PDA

View Full Version : Marshall TSL 60w combo



Stewie
18 augustus 2009, 11:38
Hallo iedereen, ik ben gisteren even de gitaarwinkel binnengestapt en ik vroeg naar een buizenversterker voor wat randy rhoads/buckethead. Hij toonde me een tweedehands TSL 60watt combo voor 780€. Ik vond hem wel aardig klinken, maar toen ik thuis kwam las ik wat reviews en blijkbaar zijn er niet veel mensen fan van deze versterker..? Heeft er iemand ervaring?

De 3 kanalen spraken mij wel aan, ik zocht eigenlijk iets met 2 kanalen met verschillende EQ onder de 1000€. Wat zijn alternatieven? (geen tweedehands)

caliban
18 augustus 2009, 12:23
Dat vind ik te veel geld voor wat het is (het is geen slechte versterker maar er is veel beter te vinden). En door de uitspraak '(geen tweedehands)', zou ik U bijna met opzet niet verder willen helpen. Zeg even: waarom geen leuke occasie?

soup
18 augustus 2009, 12:38
Zeg even: waarom geen leuke occasie?
Omdat sommige mensen dat gewoon niet willen, maakt het iets uit => nee. ;)


En welke fatsoenlijke buizencombo's biedt marshall eigenlijk wel aan? En nee, geen JCM800/900 want die worden niet meer gemaakt.

Jimwoud
18 augustus 2009, 12:49
Engl Screamer of Thunder combo. Die zijn voor die prijs wel te vinden dacht ik. Vooral de Screamer is erg veelzijdig.

caliban
18 augustus 2009, 12:52
Omdat sommige mensen dat gewoon niet willen, maakt het iets uit => nee. ;)


En welke fatsoenlijke buizencombo's biedt marshall eigenlijk wel aan? En nee, geen JCM800/900 want die worden niet meer gemaakt.

Ik vind het wel iets uitmaken, waarom zou je een amp niet willen als hij goedkoper is en even zeer prima werkt? (Dat laatste moet je natuurlijk zelf wel testen.)

soup
18 augustus 2009, 12:54
Allemaal goed en wel maar ik koop ook liever nieuw.

caliban
18 augustus 2009, 12:58
Ideologie? :D

zjanke
18 augustus 2009, 13:00
Ik heb een TSL602 gehad, geen verkeerde versterker met een paar aanpassingen (voor mij dan)
Standaard wolverine speakers eruit en ritueel verbranden (slechtste speaker die Celestion ooit heeft gemaakt) en vervangen door V30, CL80 of iets gelijkwaardigs van Eminence (heb ik zelf geen ervaring mee)
12AX7 in V1 vervangen door een 12AT7, daardoor wordt je gain beter doseerbaar.

En de eindtrap moet open, het blijft een Marshall.... :rockon:

Prijs is wel te hoog, 625-650 is met de huidige nieuwprijzen van de engelse internetwinkels wat reeeler.

zeiler
18 augustus 2009, 13:14
Ideologie? :D

jah :)! Wil ik je wel geven :)!

HOeveel verstand heb ik van versterkers? Waar moet ik op letten enzo als je er één tweedehands koopt? Een versterker kan goedkoop lijken, maar buizen zijn oud, speaker is misschien niet meer goed werkend of zit zelfs een scheur in... Ach, erz ijn zoveel mankementen... en dat zonder garantie...

Ik heb ook niet veel verstand van versterkers maar zit wel rond te neuzen naar wat nieuws...

als je tweedehands koopt kun je niet vergelijken, je weet niet precies wat je koopt (heb wel vrienden met verstand van zaken, maar om die telkens mee te zeulen)...

Bij een muziekwinkel (nieuw) krijg je als het goed is advies (en goed advies), krijg ik dat niet, ben ik er snel weer weg... En garantie, is er iets, is er wat kapot??? Kun je er mee terug...

Ik zeg niet dat ik nooit tweedehands wat zou kopen, maar een versterker vind ik toch wel net iets... nou jah ;)! flinke aanschaf zeg maar, zeker als student met niet te veel geld: is het een domme aankoop geweest, zit je eraan vast en is je geld weg :)!

daarom dus ^^, maarjah, back top topic!!!

zjanke
18 augustus 2009, 13:18
als je tweedehands koopt kun je niet vergelijken,
Dat kan wel, zeker als je een model koopt wat nieuw ook nog gemaakt wordt


Ik zeg niet dat ik nooit tweedehands wat zou kopen, maar een versterker vind ik toch wel net iets... nou jah ;)! flinke aanschaf zeg maar, zeker als student met niet te veel geld: is het een domme aankoop geweest, zit je eraan vast en is je geld weg :)!

Juist een argument om gebruikt te kopen. Nieuw betaal je de volle mep en als het niet bevalt heb je een apparaat wat ineens 30-40% minder waard is. Gebruikt betaal je al minder en als het niet bevalt kun je hem voor hetzelfde geld weer kwijt.

Kim Wilson
18 augustus 2009, 13:23
Een nieuwe versterker wordt ook vanzelf gebruikt. Dan kun je de eerste afschrijving beter door iemand anders laten betalen. :satisfie:

zeiler
18 augustus 2009, 13:36
Een nieuwe versterker wordt ook vanzelf gebruikt. Dan kun je de eerste afschrijving beter door iemand anders laten betalen. :satisfie:

dat wel jah :)!

Maar jij moet 't weten, in Genemuiden omstreken heb je niet bepaald veel tweedehands versterkers te koop... Moet voor mij wel af te reizen zijn!

Stel er is er één is die wel wat lijkt, en opzich in orde is maar 't niet is, en je gaat verder kijken. Je kan meerdere tweedehands versterkers dan niet naast elkaar zetten! En om ze te gaan testen bij een muziekzaak vind ik hypocriet en niet eerlijk naar die verkopers toe :)!

wat die afschrijving betreft hebben jullie helemaal gelijk! Het is voordeliger, maar het risico dat je hebt dat de verkoper van het product "niet helemaal eerlijk" is is ook weer groter... Het kan voordeliger zijn, maar in mijn eentje zou ik het gewoon niet aandurven een versterker tweedehands te kopen, gewoon omdat ik er de ballen het verstand niet van heb :)! Nu zijn er echt wel mooie versterkers te koop, en de meesten zullen prima zijn maar... tjah,

staat nu een peavy classic 410 te koop op 22 km, zou ik wel eens willen bekijken, maar vind ik dus weer aardig link, 4 x 10"? DIe classic's zijn dan wel weer leuk en hij valt binnen mijn prijsbereik enzo :)!

Maar zit ook wel naar een H&K edition tube te kijken, valt ook binnen het bugget (idem 500 euro nieuw) en klinkt op huiskamer niveau ook weer beter :)!

en dat kan ik dan dus niet naast elkaar zetten enzo :D! da's gewoon lastig :)!
Maar wie weet koop ik nog wel eens wat tweedehands, denk ik zeker wel eigenlijk, haha!

JohnLord
18 augustus 2009, 13:43
Een nieuwe versterker wordt ook vanzelf gebruikt. Dan kun je de eerste afschrijving beter door iemand anders laten betalen. :satisfie:

Zeker als je, en dat is bij TS het geval heb ik de indruk, nog niet echt weet wat je geluid is.

remmiedepemmie
18 augustus 2009, 13:43
Er is altijd iets met een tweedehands, de eigenaar wil er immers vanaf. Nu hoeft dat iets niet een probleem te zijn, het kan zijn dat de eigenaar door wil groeien naar iets anders, of dat hij dat ding helemaal niet gebruikt. Het lastige is nu om te bepalen of dat iets voor de koper een probleem kan zijn, en dat kan alleen maar als je er verstand van hebt.

Om het risico van een miskoop te vermijden koop je dan liever nieuw, ook vanwege de garantie.

Kim Wilson
18 augustus 2009, 13:45
@ Zeiler:
Nee, je kunt ze idd niet één op één testen. Maar mijn ervaring is dat je pas weet of een amp bevalt, als je er een paar keer mee in de band hebt gespeeld. De JTM die ik had leek hartstikke tof, maar na een paar optredens was het hem toch niet. Toen was ik toch wel erg blij dat ik die niet nieuw had gekocht.

Maarreh, als je een keer ergens wil gaan kijken bij een tweedehands apparaat, ik wil best een keer met je mee hoor. Ik woon ja vlakbij.

Stewie
18 augustus 2009, 13:59
Dit is opeens een heel ander topic geworden! De redenen waarom ik liever niet tweedehands koop:
-ik heb zelf geen auto , raak niet makkelijk overal naartoe
-liever garantie heb en wat support van de winkel

maar back on topic: ik vond 780€ ook veel... Met de versterker was niets mis en de winkel staat zeker niet bekend als 1 van de duurdere maar ik vond 780€ ook wel wat veel in vergelijking met andere plaatsen

alternatieven? mashall sound / 2 kanalen met aparte EQ / rond de 1000€ / effectsloop

belfrink
18 augustus 2009, 15:18
Je bent specifiek opzoek naar een combo ?

Stewie
18 augustus 2009, 15:58
Je bent specifiek opzoek naar een combo ?

Neen, head & cabinet is ook goed... Ik zoek ongeveer iets in deze richting http://www.youtube.com/watch?v=ipktPBzsS7Q&feature=channel van sound

Stewie
20 augustus 2009, 11:24
Neen, head & cabinet is ook goed... Ik zoek ongeveer iets in deze richting http://www.youtube.com/watch?v=ipktPBzsS7Q&feature=channel van sound

Bump. Niemand?

marc_o
20 augustus 2009, 12:48
Nou, die TSL zou best kunnen, pedaaltje erbij om het allemaal even wat smoother te krijgen. Zijn prima versterkers, net even checken of je de speakers te doen vindt. Ik heb wel het idee dat er veel wordt nagepraat, en dan vaak zonder ervaring om de TSL-reeks af te kammen.

De sound op de video is die van Rectifiers, dus je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Single rectifierhead, klinken erg goed! 2e hands zou dat in principe moeten lukken voor € 1000,-

AART
20 augustus 2009, 14:48
De sound op de video is die van Rectifiers, dus je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Single rectifierhead, klinken erg goed! 2e hands zou dat in principe moeten lukken voor € 1000,-

Zoiets lijkt het wel ja, misschien dat een express 5:50 of 5:25 het ook lukt in burn mode, die zijn nog iets goedkoper. Een nieuwe mesa voor 1000 euro wordt echter moeilijk.

Wel een vette solosound voor een recto, ik ken ze beter als riffbullebakken maar dit klinkt niet verkeerd.

marc_o
20 augustus 2009, 18:02
Een recto is ook niet zo heel erg plug and play, de toonregeling doet erg veel, en ik vind het dan ook geen beginners-versterker, want wanneer je botweg de " metalstand" probeert te maken met bas voluit, mids eruit en treble er vol in, kom je bedrogen uit, je moet er eventjes voor gaan zitten, maar dan kan er ook best veel.

VanMeekeren
20 augustus 2009, 18:06
Omdat sommige mensen dat gewoon niet willen, maakt het iets uit => nee. ;)


En welke fatsoenlijke buizencombo's biedt marshall eigenlijk wel aan? En nee, geen JCM800/900 want die worden niet meer gemaakt.

Mijn Marshall VintageModern 2266C bevalt anders zeer goed. :soinnocent:

Van Meekeren

steph
21 augustus 2009, 14:58
Er is altijd iets met een tweedehands, de eigenaar wil er immers vanaf.

Nee, mijn vorige versterker was gewoon te zwaar (40kg met flightcase)

Baker
21 augustus 2009, 21:40
De TSL is best een leuke bak hoor. Ik had hem ooit bijna gekocht. Het werd uiteindelijk een Koch muktitone toen. Gaat het in jouw geval om een 2x12 of een 1x12?

Maar, als je een tweekanaler zoekt, waarom probeer je dan niet ergens een DSL op te scharrelen? Ik spreek niet uit ervaring maar over de DSL is men in het algemeen best tevreden.

caliban
22 augustus 2009, 15:17
Over het algemeen is men meer tevreden van de DSL dan van de TSL, en voor zover ik me herinner vond ik de DSL een beetje eerlijker klinken. Bij de TSL heeft marshall denk ik té hard geprobeerd om highgain te wezen, en dat dan nog eens met een vrij eigen circuit.

Stewie
22 augustus 2009, 22:50
De TSL is best een leuke bak hoor. Ik had hem ooit bijna gekocht. Het werd uiteindelijk een Koch muktitone toen. Gaat het in jouw geval om een 2x12 of een 1x12?

Maar, als je een tweekanaler zoekt, waarom probeer je dan niet ergens een DSL op te scharrelen? Ik spreek niet uit ervaring maar over de DSL is men in het algemeen best tevreden.

Het was een 2 x 12 voor 780 euries. Ik ga eens op zoek gaan naar een DSL, maar die kost een stuk meer... Toch bedankt voor alle reacties!

marc_o
23 augustus 2009, 01:19
Voor dat geld zou ik zeker eens gaan luisteren, al is het maar om een idee op te doen....wie weet is het juist helemaal jouw ding....zo kom je er wel achter.

caliban
23 augustus 2009, 20:33
Het was een 2 x 12 voor 780 euries. Ik ga eens op zoek gaan naar een DSL, maar die kost een stuk meer... Toch bedankt voor alle reacties!

Tweedehands :lovelove:

Stewie
27 augustus 2009, 22:23
Ik zag onlangs de advertentie van Key Music; een DSL 100 watt head + cabinet voor 1199€... wat is het addertje? Er staat: speciale blackline uitvoering... wat is dit?

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=107601&taal=0

bedankt!

kenx
27 augustus 2009, 22:30
Ik zag onlangs de advertentie van Key Music; een DSL 100 watt head + cabinet voor 1199€... wat is het addertje? Er staat: speciale blackline uitvoering... wat is dit?

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=107601&taal=0

bedankt!

Wat is er mis mee?

Stewie
27 augustus 2009, 22:34
Wat is er mis mee?

Wel... De head apart kost 1299€ en de halfstack kost 1199€.:dontgeti:

Rutger Molenberghs
27 augustus 2009, 23:23
Het enige dat ik zo direct kan opmerken, is dat het cabinet geen 1960 is. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van die MC412 cabs. Maar ik ben eens op internet gaan kijken en deze set blijkt op meerdere plaatsen aangeboden te worden.
In ieder geval, die cab alleen al kost rond de €500, dus die DSL is een koopje (als het om een reguliere DSL gaat). Vraag is wat meer info in die winkel, dan ben je zeker dat het om de normale DSL gaat.

AART
27 augustus 2009, 23:23
zo te zien is de normale witte piping vervangen door zwarte piping (de randjes langs het speakerdoek op de top en de kast).

En de MC412 is een goedkope 1960A (goedkope prulspeakers volgens mij).

Stewie
28 augustus 2009, 11:40
zo te zien is de normale witte piping vervangen door zwarte piping (de randjes langs het speakerdoek op de top en de kast).

En de MC412 is een goedkope 1960A (goedkope prulspeakers volgens mij).

Ik heb naar de winkel gemaild, voorlopig nog geen antwoord gehad. Dit is op basis van mijn wensen wel een ideaal aanbod, ook al is de cab minder..

kyller
9 december 2009, 23:32
Ik heb naar de winkel gemaild, voorlopig nog geen antwoord gehad. Dit is op basis van mijn wensen wel een ideaal aanbod, ook al is de cab minder..

Al enig idee of dat die MC412 wat is? ik kan er namelijk één kopen, en ben best wel benieuwd of dat het wat is ;)

DeadHerring
10 december 2009, 00:14
Voor dat geld koop je een Rockerverb... DSL vs. Rockerverb. Heh.

SGbanez
15 december 2009, 00:09
Hey, ik heb zelf ook een marshall TSL602. Valt tot nu toe nog helemaal niet tegen. Ik heb m van de zomer gekocht voor 700 eurootjes bij Max Guitar. T was een occasion. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring heb met buizenamps en deze amp ook nog zeker niet tot het uiterste heb getest. Ik kan wel wat voor en nadelen opnoemen misschien...

Pros:
- gaat lekker hard
- marshall sound
- stevig, solide, maakt niet de indruk snel kapot te gaan
- handig te bedienen
- voor een 2x12 marshall combo niet duur? Of toch wel, begin nu ernstig te twijfelen aan mijn keuze =p (misschien kan je nog wat afdingen?)

Cons:
- Wat ik ergens al las, het 3e kanaal is eigenlijk overbodig. De sound raakt gewoon te overdreven (letterlijk en figuurlijk dus;)) Tis voor mij in ieder geval niet het geluid wat ik verwacht van een marshall amp.
- Daarnaast zouden het 3 kanalen zijn, maar dat klopt eigenlijk niet. Je hebt clean en OD, en OD is vervolgens weer splitsbaar in Lead en Crunch. Crunch is gewoon strak en voor mij perfect. Lead gaat dus gewoon te ver. Als het nou 2 aparte kanalen waren kon je bv me je footswitch tussen lead en crunch switchen. Maar dat gaat in dit geval niet. Je kan met je footswitch alleen switchen tussen clean en OD. Tussen Crunch en Lead alleen met een knopje op de amp. Dus eigenlijk is het 3e kanaal een beetje overbodig...
- De footswitch die er bij mij bij zat is echt gewoon te belabberd voor woorden. Niet normaal gewoon. Valt uit elkaar als je ernaar kijkt zegmaar. Vast wel ergens te fixen of modden, maar echt belachelijk gewoon...
- Deze amp is zwaar. 32 Kg ofzo. Viel me nogal tegen weet ik nog:crazyhappy:

Hoop dat je wat aan me hebt;)

Nog een vraagje trouwens. Er zit ook een reverb op, maar die hoor ik dus echt gewoon niet, ookal zet ik m helemaal open... Ligt dat aan mij of aan de amp?

kenx
15 december 2009, 07:44
Hey, ik heb zelf ook een marshall TSL602. Valt tot nu toe nog helemaal niet tegen. Ik heb m van de zomer gekocht voor 700 eurootjes bij Max Guitar. T was een occasion. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel ervaring heb met buizenamps en deze amp ook nog zeker niet tot het uiterste heb getest. Ik kan wel wat voor en nadelen opnoemen misschien...

Pros:
- gaat lekker hard
- marshall sound
- stevig, solide, maakt niet de indruk snel kapot te gaan
- handig te bedienen
- voor een 2x12 marshall combo niet duur? Of toch wel, begin nu ernstig te twijfelen aan mijn keuze =p (misschien kan je nog wat afdingen?)

Cons:
- Wat ik ergens al las, het 3e kanaal is eigenlijk overbodig. De sound raakt gewoon te overdreven (letterlijk en figuurlijk dus;)) Tis voor mij in ieder geval niet het geluid wat ik verwacht van een marshall amp.
- Daarnaast zouden het 3 kanalen zijn, maar dat klopt eigenlijk niet. Je hebt clean en OD, en OD is vervolgens weer splitsbaar in Lead en Crunch. Crunch is gewoon strak en voor mij perfect. Lead gaat dus gewoon te ver. Als het nou 2 aparte kanalen waren kon je bv me je footswitch tussen lead en crunch switchen. Maar dat gaat in dit geval niet. Je kan met je footswitch alleen switchen tussen clean en OD. Tussen Crunch en Lead alleen met een knopje op de amp. Dus eigenlijk is het 3e kanaal een beetje overbodig...
- De footswitch die er bij mij bij zat is echt gewoon te belabberd voor woorden. Niet normaal gewoon. Valt uit elkaar als je ernaar kijkt zegmaar. Vast wel ergens te fixen of modden, maar echt belachelijk gewoon...
- Deze amp is zwaar. 32 Kg ofzo. Viel me nogal tegen weet ik nog:crazyhappy:

Hoop dat je wat aan me hebt;)

Nog een vraagje trouwens. Er zit ook een reverb op, maar die hoor ik dus echt gewoon niet, ookal zet ik m helemaal open... Ligt dat aan mij of aan de amp?

Dat zal eerder aan jou liggen, vrees ik...