PDA

View Full Version : Korg DT-10



Maarten16
18 augustus 2009, 16:02
Ik ben van plan een Korg DT-10 te kopen maar is het met dit stemapparaat makkelijk om je gitaar een 1/2 step down mee te stemmen?

Bram+
18 augustus 2009, 16:13
Ja, belachelijk makkelijk, want de DT-10 is een chromatische tuner en kan dus alle noten aangeven, ook de Es i.p.v. de E en de As i.p.v. de A, etc.

Ik wil je overigens nog wel even meegeven dat de Korg DT-10 volgens mij uit productie is, veel winkels hebben 'm nog wel op voorraad, maar het kan zijn dat hij bij de winkel die je toevallig hebt uitgekozen (permanent) uitverkocht is. Een logische tweede optie is de opvolger, de Korg PitchBlack, ook geschikt voor alle tunings.

Herman
18 augustus 2009, 17:02
Of check marktplaats even, daar staan ze ook regelmatig op.

Mitch
18 augustus 2009, 19:12
Ik heb 'm kort na introductie gekocht, weet niet meer wanneer dat precies was en hij is daarna al talloze keren ingeplugd, uitgeplugd, los in de tas, netjes in de flightcase geweest en doet het nog steeds perfect. Ik zweer bij het ding.

dml
18 augustus 2009, 19:43
Ik heb 'm kort na introductie gekocht, weet niet meer wanneer dat precies was en hij is daarna al talloze keren ingeplugd, uitgeplugd, los in de tas, netjes in de flightcase geweest en doet het nog steeds perfect. Ik zweer bij het ding.

+1. Hier hetzelfde verhaal, de mijne heeft ook nog diverse malen goudgeel vocht (ja, bier EN pis) en andere al dan niet alcoholische dranken over zich heen gekregen........

robert-gitarist
18 augustus 2009, 20:25
Korg pitchblack is ook een goede tuner :) Voordeel van de PB is dat die mooi compact is.
Ik weet niet wat je budget is maar zag laatst in de winkel een nieuwe versie van de PB die nog uitgebreider etc is!

Bram+
18 augustus 2009, 20:40
Die grotere, de PitchBlack+ is overigens niet per se beter, maar wel uitgebreider. Je kunt bijvoorbeeld twee instrumenten tegelijk inpluggen of 'm op een bepaalde tuning zetten in plaats van de standaard 'chromatische' stand. Het display is wel groter/uitgebreider, maar dat is nou een van de dingen die ik niet mis bij de eerste PitchBlack.

Wat inderdaad de vraag is: is of hij zo duurzaam is als de DT-10? Je kunt wel iemand de kop ermee ingooien (alhoewel, dat heb ik nog niet persoonlijk getest), maar of hij de bier-en-pistest doorstaat weet ik nog niet :soinnocent:

Maarten16
18 augustus 2009, 21:55
Na even rond zoeken kan ik ook van iemand de Korg Pitchblack kopen, kan je met deze tuner ook makkelijk een 1/2 of 1 step down tunen?

Ik heb namelijk niet zoveel verstand van stemapparaten en een 1/2 of 1 step down tunen

Bram+
18 augustus 2009, 21:57
Na even rond zoeken kan ik ook van iemand de Korg Pitchblack kopen, kan je met deze tuner ook makkelijk een 1/2 of 1 step down tunen?

Ik heb namelijk niet zoveel verstand van stemapparaten en een 1/2 of 1 step down tunen

Je kunt met met die tuner wel 24 stapjes downtunen. Een chromatische tuner wil zeggen dat hij alle noten kan 'verstaan'.

jurgend
19 augustus 2009, 08:58
Zo compact vind ik de PB niet... hij is klein van behuizing maar je moet je kabeltjes er op de zijkant inpluggen. De DT10 kan je vanboven inpluggen. Ik den dat ze ongeveer evenveel plaats zullen innemen op je pedalboard.
Ik heb de DT10 en ben er zeer tevreden van.
Gescoord op ebay voor 68 euro, nagelnieuw...

lindstrom
19 augustus 2009, 09:04
Ik heb 'm kort na introductie gekocht, weet niet meer wanneer dat precies was en hij is daarna al talloze keren ingeplugd, uitgeplugd, los in de tas, netjes in de flightcase geweest en doet het nog steeds perfect. Ik zweer bij het ding.

+1 !!!! alhoewel ik hem nu keurig op mijn pedalboard heb zitten..

maar echt, uberdegelijk apparaat, hufterproof !

Ik had voorheen een Boss TU2 tuner maar ik vind de korg lampjes "rustiger"

Chiel
19 augustus 2009, 09:10
Wat inderdaad de vraag is: is of hij zo duurzaam is als de DT-10? Je kunt wel iemand de kop ermee ingooien (alhoewel, dat heb ik nog niet persoonlijk getest), maar of hij de bier-en-pistest doorstaat weet ik nog niet :soinnocent:
Met vlag en wimpel hoor! De DT-10 is overigens niet true bypass, maar dat is niet perse een probleem. Hij beschikt namelijk over een prima buffer. Gebruik de DT10 zelf ook nog steeds voor m'n kleine setup.

FruscianteFan
19 augustus 2009, 10:35
Na even rond zoeken kan ik ook van iemand de Korg Pitchblack kopen, kan je met deze tuner ook makkelijk een 1/2 of 1 step down tunen?

Ik heb namelijk niet zoveel verstand van stemapparaten en een 1/2 of 1 step down tunen
De meeste stemapparaten in pedaalvorm kunnen dat gewoon. Zoals gezegd, het gaat om chromatische stemapparaten. Je hoeft dus geen knopje in te drukken om een halve of hele toon lager te stemmen, maar je zet hem aan en stemt je gitaar in DGCFAD of D#G#C#F#A#D# (als ik de noten verkeerd heb, sla me). Het zal het stemapparaat een worst wezen.

De DT-10 kan ik van harte aanraden, met de Pitchblack heb ik geen ervaring.

Kim Wilson
19 augustus 2009, 10:49
Je kunt met de DT-10 naast chromatisch stemmen ook gewoon stemmen met cijfers 1 t/m 6, en dat kun je een halve of een hele step omlaag of omhoog doen.

Ik heb sinds niet zo lang de DT-10 als opvolger van de Boss TU-2, en ik ben erg tevreden over de Korg. Hoewel de Boss niet slecht is (één van de betere tuners IMO), vind ik de Korg nog een stukkie handiger, mooier en fijner.

Er staat nog ergens een tunertest in dit forumonderdeel, lees die eens door, daar staat ook een hoop info over de verschillende tuners.

j3r03n
19 augustus 2009, 11:48
Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van de DT-10, maar 'onze' andere gitarist heeft de Pitchblack. Beide prima apparaatjes, met als grootste verschil inderdaad dat de DT-10 een (goede) buffer heeft en de Pitchblack True Bypass is.