PDA

View Full Version : opzoeken van losse contactjes



jeroenb
31 maart 2003, 11:41
weet iemand hoe je "losse contactjes"kunt opsporen???
volgens mij heb ik in mij effectbak een los contact
hij valt weg en als ik er een tik opgeef
is hij er weer
weet iemand het??

Antal
31 maart 2003, 13:08
Ik weet niet om wat voor effect het gaat, maar je kan kijken of je op internet het stroomschema kan vinden. Als je die hebt dan kun je met een multimeter gewoon het schema volgen en meten of er iets los zit.

Welk effect gaat het precies om?

jeroenb
1 april 2003, 08:27
het gaat om een digitech 2101

Antal
1 april 2003, 17:14
Dat is een 19" effect. Daar zou ik zelf niet aan gaan sleutelen. Als je geen ervaring met dat soort dingen hebt heb je kans dat je meer kapot maakt dan repareert. En ik neem aan dat je geen ervaring hebt met dat soort dingen, want anders had je de vraag niet gesteld.

In ieder geval succes er mee.

vinni
1 april 2003, 22:32
Inderdaad,
Veelal een los contaccie....
Hoe op te sporen....
Veelal kijk ik eerst effe....haal de printplaat heen en weer....als het een kappotte printbaan is of een losse soldering kan je dat meestal wel zien...alles effe aantikken (wel stroom dráf!) en logisch nadenken.. Als het apparaat geen kick geeft....Voeding.....als die ruist....gebeurt er dus wat op de uitgang...
Veelal loop ik alles na met een multimeter die geluid geeft. Als de verbinding klopt hoor je een pieptoon. Met wat aanleg kan je best zelf het e.e.a. repareren.....maar ook slopen...ach.....daar leer je het meeste van...hahaha

Groet,
Vinni

jeroenb
3 april 2003, 11:20
nee,inderdaad ik heb geen ervaring
(ben maar een schilder)
hahah
mmmmmm
ik kan hem maar beter weg brengen geloof ik
als het een los contactje is kan het nooit duur zijn toch?