PDA

View Full Version : Le Chat Noir



Fenndangoband
18 augustus 2009, 12:48
Eergisteren op Melkrock in B-Tielt een 2 piece band gezien met de naam "Le Chat Noir" (UK). Die hebben zo maar eventjes mijn ziel doen bloeden... concept kom van The White Stripes... er is ook een vrouw aan de drums... het grote verschil zit hem in het feit dat The White Stripes ZWAAR sucken in vergelijking met Le Chat Noir... ben je voor een rauwe vuile rock&roll / garage sound dan moet je ze zeker eens checken. Echt een live band... hun performance was geniaal... en die vrouw uit LA kan pas drummen... Dave Ghrol is er waarschijnlijk jaloers op ;). Ik heb backstage ook nog met hun zitten lullen... echt schatten van mensen... Ted en Eileen zijn trouwens ook nog een koppel.

Hier even een korte recensie:

Genre: Garage-Rock, Rock, Alternative, Southern Rock


Website: www.lechatnoir.org.uk
www.myspace.com/chatnoirband

Extra info: Late November 2007 marks Le Chat Noir's 1 year anniversary as a band. In this short space of time, Transatlantic duo Teddy Hesper (vocals, guitar) and Los Angeles-born Eileen Spruce (drums) have played over 100 gigs in 6 European countries and released 2 albums, selling out their self-funded debut release Tales From Silver City along the way. This album was voted Playmusic Magazine’s Best Unsigned Recording of 2006 and earned stellar reviews in the UK and abroad. This transatlantic twosome fuse a mix of styles like Garage-Rock, Rock, Alternative, Southern Rock. Le Chat Noir have become notorious for their energetic, physical live performances, leaving stages looking more like battlefields soaked in sweat, blood and broken drumsticks. Spruce is a huge presence behind the drums, thrashing out solid, powerful rhythms that act as the perfect foil for Hesper's guitar heroics and exorcism-in-progress vocal delivery. There's something about seeing Le Chat Noir live, you just get that feeling deep down that you're watching a band that really have something special, and you might just be there at the birth of true greatness.

B_2_the_a
18 augustus 2009, 13:20
Sorry, maar die gast moet z'n mond houden :P
Het klinkt hartstikke leuk, maar de zang :S

(daarnaast mag hij wel even z'n gitaar na kijken, zit vimeo filmpjes te kijken en ik word gek van de feedback)

Fenndangoband
19 augustus 2009, 12:12
tja... daar gaan de smaken weer ... :hippie:... in ieder geval had hij "live" geen last van feedback (enkel gecontroleerde feedback op de juiste momenten)... :ok:

B_2_the_a
19 augustus 2009, 12:52
tja... daar gaan de smaken weer ... :hippie:... in ieder geval had hij "live" geen last van feedback (enkel gecontroleerde feedback op de juiste momenten)... :ok:

sorry maar kan dit geen gecontroleerde feedback noemen:P

http://www.vimeo.com/1112858

Fenndangoband
19 augustus 2009, 18:22
tja... daar gaan de smaken weer ... :hippie:... in ieder geval had hij "live" geen last van feedback (enkel gecontroleerde feedback op de juiste momenten)... :ok:

Ik zal er dan maar van maken --> in ieder geval had hij er VORIGE ZONDAG "live" geen last van feedback (enkel gecontroleerde feedback op de juiste momenten)... :seriousf::soinnocent:

Is wel een feit dat hij er in die video duidelijk wel last van heeft ;)

B_2_the_a
19 augustus 2009, 19:52
De muziek vind ik zeker iets hebben, mist alleen een bassist en een goeie zanger :)