PDA

View Full Version : Opstelling Oefenruimte



Mr. Dynamite
18 augustus 2009, 13:43
Hey gitaarnetters :)

Wij zijn bezig met een nieuw oefenhok :ok:
Nou zijn we een beetje appart, we hebben 1 zangeres, drums, en 3 gitaristen.
en nu willen we dus een vaste opstelling maken, maar hoe zet je dan alles neer? :???:
dit is onze ruimte ( het is behoorlijk groot dus ruimte is geeen probleem ;) )

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Oefenruimte.jpg

iemand enig idee hoe we het beste alles neer kunnen zetten?
het betreft dus 1x zangversterker, 1x drumstel, 1x halfstack, 1x halfhalfstack, 1x combo

is het dan het beste om alles zeg maar in een soort halve cirkel te zetten (naar elkaar toe dus) of juist gewoon alles tegen de muur?

almarvk
18 augustus 2009, 14:17
Deze gaat naar Live Muziek.

B_2_the_a
18 augustus 2009, 14:23
Wat vinden jullie fijn?

Er zijn bandjes die repeteren in een cirkel naar elkaar toe maar sommige bandjes vinden het fijner om in stage setup te repeteren.
Experimenteer daar mee...

Mr. Dynamite
18 augustus 2009, 18:06
Wat vinden jullie fijn?

Er zijn bandjes die repeteren in een cirkel naar elkaar toe maar sommige bandjes vinden het fijner om in stage setup te repeteren.
Experimenteer daar mee...

in een cirkel, bedoel je dan dat je in elke hoek zegmaar een versterker plaatst (denkbeeldige hoek) of gewoon in een halve maan zeg maar?

Bram+
18 augustus 2009, 18:13
Dat 'nisje' is natuurlijk erg uitnodigend om het drumstel in te poffen, maar gitaarversterkers die dan tegen die 10,5 meter lange muur gezet worden, zullen slecht te horen zijn voor de drummer (tenzij alles gemict wordt en de drummer een monitor o.i.d. heeft, maar da's logisch).

Misschien ben ik iets te optimistisch over de ruimte, maar zoals ik het me zou voorstellen is het drumstel in de hoek rechtsonder op het kaartje, versterkers tegen de lange muur tot aan de nis, de nis gebruiken voor bankstellen/andere meuk.

B_2_the_a
18 augustus 2009, 18:44
in een cirkel, bedoel je dan dat je in elke hoek zegmaar een versterker plaatst (denkbeeldige hoek) of gewoon in een halve maan zeg maar?

op de tekening:

rechtsboven in de hoek het drumstel
daartegenover zangeres
en dan links/rechts van de drummer/zangeres de gitaristen..

dan gebruik je dat nisje voor de bierzone...

probeer in ieder geval geen versterkers achter je te zetten, maar naast je of voor je...

Mr. Dynamite
18 augustus 2009, 18:55
Jah dat nisje (wat overigens bijna 4m is) is wel erg uitnodigend ja

maar je kun je niet gewoon in het midden tegen die lange muur de zang versterker zetten met daarvoor de drummer en de versterkers links en rechts?

B_2_the_a
18 augustus 2009, 19:05
tjah :) je vroeg om tips :P
Het is nu aan jou om er wat mee te doen of het negeren en zelfs iets te verzinnen...

Ik zeg, ga lekker kloten!

pimmetje
18 augustus 2009, 21:01
Idd gewoon ff proberen wat voor jullie werkt...
Ik zou denk ik die muur van 5,2m als achterwand voor een stage-setup proberen.

En dan natuurlijk een bank, koelkast en relaxte tafel voor je poten en flesjes in die nis :D.

Mr. Dynamite
18 augustus 2009, 21:58
Nou we gaan het proberen, iedereen bedankt voor de tips :ok:

ghehe, dat nisje komt wel voor mekaar ;)

De Beer
21 augustus 2009, 23:45
Zo! lekker groot hok!

Je moet gewoon wat dingen proberen. Ik vind het persoonlijk lekker om ver van de drums af te staan(die gasten maken een hoop lawaai!)
Ik stond(pre-beamblocker) altijd het liefst een paar meter van mijn 4x12 af. anders moet die veel te hard.
Het liefst hoor ik de andere gitaar niet te goed, ik heb het buiten zijn intro's, ook niet nodig. En ik hoor liever mijzelf goed.
Ik wil wel graag iedereen kunnen zien. De zang prikt lekker door mijn oordoppen dus die zal wel hard staan. door mijn oordoppen is mijn backing vocal wel lastig, die hoor ik direct via interne lichaamsholtes(:chicken:) harder dan uit de zang versterking.

Maar dat ben ik, dat is voor iedereen anders, dus lekker experimenteren....en ik ben jaloers op dat hok. :sssh: