Mephistocles
17 augustus 2009, 18:24
Goeiedag allemaal.
Weer een topic van mij over zelfbouw buizenversterker. Er woont hier een buizenverzamelaar in de buurt die weer leuke (voornamelijk (weinig) gebruikte) buisjes in de aanbieding heeft (nee dit is geen spam, ik zeg ook niet welke winkel, eerst wil ik de beste buizen zelf kopen;)):
- 2A3B Triode..............................€39
- 5AR4 / GZ 34 Gelijkrichter.........€17,50
- 5U4G Gelijkrichter.....................€17,50
- KT66.........................................€35
- GU 50.......................................€22,50
- KT 88 Svetlana.........................€45
- KT 88 JJ....................................€42
- 6550 C Svetlana......................€35
- 807..........................................€22,5 0
- EL84 Ei....................................€12,50
- ECC83 Ei..................................€9
- 6CH6 diverse Engelse merken, flinke voorraad, inzetbaar in EL84 schakelingen, met wat aanpassingen (data meegeleverd indien gewenst)...€4,50
- EF804R Edicron........................€45
Welke simpele versterker kan ik hier mee bouwen? Preamps, fx loop en andere leuke dingetjes komen later wel, ik wil eerst een betere versterker hebben dan de goedkope transistor conquest die ik nu heb. Ik hoef eigenlijk alleen maar te weten wat ik nodig heb (ook naast buizen), zodat ik de verkoper maar één keer lastig hoef te vallen (ja tis nogal een mopperbips).
O ja, ik wil er een 2x12 met bluebacks onder kunnen zetten, en (ik bedoel ipv, niet tegelijk natuurlijk) een 4x12 cab.
Suggesties?
Weer een topic van mij over zelfbouw buizenversterker. Er woont hier een buizenverzamelaar in de buurt die weer leuke (voornamelijk (weinig) gebruikte) buisjes in de aanbieding heeft (nee dit is geen spam, ik zeg ook niet welke winkel, eerst wil ik de beste buizen zelf kopen;)):
- 2A3B Triode..............................€39
- 5AR4 / GZ 34 Gelijkrichter.........€17,50
- 5U4G Gelijkrichter.....................€17,50
- KT66.........................................€35
- GU 50.......................................€22,50
- KT 88 Svetlana.........................€45
- KT 88 JJ....................................€42
- 6550 C Svetlana......................€35
- 807..........................................€22,5 0
- EL84 Ei....................................€12,50
- ECC83 Ei..................................€9
- 6CH6 diverse Engelse merken, flinke voorraad, inzetbaar in EL84 schakelingen, met wat aanpassingen (data meegeleverd indien gewenst)...€4,50
- EF804R Edicron........................€45
Welke simpele versterker kan ik hier mee bouwen? Preamps, fx loop en andere leuke dingetjes komen later wel, ik wil eerst een betere versterker hebben dan de goedkope transistor conquest die ik nu heb. Ik hoef eigenlijk alleen maar te weten wat ik nodig heb (ook naast buizen), zodat ik de verkoper maar één keer lastig hoef te vallen (ja tis nogal een mopperbips).
O ja, ik wil er een 2x12 met bluebacks onder kunnen zetten, en (ik bedoel ipv, niet tegelijk natuurlijk) een 4x12 cab.
Suggesties?