x% van het verkoopbedrag.

En waarom het zoveel goedkoper kan dan andere winkels? De stand van de Britse Pond t.o.v. de Euro zal er veel mee te maken hebben en bovendien heb je te maken met een internetstore die misschien al die personeelskosten, winkelhuur, e.d. niet hoeft doorberekenen in de prijzen van de produkten.

hole
19 augustus 2009, 10:54
Weet iemand nog leuke gitaren die ik kan proberen?
Budget ong 650-700 euro,

Om gitaren te PROBEREN heb je geen geld/creditcard nodig hoor :supercool:

Nielsje
19 augustus 2009, 11:15
Zal d'r morgen even op terugkomen :)

En dat doe ik nu even, voordat ik het vergeet.
Jaren geleden, zo'n 8, toen ik zoeken voor een grote amp, ben ik ook bij Big One geweest.
De DSL was toen toen nog relatief nieuw, en het aanbod 2e hands jcm 900 bakken was enorm. Bij Big One stond een Slash Sig JCM 800 top, 2e hands.

Na enig nadenken, gevraagd of ik de amp mocht bespelen en de verkoper zegt: "tuurlijk, wat voor gitaar heb je?"
Ik heb een Gibson Les Paul met P-90 pups (trots als een pauw). Meneer kijkt bedenkelijk en geeft me een epiphone met humbuckers. Terwijl in die vitrine toch ook écht een Gibson met P-90's hangt..

Goed, ik begin met spelen, en het klinkt allemaal prima, zoals je verwacht van een Slash Sig: Eenzijdig, bak compressie, maar wel lekker! De verkoper schreeuwt dingen als: "Geweldig! Moet je kopen! Doen!".
Dus ik heb toen die amp vast laten leggen, met het verzoek of over een paar dagen terug kon komen, wilde hem toch wel even proberen met m'n eigen gitaar.

Paar dagen later kwam ik terug met m'n eigen gitaar, en er was een andere verkoper. Nadat ik hem informeerde over de Slash sig, keek hij heel erg bedenkelijk. Toch maar aangesloten, en toen vertelde hij me dat hij deze amp niet kon verkopen. Hij liet me de achterzijde zien van de amp, waarbij één van de vier eindpitten helderder was dan een gemiddelde gloeilamp. Hij zei dat ze het mankement niet konden vinden, en derhalve geen garantie durfde te geven op de amp. Sterker nog, hij begreep niet waarom de amp in de winkel stond, want zo kon je zo'n niet verkopen. En waarom die andere verkoper mij dat ding dan wel probeerde te verkopen..

Dus toch maar afgezien van de Slash top, en (elders) een DSL gekocht.
Later nog een keer terug geweest naar Big One, met m'n 4210 combo. Het inruil bedrag wat ze ervoor wilden geven was ronduit beledigend. Sindsdien ga ik niet meer naar Big One.

Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet, maar ze hebben het voor mij gewoon verpest. Soms ga ik nog wel eens, om te kijken of ze nog wat leuks hebben staan, maar ik denk wel drie keer na voordat ik iets koop bij ze. Dan ga ik liever naar Soundhouse, of Guitarbox...

Kaboemba
19 augustus 2009, 12:57
En dat doe ik nu even, voordat ik het vergeet.
Jaren geleden, zo'n 8, toen ik zoeken voor een grote amp, ben ik ook bij Big One geweest.
De DSL was toen toen nog relatief nieuw, en het aanbod 2e hands jcm 900 bakken was enorm. Bij Big One stond een Slash Sig JCM 800 top, 2e hands.

Na enig nadenken, gevraagd of ik de amp mocht bespelen en de verkoper zegt: "tuurlijk, wat voor gitaar heb je?"
Ik heb een Gibson Les Paul met P-90 pups (trots als een pauw). Meneer kijkt bedenkelijk en geeft me een epiphone met humbuckers. Terwijl in die vitrine toch ook écht een Gibson met P-90's hangt..

Goed, ik begin met spelen, en het klinkt allemaal prima, zoals je verwacht van een Slash Sig: Eenzijdig, bak compressie, maar wel lekker! De verkoper schreeuwt dingen als: "Geweldig! Moet je kopen! Doen!".
Dus ik heb toen die amp vast laten leggen, met het verzoek of over een paar dagen terug kon komen, wilde hem toch wel even proberen met m'n eigen gitaar.

Paar dagen later kwam ik terug met m'n eigen gitaar, en er was een andere verkoper. Nadat ik hem informeerde over de Slash sig, keek hij heel erg bedenkelijk. Toch maar aangesloten, en toen vertelde hij me dat hij deze amp niet kon verkopen. Hij liet me de achterzijde zien van de amp, waarbij één van de vier eindpitten helderder was dan een gemiddelde gloeilamp. Hij zei dat ze het mankement niet konden vinden, en derhalve geen garantie durfde te geven op de amp. Sterker nog, hij begreep niet waarom de amp in de winkel stond, want zo kon je zo'n niet verkopen. En waarom die andere verkoper mij dat ding dan wel probeerde te verkopen..

Dus toch maar afgezien van de Slash top, en (elders) een DSL gekocht.
Later nog een keer terug geweest naar Big One, met m'n 4210 combo. Het inruil bedrag wat ze ervoor wilden geven was ronduit beledigend. Sindsdien ga ik niet meer naar Big One.

Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet, maar ze hebben het voor mij gewoon verpest. Soms ga ik nog wel eens, om te kijken of ze nog wat leuks hebben staan, maar ik denk wel drie keer na voordat ik iets koop bij ze. Dan ga ik liever naar Soundhouse, of Guitarbox...

En wat is je probleem met Big One ?

De eerlijke tweede verkoper ?
En inruil is bij bijna alle zaken erg slecht, sinds de opkomst van internet eigenlijk.
Mijn ervaring met Big One is redelijk positief, okee ze zijn niet de goedkoopste, maar uittesten is nooit een probleem en dat ze je daarbij niet een gibson laten spelen maar wel een gitaar met vergelijkbare maar goedkoper setup vind ik niet vreemd.

geert1976
19 augustus 2009, 13:10
mja, ik vind het eigenlijke wel eerlijk dat ze de versterker niet wilden verkopen.

het kan natuurlijk zijn dat toen je er de 1e keer was het probleem nog niet bekend was en bij het 2e bezoek wel.

Qua inruil is het overal droevenis, vooral met amps, die blijven vaak lang staan als ocassion en daar zijn ze niet gek op.

Ik heb goede ervaringen met ze, gisteren nog geweest en Klaas heeft zich weer rot lopen zoeken voor mij voor een tremolowpookje van een paar euri en ze willen altijd met je meedenken en je kunt er naar hartelust gitaren en amps uitproberen.

Goede bijkomstigheid is dat ze veel onderdelen op voorraad hebben en zelfs daar nog een ruime keuze in hebben

Ik ben dik tevreden

Nielsje
19 augustus 2009, 13:13
En wat is je probleem met Big One ?

De eerlijke tweede verkoper ?
En inruil is bij bijna alle zaken erg slecht, sinds de opkomst van internet eigenlijk.
Mijn ervaring met Big One is redelijk positief, okee ze zijn niet de goedkoopste, maar uittesten is nooit een probleem en dat ze je daarbij niet een gibson laten spelen maar wel een gitaar met vergelijkbare maar goedkoper setup vind ik niet vreemd.

Nee, de tweede verkoper is niet m'n probleem, de eerste. Maar dat begrijp je zelf ook wel. De inruil van m'n 4210 combo was overigens in 2002, zo hip was marktplaats toen nog niet.
Verder vind ik een epiphone met humbuckers niet vergelijkbaar met gibson met p-90's. Als ze nou niets anders hadden, vooruit, maar het was er dus wel.

Maar goed, het is net als muzieksmaak, gewoon persoonlijk. Eerlijk gezegd ga ik alleen nog maar muziekwinkels, op het moment dat ik weet wat ik wil, en als ik me goed ingelezen heb. Ik heb mijn portie verkopers al gehad, hoe vaak kom je wel niet verkopers tegen in de winkel die maar matig kennis hebben over hetgeen wat ze verkopen, en je gewoon van alles proberen aan te praten?

Lang leve de (mini) forum-meetings waarbij je eerlijk advies krijgt, dingen mag proberen van forumleden zonder dat ze beginnen te mekkeren over het feit dat je geen geld hebt, je dingen kan lenen om te proberen in je band etc, etc..


mja, ik vind het eigenlijke wel eerlijk dat ze de versterker niet wilden verkopen.
het kan natuurlijk zijn dat toen je er de 1e keer was het probleem nog niet bekend was en bij het 2e bezoek wel.

Tja, dat zou kunnen, persoonlijk lijkt het me sterk, aangezien er 2 dagen tussen zaten.
Maar vooruit. De tweede verkoper was eerlijk, en dat vond ik wel fijn. Maar de ervaring met de eerste verkoper heeft me wel geleerd kritisch te zijn, en verkopers altijd even te testen op hun kennis.. (niet dat ik alles weet), maar wees gewoon eerlijk, en ga geen onzin uitkramen en dingen verzinnen..

Kim Wilson
19 augustus 2009, 13:17
Als je weet welke verkoper je moet aanspreken, is het een prima zaak. Niks meer of minder dan bij een andere winkel. Overal lopen wel verkopers rond die je gewoon wat willen verkopen, daar is Big One echt niet de enige in. De mensen bij Big One ken ik inmiddels een beetje, bij bv een Feedback niet. Dus ga ik voor advies liever naar Zwolle.

JohnLord
19 augustus 2009, 14:53
Voor jou dicht in de buurt en een winkel waar ik uitstekende ervaringen mee heb, is De Snaar in Heerenveen. Zéér goede service! Kijk anders even op hun site.

edit: Gjalt was me voor.

Gjalt
19 augustus 2009, 15:28
let wel,

ze zijn momenteel de snaar aan het verbouwen/ herinrichten dus de zaak wordt een stuk groter, maar 't is ook nog wel een beetje rommeling momenteel.

Jasper.
19 augustus 2009, 19:17
Nou, we zijn er uit.

Mijn vader wil morgen wel met me mee naar musik-produktiv.
We gaan lekker vroeg weg zodat we de hele dag de tijd hebben.
Hoe gaat dat daar eigenlijk in zijn werking (kom niet zo vaak in een muziekzaak om gitaren te testen), kun je gewoon een gitaar pakken en testen of moet je bij elke gitaar een medewerker inlichten ofzo?

Verder nog tips? Welke gitaren zijn het echt waard om even te proberen en welke moet ik me echt niet aan laten smeren? (''gitaarsmaak'' staat in openingspost). Is het misschien ook verstandig om mijn eigen gitaar mee te nemen en die als vergelijkingsmateriaal te gebruiken?

Edit: de snaar in heerenveen is inderdaad wel een leuke winkel, maar voor wat ik allemaal wil proberen vind ik het assortiment iets te klein. Ben der ook al een paar maand niet geweest maarja.

Maarten66
19 augustus 2009, 19:19
De Big One in Zwolle is heel groot, maar ze hebben er niks, en wat ze hebben is altijd te duur. Dat scheelt zo 100-150 euro met de randstad (op bijv. een SG special).

Kaboemba
19 augustus 2009, 19:21
De Big One in Zwolle is heel groot, maar ze hebben er niks, en wat ze hebben is altijd te duur. Dat scheelt zo 100-150 euro met de randstad (op bijv. een SG special).

Ik betaal nog liever 100 euro te veel dan dat ik naar de randstad ga, maar ze zijn inderdaad wat aan de dure kant.
Overigens kan er altijd wat af of iets bij (koffer/riem ezn).

Migsterious1
25 juni 2011, 19:18
Feedback is redelijk. (behalve Apeldoorn)
Big One is een oplichter!
Geld weg en kapotte troep ervoor in de plaats.
Smoesjes alom.

macwilliams
25 juni 2011, 19:37
Feedback is redelijk. (behalve Apeldoorn)
Big One is een oplichter!
Geld weg en kapotte troep ervoor in de plaats.
Smoesjes alom.

Onderbouw je aantijging voordat je de reputatie van een goede en betrouwbare zaak met uitstekende service onderuithaalt met enkel loze kreten. !!!

macwilliams
25 juni 2011, 20:00
Onderbouw je aantijging voordat je de reputatie van een goede en betrouwbare zaak met uitstekende service onderuithaalt met enkel loze kreten. !!!

N. B.

Je meld je vandaag aan, zoekt een topic met Big One, raaskalt een beetje zonder onderbouwing.
Er word je gevraagd om je aantijging te onderbouwen maar dat doe je niet want na die ene ongefundeerde opmerking van je ben je inmiddels alweer vertrokken want eigenlijk heb je niks te melden.

Mocht je ooit terugkomen,
Ik geloof je toch niet, je klets maar wat.

Migsterious1
25 juni 2011, 20:30
N. B.

Je meld je vandaag aan, zoekt een topic met Big One, raaskalt een beetje zonder onderbouwing.
Er word je gevraagd om je aantijging te onderbouwen maar dat doe je niet want na die ene ongefundeerde opmerking van je ben je inmiddels alweer vertrokken want eigenlijk heb je niks te melden.

Mocht je ooit terugkomen,
Ik geloof je toch niet, je klets maar wat.

Je hebt duidelijk een aanmerkelijk belang in de 'zaak'.
Wat ik heb te melden is dat BIG ONE slechte service geeft, om het geen diefstal te willen noemen.
Daar krijg je nou eenmaal een bad rep van.
Alsof je die nog niet had!

RoelSmoel
25 juni 2011, 20:31
Nee, hij heeft geen belang in de zaak, hij is iemand die heeft daar goede ervaringen.
Bahbah..

Onderbouw je mening nu eens man, ik kan ook roepen dat Muzikaza een kuttoko is (wat onmogelijk is, want ze bestaan niet meer), wat dan ook maar een voorbeeld is.

macwilliams
25 juni 2011, 20:48
Je hebt duidelijk een aanmerkelijk belang in de 'zaak'.
Wat ik heb te melden is dat BIG ONE slechte service geeft, om het geen diefstal te willen noemen.
Daar krijg je nou eenmaal een bad rep van.
Alsof je die nog niet had!

Zonder onderbouwing is het enkel bla bla makker.
Mijn ervaringen met deze "zaak" is enkel positief, ze zijn eerlijk en hebben respect voor mijn portemonaie. De service daar is heel goed.

Ik heb geen slechte reputatie. In tegenstelling zelfs maar daar zullen anderen je over moeten vertellen. Ik houd er niet van om mezelf te pijpen.




Nee, hij heeft geen belang in de zaak, hij is iemand die heeft daar goede ervaringen.
Bahbah..

Onderbouw je mening nu eens man, ik kan ook roepen dat Muzikaza een kuttoko is (wat onmogelijk is, want ze bestaan niet meer), wat dan ook maar een voorbeeld is.

Dan kan het niet zo'n heel goede zaak zijn geweest als het al niet meer bestaat :seriousf:

geert1976
25 juni 2011, 22:21
Ja, als je op een doordeweekse middag bij Big One naar binnen stiefelt, kun je naar hartelust in het testhokje gaan zitten en diverse dingen testen. Personeel heeft dan ook de tijd. Wel even kijken of die wat oudere verkoper je kan helpen, die heeft er wel aardig verstand van.

Klaas inderdaad, aardige gozer die behoorlijk wat weet:ok:

geert1976
25 juni 2011, 22:23
Feedback is redelijk. (behalve Apeldoorn)
Big One is een oplichter!
Geld weg en kapotte troep ervoor in de plaats.
Smoesjes alom.

Ik kom al jaren bij BIG ONE en ik herken de aantijgingen totaal niet, daarnaast roep je maar wat, zonder enig uitleg te geven.

Bezin je eerst goed, voordat je dergelijke onzin post.

geert1976
25 juni 2011, 22:26
Je hebt duidelijk een aanmerkelijk belang in de 'zaak'.
Wat ik heb te melden is dat BIG ONE slechte service geeft, om het geen diefstal te willen noemen.
Daar krijg je nou eenmaal een bad rep van.
Alsof je die nog niet had!

Hoe oud ben je eigenlijk? want aan je schrijfstijl en zinsbouw te zien, lijk je mij een gefrusteerde puber, die maar wat aan het raaskallen is.

Of geef duidelijk openbaarheid over je klacht, of nok met dit soort posten.

BIG ONE in Zwolle is een goede winkel, met goede service en nee, ik heb geen aandelen bij BIG ONE, ik ben enkel een tevreden klant, die daar graag shopt.

Jasper.
25 juni 2011, 22:32
Mooie schop :p 2009 (en stiekem vooral ook omdat het mijn topic is :) )

Maar bedankt voor de waarschuwing, ik kom nooit meer in big one zwolle

beruk
26 juni 2011, 08:24
En dat op basis van die ene schreeuwert? Gezien hun kennis/ervaring met gitaren etc. zou ik eerder op het oordeel van Geert, MacW en KimW. varen als ik je mag adviseren.

guitarkid
28 juni 2011, 15:20
Ik heb geen slechte reputatie. In tegenstelling zelfs maar daar zullen anderen je over moeten vertellen. Ik houd er niet van om mezelf te pijpen.


Hee Mac, ik steek mijn hand voor je in het vuur als het om jouw integriteit gaat, maar er zijn grenzen...... :)

@migsterious1: welkom op dit forum! Verder vallen we wel mee hoor... ;)
BTW: MiGsterious.... Typefoutje gemaakt in de haast.....??? :seriousf:


Mooie schop :p 2009 (en stiekem vooral ook omdat het mijn topic is :) )
Maar bedankt voor de waarschuwing, ik kom nooit meer in big one zwolle

Hopelijk één smiley vergeten.......! Anders denk ik dat ik nooit meer naar Wolve ga.... (geintje...)

Mike999999999
28 juni 2011, 15:33
wat een raar verhaal, heb je wel door dat dit forum ruim 2 jaar oud is?

stikel
28 juni 2011, 16:04
Geen kwaad woord over BIGone. Ken de meesten wel hier op het noord nederlandse halfrond. En daarvan is BIGone een van de betere punt. (ken overigens alleen de recentste locatie). Ennuh Geert, Klaas is een goede jongen. 't Zou best een Fries kunnen zijn ;)

Kim Wilson
28 juni 2011, 16:25
Sinds ze verhuisd zijn is de bereikbaarheid wel een drama, trouwens. Mooi pand, mooie locatie, midden in het centrum, maar voor een grote muziekzaak niet echt handig. Midden voor de deur is het parkeren voor vergunninghouders, en de vakken verderop staan meestal vol. Wat dus betekent dat je met je nieuwe aankoop een paar honderd meter moet sjouwen naar de parkeergarage. Je zal maar een dikke bascombo gekocht hebben of zo...

Qua service is het overigens nog steeds een prima zaak, ik heb er laatst nog een paar amps getest en werd daar prima geholpen. Ik weet dus niet waar Hysterious zijn goed onderbouwde mening op baseert, maar het klopt iig van geen kant.

rijsberman
28 juni 2011, 16:30
Ennuh Geert, Klaas is een goede jongen. 't Zou best een Fries kunnen zijn ;)

Dat laatste is voor de meeste Nederlanders dan weer geen aanbeveling... ;)

macwilliams
28 juni 2011, 16:35
Hee Mac, ik steek mijn hand voor je in het vuur als het om jouw integriteit gaat, maar er zijn grenzen...... :)

Ach dat hoeft ook niet, daar heb ik iemand in dienst voor.:D

Jasper.
28 juni 2011, 16:39
Hopelijk één smiley vergeten.......! Anders denk ik dat ik nooit meer naar Wolve ga.... (geintje...)
http://3.bp.blogspot.com/_1pbQ7K-541o/TCq--F4K5lI/AAAAAAAAAHQ/SOs04_vA5ns/s1600/sarcasm-the-big-bang-theory-8135257-500-281.jpg

:p ik had er inderdaad beter een smiley bij kunnen zetten
Ter compensatie: ;) :p :p ;)

bat
28 juni 2011, 16:42
Sinds ze verhuisd zijn is de bereikbaarheid wel een drama, trouwens. Mooi pand, mooie locatie, midden in het centrum
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze er nu echt profijt van hebben dat ze dichter bij het centrum zitten nu (echt midden in het centrum is het nog steeds niet, ze zitten beslist niet in de loop van het winkelend publiek). Op de zaterdagen dat ik in de nieuwe winkel binnenliep was het er toch wel erg rustig, ik was zlefs een paar keer de enige die binnen was. Dat was op hun oude locatie toch wel anders heb ik het idee.


Wat dus betekent dat je met je nieuwe aankoop een paar honderd meter moet sjouwen naar de parkeergarage. Je zal maar een dikke bascombo gekocht hebben of zo...
Ooit had onze bassist het onzalige idee om eerst een bascombo te kopen en daarna met de bus (!) nog even op bezoek te gaan bij een vriendin. We hebben ons het leplazerus gesjouwd met dat kreng, want vriendin woonde niet bepaald naast de bushalte...


Ik weet dus niet waar Hysterious zijn goed onderbouwde mening op baseert, maar het klopt iig van geen kant.
Och, het kan best dat ie toevallig wel een slechte ervaring heeft gehad, maar het zou wel prettig zijn als ie dan iets meer uit de doeken deed dan het niet odnerbouwde gewouwel wat er nu uit komt. En weet: het hoeft maar iets lulligs te zijn als een in zijn ogen laag bod op een inruilgitaar om hel en verdoemenis uit te spreken over een winkel, natuurlijk... :stop:

macwilliams
28 juni 2011, 16:46
Dat laatste is voor de meeste Nederlanders dan weer geen aanbeveling... ;)

:seriousf:

Ik moet er dan wel eerlijk bij zetten dat ondanks de vermeende Friese stugheid het toch wel een aardig volk is maar ik ben dan ook kampenaren gewend en die zijn vrijwel hetzelfde. (oude kampenaren dan hè!)

geert1976
28 juni 2011, 16:54
Sinds ze verhuisd zijn is de bereikbaarheid wel een drama, trouwens. Mooi pand, mooie locatie, midden in het centrum, maar voor een grote muziekzaak niet echt handig. Midden voor de deur is het parkeren voor vergunninghouders, en de vakken verderop staan meestal vol. Wat dus betekent dat je met je nieuwe aankoop een paar honderd meter moet sjouwen naar de parkeergarage. Je zal maar een dikke bascombo gekocht hebben of zo...

Qua service is het overigens nog steeds een prima zaak, ik heb er laatst nog een paar amps getest en werd daar prima geholpen. Ik weet dus niet waar Hysterious zijn goed onderbouwde mening op baseert, maar het klopt iig van geen kant.

Wilden ze zelf eigenlijk ook niet, maar de NS (eigenaar van het oude pand), verlengde de huurovereenkomst niet, omdat die gesloopt moest worden, erg jammer inderdaad.
Het pand waar ze nu in zitten hadden ze al, dus tja, dan is de keuze snel gemaakt

rijsberman
28 juni 2011, 16:54
@macW: Vrij naar de grote blonde leider: ik heb niks tegen Friesen, het is hun Friesheid waar ik niet tegen kan. ;)

EuroCinema
28 juni 2011, 16:55
Wat dus betekent dat je met je nieuwe aankoop een paar honderd meter moet sjouwen naar de parkeergarage. Je zal maar een dikke bascombo gekocht hebben of zo...


:seriousf: als ze handig zijn verkopen ze er meteen een flightcase met wieltjes bij!

guitarkid
28 juni 2011, 17:01
http://3.bp.blogspot.com/_1pbQ7K-541o/TCq--F4K5lI/AAAAAAAAAHQ/SOs04_vA5ns/s1600/sarcasm-the-big-bang-theory-8135257-500-281.jpg

:p ik had er inderdaad beter een smiley bij kunnen zetten
Ter compensatie: ;) :p :p ;)

Me dunkt. En een foto uit een brilliante tv-serie!!! :)
Stond vorig jaar in de vakantie dus keurig met m'n zoon voor een leeg pand langs het spoor. Wist ik veel, kom er niet zo heel vaak meer. Uiteindelijk de nieuwe winkel gevonden, mede dankzij het feit dat ik ooit in 1977/1978 nog in Zwolle heb gewoond. Ik ben toch een beetje "blauwvinger" (voor de kenners...). Prettige zaak met vriendelijke mensen!
't Zal dus wel aan ons liggen...... ;)

stikel
28 juni 2011, 18:38
Dat laatste is voor de meeste Nederlanders dan weer geen aanbeveling... ;)

Almere ken ik ook (een beetje) van Ned. Muziek (ook ok trouwens) en Motoport. Maar ik ben altijd blij dat ik weer richting Friesland kan ;). Kom gerust eens langs ('s avonds wel weer terug gaan :D)

jan jansen
28 juni 2011, 23:06
Almere ken ik ook (een beetje) van Ned. Muziek (ook ok trouwens) en Motoport. Maar ik ben altijd blij dat ik weer richting Friesland kan ;). Kom gerust eens langs ('s avonds wel weer terug gaan :D)

ik ga iedere dag in de middag weer de goede kan op...naar fryslan dus..:crazyhappy::crazyhappy: een uurte of 10 iedere dag in zwolle is wel genoeg...:seriousf::chicken:

Kim Wilson
29 juni 2011, 08:47
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze er nu echt profijt van hebben dat ze dichter bij het centrum zitten nu (echt midden in het centrum is het nog steeds niet, ze zitten beslist niet in de loop van het winkelend publiek).
Nou, ze zitten niet zo ver van de looproute vanaf het Noordereiland richting centrum, maar echt middenin zitten ze ook zeker niet, nee.

Tijd voor een mooi pand op de Hessenpoort! :ok:

guitarkid
29 juni 2011, 09:08
Valt het jullie ook op dat het wel oorverdovend stil blijft bij Migsterious....? :seriousf:

BTW: Over Friezen: jullie kennen toch de Drentse spreuk " 't Kan vriezen en 't kan dooien, maar de beste Friezen zijn de dooien".

Grapke, minsken !!! ;)

bat
29 juni 2011, 09:40
Zijn de drenten nu ook al antivries? We hadden al genoeg te stellen met die Grunningers... ;)

Verder: ach ja, types als migdinges raken helemaal in de war als er op een forum niet gewoon meegehuild wordt in het bos, maar mensen vragen stellen waarom je eigenlijk jankt...

@KW: goed plan! Wel even wachten tot de Ikea er zit. En dan ernaast gaan zitten.

Kim Wilson
29 juni 2011, 09:58
Het mooiste plekje van Friesland is denk ik toch het station van Leeuwarden. Daar vertrekt namelijk de trein richting Zwolle.

macwilliams
29 juni 2011, 10:01
Als hij het geen goede winkel vind door ervaring dan zal dat zo zijn. Dat mag hij ventileren.
Als dan om onderbouwing gevraagd word maar hij doet dat niet dan is dat jammer omdat het niet meer serieus te nemen is. Dan komt het over als snel een klap willen verkopen en vervolgens het schoolplein af rennen.

Ik heb niks tegen migsterious, ik ken hem niet, wie weet is het best wel een toffe gast. Hij laat het nu alleen niet blijken.

stikel
29 juni 2011, 20:51
Valt het jullie ook op dat het wel oorverdovend stil blijft bij Migsterious....? :seriousf:

BTW: Over Friezen: jullie kennen toch de Drentse spreuk " 't Kan vriezen en 't kan dooien, maar de beste Friezen zijn de dooien".

Grapke, minsken !!! ;)

Van onze Oosterburen kan ik dit wel hebben (tenslotte komen de wijzen uit het Oosten). Let wel dat het Oosten pas begint bij Duitsland ;)

On Topic. Iid Willem, jammer dat TS geen onderbouwing geeft. Nu kun je er niets mee, behalve wat grapkes.

guitarkid
29 juni 2011, 21:10
Van onze Oosterburen kan ik dit wel hebben (tenslotte komen de wijzen uit het Oosten). Let wel dat het Oosten pas begint bij Duitsland ;)

On Topic. Iid Willem, jammer dat TS geen onderbouwing geeft. Nu kun je er niets mee, behalve wat grapkes.

Hee Jan, gelukkig..... ;) En 't mooiste is dat ik jaren optrad onder de naam Jelle Sonnema (kleinzoon van...:)), geboren en getogen in Tietjerk! En niet steeds wijzen naar het Oosten..... :seriousf:
Die naam kom je overigens af en toe wel tegen in een muziekvakblad met de letters MM, meestal bij een gitaar- of amp-review. ;) Volgende maand bijv. een Eastwood gitaar, als die tenminste maandag hier binnen komt!
BTW, nog steeds geen spoor van Mig....?

Migsterious1
12 juli 2011, 00:14
Ze wilden een bassnaar, die knapte voordat deze op spanning was niet ruilen.
Merk Elixir. Niet kopen.
Overdreven technische snaar met vele dikke en dunne stukken.

Nadat ik 26 jaar klant bij Big One ben geweest en er meer dan 10.000 Euro heb besteed, vind ik dit verwerpelijk.

Migsterious1
12 juli 2011, 00:19
Moest toch ff het onderwerp juist spellen.

RoelSmoel
12 juli 2011, 00:28
Ja super, maar het is algemeen bekend dat er geen garantie zit op snaren?

Tankman
12 juli 2011, 00:35
Ja super, maar het is algemeen bekend dat er geen garantie zit op snaren?

Ja, maar aan de andere kant, moeilijk doen over een snaar. Tja, als hij echt dat pakje nieuw heeft gekocht en meteen erop ging leggen en hij knapte zou ik het ook lullig voor hem vinden en hem een nieuwe snaar meegeven. Het kost de wereld niet en je hebt waarschijnlijk een klant geworven die nog wel terug komt voor meer. Ik had hem nieuwe snaren gegeven.

Kim Wilson
12 juli 2011, 08:32
26 jaar klant geweest, en om één dom akkefietje over een fucking snaar vind je het ineens een kutwinkel? :stop:

bat
12 juli 2011, 09:05
Nouja, ik zou denk ik ook wel gepikeerd zijn als een winkel waar ik al jaren trouwe klant ben over zoiets lulligs als een snaar ineens heel principieel zou doen. Ik heb om een soortgelijk iets ook wel eens besloten niet snel weer iets te kopen bij een winkel waar ik daarvoor trouwe klant was, omdat ze over iets heel kleins heel lullig deden. Maar om er nou groot misbaar over te maken op een forum, mwoach...

Anderzijds hangt het erg van de situatie af. We horen nu 1 kant van het verhaal, waarvan ik moet toegeven dat ook ik vind dat de winkel een betere beurt had gemaakt als ze gewoon een nieuwe snaar hadden gegeven. Maar het maakt ook wel uit hoe er gecommuniceerd is: als migdinges op hoge poten naar de winkel is gegaan, meteen een nieuwe snaar heeft geeist en ook nog even zijn uitgaven van de afgelopen 26 jaar erbij heeft gehaald, kan ik me enige gereserveerdheid van de winkel ook wel voorstellen.

Weeble
12 juli 2011, 09:53
26 jaar klant geweest, en om één dom akkefietje over een fucking snaar vind je het ineens een kutwinkel? :stop:

Geloof me, zulke klanten bestaan er.
Ik heb ook een keer een klant verloren, die al tig jaar kwam, alleen omdat ik op dat moment geen geld terug kon geven (klant gaf 100 euro om een pak sigaretten af te rekenen)

Ronson
12 juli 2011, 09:56
26 jaar klant geweest, en om één dom akkefietje over een fucking snaar vind je het ineens een kutwinkel? :stop:
Als ze [winkel] daar al over zeuren, tja. Maar je ziet het vaak, bedrijven die zeuren over een euro en daarmee een klant verliezen. En dan maar duizenden euro's uitgeven aan advertenties. Zeker in de muziekwereld is er concurrentie genoeg en is elke klant flink wat waard.
Voor mij kan zo'n akkefietje ook reden zijn om er niet meer te kopen. Zeiken over een snaar (wat kan er nu helemaal misgaan met een bas snaar?)? Dan twijfel ik ook aan de service op het moment dat het wel om veel geld gaat.

Maar goed, verkopen blijft mensenwerk en wellicht dat je een verkoper had die je verkeerd begreep of die een slechte dag had.

Migsterious1
12 juli 2011, 17:06
26 jaar klant geweest, en om één dom akkefietje over een fucking snaar vind je het ineens een kutwinkel? :stop:

Het was niet het eerste akkefietje.
Ze zijn de enige winkel niet, en bovendien duur.
Ik heb ze trouwens niets gemeld over mijn uitgaven.
Die snaar vergoeden hoort onder coulance te vallen.
En ze zijn dus niet coulant.
De zakkewasser zei me dat het mijn eigen fout was, omdat ik de snaar niet "door het gaatje" had gehaald, dat het daardoor geknapt was.
Lulverhaal. Hij gaat me niets over gitaren vertellen. En een basgitaar is ook een gitaar.
Die gast stelde me voor om de bas mee te nemen, dan zou hij de snaren er wel op zetten.
Ik heb genoeg vrienden die minstens 1 gitaar of versterker hebben laten verklooien door een Bug One medewerker.

Ik kwam er slechts nog voor plectrums en snaren, maar er zijn internetwinkels zat die erg veel goedkoper zijn.
Dan loop ik liever een risico voor een klein prijsje dan voor een hoge.

Degenen die met de winkel en hun Klaas blijven dwepen wens ik veel succes met hun stockholm syndroom.
Maar vroeg of laat naait-ie je.

Migsterious1
12 juli 2011, 17:12
Die ene fucking kutsnaar kostte daar wel bijna 2 tientjes.

Migsterious1
12 juli 2011, 18:00
@Guitarkid: Mijn naam is met voorbedachte rade gekozen, kiddo.

geert1976
12 juli 2011, 18:20
Het was niet het eerste akkefietje.
Ze zijn de enige winkel niet, en bovendien duur.
Ik heb ze trouwens niets gemeld over mijn uitgaven.
Die snaar vergoeden hoort onder coulance te vallen.
En ze zijn dus niet coulant.
De zakkewasser zei me dat het mijn eigen fout was, omdat ik de snaar niet "door het gaatje" had gehaald, dat het daardoor geknapt was.
Lulverhaal. Hij gaat me niets over gitaren vertellen. En een basgitaar is ook een gitaar.
Die gast stelde me voor om de bas mee te nemen, dan zou hij de snaren er wel op zetten.
Ik heb genoeg vrienden die minstens 1 gitaar of versterker hebben laten verklooien door een Bug One medewerker.

Ik kwam er slechts nog voor plectrums en snaren, maar er zijn internetwinkels zat die erg veel goedkoper zijn.
Dan loop ik liever een risico voor een klein prijsje dan voor een hoge.

Degenen die met de winkel en hun Klaas blijven dwepen wens ik veel succes met hun stockholm syndroom.
Maar vroeg of laat naait-ie je.

Snaren vallen niet onder coulance.

Daarnaast vind ik je gezien je posten, nogal betweterig overkomen en heb je een behoorlijk arrogante grote mond.

Indien je dusdanige gedragingen ook bij Big One hebt vertoont, kan ik mij goed voorstellen dat je wat Klaas betreft aan het gas kon.

Met alle respect, maar je komt bij mij gewoon zo over.

Migsterious1
12 juli 2011, 18:28
@geert1976:
Ik ben zelf een expert, en ik laat me niets wijsmaken door zgn experts, zeker niet als het is om met een onzinverhaal onder een paar tientjes uit te komen.

Dat jij dat als arrogantie uitlegt, zegt veel over je.

Succes met je maatje.:supercool:

stikel
12 juli 2011, 18:35
Het was niet het eerste akkefietje.
Ze zijn de enige winkel niet, en bovendien duur.


Ondanks eerdere akkefietjes en dat je ze te duur vindt heb je het toch voor elkaar gekregen daar 10.000 euro uit te geven.:seriousf: Man koop lekker snaren op het net en verveel ons niet langer.

geert1976
12 juli 2011, 18:36
@geert1976:
Ik ben zelf een expert, en ik laat me niets wijsmaken door zgn experts, zeker niet als het is om met een onzinverhaal onder een paar tientjes uit te komen.

Dat jij dat als arrogantie uitlegt, zegt veel over je.

Succes met je maatje.:supercool:

Dit soort posten bedoel ik dus, ik bespeur een hoop zelfingenomenheid.

Je speelt al 25 jaar gitaar?, lijkt eerder 2.5 max, want je komt bij mij erg puberaal en onredelijk over.

Geloof erg weinig van je verhaal.

Migsterious1
12 juli 2011, 18:43
@Stikel:
De grotere uitgaven hebben plaatsgevonden voor de akkefietjes, slimpie.

Eerst wordt ik uitgedaagd en afgezeken omdat ik geen toelichting geef, en nu ik tijd vrij heb gemaakt om die toelichting te geven, verveel ik je?!

Man val me niet lastig met je persoonlijke geestesproblemen, oke?:supercool:

Migsterious1
12 juli 2011, 18:45
@geert1976: Ach jongen toch.

geert1976
12 juli 2011, 18:48
@Stikel:
De grotere uitgaven hebben plaatsgevonden voor de akkefietjes, slimpie.

Eerst wordt ik uitgedaagd en afgezeken omdat ik geen toelichting geef, en nu ik tijd vrij heb gemaakt om die toelichting te geven, verveel ik je?!

Man val me niet lastig met je persoonlijke geestesproblemen, oke?:supercool:

Doe toch eens normaal joh en post eens een keertje normaal.

Stikel heeft geen geestesprobleempjes hoor, die heeft ze goed op een rijtje.

Stikel heeft mijns inziens wel gelijk, ga lekker online snaren kopen en verveel mensen inderdaad niet met de onzin die je post, waar mijns inziens weinig tot niets van waar is.

Beetje sneu figuur ben je wel en heb geen meelij met mij hoor, ik weet wie ik ben.

Wabbie
12 juli 2011, 18:49
Het zit je wel diep he, dat ze je bij Big One een keertje niet een gratis snaartje gegeven hebben :stop:

Migsterious1
12 juli 2011, 19:02
Ik kan erg slecht tegen oplichting.
Daar heb je gelijk in.

geert1976
12 juli 2011, 19:06
Ik kan erg slecht tegen oplichting.
Daar heb je gelijk in.

Het is geen oplichting, op snaren zit geen garantie, als muziekwinkels daaraan beginnen is het einde zoek.
Voor veel mensen is een snaar erop leggen al een hele kunst en tijdens het opleggen sneuvelen een heleboel snaren door gestuntel van de gitarist in kwestie.

Oplichting is iemand willens en wetens, met voorbedachte rade een oor aannaaien en dat is in geval van jouw snaar niet de issue.

Migsterious1
12 juli 2011, 19:10
Garantie is ook niet waar ik het over heb.

Elke winkel die wát dan ook verkoopt dient dit te
-VRIJWAREN VAN VERBORGEN GEBREKEN-.

Degenen die toch accepteren dat ze betalen voor iets wat van het begin af aan niet deugde begrijp ik niet.
Snap je wel dat je in je eigen nadeel aan het praten bent, terwijl je een uitbuiter verdedigt?

The Unforgiven
12 juli 2011, 19:21
Hier kun je maar één ding aan doen!
Je niet zo aanstellen.

Hendriks
12 juli 2011, 19:35
Even voor de goede orde (ik lees dit topic net voor het eerst door) : gaat dit over 1 snaar?

Een winkel is slecht ,omdat ze 1 slechte snaar hebben verkocht?

Ik zal het nog even een keer opnieuw doorlezen.

macwilliams
12 juli 2011, 19:36
Garantie is ook niet waar ik het over heb.

Elke winkel die wát dan ook verkoopt dient dit te
-VRIJWAREN VAN VERBORGEN GEBREKEN-.

Degenen die toch accepteren dat ze betalen voor iets wat van het begin af aan niet deugde begrijp ik niet.
Snap je wel dat je in je eigen nadeel aan het praten bent, terwijl je een uitbuiter verdedigt?


Het klopt dat je gevrijwaard moet zijn voor verborgen gebreken maar hoe toon je aan dat de snaar brak door een verborgen gebrek en niet door onkunde of plots ingeslagen jedoch tijdelijke onhandigheid?
Het is natuurlijk zo dat ik aanneem dat je na een aantal jaren wel weet hoe je een snaar vervangt maar dan nog. Het kan gebeuren !

Zelfs de beste glaszetter breekt wel eens een ruitje.
Maar die geeft dan wel garantie dat hij het ruitje er heel in zet :D

Ik weet niet hoeveel korting al hebt bedongen op aangekochte produkten maar je zou je kunnen afvragen of dit snaartje deze fuzz wel waard is?

RoelSmoel
12 juli 2011, 19:41
Ik heb maar even op het driehoekje geklikt, dit gaat echt nergens over..

macwilliams
12 juli 2011, 19:46
Even voor de goede orde (ik lees dit topic net voor het eerst door) : gaat dit over 1 snaar?

Een winkel is slecht ,omdat ze 1 slechte snaar hebben verkocht?

Ik zal het nog even een keer opnieuw doorlezen.

Ik denk dat het de woede van "het moment" was. Dat heb ik ook wel eens en dan kan ik ook wel eens lichtelijk onredelijk zijn.

macwilliams
12 juli 2011, 19:53
Ik heb maar even op het driehoekje geklikt, dit gaat echt nergens over..

Hahahaha, Roel toch... 99% van de door jou geopende topics zijn minstens van dit twijfelachtige niveau. Dan kunnen wij wel blijven driehoekjes drukken. :seriousf:

iWishmaster
12 juli 2011, 21:04
Pff, wat een gedoe. Snaren gaan wel eens stuk: pas 2 setjes snaren gekocht bij dezelfde winkel, van beide setjes was er iets mis met 1 van de snaren (1 niet te intoneren, 1 knapte tijdens het stemmen). Tja, balen, maarja, kan gebeuren. Niks ten nadele van de winkel, wel van de snaren: geen Ernie Ball Titaniums meer voor mij.

Gooi dit topic maar gauw dicht, want er komt toch niks zinnigs meer naar boven.

Kim Wilson
13 juli 2011, 08:55
Het zit meneer wel erg dwars, hij heeft zich speciaal hiervoor aangemeld, al zijn 12 posts staan in dit topic. Daar moeten we toch niet te licht over denken.












:seriousf:

bat
13 juli 2011, 09:08
Ik denk dat het de woede van "het moment" was. Dat heb ik ook wel eens en dan kan ik ook wel eens lichtelijk onredelijk zijn.
Dat moment duurt wel erg lang onderhand... :seriousf:


@migdinges: ik hoop dat je in het normale leven een stuk aardiger bent dan je hier overkomt. Zoals je je hier uitlaat, kan ik me goed vorostellen dat ze bij die winkel je liever kwijt dan rijk zijn als klant.

rijsberman
13 juli 2011, 09:50
Die migdinges he, is dat nou een lul of komt hij alleen maar zo over? :???:

macwilliams
13 juli 2011, 09:55
Die migdinges he, is dat nou een lul of komt hij alleen maar zo over? :???:

"houd rijbersman een spiegel voor en grijnst" :D

rijsberman
13 juli 2011, 10:01
@MacW: M'n haar zit goed, dank je. Of nou ja, beter wordt het niet, weet ik uit ervaring. Het is maar goed dat dit een forum is, face for radio, zeg maar. Soms moet je het doen met wat je hebt, he.
;)

Maar m'n vraag blijft wel onbeantwoord, zo. Iemand?

INOXROX
13 juli 2011, 10:25
@Guitarkid: Mijn naam is met voorbedachte rade gekozen, kiddo.

Mig/Mag-lasser ?
Wat ik ook niet snap is dat meerdere vrienden ' een gitaar of versterker ' bij de zaak in kwestie hebben laten verklooien ? Hoezo kom je er dan nog , al was het maar voor snaren ? Die omzet zou ik ze dan ook niet gunnen .
Vind het allemaal vaag klinken , hoewel ik het met je eens ben dat het vervangen van die snaar allemaal onder 'coulance' moet vallen .
Met gitaarsnaren heb ik 't wel eens gehad en kreeg meteen - service ! - een compleet nieuw setje . Voor het geval er iets met het hele doosje was .
Geen bassnaren en geen €20 .- welliswaar , maar wel keurig afgehandeld .
Was bij Feedback hier , trouwens .

INOXROX
13 juli 2011, 10:27
Die migdinges he, is dat nou een lul of komt hij alleen maar zo over? :???:


Zo doet ie . Daar is ie een lul in ! :stop:

nickofzo
13 juli 2011, 12:53
Problemen als gevolg van verkeerd gebruik of beschadigingen door omvallen of stoten vallen niet onder de garantie. Vanzelfsprekend vallen gebroken snaren ook niet onder de garantie.

aldus de gemiddelde muziekwinkel.

edit:
Standaard geven wij minimaal 1 jaar garantie op nieuwe spullen (uitgezonderd kleinere producten denkend aan snaren, drumstokken, plectra en dergelijke) en op occasions geven wij 3 maanden garantie

Aldus de Big one.

edit 2:

dit topic doet mij trouwens steeds denken aan die reclame met die mensen in de bus.
"je gooit er een gratis kabeltje bij" ..

bat
13 juli 2011, 13:30
Och, op zich kan ik me er wel in vinden dat de muziekwinkel in dti geval misschien coulance had kunnen toepassen en een nieuwe snaar had kunnen meegeven. Alleen is coulance een gunst, terwijl je bij garantie rechten hebt. En bij een gunst hangt het ook grotendeels af van de verhouding tussen de partijen of die gunst verleend wordt...