PDA

View Full Version : Goed buizenversterker (combo) van rond de 600 euro?



TheStatic
17 augustus 2009, 21:47
Ik ben nou zo'n 6 jaar gitaar aan het spelen, maar ik zit nog steeds met een line 6 spider III 15 watt opgescheept. Nu ben ik van plan een buizencombo aan te schaffen, maar ik weet nog niet precies wat ik wil. Ik heb wel interesse in de marshall haze series, zijn dit goed versterkers?

Mijn stijl is erg gevarieerd, maar hij moet zowel
dit:http://www.youtube.com/watch?v=WVcr5oH0aeE
als dit: http://www.youtube.com/watch?v=BXWKMwnWP4Q
aankunnen.

Suggesties?

Alvast bedankt, TheStatic

heavy-metal-thunder
17 augustus 2009, 21:54
wat je aanhaalt zou'k niet direct in Marshall zoeken. Maar zeg eens, is het voor thuis op de slaapkamer of speel je in een band? Want voor thuis is nagenoeg elke lampenversterker aan de luide kant.

TheStatic
17 augustus 2009, 22:02
wat je aanhaalt zou'k niet direct in Marshall zoeken. Maar zeg eens, is het voor thuis op de slaapkamer of speel je in een band? Want voor thuis is nagenoeg elke lampenversterker aan de luide kant.

Ik speel nu ook al een tijdje in een band, waarmee het steeds serieuzer mee begint te worden (niet alleen gelegenheidsoptredens meer, maar nu ook de kroegen in). Dit is ook de reden waarom ik een nieuwe versterker koop.

Waar zat jij dan aan te denken?

caliban
17 augustus 2009, 22:20
Typisch antwoord hierop waarschijnlijk: tweedehandse JCM800 (niet zeker of je budget daar groot genoeg voor is). Check ook even oudere topics in verband met amp quests (en gebruik de zoekfunctie), want je vraag sluit erg aan bij dingen die ik hier vorige week ofzo nog heb zien passeren.

heavy-metal-thunder
17 augustus 2009, 22:33
Wat ik persoonlijk nog steeds goed vind klinken (spreek me niet uit over de technische kwaliteit), is de Peayey Valveking. De Vox 50W (die nieuwe, vond ik ook wel ok). Voor het clean zit je met een Fender hotrod wel ok, maar de disto is niet zo mijn smaak. Wat ik ook wel ok vond, is de Fender Super sonic. Clean daarvan vind ik minder dan vb. de hotrod, maar deze heeft wel een goeie disto (en door de cascade gain (2 gain knoppen na elkaar) ga je van bluesy randje tot very heavy).

humbucker
18 augustus 2009, 00:17
probeer maar eens een Marshall JTM, 2-kanaals, met 1 vd prachtigste cleans die Marshall ooit heeft gehad. Drive-kanaal moet je liggen, maar niets wat een pedaaltje niet kan oplossen.

heavy-metal-thunder
18 augustus 2009, 12:41
probeer maar eens een Marshall JTM, 2-kanaals, met 1 vd prachtigste cleans die Marshall ooit heeft gehad. Drive-kanaal moet je liggen, maar niets wat een pedaaltje niet kan oplossen.

kameraad van me heeft de JTM60 met 2*12 cab onder en is idd. niet slecht. Maar ik heb de JTM30 combo al gehoord en dat vond ik echt niets.

Plagiato
21 augustus 2009, 16:33
Check een peavey bravo, als je er een kan vinden...
Goedkoop en goed, helft van je budget, als je dan je smaak en je spel geperfectioneerd hebt kun je bakken met geld uitgeven naar jouw ultieme droombak
De andere tips zijn trouwens ook prima!

blademan
21 augustus 2009, 18:43
laney vc30 212, 2e hands voor onder 600 euro te koop

Psychomantis
21 augustus 2009, 19:23
die laneys klinken vrij goed

blademan
21 augustus 2009, 20:15
The Static, je hebt een PM

Steven Otto
21 augustus 2009, 23:58
probeer ook eens een ENGL Screamer of Thunder