PDA

View Full Version : Wat is je favoriete effectpedaal?



DVBAS
16 augustus 2009, 19:40
De titel zegt alles, wat is je favoriete effectpedaal en waarom?

the sure thing
16 augustus 2009, 19:44
Fulltone fulldrive II: omdat ie zo veelzijdig instelbaar is, niet kleurt, het laag intact houdt en in alle standjes "creamy" klinkt. Het pedaaltje zit al meer dan 5 jaar op mijn boardje en dat zegt wat!

budje
16 augustus 2009, 19:46
http://www.boutiquemusicinc.com/e-store/images/Danelectro/DJ20.gif

Omdat ie zo verdomd realistisch klinkt

(nadeel: die rare knopjes!)

Comfortably Daniel
16 augustus 2009, 20:03
Moeilijk...maar ik zeg de Deluxe Memory Man. Omdat het voor mij een belangrijk onderdeel van m'n sound is en in mijn ogen één van de beste analoge delay/echo pedalen is.

Wicked Willy
16 augustus 2009, 20:08
Mmmmmm lastig, maar ik ga voor de Fulltone OCD.....heerlijk in combinatie met een licht overstuurde amp...

Erikt
16 augustus 2009, 20:22
Moeilijk moeilijk. Ik denk de Barber LTD. Of de Keeley Katana Boost.. of misschien ook wel de OCD...

Moeilijk moeilijk.

joesman
16 augustus 2009, 20:30
Barber Ltd!
Z-vex Super Hard-on

titzenpitzer
16 augustus 2009, 20:34
Easy. De Boss PS2 pitchshifter/delay omdat ie mijn twee favoriete effecten bevat. Daarbovenop vind ik het super dat je de delay kan laten 'freaken' met de TIME-knop, iets wat je vreemd genoeg niet kan doen bij de PS3.
Bij mode4 kan je ook vrij zweven tussen -1 en +1, er zijn geen vaste pitch-presets.

Ook heerlijk in combinatie met mijn boss DF2, lekker om te noisen!

TimmU
16 augustus 2009, 20:38
Ik heb een hekel aan pedaaltjes eigenlijk.Gebruiksvoorwerpen,dat zijn het.als het maar doet wat het moet doen.Ik speel de laatste tijd steeds meer en je hoort die shit toch niet op het podium.beetje meer tophoog,beetje meer van dit,minder van dat.Het boeit me niet,als het maar werkt.

Heynis
16 augustus 2009, 20:47
De EHX #1 Echo, tevens ook het enige pedaal wat ik bezit en het minst gebruikte object uit m'n verzameling spullen. Maar hij klinkt zo heerlijk...

Nielsje
16 augustus 2009, 21:04
Tja..

eerlijk gezegd de Korg DT-10 :D
Niet echt een effect, wel een pedaal. Zo lang ik op Les Pauls speel en Stratjes, blijf ik dat ding wel nodig hebben. Misschien een carrière move maken richting PRS? :D

Verder vind ik de Möller een heerlijk pedaal. Door de mixknop is het zo'n beetje de meest bruikbare TS-achtige die ik ooit heb gehoord.

Henri K
16 augustus 2009, 21:59
LovePedal Cot50.... met de knop tussen 1 en 2 uur.
Voor een mooi clean, Gitaarvolume iets terug draaien. ( op een cleane versterker dan )
En voor lekkere overdrive, Gitaarvolume vol gas.

Midwolda
16 augustus 2009, 22:06
Een oude Ibanez CPL compressor/limiter.
Misschien ook niet echt een effect, maar "het ruimt zo lekker op" in het geluid.
En natuurlijk ook prima te gebruiken als solo-boost.

up-guitarman
17 augustus 2009, 01:23
Goh, da's een moeilijke...

Mijn EHX Holy Grail staat bijna voortdurend aan. Maar als ik er echt een pedaal zou moeten uitkiezen dan denk ik dat ik voor mijn MI Audio Blues Pro zou gaan...

lindstrom
19 augustus 2009, 09:33
Goh, da's een moeilijke...

Mijn EHX Holy Grail staat bijna voortdurend aan. Maar als ik er echt een pedaal zou moeten uitkiezen dan denk ik dat ik voor mijn MI Audio Blues Pro zou gaan...


Gek, bij mij staat die voortdurend uit, op een enkel moment na dan. wel een super pedaal "als" ik hem gebruikt, heb hem al 6 jaar in mijn chain naar grote tevredenheid.

Mijn favo scheur is tochwel de reezafratzitz gevolgd door de t-rex mudhoney (voor meer lowgain settings)

verder ben ik echt blij met de MXR carbon copy delay.

Bernardduur
19 augustus 2009, 09:37
Mn EHX MicroSynth; gebruik dat ding voor 1000 en 1 dingen. Van cleane boost tot octaver tot octave omhoog tot fuzz tot synth tot reverse delay tot..........

Heerlijk effect!

schizo910
19 augustus 2009, 09:52
Eén, mag ik er echt maar één noemen?
Dan wordt het de Ibanez RC99, hoewel ik die in de set nauwelijks gebruik. Mijn andere favorieten zijn m'n HWA Schizo Boozzfust en Fulltone GT500, die gebruik ik veel vaker...

HaroldA
19 augustus 2009, 10:01
Moeilijke keuze... :chicken:

http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/v/vspfiles/photos/DIAMND-JDRVMK3-2T.jpg OF http://www.guitariste.com/forums/photos/50929-1-big.jpg


Hier ben ik ook heel erg blij mee: (Ross phaser)
http://img.sait.nl/gitaarnet/ross/out.jpg

Kim Wilson
19 augustus 2009, 10:08
Mijn Boss Bluesdriver. Het eerste pedaal wat ik ooit kocht, en een echte blijver. Heel lekkere vintage drive, heerlijk voor ouwe blues. Zeker voor een Boss een fantastisch pedaaltje.

Harry
19 augustus 2009, 10:11
ik heb een haat/liefde verhouding met pedalen, ze zitten er tussen omdat dat handiger is dan alleen een gitaar en een versterker zoals ik dat "vroeger" deed.

Lantern Tree
19 augustus 2009, 10:13
M'n Danelectro Back Talk Reverse Delay ..

Ik ben nog maar net begonnen met vervormingen.. en wist deze pas geleden te strikken.. het is een one trick pony maar hij is wel echt goed in wat hij doet..

j3r03n
19 augustus 2009, 11:51
Het enige pedaal waar ik echt niet zonder kan, is een stemapparaat, dus:

Korg DT-10 ftw!

Fenndangoband
19 augustus 2009, 12:15
Supersonic Fuzz Gun van Death By Audio

Kim Wilson
19 augustus 2009, 12:16
Het enige pedaal waar ik echt niet zonder kan, is een stemapparaat, dus:

Korg DT-10 ftw!
Da's toch geen effectpedaal? :dontgeti:

kokeleko
19 augustus 2009, 12:34
Da's toch geen effectpedaal? :dontgeti:

Jawel want als je niet gestemd bent geeft dat een naar effect.

Kim Wilson
19 augustus 2009, 13:10
Ja goed, maar het al dan niet aanzetten van het pedaal maakt daarin geen verschil. ;)

telecastermaster
19 augustus 2009, 13:18
http://www.chrisguitars.com/peavey-valverb2.jpg


Peavey Valverb; buizen reverb & tremolo en kan nog een beetje overdriven ook.


http://www.youtube.com/watch?v=1i9gaxDUV6g

.

BamBuFan1
19 augustus 2009, 16:03
Mijn Electro Harmonix Screaming Tree.

iWishmaster
19 augustus 2009, 16:08
Delay Delay Delay Delay

Momenteel een Line 6 Echo Park, maar ik gas op een Memory Man. 'Gelukkig' past die niet op mijn bord en de drempel op een nieuw bord te kopen speciaal voor dat pedaal is nog altijd te hoog :ok:.

Rinze
19 augustus 2009, 16:35
Jacques Tube Blower

http://www.distrizic.com/images/Jacques/tubeblower.jpg

Iets minder transparant dan een OCD, maar verder een TS-variant met minder en meer drive dan een TS plus een hoog- en laagregeling. Klinkt goed voor zowel cleane als overstuurde versterker. Verder gebruik ik alleen nog een G-Major. De rest van de effecten gaat denk ik maar eens in de verkoop..

Ben ook niet zo'n pedalenfreak, vind het eigenlijk maar lastig en onoverzichtelijk.

Nielsje
19 augustus 2009, 16:37
Wel eens een möller geprobeerd Rinze?
Ook een TS, maar erg goed instelbaar omdat 'ie een mix knop heeft.
Werkt erg fijn!

j3r03n
19 augustus 2009, 16:50
Ja goed, maar het al dan niet aanzetten van het pedaal maakt daarin geen verschil. ;)

Toch wel, ik gebruik hem ook als mute, dus het is wel degelijk een pedaal met effect ;)

Ach, en anders ga ik voor de Boss OC-2, al gebruik ik die maar zelden :hippie:

B_2_the_a
19 augustus 2009, 17:43
Mijn favorieten:
Line 6 dl4, hele hoop mensen zullen scheef kijken, maar hou van de veelzijdigheid en de sound...

qua drive kom ik al snel bij de t.a.a.s. schreeuw uit :)

habberdoedas
19 augustus 2009, 17:59
Ja ik heb er ook 2. Mij ouwe trouwe Ibanez TS9 Tube Screamer en de Boss RV5 reverb.

Mitch
19 augustus 2009, 23:10
Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan dat niet hoor, één favoriet kiezen.

Meest gebruikt en volgens mij het langst op mijn plank (of toch de Ibanez Tube King?):
Die DT10 hè...

Qua boost kan ik al helemaal geen keuze maken tussen de Barber Tone Press en de Klon-Kloon dus die laat ik allebei maar buiten beschouwing.

Meeste mojo, te lang gewacht met kopen en misschien wel mijn absolute favoriet:
Electro Harmonix Deluxe Memory Man

stikel
19 augustus 2009, 23:47
Heb recent een Mucho Boosto van Durham Electronics. Had nog liever de Sex Drive gehad (ook van Durham Electronics.)

EDIT http://durhamelectronics.com/


Greetz Jan en zoon

pannekoek
20 augustus 2009, 00:05
beste 500 euro die ik besteed heb:

line 6 pod x3 live:

http://podx3.files.wordpress.com/2009/01/2008627_0183025538_pod-x3l-large1.jpg


perfect voor vooral zware metal!

iWishmaster
20 augustus 2009, 09:48
Pas een gitarist van een coverband gezien die ook die POD gebruikte over de backline van kroeg (een JCM900). Solo'tjes klonken wel aardig, clean ook wel. Zijn rythm crunch / distortion sounds waren zwaaaaaaaaaar ruk en wanneer de rest van de band erbij kwam ook nog eens grotendeels onhoorbaar. Zelden zo'n slecht geluid gehoord. Overigens is het een goede gitarist die voorheen altijd een H&K Zentera gebruikte: daar kwam een prima geluid uit. Misschien had hij slechte patches, maar het was werkelijk niet om aan te horen ...

j3r03n
20 augustus 2009, 10:19
beste 500 euro die ik besteed heb

Als je €500 in briefjes van tien aan de geitjes voert, krijg je meer waar voor je geld...



:soinnocent:

Pepe
20 augustus 2009, 10:31
Ik heb er ook geen 1 maar 2.
Mijn Toneman Rangemaster TBoost voor een Les Paul, een Chandler TDriver voor alle andere gitaren.

De Chandler heb ik al sinds 1987 en een betere overdrive moet ik nog tegen komen maar ik geef de moed niet op http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Die Peavey Valvetrem van een paar posts terug... ik heb er een Ebay zoekquery van gemaakt... weer wat te vissen..

FruscianteFan
20 augustus 2009, 10:35
Ik geloof dat ik eerder heb gepost dat de Holy Grail mijn favoriete pedaal is. Nu weet ik dat niet meer zo goed. Ik ben er namelijk de afgelopen tijd achtergekomen dat ik soms wel een stuk minder galm mag gebruiken. Het voegt toch niet altijd zoveel toe, eerlijk gezegd. Vaak wel hoor.

lindstrom
20 augustus 2009, 12:30
Ik geloof dat ik eerder heb gepost dat de Holy Grail mijn favoriete pedaal is. Nu weet ik dat niet meer zo goed. Ik ben er namelijk de afgelopen tijd achtergekomen dat ik soms wel een stuk minder galm mag gebruiken. Het voegt toch niet altijd zoveel toe, eerlijk gezegd. Vaak wel hoor.


ik vind soms dat het ontbreken van galm iets toevoegen..

HaroldA
20 augustus 2009, 12:46
ik vind soms dat het ontbreken van galm iets toevoegen..

Tenzij je surf speelt heb je helemaal geen galm nodig... :soinnocent:

Chris Winsemius
20 augustus 2009, 12:59
Ik vind het vrij lastig om 1 favo pedaal aan te duiden...

- favo multi inzetbaar: Bad Monkey, ok-je TS-style OD en met de mixer-out ook direct naar de PA bruikbaar

- favo boost: eigen ontwerp; lekker om 'n cleane/crunchy amp nog 'n schop te geven

- favo delay: MMD

Als ik ergens moet spelen op onbekende amps/etc. gaat er naast 'n (turbo)tuner minimaal 1 Bad Monkey mee, liefst 2 voor het "stacken van ODs"...

Hopelijk zat er iets zinvols in deze post.... ;)

FruscianteFan
20 augustus 2009, 13:13
ik vind soms dat het ontbreken van galm iets toevoegen..
Dat heb ik al jaren. Ik ben superblij dat ik de HG heb, al is het maar omdat het de enige galm is die ik uit kan zetten tijdens het spelen (mijn alternatieven zijn boss ME-50 en de Blues Junior). Voor de funkier of hardere dingen, die strak moeten zijn, vond ik het altijd al fijner om geen galm te hebben.

Verder wordt het een beetje meer een ruimtelijke brei door de galm. Soms is dat mooi, want soms vind ik het lelijk als de klank meteen verdwijnt als ik een greep loslaat. Soms is het mooier om niet die brei te hebben, maar iets meer nadruk op de gitaar zelf te leggen.

Daar komt nog bij dat toen ik laatst een beetje Stairway To Heaven aan het spelen was, mijn broer dacht dat ik er galm overheen had. Maar dat was dus niet zo.

Maar ik merk ook dat ik het niet moet overdrijven. Sommige dingen vind ik gewoon kaal klinken zonder galm, zeker thuis.

lindstrom
20 augustus 2009, 13:40
Dat heb ik al jaren. Ik ben superblij dat ik de HG heb, al is het maar omdat het de enige galm is die ik uit kan zetten tijdens het spelen (mijn alternatieven zijn boss ME-50 en de Blues Junior). Voor de funkier of hardere dingen, die strak moeten zijn, vond ik het altijd al fijner om geen galm te hebben.

Verder wordt het een beetje meer een ruimtelijke brei door de galm. Soms is dat mooi, want soms vind ik het lelijk als de klank meteen verdwijnt als ik een greep loslaat. Soms is het mooier om niet die brei te hebben, maar iets meer nadruk op de gitaar zelf te leggen.

Daar komt nog bij dat toen ik laatst een beetje Stairway To Heaven aan het spelen was, mijn broer dacht dat ik er galm overheen had. Maar dat was dus niet zo.

Maar ik merk ook dat ik het niet moet overdrijven. Sommige dingen vind ik gewoon kaal klinken zonder galm, zeker thuis.

Ik ervaarde tijdens het ontbreken van galm (door het ontbreken van het effect en een financieel te kort om er 1 aan te schaffen) dat galm dus echt een hoop verdoezelt. met andere woorden, ik heb in die periode beter leren spelen en nu vind ik het zelfs lekkerder klinken zonder galm.

gewoon lekker een pure sound. recht voor je raap, aanwezig en het liefst gortdroog.

echter gebruik ik de galm waar je hem zou verwachten, in sommige gary moore stukken etc etc.

en als ik dan toch met galm bezig ga, dan heb ik er graag ook een delay overheen, beetje lekkere lange steve vai achtige delay.

Pepe
20 augustus 2009, 14:16
Je vindt het lekkerder klinken zonder galm maar je gebruikt galm waar je hem zou verwachten? Nee, sterker nog, ook graag met een lange delay erover heen?:???:

Ik neem aan dat het anders gewoon te lekker gaat klinken

Felanovic
20 augustus 2009, 14:45
WAHWAH ! Natuurlijk ! Wat raar nog niet gezien....

Op dit moment Morley Tremonti !

ISP decimator telt dat ook ?

Enigste wat ik gebruik, naast stemapparaat natuurlijk.

ltr

Nielsje
20 augustus 2009, 14:52
Je hebt alleen een stem apparaat, maar gebruikt wel een decimator?
..:dontgeti:

Felanovic
20 augustus 2009, 14:55
@Nielsje

Dat is om mijn JVM een beetje strakker te krijgen, want ik werd gek van feedback/piep/ruis. Met decimator is die strak, ik kan natuurlijk ook de gain terug draaien.....

ltr

dacrow
20 augustus 2009, 15:21
Het was lange tijd de Ibanez TS-808 Tubescreamer, maar sinds kort de OCD Fulltone, heerlijke crunch !

dacrow
20 augustus 2009, 15:28
als je €500 in briefjes van tien aan de geitjes voert, krijg je meer waar voor je geld...



:soinnocent:

:):):):):):)

lol

+1

almarvk
20 augustus 2009, 15:54
Mijn favo pedaaltjes zijn een Ibi DE7 en Digitech Digidelay. Toevallig ook minst favo pedaaltjes van mijn vriending...

robert-gitarist
20 augustus 2009, 16:00
Ik heb geen favo pedaal eigelijk. Ik heb erg veel Boss pedalen die ik helemaal te gek vind (zoals de PN-2 tremelo/pan, CE-2/CE5 chorus, DM-3 Delay etc).
Verder ben ik erg gechameerd van wah pedalen (Crybaby/Jen, Vox) en tubescreamers/overdrive. Een van mijn favo tubescreamers is toch wel mijn Ibanez TS-9 uit de vroege jaren 80 :)
Kortom, heel veel maar ik geen pedaal waarvan ik zeg, dat is hét pedaal oid. Het zijn er zoveel.

Mitch
20 augustus 2009, 16:43
beste 500 euro die ik besteed heb:

line 6 pod x3 live:

perfect voor vooral zware metal!
Met een beetje zoeken koop je daar een verdomd leuke gitaar voor, maarreh... je hebt een JVM en je gebruikt een PoT voor metal?? Bevalt die JVM dan niet meer of sjouw je liever minder?

iWishmaster
20 augustus 2009, 16:59
Met een beetje zoeken koop je daar een verdomd leuke gitaar voor, maarreh... je hebt een JVM en je gebruikt een PoT voor metal?? Bevalt die JVM dan niet meer of sjouw je liever minder?

Mijn Burny Les Paul + setje SD blackouts kostte ongeveer 500 euro (ietsje meer) en die's ook perfect voor metal :ok:.

Ik sluit me aan bij j3ro3n; die POD door de Blendtec blender en aan de geitjes voeren dus!

pannekoek
21 augustus 2009, 00:11
Als je €500 in briefjes van tien aan de geitjes voert, krijg je meer waar voor je geld...



:soinnocent:

bullshit, mits goed afgesteld krijg je er echt een goed geluid mee uit hoor. er zitten klote patches tussen. maar je hebt zoooooveel mogelijkheden. mijun jvm is vet, maar niet amerikaans high gain. met dit ding creeer ik met de andere gitarist een vet live geluid!



een les paul met blackouts heb ik uiteraard al ^^ (zelfs 2 ;))


ook word het sjouwen wat gemakkelijker, voor korte gigs is het zonde om een jvm mee te gaan slepen. voor de wat grotere gigs gebruik ik ook m'n pod maar dan af en toe in combinatie met sound uit m'n jvm

iWishmaster
21 augustus 2009, 09:54
Ik heb meer mensen horen zeggen dat ze hun modelling apparaat geweldig vonden klinken. En eerlijk is eerlijk: soms ben ik het met ze eens. Mijn Line 6 op het Insane kanaal brulde ook als een gek, maar live is een ander verhaal. Ik heb nog nooit een modeler lekker door de mix horen prikken en echt een vette sound gehoord. En dan nog vind ik 'modeling amps' beter klinken dan een 'amp met modeler ervoor' om de één of andere reden.
Voor een coverband soms prima, voor de rest: nee. Maargoed, da's natuurlijk maar een mening en als jij er blij mee bent is het goed toch?

bastiaanvanbeek
21 augustus 2009, 13:34
de Maxon OD 808 (het tweelingbroertje van de ibanez)
strakke, warme overdrive, met veel dynamiek.

dat in combinatie met een les paul >> hals element geeft echt zon lekker geluid.

j3r03n
21 augustus 2009, 14:55
bullshit, blablabla
Het is maar net wat je zoekt: zoek je veel variatie, dan is een POD handig. Zoek je één goed geluid, kun je beter je geld (vaak minder dan €500) uitgeven aan iets anders.

En dan nog blijf ik bij mijn punt: je kunt er op deze manier verdorie 50 geitjes blij mee maken!

hoofd
21 augustus 2009, 18:03
ProCo RAT, nothing beats a RAT! :rockon: :ok:

Chris Winsemius
21 augustus 2009, 18:05
Repro MOUSE, nothing beats a MOUSE! :rockon: :ok:

PIEP!!!!!!

:seriousf:

dml
21 augustus 2009, 20:34
Eventide TimeFactor.

toneblo
21 augustus 2009, 20:36
Solec phase shifter, 35 jaar oud, met 9 V voeding!

Sinner
23 augustus 2009, 14:39
Mogen het er ook twee zijn?

Boss DM-2 en ProCo RAT:blast:

FruscianteFan
23 augustus 2009, 15:03
Ik ervaarde tijdens het ontbreken van galm (door het ontbreken van het effect en een financieel te kort om er 1 aan te schaffen) dat galm dus echt een hoop verdoezelt. met andere woorden, ik heb in die periode beter leren spelen en nu vind ik het zelfs lekkerder klinken zonder galm.

gewoon lekker een pure sound. recht voor je raap, aanwezig en het liefst gortdroog.

echter gebruik ik de galm waar je hem zou verwachten, in sommige gary moore stukken etc etc.

en als ik dan toch met galm bezig ga, dan heb ik er graag ook een delay overheen, beetje lekkere lange steve vai achtige delay.
Het hangt er maar van af. Galm kan veel verdoezelen enzo, maar dat ik mijn fouten beter hoor, is geen reden om geen galm te gebruiken. Het gaat namelijk om het resultaat.

Ik moet zeggen dat sinds ik afgelopen donderdag mijn Jaskson terug heb, met P90, ik nog minder behoefte heb aan galm. Ook op de Jaguar.

Maar goed, het gaat mij dus niet om hoe goed je mijn gitaarspel uiteindelijk kunt horen. Het gaat mij puur om hoe het geluid in het geheel past (vooral in mijn bands, maar ook thuis).

bastiaanvanbeek
24 augustus 2009, 13:13
ProCo RAT, nothing beats a RAT! :rockon: :ok:

I agree totally. zon lekker geluid geeft dat pedaal.

Hell's Engl
25 augustus 2009, 12:41
Heb mijn favoriete pedalen allemaal op m'n ToneTrunk;

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/Pedalboardjuli2009.jpg

Joost

stratman1976
25 augustus 2009, 21:35
dat kan er voor mij maar 1 zijn:
Subdecay echobox!

Met modulatie uit: de vetste delay die ik heb gehoord, genoeg helderheid, maar ook genoeg analoog gevoel. Met modulatie aan: :rockon:

http://i422.photobucket.com/albums/pp305/stratman1976/090522_pedalboard_echobox.jpg

Op de 2e plaats staat de mini dejavibe van fulltone

Il_Falco
16 december 2009, 10:09
electro harmonix micro Q-tron: geniaal!

Hanzemannetje
6 januari 2010, 21:54
Mijn Boss Bluesdriver. Het eerste pedaal wat ik ooit kocht, en een echte blijver. Heel lekkere vintage drive, heerlijk voor ouwe blues. Zeker voor een Boss een fantastisch pedaaltje.

Is de huidige Boss Blues Driver BD-2 zoals die nu te koop is een enigzins te pruimen el-cheapo alternatief voor de duurdere Honey Bee achtige pedalen om lekker low-gain crunch mee te krijgen op een cleane amp?

Frustastic
6 januari 2010, 22:09
Het hangt er maar van af. Galm kan veel verdoezelen enzo, maar dat ik mijn fouten beter hoor, is geen reden om geen galm te gebruiken. Het gaat namelijk om het resultaat.

Ik moet zeggen dat sinds ik afgelopen donderdag mijn Jaskson terug heb, met P90, ik nog minder behoefte heb aan galm. Ook op de Jaguar.

Maar goed, het gaat mij dus niet om hoe goed je mijn gitaarspel uiteindelijk kunt horen. Het gaat mij puur om hoe het geluid in het geheel past (vooral in mijn bands, maar ook thuis).

ik heb drie jaar zonder galm gespeeld, Beide versterkers(Voc ac4, Squier SP10) hebben beide geen galm. Droog gitaargeluid vind ik niet lekker, maar teveel reverb ook niet. Vandaag een Boss rv-2 gekocht en vind mijn geluid een stuk beter geworden

Cageman
6 januari 2010, 22:20
Mn B-29, een pedaal dat een vriend van me voor me heeft gebouwd :)

tis een fuzz factory met extra treble en bass control + een booster en als leuk speeltje nog een extra feedbackknop (feedbacklooper zoals de Death by Audio Sonic Annihillation)

ben ook echt fan van mn Carl Martin Red Repeat xD

OT: Vet forum dit trouwens :) zal me binnenkort nog ff in voorstelforum voorstellen xD :) en fototje van mn bord en stuff posten

Ibanez666
6 januari 2010, 22:40
MI audio Blues Pro

oorzaak
6 januari 2010, 23:16
'k Zal ook eens iets in de groep gooien. Het gebruik van effecten (of niet) hangt natuurlijk af van de muziek die je speelt. Ik ben zelf verzot op rare geluiden maar op dit moment speel ik in een blues band en daar passen niet zoveel rariteiten in.

Wat de discussie over galm betreft: bij mij staat-ie meestal aan, alleen in specifieke stukken gaat-ie uit. Hoort bij mijn geluid, vind ik, ik houd van groot - tenzij het stuk echt om iets droogs vraagt.

En wat is nu mijn favo apparaat, lastig hoor. Toch maar even bij de blues blijven, mijn TS9 van Ibanez. Omdat-ie zo mooi kan reageren op je spel, als je 'm instelt op het randje tussen net-niet en net-wel oversturen. Dit in tegenstelling tot sommige apparaten die je sound dicteren en weinig laten doorkomen van hoe je speelt.

Kim Wilson
7 januari 2010, 08:57
Is de huidige Boss Blues Driver BD-2 zoals die nu te koop is een enigzins te pruimen el-cheapo alternatief voor de duurdere Honey Bee achtige pedalen om lekker low-gain crunch mee te krijgen op een cleane amp?
Nou, het is geen lekker dynamisch pedaal of zo. Het voegt een lekkere vintage crunch toe (weinig hoog, vrij veel mids, beetje doffe sound), maar het maakt niet zoveel uit hoe hard je je snaren aanslaat. Eigenlijk een kutpedaal, maar als slaggitarist heb ik nooit echt veel met dynamiek te doen gehad, dus dan werkt het eigenlijk wel gewoon heel goed.

Mufftin
7 januari 2010, 10:25
Boss ds-2......

Dealer
7 januari 2010, 13:47
Boss RC-2 loop pedaal:lovelove:.

Tip voor iedereen:) leuk om in je eentje mee te jammen vooral geschikt voor bluesliefhebbers, zoals ik, vind ik persoonlijk:) maar voor alles te gebruiken. Genoeg drumtracks om uit te kiezen, en makkelijk te gebruiken. De mp3 aansluiting is ook fijn:) Je kan een lange riff loopen, en ook belachelijk veel over elkaar heen:P

Wel prijzig:soul:

EuroCinema
7 januari 2010, 16:15
Nou, het is geen lekker dynamisch pedaal of zo. Het voegt een lekkere vintage crunch toe (weinig hoog, vrij veel mids, beetje doffe sound), maar het maakt niet zoveel uit hoe hard je je snaren aanslaat. Eigenlijk een kutpedaal, maar als slaggitarist heb ik nooit echt veel met dynamiek te doen gehad, dus dan werkt het eigenlijk wel gewoon heel goed.

Nouhou, daarmee ben ik het niet helemaal eens. Mijn BD-2 reageert prima op mijn volumeknop en schoont bij lagere volumes wat op, zoals ook een versterker zou doen. Dat vind ik juist 1 van de betere eigenschappen van dit pedaaltje. En @ Hanzemannetje: absoluut. Ik heb aardig wat dure boutique spullen versleten en vind de doodgewone BD-2 die nu in de winkel ligt daar gewoon niet voor onderdoen.

ChazyChaz
7 januari 2010, 16:38
Pff moeilijk dit.

Moet sowieso de Digitech Whammy noemen, ben al verliefd op dat ding sinds ik hem voor het eerst hoorde..

En heb laatst bij wijze van impuls een EHX Double Muff aangeschaft, helemaal te gek!
In combinatie met een licht overstuurde versterker krijg ik nu een heerlijk dikke, gladde Eric Johnson achtige lead sound.

Mukkez
7 januari 2010, 17:07
Ik heb niet veel ervaring met allerlei effecten, maar een effect dat mij altijd weer verblijdt is mijn MXR Zack Wylde overdrive. Klinkt gewoon goed op elke amp waarop ik 'm gebruik (als booster op een lichte drive). Het lijkt misschien raar want het is niet een echt boutique pedaal ofso, maar i like it.

mel-aers
7 januari 2010, 17:39
Mijn favorite pedaal is mn Blackstar HT-Dist.

Heerlijk stevig distortion buizen pedaal

Hanzemannetje
7 januari 2010, 17:57
Nouhou, daarmee ben ik het niet helemaal eens. Mijn BD-2 reageert prima op mijn volumeknop en schoont bij lagere volumes wat op, zoals ook een versterker zou doen. Dat vind ik juist 1 van de betere eigenschappen van dit pedaaltje. En @ Hanzemannetje: absoluut. Ik heb aardig wat dure boutique spullen versleten en vind de doodgewone BD-2 die nu in de winkel ligt daar gewoon niet voor onderdoen.

Ga hem dan toch maar eens proberen. Had ook een TREX Mudhoney in gedachten, maar die Boss is lekker cheap!

Zjef
7 januari 2010, 18:20
Mijn zelfbouw Rebote Delay 2.5! Die staat constant aan.

G.G.
7 januari 2010, 19:11
Mijn zelfbouw OCD/SHO combinatiekloon. Enige pedaaltje dat ik echt HEEL veel gebruik.

Dirk_Hendrik
7 januari 2010, 19:32
OD: TS
distortion: Proco RAT
Chorus: Iba BC-9, RC99, Arion SFC-1 of SFL
Delay: DMM of AD9
Phase: D_H Dr Robbert
Flange: Geen. Ik heb er plenty maar houd toch echt niet van flangers.
Wah: Crybaby, zo stock mogelijk of een Morley. Is afhankelijk van het repertoire.

en wat OD's betreft... heb ik net en Maxon TOD-9... die bezig is een TS serieus naar de kroon te steken.:sssh:

Chris Winsemius
7 januari 2010, 19:40
Hoi D_H

Qua delays: helemaal +11! (Heb nu beiden)
Qua TS: TS9 van Toneblo modded by D_H!!!!

Kun je misschien wat over die phaser vertellen? Mijn zoektocht naar phasers is nog steeds niet afgelopen.......

j-op
7 januari 2010, 20:40
http://i334.photobucket.com/albums/m401/J-op/DSCN3280.jpg