PDA

View Full Version : Advies gevraagd! Nieuwe Versterker.



JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 10:12
Hoe moet ik beginnen:D

Ik heb laatst een Egnater Tourmaster 4100 gekocht, absoluut tevreden mee maar wil eigenlijk nog een stapje hoger. Altijd al zitten gassen op een Bogner, Hook, CMW, Mesa, Vernet enz...

Nu kan ik mijn budget wat opschroeven vanwege de verkoop van me Mesa Caliber en nog wat andere dingen. Bij mekaar is dit zo'n € 2000,- euro.

Ik ga voor mezelf maar een logisch rijtje af:

Wat speel ik :

Ik speel nu in een aantal coverbands de ene wat meer Rock georienteerd en de andere wat meer blues top 100.

Speel voornamelijk op mijn stratje, met kinman elementjes!

Geluiden ( artiesten )

Ik hou van een dik en open clean, die van Hook vind ik te gek en die van mijn Mesa Caliber beviel me ook altijd erg goed. Beetje het zingende clean.

Qua licht randje vind/vond ik de OCD altijd goed werken ( op wat voor amp dan ook )

Crunch moet bij staan als een huis, lekker middig en niet te agressief. Ala Joe Bonamassa.

Lead, hou ik van een dik geluid met genoeg gain. Arnold van dongen, laatste twee minuten. (http://www.youtube.com/watch?v=NCKqO4i9KvU)

Gitaristen die ik te gek vind zijn:

- Joe Bonamassa
- Richie Sambora
- Arnold van Dongen
- Leendert Haaksma
- Martijn van Agt
- Aynsley Lister


Wat heb ik nodig: ( features )

Ik vind het niet erg om met pedalen te werken, maar merk wel dat het ontzettend handig is om verschillende kanalen te hebben op een versterker( met elk hun eigen eq )

Effectloop werk ik sinds kort mee en dat bevalt me zeer goed. In de loop heb ik een chorus, delay, tremelo, en boost hangen.

------

Het mag absoluut tweedehands zijn( liever zelfs ) Het mag een top+ cabinet zijn, het mag een combo zijn......

Wat raden jullie mij aan?

hole
18 augustus 2009, 10:19
Voor een coverband is een Rackje misschien ook wel een mooie oplossing?

met een CAE preamp ben je erg veelzijdig, maar dat valt (samen met poweramp) wellicht iets boven het budget.

Misschien een AxeFX?

almarvk
18 augustus 2009, 10:20
Misschien past een Hook wel goed bij je. Ik was nogal onder de indruk van de sound die lytse Lex eruit haalde!

JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 10:30
Voor een coverband is een Rackje misschien ook wel een mooie oplossing?

met een CAE preamp ben je erg veelzijdig, maar dat valt (samen met poweramp) wellicht iets boven het budget.

Misschien een AxeFX?

Ja is misschien een optie, maar vind een head / combo toch iets makkelijker voor mezelf.

AxeFX is niet aan mij besteed, hou meer van pedalen :D


Misschien past een Hook wel goed bij je. Ik was nogal onder de indruk van de sound die lytse Lex eruit haalde!

Ik ben ook nog steeds onder de indruk van Hook, maar ben bang dat die net buiten mijn budget valt.

iWishmaster
18 augustus 2009, 10:39
Excl. cabinet is een HOOK tweedehands misschien net te doen voor 2000. Moet het perse drie-kanaals zijn?

Kijk eens naar Rivera. En dan eigenlijk vooral de tweekanaals (zoals de Fandango). Die hebben een gainboost op beide kanalen voor lead of gewoon 'meer'. Knucklehead zou ook kunnen, maar die heeft een meer metal/hardrock-gericht 3e kanaal. Misschien ook als lead te gebruiken.

Brunetti Customworks Mercury is ook een zeer lekkere amp. Weer tweekanaals, maar wel een geweldige clean en een heerlijk zingende lead. beetje richting de 'brown sound'.

Rinze
18 augustus 2009, 11:20
Gaat die Egnater dan alweer weg Joene?

JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 11:25
Excl. cabinet is een HOOK tweedehands misschien net te doen voor 2000. Moet het perse drie-kanaals zijn?

Kijk eens naar Rivera. En dan eigenlijk vooral de tweekanaals (zoals de Fandango). Die hebben een gainboost op beide kanalen voor lead of gewoon 'meer'. Knucklehead zou ook kunnen, maar die heeft een meer metal/hardrock-gericht 3e kanaal. Misschien ook als lead te gebruiken.

Brunetti Customworks Mercury is ook een zeer lekkere amp. Weer tweekanaals, maar wel een geweldige clean en een heerlijk zingende lead. beetje richting de 'brown sound'.

Ok! ben even youtube dingetjes aan het luisteren, weet jij waar ik de prijzen kan vinden van de Rivera en de Brunetti?


Gaat die Egnater dan alweer weg Joene?

Nou das nog de vraag :D hijs enorm veelzijdig! Maar ik wil ook weten wat er nog meer op de markt is.

iWishmaster
18 augustus 2009, 11:30
Voor Rivera moet je even bellen met Nederland Muziek in Almere; hebben ze niet op de site staan om de één of andere reden. De Brunetti staat oa bij Guitarking(.nl). Ik zag er pas ook één tweedehands staan op markplaats of gitaarmarkt.

JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 11:36
Voor Rivera moet je even bellen met Nederland Muziek in Almere; hebben ze niet op de site staan om de één of andere reden. De Brunetti staat oa bij Guitarking(.nl). Ik zag er pas ook één tweedehands staan op markplaats of gitaarmarkt.

Ok! thanks!

Die Brunetti valt buiten mijn budget, zit op zo'n 2400 euro.

Rinze
18 augustus 2009, 11:36
Nou das nog de vraag :D hijs enorm veelzijdig! Maar ik wil ook weten wat er nog meer op de markt is.

Gewoon GAS dus :ok:

JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 11:38
Ja/nee

Ja, omdat ik het altijd leuk vind nieuwe spullen.

Nee, omdat ik serieus wil weten wat er op de markt is. En of ik mijn geld nog beter kan besteden:D

Luke-wannabe
18 augustus 2009, 11:39
Bij deze!
Je vroeg naar de Matchless kloon en de Dumble kloon. Die Matchless heb ik uitgebreid getest, de dumble niet.
Matchless is een heel fijne versterker. Blijft vrij hard nog clean, maar gaat rond standje 3 al een klein beetje rauwigheid geven bij hard aanslaan. Let wel, de amp is dan al vrij hard. Met humbuckers zit er al een flink smerige rand aan het geluid op standje 3.
Een vrij specifieke klank, ik had eerder verwacht dat het iets veelzijdiger zou zijn, maar dat viel me dus een klein beetje tegen.
De half power switch is best wel bruikbaar. Headroom word natuurlijk minder, maar opzich kun je de master dan wel uit laten voor een lekker volumetje. Zonder de Master klinkt het toch nét even iets beter moet ik zeggen.
De amp is vrij 'neutraal'. Hij laat echt het karakter van je gitaar horen. Zonder consessies. Heel fijn. Vond ik in ieder geval.
Mij stond alleen tegen dat -ie 'vrij snel' opbreekt.

Je hebt nog een pm!

JeroenSchaaf
18 augustus 2009, 11:42
Thanks Leon!

En hij is natuurlijk te gebruiken als een 2 kanaals of niet?

Luke-wannabe
18 augustus 2009, 11:43
Thanks Leon!

En hij is natuurlijk te gebruiken als een 2 kanaals of niet?
Uhm met een AB-switch moet dat wel lukken (denk ik), maar het is niet het principe van de amp.
Het linkse kanaal is een gewone vol/treb/bass layout en de rechter is een volume/6 standen tone switch config. Kanaal '1' had meer tophoog merkte ik zelf. Kanaal 2 met de 6 standen tone switch vond ik het lekkerst.

Henri H
18 augustus 2009, 15:22
Wat dacht je van een mega boogie Roadster?
Het is wel in Gent maar lijkt me een vette amp.
Jammer dat ie geen midi heeft.

linkje (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=110473)