PDA

View Full Version : Frustratie tot en met



Orpheo
16 augustus 2009, 23:43
Ik ben momenteel op vakantie in israël, en heb al 2 weken geen gitaar meer aan kunnen raken. Toch kroop het bloed waar het niet gaan kan, en stapte ik in Tel Aviv de grote gitaarzaak binnen. Wat een ongecoördineerde klerebende! Hondjes die loslopen, geen plek om effe te testen en/of spelen, om maar te zwijgen over de exhorbitante prijzen! 3600€ voor een zwarte custom, 1000€ voor een fender highway strat, ga zo maar door.


Wie schetst mijn verbazing als ik in een achteraf steegje een groezelige vitrine zie, waarachter een airco-loze gitaarzaak schuilt.

Maar wat een wolf in schaapskleren! Ik zag daar instrumenten en amps die ik nog nooit gezien, gehoord of getest heb! Ik noem de aluminium-hals Kramer met enkele Bill Lawrence l500 pickup, en de bijbehorende bass, van multilam essen+esdoorn spacers, een near Mint condition Gibson M3 voor 700€, en als topstukken een marshall 100e head uit 1971, een 1974 combo met een belachelijk ouwe greenback en...



Een 1969 Gibson lp custom...


Welliswaar met kahler, gaten in headstock voor de toplock, en chunks uit de binding op de headstock, en afgespeelde, vale lak, voor ongeveer 2000€...

Wat een beest was dat ding! De mojo droop er vanaf, en nodigde extreem uit tot spelen! Dinsdag ga ik effe terug, effe
dat ding over die ouwe marshall gooien... Al had ik 2000€ paraat, ik denk niet dat ik m zou doen... Heb nog 4 crimsons op stapel, nummer 5 is al af, maar boy oh boy het is een aantrekkelijk idee om mijn spaarrekening te plunderen voor een stuk gitaarhistorie...

Chocola
16 augustus 2009, 23:46
Zo te zien dus een perfecte vakantie?

benwave
16 augustus 2009, 23:49
Gewoon brutaal zijn en de man 1000 euro bieden, en kopen die handel.

Misty
16 augustus 2009, 23:54
Gewoon brutaal zijn en de man 1000 euro bieden, en kopen die handel.

hij is op vakantie in israël :seriousf:
denk eerder bijbetalen :cheerup:

geert1976
16 augustus 2009, 23:55
tis wel een boel geld, maar net wat benwave zegt, doe een goed bod en wellicht... anders ben ik bang dat je in het vliegtuig gaat zitten balen;)

Orpheo
16 augustus 2009, 23:57
hij is op vakantie in israël :seriousf:
denk eerder bijbetalen :cheerup:

Ghehe die vent zou mij inderdaad moeten betalen dat ik zijn winkel binnen hobbel!

Maar zonder dollen: die gitaar is wel een plaatje, maar gewoon geen geld, en ik denk dat er niet genoeg geld op m'n spaarrekening staat, haha. Dat ik op vakantie ben maakt dan niks uit. Als ik m had gekocht, had ie met de handbagage meegekunt.

geert1976
16 augustus 2009, 23:58
Ghehe die vent zou mij inderdaad moeten betalen dat ik zijn winkel binnen hobbel!

Maar zonder dollen: die gitaar is wel een plaatje, maar gewoon geen geld, en ik denk dat er niet genoeg geld op m'n spaarrekening staat, haha. Dat ik op vakantie ben maakt dan niks uit. Als ik m had gekocht, had ie met de handbagage meegekunt.

paps of mams even aankijken en effe iets op je rekening bij laten storten:soinnocent:

Orpheo
16 augustus 2009, 23:59
tis wel een boel geld, maar net wat benwave zegt, doe een goed bod en wellicht... anders ben ik bang dat je in het vliegtuig gaat zitten balen;)

Ti's lullig dat ik pas donderdag salaris krijg, en ik ben dan net terug in Nederland haha. Maar dan nog; de historie leert dat ik niet gek veel speel op gibsons nu ik crimson en warmoth heb leren kennen. Neemt niet weg dat de mojofactor IMMENS is!

Orpheo
17 augustus 2009, 00:00
paps of mams even aankijken en effe iets op je rekening bij laten storten:soinnocent:

Neuh, ti's een superbijzonder ding, maar dat is t niet waard :)

gorgasm
17 augustus 2009, 00:34
maar t waarschijnlijk wél waard om foto's te schieten!!

geert1976
17 augustus 2009, 00:35
maar t waarschijnlijk wél waard om foto's te schieten!!

daar heb je een punt;)

Chocola
17 augustus 2009, 00:56
daar heb je een punt;)

Foto's! Foto's! :cheerup::cheerup:

TimmU
17 augustus 2009, 03:34
Koop dat ding gewoon voor de handel man.Heb je er zelf ook plezier van,staat dat ding niet weg te rotten daar. Ga lekker onderhandelen met die gekken daar,kijk je oudjes lief aan(als donderdag de centen binnenkomen zou dat binnen no time geregeld moeten zijn),en gaan met die banaan.Dat zou ik doen als ik jou was.

nielsnielsniels
17 augustus 2009, 04:07
Ik zou ook onderhandelen. Volgens mij is het in Israel en Turkije etc. gebruikelijk om soms wat af te dingen als je iets wilt kopen.

wietse
17 augustus 2009, 08:02
Ik zou ook onderhandelen. Volgens mij is het in Israel en Turkije etc. gebruikelijk om soms wat af te dingen als je iets wilt kopen.

soms?
hier bieden ze maximaal de helft ls je op een markt staat, dus dat moet daar ook normaal zijn.
het is eerder dat ze zich beledigd voelen als je niet afdingt heb ik wel eens gehoord.

Bmweber
17 augustus 2009, 09:10
soms?
hier bieden ze maximaal de helft ls je op een markt staat, dus dat moet daar ook normaal zijn.
het is eerder dat ze zich beledigd voelen als je niet afdingt heb ik wel eens gehoord.

hehe deed met even aan life of bryan denken^^

maar idd wij willen wel foto's zien!

TimmU
17 augustus 2009, 15:01
soms?
hier bieden ze maximaal de helft ls je op een markt staat, dus dat moet daar ook normaal zijn.
het is eerder dat ze zich beledigd voelen als je niet afdingt heb ik wel eens gehoord.

Dat is inderdaad in veel landen het geval.Als je kan communiceren met de beste man zou ik zeker proberen af te dingen (ik heb weleens een gitaar gekocht in een yamaha superstore waar de verkopers alleen 'yes' en 'no' kenden,verder puur thais ,erg onhandig).met een beetje geluk heb je hem voor 1600 met een koffertje erom heen.Succes!

EGH
17 augustus 2009, 15:07
In dat soort landen is afdingen echt de normaalste zaak van de wereld. Gewoon proberen, je hebt niks te verliezen, en wie weet kom je wel met een erg leuke deal terug in Nederland!

Nielsje
17 augustus 2009, 15:08
Nou, ga dan voor die 1974 combo met greenback, zo'n Gibson kan natuurlijk nooit zo goed klinken als een Warmoth..