PDA

View Full Version : 2 nieuwe gitaren!



DaChosen1
17 augustus 2009, 11:45
Nou, ik heb mijzelf deze week getrakteerd op maar liefst 2 nieuwe gitaren.
Ik had 3 gitaren staan waarmee ik eigenlijk helemaal niet tevreden was, een Epiphone Les Paul (wel een goede gitaar maar niet mijn ding), Ibanez JEM 7v COPIE, dus verre van het origineel en een startpakket gitaartje van Aria.
Ik besloot deze alle 3 te verkopen en een Squier Classic Vibe te kopen, zodat ik in ieder geval een fatsoenlijke strat heb, ik speel nog niet heel lang gitaar dus deze is voorlopig meer dan goed genoeg. Mijn oog viel op een nieuwe kleur , Olympic White met goudkleurige slagplaat, beetje zoals de strat 001 zeg maar.
Na 2 gitaren verkocht te hebben heb ik deze besteld in de UK, want in Nederland kon ik hem zo snel nergens vinden en in Duitsland kwamen ze pas weer over een week of 6.
Maar net toen ik deze binnen had, belde er iemand voor de Ibanez JEM copie, aan wie ik hem dezelfde dag nog verkocht. Reden dus om te gaan kijken voor de 2e.
Ik had een maand of wat geleden op marktplaats mijn droomgitaar gezien, maar deze werd net voor mijn neus verkocht.. Het was een Ibanez RG2820 Prestige.
Heb er in de afgelopen tijd wel eens naar gezocht, maar nooit serieus. Natuurlijk nergens meer te vinden, er zijn er niet heel veel van gemaakt en staan dus ook niet vaak te koop. Dus ik had de hoop al opgegeven en was aan het kijken naar een nieuwe Ibanez, een uit de iets goedkopere RG of S serie.
Maar wat wil het toeval, net toen ik de JEM verkocht keek ik weer eens even op marktplaats en ja hoor, mijn droomgitaar stond net een dag te koop en was ook nog beschikbaar. Meteen een afspraak gemaakt en hij was nog veel mooier in het echt dan op de foto. Hier en daar een lakbeschadiging op de achterkant, maar dat mag de pret niet drukken. Het is uiteindelijk dus een Ibanez RG2820 in de kleur Vintage Violin en die geweldige "tree of life" geworden. De standaard pickups (Dimarzio/IBZ) klinken mooi vol en ik denk niet dat ik deze snel zal vervangen.
Hier ben ik echt superblij mee en nu moet ik mijn techniek echt nog een stuk verbeteren om deze supergitaar waard te zijn. Ik heb er pas een half uur op gespeeld maar ik merk al wel dat hij een stuk makkelijker speelt en vooral het geluid is super, wat me verbaasde was de ruis, of juist het gebrek daaraan. Waar mijn andere (goedkopere) gitaren piepte en kraakte bij high gain blijft deze mooi stil, echt een heel verschil.. Maar nu de foto's natuurlijk: (sorry voor de slechte kwaliteit, zijn met telefoon genomen)

http://img190.imageshack.us/img190/8702/iphone17082009054.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/3070/iphone17082009055o.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/5425/iphone17082009059.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/372/iphone17082009060.jpg

Frustastic
17 augustus 2009, 11:50
En nou heel snel die spuuglelijke gouden slagplaat vervangen voor een mint groene! :seriousf:

Geintje, Gefeliciteerd gast met je gitaren:)

deefke666
17 augustus 2009, 11:55
congratz met je nieuwe gitaren ;)
zien er allebei geweldig goed uit....
die ibanez is gewoon grrrr :mmmm:

levi
17 augustus 2009, 11:57
Mooie gitaartjes!
Ik vind eerlijk gezegd die gouden slag plaat niet echt mooi :sssh:
Mint groen lijkt me idd beter staan,

almarvk
17 augustus 2009, 11:59
Toffe gitaren, vooral die Ibi!! Dat kan ik wel waarderen!

Ik vind de gouden slagplaat juist wel grappig. Zie je eigenlijk nooit, dus is het echt 'jou' gitaar geworden. Ik vind 't eigenlijk wel mooi staan :)

DaChosen1
17 augustus 2009, 12:01
haha, ja ik denk dat ik een van de weinigen ben die de gouden slagplaat juist wel mooi vind....maar goed, ieder het zijne :)

zeiler
17 augustus 2009, 12:04
idem met dat goud, maar verder echt super, zeker die Ibanez ook :D!

echt gaaf man, en zomaar 2 tegelijk... wat een luxe :)!

Chocola
17 augustus 2009, 12:04
Naise! Mooie Iba, en inderdaad, die Gouden slagplaat is echt oerwalgelijk :O

Nielsje
17 augustus 2009, 12:07
Nou, eerlijk gezegd vind ik zo'n gouden slagplaat wel onwijs kicken!

Persoonlijk vind ik dan die Ibanez een prima gitaar om op marktplaats te slijten :D
Gefeliciteerd met je aanwinsten!

DaChosen1
17 augustus 2009, 12:08
hier nog 2 closeupjes van de Squier:

http://img200.imageshack.us/img200/5594/img0469xco.jpg

http://img39.imageshack.us/img39/1033/img0470xbv.jpg

cool toch??

Chocola
17 augustus 2009, 12:10
Het heeft wel wat, maar het is het toch net niet :p

allround
17 augustus 2009, 12:36
zeker nice, via welke site heb je hem besteld? ik ben van plan om precies dezelfde te kopen en er een witte slagplaat op te zetten :soinnocent:

Nielsje
17 augustus 2009, 12:40
Tja, ik ben ban mening dat mensen die zo'n Ibanez mooier vinden, überhaupt geen mening mogen hebben over de slagplaat op zo'n strat :D

Misschien moet ik ook maar eens zo'n gouden plaat scoren, staat vast goed op m'n vintage white stratje..

Rinze
17 augustus 2009, 13:01
Mooie gitaren, goeie upgrade tov van wat je had :cheerup:

rocker_71
17 augustus 2009, 13:08
Have fun with the Strat. :strat:

Orpheo
17 augustus 2009, 14:07
Poeh, mooie set heb je daar! Ik hoop wel dat je een bijbehorende gave amp hebt. Die ibanez is mooi op zijn eigen manier. Ik vind die gouden plaat eigenlijk wel gaaf, mooier dan dat standaard mintgroen.

DaChosen1
17 augustus 2009, 14:59
nee, ik heb geen hele gave amp, een Roland Cube 20x, dus niet heel speciaal, maar voor thuisgebruik prima (en voorlopig zal ik ook niet buiten de deur komen met de gitaar, eerst nog maar eens een tijdje oefenen..) Ik heb er wel een Boss GT-10 tussenzitten, dus effecten in overvloed..

Robdop
17 augustus 2009, 15:16
mooie gitaartjes allebij:)

en niet naar de rest luisteren, die gouden slagplaat maakt hem juist mooi:ok:

mesaman
17 augustus 2009, 16:39
[QUOTE=Nielsje;2121439]Tja, ik ben ban mening dat mensen die zo'n Ibanez mooier vinden, überhaupt geen mening mogen hebben over de slagplaat op zo'n strat :D


ik heb ook een ibanez met takjes op de hals en een witte strat maar dan wel met witte slagplaat.hoe zit het nu met mijn mening?mag ik die nu wel hebben?

want ik vind dat hij echt een super goede keuze heeft gemaakt,nog een les paul er bij en je hebt bijna alles wat je maar kan wensen(of een tele of flamenco of een es of een......)maar dit is gewoon lekker veelzeidig en mooi om te zien!enne die ibanez was niet te duur he...

Orgasmocaster
17 augustus 2009, 16:47
de gouden slagplaat is juist wel leuk..
doet me een beetje denken aan david gilmour zijn #1 strat.

DaChosen1
17 augustus 2009, 16:51
[QUOTE=Nielsje;2121439]Tja, ik ben ban mening dat mensen die zo'n Ibanez mooier vinden, überhaupt geen mening mogen hebben over de slagplaat op zo'n strat :D


ik heb ook een ibanez met takjes op de hals en een witte strat maar dan wel met witte slagplaat.hoe zit het nu met mijn mening?mag ik die nu wel hebben?

want ik vind dat hij echt een super goede keuze heeft gemaakt,nog een les paul er bij en je hebt bijna alles wat je maar kan wensen(of een tele of flamenco of een es of een......)maar dit is gewoon lekker veelzeidig en mooi om te zien!enne die ibanez was niet te duur he...

nee de Ibanez ging vond ik weg voor een nette prijs... (hoezo heb je hem zien staan?)
Inderdaad nog een Les Paul erbij, dan is het compleet. Maar ik heb er 1 gehad en hij lag me niet zo, zwaar en lomp , maar wel een heel mooi geluid..
Ik heb nog een andere Ibanez die ik ga verkopen en misschien over een tijdje....
Dan weet ik ook al wat het wordt: een Epiphone Les Paul Ultra II, nog eens extra veelzijdig door het akoustisch element erin en lekker licht vanwege de deels hollow body. Maar goed voorlopig en de knip erop houden. Hier kan ik wel even mee vooruit

Tho
17 augustus 2009, 16:52
wow, gast, die Ibanez is vet!

RS-Rik
17 augustus 2009, 16:53
naa seg!! Mooie Ibanez, maar vooral mooie Squier... ziet er erg funky uit..

budje
17 augustus 2009, 18:33
Mooie boom en vooral: Goud laten!!!!!:blast:

sjaak1990
17 augustus 2009, 19:35
Je hebt de 2820 voor mij weggekaapt :( super mooi ding! Leek mij ook wel wat voor mij, super die inlay:ok:

Ezyduck
17 augustus 2009, 19:46
Ik mag het ook wel zien die gouden slagplaat, vind het wel wat hebben. Net als die inlay in de Ibby. Geniet er van !

Overheated
17 augustus 2009, 20:10
Hehe ^^ ja dat zijn mooie gitaren. dat wit met goud is een mooie combinatie :D

,,Overheated

Megadeth22
17 augustus 2009, 20:45
Die Ibanez is zeker nice. Staat een gast op youtube die daar de snelste thrash mee speelt, goed geluid!

guitarkid
17 augustus 2009, 21:03
Hier ben ik echt superblij mee en nu moet ik mijn techniek echt nog een stuk verbeteren om deze supergitaar waard te zijn.

Hoezo moet jij die gitaar waard zijn...? Natuurlijk ben je dat!!! 't Is jouw droomgitaar en jij speelt erop, op jouw manier! Gewoon spelen dus en genieten van je twee prachtige gitaren (ik vind die Classic Vibe ook een feestje om te zien, hoor!). Succes.

Gr. C.

TMKXL
18 augustus 2009, 12:38
*Olympic White & maple = gouden/koperen slagplaat.
*Olympic White & rosewood = mint green.


Super mooie gitaren, allebei! Gefeliciteerd. :)

zeiler
18 augustus 2009, 12:44
*Olympic White & maple = gouden/koperen slagplaat.
*Olympic White & rosewood = mint green.


Super mooie gitaren, allebei! Gefeliciteerd. :)

tenzij je dat weer niet zo vind... :)! Da's allemaal subjectief... Ik vind een maple neck veel fijner dan rosewood,
heb dan ook een olympic witte strat met wit/mint groene slagplaat!

Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar als jij 't mooi vind moet je dat doen ;)! Als iedereen dezelfde smaak zou hebben en dus iedereen bijvorobeeld dezelfde LP heeft of dezelfde Strat... zou er ook niets aan zijn :)!

verscheidenheid siert de mens, of in dit geval, de gitaar :D!

---

Een gitaar niet waard zijn? Da's kolder! Ik heb een Fender standard strat.. Speel ik goed? Nee, ik kan gewoon leuk spelen! Maar ik heb er verschrikkelijk veel plezier in :D!!! En dat zal hetzelfde zijn met jouw'n gitaren! Dit is echt een geweldige set ! En als jij daarop kan spelen en je bent er trots op, dan ben je 't waard :D!

Die Ibanez is wel supermooi overigens!!! Ik had niet gedacht dat ik ooit zoiets over een Ibanez gitaar zou zeggen, maar zo'n soort als aanvulling op m'n strat zou ik niet verkeerd vinden :D! Heerlijk stijlvol, gewoon echt gaaf!

jeffo
18 augustus 2009, 14:02
gefeliciteerd, vooral de wit/goude is mooi;)

Bram+
18 augustus 2009, 14:29
+1 voor de Ibanez :D

Wel jammer dat ze er niet fabrieksaf wat karaktervollere elementen in zetten, maar voor de rest een erg geile plank! (en die elementen zijn natuurlijk snel genoeg vervangen :D)