PDA

View Full Version : buizen combo 500-600 euro of doorsparen?



Hogen
16 augustus 2009, 20:32
Ik gebruik momenteel een roland micro cube 20x en een zoom g2.1u multi effecten pedaal. Nu wil ik een nieuwe versterker kopen voor thuis en studio gebruik en ik heb momenteel een budget van 500-600 euro.

Ik zoek een buizen combo amp. Ik heb nog niks werkelijk uitgetest maar op internet zag ik wel al interessante amps als de peavey valveking combo en een wat duurdere marshall dsl 401.
Ik speel Guns n Roses, Aerosmith, AC/DC en nog wat meer rond die stijl. Is het verstandig nog ff door te sparen of zijn de amps rond dit budget ook al geweldig voor thuisgebruik? Zo ja, zijn er ook een paar aan te raden te proberen in de muziekwinkel?

alvast bedankt,
Bryan

minoin
16 augustus 2009, 20:35
Ga eens even op de tweedehands markt kijken, daar staat een hoop leuk spul.

Wat wil je voor muziekstijl gaan spelen?
En alleen thuis of studio (niet elke dag neem ik aan), dan is buizen misschien te hard?

Je kunt ook eens kijken naar de Blackstar HT-5, ook prima in de studio te gebruiken.
Of een Laney LC-15, tweedehands Koch studiotone combo'tje?

nielsnielsniels
16 augustus 2009, 20:38
Mss de Marshall Haze combo, 40 watt, 1x12. Leuke effecten, 2 kanalen, overal degelijk geluid.

Hogen
16 augustus 2009, 20:52
Ga eens even op de tweedehands markt kijken, daar staat een hoop leuk spul.

Wat wil je voor muziekstijl gaan spelen?
En alleen thuis of studio (niet elke dag neem ik aan), dan is buizen misschien te hard?

Je kunt ook eens kijken naar de Blackstar HT-5, ook prima in de studio te gebruiken.
Of een Laney LC-15, tweedehands Koch studiotone combo'tje?

Bluesy rock tot hardrock. En vooral thuisgebruik eigenlijk en misschien kleine optredens in de toekomst. En wat precies bedoel je met tweedehands markt, zoiets als marktplaats/ebay? Want ik weet niet of dat met de wat duurdere dingen wel altijd te vertrouwen is, zometeen koop je iemand anders ellende.

caliban
16 augustus 2009, 21:06
Bluesy rock tot hardrock. En vooral thuisgebruik eigenlijk en misschien kleine optredens in de toekomst. En wat precies bedoel je met tweedehands markt, zoiets als marktplaats/ebay? Want ik weet niet of dat met de wat duurdere dingen wel altijd te vertrouwen is, zometeen koop je iemand anders ellende.

Ik heb over het algemeen in winkels veel grotere en vooral duurdere rommel gekocht dan tweedehands op internet. Een occasie JCM 900 voor veel te veel geld gekocht in een niet nader genoemde winkel. Zelfs mijn huidige gitaar heb ik gemakkelijk 300 euro teveel aan gegeven, ditmaal in een andere niet nader genoemde winkel. Nieuw is natuurlijk wel wat anders, maar dan ben je heel veel geld kwijt. Ik vrees dat op de nieuwmarkt €600 krap gaat zijn.

Occasie is naar mijn mening de beste optie, alleen goed kijken of het spul wat je koopt in orde is. Neem desnoods iemand mee die er iets af van weet.

DarkFire
16 augustus 2009, 21:11
Ik heb mijn oude JCM-800 combo voor €600 gekocht.. Gewoon marktplaats in de gaten houden, tot er wat leuks verschijnt ^^

Chocola
16 augustus 2009, 21:45
Ik heb mijn oude JCM-800 combo voor €600 gekocht.. Gewoon marktplaats in de gaten houden, tot er wat leuks verschijnt ^^

das geluk hebben ^^

sjaak1990
16 augustus 2009, 22:51
Ik zou proberen wat te vinden op de slechte en dus goedkope markt nu en als je niets kan vinden dat je helemaal bevalt, dan doorsparen.

Plagiato
21 augustus 2009, 16:56
En uitproberen!!!
Van alles past bij de wensen die je nu hebt.
Je moet erachter zien te komen wat bij jouw speelstijl en vingers past, qua sound en feel van de amp. Om maar wat te noemen.
Boogie is bijvoorbeeld vrij dik vergevend en brunetti direct en strak...

Staon
21 augustus 2009, 17:59
Ik zeg het één keer; Carvin.
Mocht je iets 'bekender' willen zou ik voor een Fender Hotrod gaan
JCM-800 is ook altijd goed als je het voor weinig kan vinden

muziekschuur
4 september 2009, 16:24
Kustom Defender

Nobler
4 september 2009, 17:19
Ga eerst bij winkels spelen op versterkers die binnen of niet te ver boven je budget liggen en stel zo vast welke versterker bij jou, je gitaar en je spel past. Dat is niet altijd even eenvoudig, want je kunt in de winkel helaas niet testen op vol volume met een band er bij. Probeer ook op versterkers van bekenden te mogen spelen. Maak desnoods een lijstje van enkele verstekers in rangorde van welke je het liefst wilt hebben.

Vervolgens kijk je of een van de versterker die je hebt gekozen nieuw binnen je budget ligt. Zoek op internet of je hem in de buurt ergens goedkoper kunt krijgen dan bij de dichtsbijzijnde zaak. Natuurlijk kijk je ook op marktplaats en gitaarmarkt, want tweedehands is meestal goedkoper en gelukkig maar zelden slechter, maar je hebt natuurlijk niemand om naar terug te gaan als er iets kapot gaat, maar dan zijn er altijd de amptechneuten nog.

Als je de door jou gewenste amp niet nieuw maar wel tweedehands kunt bekostigen ga je daar natuurlijk naar op zoek en ondertussen (want zo'n zoektocht kan een aantal maanden of langer duren) blijf je natuurlijk wel doorsparen, zodat je, als je zoektocht niet slaagt, uiteindelijk iets duurders kunt kopen.

Blijken alle door jou gewenste versterkers buiten je budget te liggen, dan moet je wel doorsparen tot je je die wel kunt veroorloven.

Bedenk dat je, vooral als je nieuw koopt, er bij verkoop zelden voor terugkrijgt wat je er voor gegeven hebt, dus probeer iets te kopen waar je in principe minstens enkele jaren tevreden mee kunt blijven.

Bedenk ook dat er altijd een betere en duurdere versterker is dan wat jij op het oog hebt. Als je daarvoor door blijft sparen, maar ondertussen de lat steeds hoger legt, blijf je doorsparen tot je een ons weegt, en moet je ondertussen op je huiskamerversterker door blijven spelen. Nu je je zinnen gezet hebt op een grotere versterker zou ik daar een termijn van bijvoorbeeld een jaar voor stellen en je daar ook aan houden. Heb je na dat jaar nog steeds niets gekozen of gevonden, stel dan je eisen een klein beetje bij naar omlaag.

Jim Haagmans
11 september 2009, 12:24
Misschien een marshall JTM30?

peter_heijnen
11 september 2009, 12:43
Ik zeg het één keer; Carvin.
Ok, dan wijs ik er één aan.

http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?cPath=35&products_id=234

ekkybedmond
11 september 2009, 13:24
Ga eerst bij winkels spelen op versterkers die binnen of niet te ver boven je budget liggen en stel zo vast welke versterker bij jou, je gitaar en je spel past. Dat is niet altijd even eenvoudig, want je kunt in de winkel helaas niet testen op vol volume met een band er bij. Probeer ook op versterkers van bekenden te mogen spelen. Maak desnoods een lijstje van enkele verstekers in rangorde van welke je het liefst wilt hebben.

Vervolgens kijk je of een van de versterker die je hebt gekozen nieuw binnen je budget ligt. Zoek op internet of je hem in de buurt ergens goedkoper kunt krijgen dan bij de dichtsbijzijnde zaak. Natuurlijk kijk je ook op marktplaats en gitaarmarkt, want tweedehands is meestal goedkoper en gelukkig maar zelden slechter, maar je hebt natuurlijk niemand om naar terug te gaan als er iets kapot gaat, maar dan zijn er altijd de amptechneuten nog.

Als je de door jou gewenste amp niet nieuw maar wel tweedehands kunt bekostigen ga je daar natuurlijk naar op zoek en ondertussen (want zo'n zoektocht kan een aantal maanden of langer duren) blijf je natuurlijk wel doorsparen, zodat je, als je zoektocht niet slaagt, uiteindelijk iets duurders kunt kopen.

Blijken alle door jou gewenste versterkers buiten je budget te liggen, dan moet je wel doorsparen tot je je die wel kunt veroorloven.

Bedenk dat je, vooral als je nieuw koopt, er bij verkoop zelden voor terugkrijgt wat je er voor gegeven hebt, dus probeer iets te kopen waar je in principe minstens enkele jaren tevreden mee kunt blijven.

Bedenk ook dat er altijd een betere en duurdere versterker is dan wat jij op het oog hebt. Als je daarvoor door blijft sparen, maar ondertussen de lat steeds hoger legt, blijf je doorsparen tot je een ons weegt, en moet je ondertussen op je huiskamerversterker door blijven spelen. Nu je je zinnen gezet hebt op een grotere versterker zou ik daar een termijn van bijvoorbeeld een jaar voor stellen en je daar ook aan houden. Heb je na dat jaar nog steeds niets gekozen of gevonden, stel dan je eisen een klein beetje bij naar omlaag.

Sound advice +1

Droffie
12 september 2009, 20:56
+ 1 voor de blackstar H5.
Die amp dekt het hele spectrum van wat je wilt wel.
Los daarvan, hij rockt als de pest...Super ampje.

succes
D

John whitefield
12 september 2009, 23:40
de kustom defender heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Alleen de distortion vindt ik persoonlijk niet zo mooi.

FruscianteFan
13 september 2009, 00:26
En wat precies bedoel je met tweedehands markt, zoiets als marktplaats/ebay? Want ik weet niet of dat met de wat duurdere dingen wel altijd te vertrouwen is, zometeen koop je iemand anders ellende.
Marktplaats of Ebay ja. Marktplaats is misschien beter, want dan kun je vaak (in overleg) het spul uitproberen voor je het koopt.

Je zult niet zo snel andermans ellende kopen. Veel gitaristen zijn op zoek naar hun ideale sound en in die zoektocht kopen en verkopen ze nogal wat. De versterker die je dan koopt is dan ook waarschijnlijk niet helemaal de smaak van de verkoper, maar dan kan-ie voor jou wel perfect zijn. Of een gitarist heeft bijvoorbeeld geen band meer, en vindt daarom dat-ie geen buizenversterker meer nodig heeft. En misschien ben ik erg naïef, maar volgens mij krijg je gewoon eerlijk antwoord als je vraagt of er iets mis is met de versterker.