PDA

View Full Version : goede gitaar van ongeveer 1000 - 1200 euro



Blijepanda
31 maart 2003, 14:47
Ik wil misschien een nieuwe gitaar kopen tussen de 1000 en 1200 euro. Ik twijfel eigenlijk tussen een strat en een les paul. Wat zou het beste zijn? (Voor Blues, Rock enz.)

Ohzoso
31 maart 2003, 15:04
Op 2003-03-31 14:47, schreef Blijepanda:
Ik wil misschien een nieuwe gitaar kopen tussen de 1000 en 1200 euro. Ik twijfel eigenlijk tussen een strat en een les paul. Wat zou het beste zijn? (Voor Blues, Rock enz.)

zijn beiden geschikt voor blues & rock.`t is maar net wat je wil (denk aan de pick-up keuze single coils vs humbuckers).

gerrekat
31 maart 2003, 15:09
Een epiphone Elite kan wel eens wat zijn dan!

Ik denk dat voor rock etc. je beter een LP kan nemen, die hebben een betere scheur naar mijn mening en klinken wat "vetter" maar minder "helder" clean dan een fender.

Shay
31 maart 2003, 15:11
Een MXG (Patrick Eggle) voor 1200 euro .. is een goeie optie !! Heb je SD elementen => SSH

En kwaliteit spullen

Toaster
31 maart 2003, 15:29
Ik hoor ook wel positieve geluiden over de Santana gitaar (PRS)

De afwerking schijnt zeer goed te zijn en het geluid is ook goed. Bij Feedback kostie 699,-

Kun je er twee kopen van dat geld :smile:

Maar het is natuurlijk geen fender en geen Les Paul
Ik geloof trouwens niet dat je die makkelijk één kan vinden voor dat geld?

angus
31 maart 2003, 21:17
probeer anders eens een gretsch g1570 ee
Het model is een soort van les pauls, en kost slechts iets van een €1000, erg vette gitaar voor dat geld,en heel mooie klank vind ik...
grtzz

Neals
31 maart 2003, 21:32
Waarom kijk je niet naar ibanezjes?? S-serie of Artist serie misschien.

Electrical Storm
31 maart 2003, 22:43
Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen Proberen


Je kunt natuurlijk ook voor de veelzijdigheid gaan en gewoon een Fat Strat(ocaster) kopen... Da's een strat met een humbucker in de brug. Maar dan beland je natuurlijk ook weer bij Ibanez. Er is zo ontzettend veel aanbod dat we je heel slecht tips kunnen geven aan de hand van de informatie die je geeft. Noem eens wat bands? Wat vind je mooi qua uiterlijk? enz. enz.

Mitch
1 april 2003, 21:34
Kijk anders eens bij Waveworld Culemborg. Hebben ze de complete lijn Godin, waarvan een aantal modellen net onder en een aantal net boven je budget zitten, maar zeker de LG met (splitsbare) humbuckers is een perfecte mix van de sterke kanten van een Strat en een Les Paul. Kost incl. bag momenteel 760E en biedt qua bouwkwaliteit meer dan een Epi LP en is gewoon mooier en veelzijdiger dan een Strat.

Marc Oblivian
2 april 2003, 10:38
Op 2003-03-31 15:11, schreef Shay:
Een MXG (Patrick Eggle) voor 1200 euro .. is een goeie optie !! Heb je SD elementen => SSH

En kwaliteit spullen


Nee man! Een echte Eggle (Berlin...zo'n PRS model...heb je het alletwee) staat verderop een topic over: die kan je zo kopen en daar krijg je geen spijt van!!!!!!!!!!
Of uiteraard een The Heritage Les Paul model: bijzonder goed (ik spreek uit ervaring)

Reindah
2 april 2003, 16:56
Gewoon zelf proberen. Ga naar een muziekwinkel in de buurt of neem de trein naar grote stad. Ga naar een goeie muziek winkel en ga lekker spelen op alles wat in je prijklasse zit en maakt een keuze naar eigen ervaring, en niet naar wat anderen zeggen. Gewoon zelf proberen!