PDA

View Full Version : top drie versterker-merken



john.3001
31 maart 2003, 14:10
Kijk, iedereen weet dat Fender en Gibson de leading brands zijn op het gebied van gitaren (en kom nou niet aan met '...' verkopen ook heel goed, hoor)...

Zijn er op het gebied van versterkers nu ook een aantal merken die significant [:)] beter verkopen dan de rest?

gerrekat
31 maart 2003, 14:19
makkelijk.

1. Marshall (nog steeds)
2. fender
3. Peavey

verder:

4. Mesa Boogie
5. ENGL

ik denk dat ik dan aardig in de buurt zit!

john.3001
31 maart 2003, 14:21
Dus toch marshall? Zie je wel, ik dacht het al... Maar ik heb van een aantal mensen gehoord dat marshall en fender toch niet echt geweldig zijn...

gerrekat
31 maart 2003, 14:28
Ach dat is allemaal zo relatief.
algemen geaccepteerd feit is dat de nieuwe MARSHALL DSL en TSL amps de beste zijn die Marshall gemaakt heeft, dwz het veelzijdigste.

Er zjin altijd mensen die zweren bij vinateg versterkers en zeggen dat er niets beters is, ach dat is smaak of snobisme.

fender heb ik weinig mee op maar het zijn populaire amps, daar kun je niet onderuit!

Mesa vind ik belachelijk overpriced voor wat je krijgt, maar slecht zijn ze niet!

Peavey heeft een enorme opmars gemaakt met de 5150 en XXX lijn en ook de transtube modellen doen het erg goed in het goedkopere segment.

Ook als je marktleider bent en iedereen heeft een marshall of fender krijg je vanzelf tegenreacties van mensen die die dingen zat zijn en iets nieuws willen, betekent nog niet dat hjet slecht is.

datzelfde is nu met mesa aan het gebeuren in de US, iedereen keert zich tegen het merk omdat het mainstream is gewoden en geen boutique merk meer is.

dat is ook met giteren, GIBSON en FENDER zouden volgens velen ook geen behoorlijke gitaren meeer bouwen, er zit een kern van waarheid in maar je moet niet alles geloven!

Ohzoso
31 maart 2003, 15:20
Wat ik zo opvallend vindt is dat gitaristen als Page & Lifeson na van alles uitgeprobeerd te hebben , toch weer terugkomen bij Marshall.Zou dit nou puur toeval zijn? :wink:

koen_V
31 maart 2003, 15:26
Ik zou vox ook niet vergeten, het valt mij telkens weer op hoeveel artiesten er op vox spelen.

dml
31 maart 2003, 15:27
Toeval of marketing?? Meestal het laatste. Daarentegen speelt Joe Satriani tegenwoordig op een vrij onbekend merk, Corn.......nog wat (Kellog's Cornflakes).

Marhall inderdaad op no.1, helaas.
Ik mis Mesa in het rijtje.
Denk dat Koch en Engl een gedeelde plaats hebben.

Ohzoso
31 maart 2003, 15:30
Op 2003-03-31 15:26, schreef koen_V:
Ik zou vox ook niet vergeten, het valt mij telkens weer op hoeveel artiesten er op vox spelen.

yup, zo`n AC-30 (origineel)wil ik ook ooit nog s hebbuh, mooi man!!!

Han Solo
31 maart 2003, 15:31
Dat onbekende merk is Cornford.....Kruising tussen Kellog's en een Pick-up....

Rectifier
31 maart 2003, 15:37
Op 2003-03-31 15:20, schreef Ohzoso:
Wat ik zo opvallend vindt is dat gitaristen als Page & Lifeson na van alles uitgeprobeerd te hebben , toch weer terugkomen bij Marshall.Zou dit nou puur toeval zijn? :wink:


Euh welke Lifeson? Alex van Rush?
Die speelt z'n huidige tour op Huges & Kettner Zentera en TriAmp mk.2 :wink:

Ik denk dat Fender best een prominent rol heeft in het gehele versterker gebeuren zij het niet dat ik denk dat ze met nieuwe amps niet onwijze verkoopresultaten halen.
Het zijn bijna alleen de vintage amps die veel verhandelt worden.
Daarom denk ik dat qua verkoop Engl en Koch na Marshall volgen.

Ohzoso
31 maart 2003, 15:46
Op 2003-03-31 15:37, schreef Rectifier:
[quote]
Op 2003-03-31 15:20, schreef Ohzoso:
Wat ik zo opvallend vindt is dat gitaristen als Page & Lifeson na van alles uitgeprobeerd te hebben , toch weer terugkomen bij Marshall.Zou dit nou puur toeval zijn? :wink:


Euh welke Lifeson? Alex van Rush?
Die speelt z'n huidige tour op Huges & Kettner Zentera en TriAmp mk.2 :wink:

Ik denk dat Fender best een prominent rol heeft in het gehele versterker gebeuren zij het niet dat ik denk dat ze met nieuwe amps niet onwijze verkoopresultaten halen.
Het zijn bijna alleen de vintage amps die veel verhandelt worden.
Daarom denk ik dat qua verkoop Engl en Koch na Marshall volgen.

[Euh welke Lifeson? Alex van Rush?
Die speelt z'n huidige tour op Huges & Kettner Zentera en TriAmp mk.2/quote]
Ik had dat een tijdje terug eens gelezen dattie weer terug wou naar het 70s geluid, maar met Alex weet je t nooit.K denk dattie wel over zo`n beetje alles beschikt wat er bestaat. ; )

Negative K3 fan
31 maart 2003, 16:53
onmogelijk om zon lisjtje te maken, want je hebt een paar van die "onbekende" exclusieve kleine merken die wereld amps maken.

BLOK182
31 maart 2003, 16:55
Ja maar het gaat om de grootste / meestverkopende merken. Misschien kan Spuug en Knetter ook nog ergens in het rijtje?

Negative K3 fan
31 maart 2003, 16:57
best verkopend:

marshall
fender
peavey
H&K
mesa
ENGL

ik heb het gevoel dat ik iets ben vergeten...

gerrekat
31 maart 2003, 16:58
MESA staat er wel tussen op 4!

denk niet dat ze in de top 3 thuishoren, VOX is idd ook een redelijk bekend merk.

En wat betreft Marshall raar omdan het woord helaas te gebruiken.

BNijna alle klassieke pop en rock albums zijn met die dingen opgenomen, veel muzikanten krijgen er een moordtoon uit!

Ook ik merk dat er een marshall revival aan de gang is na jarenlange MESA opmars!

Echt waar ik hoor veel mensen die toch weer voor de JCM 800 met een booster ervoor gaan!

of voor de nieuwe JCM 2000 TSL/DSL, ze gaan toch meer voor die open toon in plaats van de meer "compressed" MESA toon.

Ik loop echt mijn eigen gear niet te promoten hier want ik heb geen marshall product (meer) in huis!

belfrink
31 maart 2003, 19:21
Ik denk ook dat het geen toeval is dat Marshall door de meesten wordt verkozen als de beste. Ik noem een:
-Iron Maiden
-Slash
-AC/DC
Toch geen kleine namen denk ik en zoeken de uiterste perfectie in geluid.

gerrekat
31 maart 2003, 19:46
Nee, precies.

ach er zjin veel goede amps op de markt, het is net wat je zoekt.

Fender meekt geen enkele amp die voor mij ineteressant is, maar dat betekent niet dat het ballenspul is!

Rectifier
31 maart 2003, 19:59
Ja maar hebben we't nu over invloedrijke amps of meest verkochte?

Ik werk niet in een gitaar winkel, maar ik zie vaker iemand met een Line6/Marshall/Engl of Koch dan een Vox of Fender naar buiten gaan.

BLOK182
31 maart 2003, 20:00
Koch wordt hier wel flink verKOCHt ja, maar in het buitenland zal het wel tegenvallen denk ik, of niet?

gerrekat
31 maart 2003, 20:02
Nee de meest populaire, althans dat begreep ik.

dat zal ongetwjifeld de Marshall nog steeds zijn!

Goede prijs/kwaliteit verhouding, en bekend, veel belangrijke endorsers.

en ze staan overal bij iedereen op het podium!

Metoshade
31 maart 2003, 20:30
Voor leken is het gewoon het merk dat ze overal zien. Het is standaard. Ik denk dat veel beginnende gitaristen daarom ook naar Marshall gaan...

gerrekat
31 maart 2003, 20:43
Ja maar het zijn bepaald geen leken die de marshalls endorsen en ze rond de wereld slepen op tournee!

Electrical Storm
3 april 2003, 17:02
Ik heb ook het idee dat Marshall met Roland wedijvert op gebied van de oefenversterkertjes. Ze hebben immers de AVT en de MG-serie onlangs geintroduceert en daar is naar mijn mening niet veel mis mee. Bovendien zijn er dan nog de relatief goedkope valvestates natuurlijk...

Diedo
3 april 2003, 17:36
maar van alle kanten hoor ik hier dat die Valvestates nogal bagger zijn, en dat dat buisje er aleen voor de verkoopcijfers inzit...
is het geluid echt zo slecht(voor een oefenversterker), of is dit in vergelijking met een "echte" Marshall???

sash
3 april 2003, 17:54
Dat Marshall en Fender de bekendste en populairste amps zijn is niet zo vreemd denk ik. Vroeger hebben ze geweldige amps gemaakt en dat heeft zo z'n gevolgen gehad door de jaren heen.
Wat wel jammer is, is dat ze (voornamelijk Fender) erg teren op oude roem. Zet maar eens zo'n hotrod naast een willekeurige silverface bak, dat is al een groot verschil.
Marshall moet het erg van de populariteit van de naam hebben en de mensen die de amps bespeeld hebben. Zo kocht ik ook ik toen ik nog een klein n00bje was een valvestate, omdat ik dan een 'echte' marshall zou hebben.
Later bleek wel dat ik flink fout zat toen ik eenmaal buizen gehoord had :smile:

Powerchordschuiver
9 augustus 2007, 18:55
Dat je Marshalls op het podium ziet wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk bespeeld worden.
Voorbeeld: Iron Maiden, Marshallstacks als decor, kleine Gallien-Krueger amp erachter waarover gespeeld werd.

vettavillenl
9 augustus 2007, 18:57
Nr. 1 in versterkers is Line 6
Nr 2. / 3 Fender / Marshall (volgorde herinner ik me niet)

Vampire
9 augustus 2007, 19:05
We zijn inmiddels wel ruim 4 jaar verder he? :p

vettavillenl
9 augustus 2007, 19:12
We zijn inmiddels wel ruim 4 jaar verder he? :p

Had ik niet eens opgemerkt ik zag the thread en reageerde.
Maar inderdaad, 4 jaar geleden was dat niet zo

BlackSun
9 augustus 2007, 19:25
Nr. 1 in versterkers is Line 6



AHAHAHAHAAAAAAA...
sorry :D

Chris Winsemius
9 augustus 2007, 19:29
1) *** amps :)
2) pre '69 Marshalls
3) pre '74 Fenders
4) pre '70 VOXen

Maar Supro's, Hiwatts, VoodooAmps, Soldano's, Dumbles en Trainwrecks mogen ook niet ontbreken.

Squier4ever
9 augustus 2007, 19:30
Slotje!

Powerchordfiguur wil je aub eens kappen met uberoude topics kicken!

dr.distortion
9 augustus 2007, 19:31
1) *** amps :)
2) pre '69 Marshalls
3) pre '74 Fenders
4) pre '70 VOXen

Maar Supro's, Hiwatts, VoodooAmps, Soldano's, Dumbles en Trainwrecks mogen ook niet ontbreken.

Dan heb ik een vraag aan jou als verstokte vintage-goeroe: welke MODERNE amp en model zou in je top 3 staan? Ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.

Powerchordschuiver
9 augustus 2007, 19:50
Slotje!

Powerchordfiguur wil je aub eens kappen met uberoude topics kicken!

JA HALLO, dat doe IK niet, ik reageerde op een post die bij de nieuwe posts stond, is dus niet door mij gekicked.

drap
9 augustus 2007, 19:53
Kijk nog 's goed... :sssh:

Chris Winsemius
9 augustus 2007, 19:54
Dan heb ik een vraag aan jou als verstokte vintage-goeroe: welke MODERNE amp en model zou in je top 3 staan? Ben ik eerlijk gezegd wel benieuwd naar.

Op dit moment: VoodooAmps, daarna Soldano.

(en ik ben geen verstokte vintage-amp-*****, printplaat, high gain is ook zeer tof en ik bouw en mod zelf ook high gain en printplaat..... de basis van de meeste klanken/ontwerpen ligt wel voor begin jaren 70)

Powerchordschuiver
9 augustus 2007, 19:56
Kijk nog 's goed... :sssh:

Is dat aan mij gericht?

dr.distortion
9 augustus 2007, 19:57
Op dit moment: VoodooAmps, daarna Soldano.

(en ik ben geen verstokte vintage-amp-*****, printplaat, high gain is ook zeer tof en ik bouw en mod zelf ook high gain en printplaat..... de basis van de meeste klanken/ontwerpen ligt wel voor begin jaren 70)

Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, laat dat ff duidelijk wezen :)

Squier4ever
9 augustus 2007, 19:57
Kijk nog 's goed... :sssh:

+1 kijken, niet miepen!

Chris Winsemius
9 augustus 2007, 19:58
Ik bedoelde het niet verkeerd hoor, laat dat ff duidelijk wezen :)

Ok, gesnopen & no hard feelings!
(bijna etenstijd hier - trek dus -, zal straks wat genuanceerder posten).

Powerchordschuiver
9 augustus 2007, 20:05
+1 kijken, niet miepen!

Ik hou van miepen!

joesman
9 augustus 2007, 21:08
Ik hoorde hier vooral Marshall,Fender en daarna Engl en Koch als meest genoemde.

Maar als je kijkt welke versterkers je op festivals vooral tegenkomt dan krijg je toch een ander verhaal.

Vooral Marshall,VOX, ook heel veel Orange en in iets mindere mate
Fenders en ja, zelfs de London Cities kom ik regelmatig tegen.

Kaïn
9 augustus 2007, 21:13
Persoonlijk vind ik Carvin amps geweldig klinken. Ik heb hier een Legacy staan, en ik moet zeggen dat dat echt een dijk van een amp is.

jaap-regelink
9 augustus 2007, 21:19
hmm, 1 ding vergeet denk ik iedereen. maar de beginnende gitaristen kiezen meestal voor merk x (onbekend), Marshall, maar ook BEHRINGER *aaaah*

Powerchordschuiver
9 augustus 2007, 21:45
Persoonlijk vind ik Carvin amps geweldig klinken. Ik heb hier een Legacy staan, en ik moet zeggen dat dat echt een dijk van een amp is.

Zag er laatst ergens een staan, heb er heel verschillende meningen over gelezen, van 'supergoed' tot 'totale bagger'.

Kim Wilson
10 augustus 2007, 09:06
Nr. 1 in versterkers is Line 6
...
:seriousf:

Liefde maakt blind... :satisfie:

almarvk
10 augustus 2007, 09:12
Kicken van über oude topics is een beetje nutteloos.