PDA

View Full Version : gibson les paul



s320
16 augustus 2009, 15:13
ik ben op zoek naar een gibson les paul tussen de duizend en en tweeduizend euro maar is er in nederland (of duitsland/belgie) geen gibson store en wat is en goede gitaar voor dit geld:lp:

frankpaul1
16 augustus 2009, 15:15
ik ben op zoek naar een gibson les paul tussen de duizend en en tweeduizend euro maar is er in nederland (of duitsland/belgie) geen gibson store en wat is en goede gitaar voor dit geld:lp:

Alsof je geen één Gibson Les Paul in heel Nederland kan vinden :???:

Ga eens lag bij Max Guitarstore, daar heb je wel honderd Gibson Les Paul modellen. Gewoon proberen en kijken wat je het beste bevalt. Anders is er altijd nog marktplaats.nl

soup
16 augustus 2009, 15:16
Waarom hebben gij geen gibson store?

Lijkt me best cool.

Gothra
16 augustus 2009, 15:22
Er is niet echt een winkel die alleen gibsons verkoopt, maar er zijn wel genoeg gibson dealers, zoals hierboven gezegd max guitar store. Elke gibson is wel een goede gitaar dus ga gewoon een beetje proberen en kijken wat je het lekkerst vind klinken/spelen.

jutter
16 augustus 2009, 15:48
Elke gibson is wel een goede gitaar dus ga gewoon een beetje proberen en kijken wat je het lekkerst vind klinken/spelen.

Ben het niet met je eens; ik heb genoeg gibsons in handen gehad die niet okay waren......

Mitch
16 augustus 2009, 15:51
Nou, daar hadden we het nog niet over gehad vandaag :seriousf:

Topic starter, misschien handig om je woonplaats te vermelden in je profiel, dan kun je een stuk specifiekere tips krijgen. Sowieso stel je wel een heeeel open vraag.

guitarkid
16 augustus 2009, 17:22
Elke gibson is wel een goede gitaar dus ga gewoon een beetje proberen en kijken wat je het lekkerst vind klinken/spelen.

Oh jee, ik voel weer een immense discussie aankomen...... :(

Gr. C.

Gothra
16 augustus 2009, 17:40
Oh jee, ik voel weer een immense discussie aankomen...... :(

Gr. C.

tis maar een kwestie mening of iemand het nou wel of geen lekkere gitaar vind, maar ze zijn wel van kwaliteit, dat bedoelde ik er meer mee.

Nielsje
16 augustus 2009, 17:42
tis maar een kwestie mening of iemand het nou wel of geen lekkere gitaar vind, maar ze zijn wel van kwaliteit, dat bedoelde ik er meer mee.

Ja, precies. Dit kan best een leuke discussie worden :D

geert1976
16 augustus 2009, 18:53
tja in de andere topic was het een persoon, die Gibsun beter vind dan Gibson:seriousf::seriousf:

Jongens laten we een ding voorop stellen, gitaren zijn van hout, elke boom, dus elk stuk hout, heeft zijn eigen structuur etc., geen één Gibson klinkt precies hetzelfde, dus wat de één een mooie klank vind, vind de ander weer minder.

het valt mij wel op dat er elke keer weer mensen zijn die een hele duidelijke mening ventileren over Gibson dat ze kut zijn bla bla bla.

nah nu, KUT FENDERS, KUT JACKSONS, KUT GRETCHES etc. zijn er ook genoeg te vinden, als je maar zoekt en dit voor ogen houdt

@ topic starter, probeer meerdere Gibsons uit en er zit er vast wel eentje voor je tussen die jou de klank en bespeelbaarheid geeft die je zoekt.

succes

benwave
16 augustus 2009, 19:31
tja in de andere topic was het een strat rukker, die Gibsun beter vind dan Gibson:seriousf::seriousf:

Jongens laten we een ding voorop stellen, gitaren zijn van hout, elke boom, dus elk stuk hout, heeft zijn eigen structuur etc., geen één Gibson klinkt precies hetzelfde, dus wat de één een mooie klank vind, vind de ander weer minder.

het valt mij wel op dat er elke keer weer mensen zijn die een hele duidelijke mening ventileren over Gibson dat ze kut zijn bla bla bla.

nah nu, KUT FENDERS, KUT JACKSONS, KUT GRETCHES etc. zijn er ook genoeg te vinden, als je maar zoekt en dit voor ogen houdt

@ topic starter, probeer meerdere Gibsons uit en er zit er vast wel eentje voor je tussen die jou de klank en bespeelbaarheid geeft die je zoekt.

succes


Zeg eikel Had jij je vieze mond niet vol van het over op de man spelen...
Het is gewoon gewoon duidelijk wat voor mannetje jij bent.. dat laat je overduidelijk zien in je handtekening

Nielsje
16 augustus 2009, 19:38
Zeg eikel Had jij je vieze mond niet vol van het over op de man spelen...
Het is gewoon gewoon duidelijk wat voor mannetje jij bent.. dat laat je overduidelijk zien in je handtekening

Now gently remove the tampon, and try again...

Doe eens normaal man, anders hoepel je toch gewoon op?
:stop:

Chocola
16 augustus 2009, 19:45
tja in de andere topic was het een strat rukker, die Gibsun beter vind dan Gibson:seriousf::seriousf:



Dus nu maar in andere topics verder gaan erover? En nog eens flamen ook? Mijn waardering voor je daalt enorm op het moment. Eerst maar zeiken over persoonlijk aanvallen om vervolgens in een ander topic achter iemand zijn rug lekker te flamen. Way to go :cheerup:

Ontopic: Waarom zou je een Gibson Store willen hebben? Like er zijn 5 miljard winkels in Nederland die óf dealer, óf dealers van deales zijn (alsof het drugs is :p). Rock Palace, Max Guitar Store, Feedback e.d.. Als je in het oosten van NL woont kan MusicStore Keulen ook nog een leuke optie zijn.

Hier vind je Les Paul's in alle vormen en maten, Special, Special II, Junior, , Studio, Standard, Custom, Supreme, BB, Traditional, Slash sig... Je kunt het zo gek niet bedenken en ze hebben het :p.
Tussen de 1 en 2k zijn er genoeg Gibsons te koop, maar verwacht geen (nieuwe) Custom, Supreme, Slash, BB e.d.
Rond de 1500 euro heb je de Studio's zitten terwijl de standards, traditionals en classics rond de 1800-2000 zitten. Tweedehands vind je soms wel een custom voor 2k.

Waar woon je? Dan kun je ze gaan proberen. Als ik zeg "Gibson Les Paul Standard" zegt het nog niet erg veel. De neck kan anders zijn, uiterlijk beetje, hardware kleur e.d., dus probeer er zoveel mogelijk en koop dan de gene die echt jouw ding is. Voor iedereen is er een Gibson volgens mij :p.

geert1976
16 augustus 2009, 19:49
Dus nu maar in andere topics verder gaan erover? En nog eens flamen ook? Mijn waardering voor je daalt enorm op het moment. Eerst maar zeiken over persoonlijk aanvallen om vervolgens in een ander topic achter iemand zijn rug lekker te flamen. Way to go :cheerup:

Ontopic: Waarom zou je een Gibson Store willen hebben? Like er zijn 5 miljard winkels in Nederland die óf dealer, óf dealers van deales zijn (alsof het drugs is :p). Rock Palace, Max Guitar Store, Feedback e.d.. Als je in het oosten van NL woont kan MusicStore Keulen ook nog een leuke optie zijn.

Hier vind je Les Paul's in alle vormen en maten, Special, Special II, Junior, Standard, Custom, Supreme, BB, Traditional, Slash sig... Je kunt het zo gek niet bedenken en ze hebben het :p.

Waar woon je?

wat ik ermee probeer te zeggen is dat iedereen een mening erover heeft en ermee bedoel dat er altijd mensen zijn die een gitaar van het bekende merk niet goed vinden, of dat nu een Gibson, Fender etc. is.

Toen jij laatst je mening gaf over jou Gibson kopie kreeg jij ook het nodige commentaar, maar het was jouw mening en heb ik er ook niets op gepost.

Wat de één mooi vind vind de ander minder mooi of zelfs lelijk.

de term fenderrukker moet je in context zien, daarom staat er ook een smiley achter begrijp je.

Deze discussies duiken elke keer weer op.

Iemend stelt een vraag over een gitaar, bv fender, Gibson etc. en er komen telkens hele meningen naar voren waar de topicstarter helemaal niet om vraag en er op een gegeven moment niets meer uit te halen vind.

Dat bedoel ik ermee niets meer, niets minder.

Er zijn zat gitaren wat niet mijn smaak is, maar daar zal ik in ieder topic ook niet gelijk over beginnen te fikken

geert1976
16 augustus 2009, 19:58
Zeg eikel Had jij je vieze mond niet vol van het over op de man spelen...
Het is gewoon gewoon duidelijk wat voor mannetje jij bent.. dat laat je overduidelijk zien in je handtekening

je doet het zelf ook hoor, maar ik heb het al voor je aangepast, maar die gitaren in mijn Sig zijn slechts de Gibsons (allemaal past niet), maar ik heb er nog veel meer kijk maar:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/005-17.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/001-19.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/003-9.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/012-2.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/IMG_0195.jpg

waar ik allemaal erg veel plezier aan beleef, net zoveel als aan mijn Gibby's

dus

Chocola
16 augustus 2009, 20:00
de term fenderrukker moet je in context zien, daarom staat er ook een smiley achter begrijp je.

Deze discussies duiken elke keer weer op.

Iemend stelt een vraag over een gitaar, bv fender, Gibson etc. en er komen telkens hele meningen naar voren waar de topicstarter helemaal niet om vraag en er op een gegeven moment niets meer uit te halen vind.


Als je deze topics niet wil bevuilen moet je er zelf ook niet aan mee doen. überhaupt het woord fenderrukker is dan al teveel, en niet aardig, helemaal met twee emoticoon's erachter die lachen... Ik miste even je achterliggende gedachten hoor... Als ik morgen iemand uitscheld op straat voor kut nicht kan ik ook later moeilijk zeggen: Ja, ik wilde even aan je laten weten dat iedereen een andere mening heeft, dus bij deze: kut nicht!

Het is nergens voor nodig en ik vind dat je te ver ging met die uitspraak, die zin is namelijk onmogelijk didactisch op te vatten, eerder beledigend of kleinerend, of uitlachend...

Chocola
16 augustus 2009, 20:02
Die Hello Kitty is echt geweldig :seriousf:. Echt, als ik ooit nog een metal concert heb ga ik daarmee op het podium :P. Gewoon een blackout erin en klaar :D.

grayfink
16 augustus 2009, 20:03
Jemig, wat een crap :D

geert1976
16 augustus 2009, 20:04
Als je deze topics niet wil bevuilen moet je er zelf ook niet aan mee doen. überhaupt het woord fenderrukker is dan al teveel, en niet aardig, helemaal met twee emoticoon's erachter die lachen... Ik miste even je achterliggende gedachten hoor... Als ik morgen iemand uitscheld op straat voor kut nicht kan ik ook later moeilijk zeggen: Ja, ik wilde even aan je laten weten dat iedereen een andere mening heeft, dus bij deze: kut nicht!

Het is nergens voor nodig en ik vind dat je te ver ging met die uitspraak, die zin is namelijk onmogelijk didactisch op te vatten, eerder beledigend of kleinerend, of uitlachend...

daarom heb ik hem ook aangepast, maar in die context moet je het inderdaad zien, maar misschien tactisch niet handig van mij, daar heb je gelijk in, maar aan de andere kant ik de benadering van hem naar mij, maar ook naar anderen niet netjes, tegen het aso aan, dat is nu mijn mening

nogmaals topicstarter moet gewoon eerst eens wat gibby's gaan proberen en er zal ergens wel een exemplaar hangen wat hem helemaal bevalt en exemplaren die hij minder geslaagd vind.
zoals je zelf net eerder gepost hebt hij kan het beste gaan proberen

geert1976
16 augustus 2009, 20:05
Jemig, wat een crap :D

ja ik ben van alle markten thuis:seriousf::seriousf:

en dit is nog maar een selectie van wat in de woonkamer staat :-)

grayfink
16 augustus 2009, 20:14
Mooi dat je er blij mee bent.:ok:

gorgasm
16 augustus 2009, 20:40
waar is die macwilliams als je hem nodig hebt!!!

kenx
16 augustus 2009, 20:43
Er is niet echt een winkel die alleen gibsons verkoopt, maar er zijn wel genoeg gibson dealers, zoals hierboven gezegd max guitar store. Elke gibson is wel een goede gitaar dus ga gewoon een beetje proberen en kijken wat je het lekkerst vind klinken/spelen.

fout fout fout fout fout...

Er zijn 1000'en gibsons in omloop, die ofwel helemaal niet goed spelen en/of klinken....

Probeer zoveel mogelijk verschillende Gibbie's uit tot je een goeie vast hebt...

heavy-metal-thunder
16 augustus 2009, 20:45
fout fout fout fout fout...

Er zijn 1000'en gibsons in omloop, die ofwel helemaal niet goed spelen en/of klinken....

Probeer zoveel mogelijk verschillende Gibbie's uit tot je een goeie vast hebt...

hoeveel heb je er zo al vast gehad?

guitarkid
16 augustus 2009, 22:21
Oh jee, ik voel weer een immense discussie aankomen...... :(

Gr. C.

Ta taaaaaa...!!!!!! :D

vulvasonic
16 augustus 2009, 22:21
Misschien is het netjes om onze reacties te beperken tot opmerkingen of adviezen waar de topic starter iets aan heeft? :harmony:


Dus s340, als je ons wat meer info kunt geven over de achterliggende redenen die hebben geleid naar je vraag, dan kunnen we je ook beter adviseren.

Er zijn veel verschillende types Les Pauls te vinden tussen de 1000 en de 2000 euro. En al deze types hebben een aantal specifieke kenmerken die bepalend kunnen zijn in jouw uiteindelijke keuze. Al deze modellen zijn goed voor bepaalde doeleinden, maar zijn niet altijd even geschikt voor alles.

Speel je in een band?
Zo ja, wat voor stijl?
En speel je daar als enige gitarist, of heb je er nog eentje?
Of wordt dit wellicht je eerste gitaar?
Hoever ben je?
Je kiest voor een dure gitaar, maar hoe zit het met je versterker?

M.a.w., ietsjes meer info graag! ;)

soup
16 augustus 2009, 22:33
Dus nu maar in andere topics verder gaan erover? En nog eens flamen ook? Mijn waardering voor je daalt enorm op het moment. Eerst maar zeiken over persoonlijk aanvallen om vervolgens in een ander topic achter iemand zijn rug lekker te flamen. Way to go :cheerup:

Ontopic: Waarom zou je een Gibson Store willen hebben? Like er zijn 5 miljard winkels in Nederland die óf dealer, óf dealers van deales zijn (alsof het drugs is :p). Rock Palace, Max Guitar Store, Feedback e.d.. Als je in het oosten van NL woont kan MusicStore Keulen ook nog een leuke optie zijn.



.Feedback doet precies weer mee, dacht dat ze zich hadden teruggetrokken.

En zo'n winkel lijkt me leuk omdat je alle kleuren daar hebt hangen en alle verschillende types.



http://farm1.static.flickr.com/104/305082233_92c81933ed_o.jpg

geert1976
16 augustus 2009, 22:40
:lovelove::lovelove::lovelove:ziet eruit als een snoepwinkel:lovelove::lovelove::lovelove:

Chocola
16 augustus 2009, 22:56
:lovelove:

+1 :mmmm::mmmm::mmmm::mmmm:

bagheera
16 augustus 2009, 23:05
Max guitar lijkt mij anders ook een leuke winkel, feedback HABBAHABBA.
Waarom hebben wij zo geen prachtwinkels in België.
JNR in Hasselt is een mooie winkel maar die zijn niet eens gibson dealer.
Dus wij missen hier wel iets.
Leo Caerts kan ook niet echt mee.
Nu ik guitars and amps gezien heb in Nijmegen zijn mijn oogkleppen wel afgevallen.

tja aan topic starter, ik zou toch ook eens naar Max guitars of Feedback gaan.
TESTEN DIE HANDEL :lp:

macwilliams
16 augustus 2009, 23:36
Ik kan mij niet voorstellen dat TS op zoek is naar een Gibson. Niets uit die post doet mij daaraan denken. Hij is namelijk opzoek
naar een goede gitaar. Gibsons vallen bij voorbaat af dat zijn geen goede gitaren. Net als Harley davidson die koop je ook niet omdat ze goed zijn maar omdat het een status symbool is.

Ik ben van mezelf een mannetje van niks, waardeloos welhaast. Ik heb vijf gibsons nodig om dat te compenseren.


@ Geert1976; het hangijzer was nog te heet om grappen over te maken, timing is of the esence!

@ benwave; komop man verman je, cant you take a joke?

@ gorgasm: hi!!
Had je mijn laatste mail nog gehad?

bagheera
16 augustus 2009, 23:41
MAC : wat heb jij.
Sta jij mij hier nu even te zeggen dat GIBSON niet goed is, This makes my verry sad:( :stop:

Bij elke bouwer zit wel eens een rotte appel ga nu niet op les pauls schieten omdat er af en toe een minder exemplaar bij zit.
Het zijn meesterlijke gitaren punt.

BTW: ik heb de mijne ook om mijn onkunde te compenseren:seriousf:

Chocola
16 augustus 2009, 23:51
Haha inderdaad... maar laten we eerlijk zijn... Een goede gitaar speelt gewoon lekkerder dan een gitaar die gelijk staat aan je niveau XD.

Ik sta nu op het punt om een grap als dit te maken:
@TS, bij www.bountry.com hebben ze Gibson Les Pauls voor 300 euro! Beter dan het origineel! Gibsons vervagen bij de kwaliteiten van die gitaren. Deze Gibson's worden gemaakt in de Gibson fabriek in Musoland. Gibson heeft sinds kort een fabriek in dit mooie, warme, altijd muzikale land.

Maarja, het is ook nog te vroeg voor dat soort grapjes ^^. Bovendien heeft de TS er vrij weinig aan.

flitslicht
16 augustus 2009, 23:56
Net als Harley davidson die koop je ook niet omdat ze goed zijn maar omdat het een status symbool is.


Chinese ik bedoel Japanse motoren zijn véééél beter dan Harley Davidsons :crazyhappy::seriousf::crazyhappy::seriousf:

(sorry, kon het even niet laten ;))

flitslicht
17 augustus 2009, 00:23
En om nog even door te gaan over dat topic, sorry TS maar je hebt al je antwoord, ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Zegt iemand dat alle Chinese gitaren net zo goed zijn als Gibsons, so what (ik heb het hier niet over fake 'Gibson' op een gitaar zetten)?

Het is zeker zo dat je bij Gibson ook voor de naam betaalt. De prijs van de meeste producten die we vandaag kopen zijn geen afspiegeling van de productiekosten plus winst, maar van wat mensen er bereid zijn ervoor te betalen. Uitzonderingen zijn dingen als aardappelen, maar daar proberen ze het ook al weer met bijvoorbeeld de Opperdoes.

Hierbij speelt marketing een cruciale rol. Dat is precies de reden waarom Gibson en Fender B-merken voeren (Epiphone en Squier). Als ze te goedkope gitaren onder eigen naam uitbrengen tasten ze hun merk positie teveel aan. Ze zeggen dan wel weer 'by Gibson' om toch dat sausje eroverheen te gooien en de B-merken iets meerwaarde te geven ten opzichte van de concurrentie. Je moet je gewoon niet teveel door je gevoel laten leiden. Helaas blijkt dat onmogelijk, weet er alles van.

Een kruistocht tegen deze praktijken beginnen heeft totaal geen zin want die heb je al verloren voor je begint. Je moet gewoon zorgen dat je weet wat je koopt of iemand meenemen die dat weet. Verkopers zijn heel gehaaid.

Bovendien valt het op dat als iemand een 'goede vondst' doet, zoals die jongen die 'voor een paar euro' een Warmoth bij een versterker krijgt, iedereen vol lof is. Maar eigenlijk doet hij precies hetzelfde als die Pingu (of what's his name), alleen de andere kant op, want hij benadeelt de originele eigenaar in feite door hem te weinig te geven en dat weet hij donders goed. Die krijgt ook niet het hele forum over zich heen. Toch inconsequent als je er goed over nadenkt.

Met andere woorden, easy does it.

geert1976
17 augustus 2009, 00:34
En om nog even door te gaan over dat topic, sorry TS maar je hebt al je antwoord, ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Zegt iemand dat alle Chinese gitaren net zo goed zijn als Gibsons, so what (ik heb het hier niet over fake 'Gibson' op een gitaar zetten)?

Het is zeker zo dat je bij Gibson ook voor de naam betaalt. De prijs van de meeste producten die we vandaag kopen zijn geen afspiegeling van de productiekosten plus winst, maar van wat mensen er bereid zijn ervoor te betalen. Uitzonderingen zijn dingen als aardappelen, maar daar proberen ze het ook al weer met bijvoorbeeld de Opperdoes.

Hierbij speelt marketing een cruciale rol. Dat is precies de reden waarom Gibson en Fender B-merken voeren (Epiphone en Squier). Als ze te goedkope gitaren onder eigen naam uitbrengen tasten ze hun merk positie teveel aan. Ze zeggen dan wel weer 'by Gibson' om toch dat sausje eroverheen te gooien en de B-merken iets meerwaarde te geven ten opzichte van de concurrentie. Je moet je gewoon niet teveel door je gevoel laten leiden. Helaas blijkt dat onmogelijk, weet er alles van.

Een kruistocht tegen deze praktijken beginnen heeft totaal geen zin want die heb je al verloren voor je begint. Je moet gewoon zorgen dat je weet wat je koopt of iemand meenemen die dat weet. Verkopers zijn heel gehaaid.

Bovendien valt het op dat als iemand een 'goede vondst' doet, zoals die jongen die 'voor een paar euro' een Warmoth bij een versterker krijgt, iedereen vol lof is. Maar eigenlijk doet hij precies hetzelfde als die Pingu (of what's his name), alleen de andere kant op, want hij benadeelt de originele eigenaar in feite door hem te weinig te geven en dat weet hij donders goed. Die krijgt ook niet het hele forum over zich heen. Toch inconsequent als je er goed over nadenkt.

Met andere woorden, easy does it.

bedoel je nu mijn hairmetall puntjes gitaar?

tja ik heb er weinig voor gegeven, hij heeft meerdere gitaren en deze gebruikte hij niet, ik heb hem drie keer gevraagd wat hij ervoor wilde hebben en omdat ik de versterker bij hem heb gekocht mocht die voor een paar cent mee.

in tadeloze staat was die zeker niet ben er gisteravond en vandaag de hele dag mee bezig geweest en wat deze gitaar waard is weet ik eigenlijk niet zo goed. ik heb er gewoon geen idee van.

Chocola
17 augustus 2009, 00:54
En om nog even door te gaan over dat topic, sorry TS maar je hebt al je antwoord, ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Zegt iemand dat alle Chinese gitaren net zo goed zijn als Gibsons, so what (ik heb het hier niet over fake 'Gibson' op een gitaar zetten)?

Het is zeker zo dat je bij Gibson ook voor de naam betaalt. De prijs van de meeste producten die we vandaag kopen zijn geen afspiegeling van de productiekosten plus winst, maar van wat mensen er bereid zijn ervoor te betalen. Uitzonderingen zijn dingen als aardappelen, maar daar proberen ze het ook al weer met bijvoorbeeld de Opperdoes.

Hierbij speelt marketing een cruciale rol. Dat is precies de reden waarom Gibson en Fender B-merken voeren (Epiphone en Squier). Als ze te goedkope gitaren onder eigen naam uitbrengen tasten ze hun merk positie teveel aan. Ze zeggen dan wel weer 'by Gibson' om toch dat sausje eroverheen te gooien en de B-merken iets meerwaarde te geven ten opzichte van de concurrentie. Je moet je gewoon niet teveel door je gevoel laten leiden. Helaas blijkt dat onmogelijk, weet er alles van.

Een kruistocht tegen deze praktijken beginnen heeft totaal geen zin want die heb je al verloren voor je begint. Je moet gewoon zorgen dat je weet wat je koopt of iemand meenemen die dat weet. Verkopers zijn heel gehaaid.

Bovendien valt het op dat als iemand een 'goede vondst' doet, zoals die jongen die 'voor een paar euro' een Warmoth bij een versterker krijgt, iedereen vol lof is. Maar eigenlijk doet hij precies hetzelfde als die Pingu (of what's his name), alleen de andere kant op, want hij benadeelt de originele eigenaar in feite door hem te weinig te geven en dat weet hij donders goed. Die krijgt ook niet het hele forum over zich heen. Toch inconsequent als je er goed over nadenkt.

Met andere woorden, easy does it.

Met Warmoth bedoel je Washburn? En met jongen bedoel je Geert? Zo ja: dan weet ik waar je het over hebt.

Conclusie: elkaar naaien doen we allemaal, helemaal als er geld bij betrokken is. Verder ben ik het wel met je eens, het gaat zover tegenwoordig dat mensen echt denken dat een gitaar zo duur is aan onderdelen. Allereerst kosten de onderdelen geen hol in massaproductie, en ten tweede kosten de mensen in de USA meer dan de onderdelen, ten derde is óók Gibson tegenwoordig amper nog handwerk. Ik vind Gibsons er door de jaren heen niet beter op worden. Ik las laatst op dit forum dat de oude Junior beter is dan de huidige Les Paul Standard van Gibson... terwijl je betaald er nu relatief en direct meer voor dan toen (zelfs een hele serie hoger). Dat is niet omdat alles duurder is geworden, neen mijn vrinden, Gibson is juist goedkoper gaan produceren.

Maar dat weet volgens mij iedereen wel gewoon hoor... Ook Gibson lovers weten dit, maar Gibson is en blijft gewoon een goed merk, waar je bijna eeuwig op kunt spelen, dus misschien is die extra investering ook wel nodig bij luxe artikelen (Gibson is onder de gitaren gewoon een luxe artikel, net als met sloepjes, je betaald er een ton voor, en hebt nog niet eens een mooie dan, terwijl die dingen geen hol waard zijn (vergeleken met die ton)).

Wat je krijgt als je je prijs verhoogd naar niet-objectieve hoogten is dat imitaties en andere merken zeer dichtbij komen qua kwaliteit. Die extra Gibson-kwaliteit krijg je namelijk pas als je 1000 euro extra betaald, vergeleken met velen merken en zelfs custom builds (welke Gibson is nou beter dan een goed gebouwde Warmoth of Carvin (die overigens in dat gitaarblad zwaar beter scoorde dan een Gibson qua bespeelbaarheid)?

Strekking van het verhaal: Gibson is een van de beste merken, maar door de hoge prijs komen anderen voor minder toch in de buurt. DAAROM is er al die heisa over Gibson... Ik ben overigens een persoon die het betreurd dat Gibson haar gitaren zo hoog prijst. Geen wonder ook hoe ze aan die forse winsten komen ieder kwartaal weer, maarja ze doen het eigenlijk gewoon HEEL erg slim dus :p.

geert1976
17 augustus 2009, 01:05
iemand naaien is niet mijn insteek hoor.

De gitaar was absoluut niet speelklaar en het was deels een gok snaren hingen slap en de lage E was weg, hoe de werking van de Floyd etc was kon ik dus niet weten het was deels een gok.

En je kunt het ook anders zien, indien hij met deze gitaar naar een reparateur was gegaan, had die waarschijnlijk een behoorlijke rekening gekregen voor de werkzaamheden die ik eraan gedaan heb

Omdat ik zelf behoorlijk veel kan repareren heb ik mazzeltjes dat klopt, maar mag ik voor mijn uren dan een klein beetje rekenen en mijn Diesel?

Er zijn bijvoorbeeld ook jongens op het forum, die rommelmarkten afstruinen voor leuke gitaartjes voor weinig en die dat vaak ook lukt en daar is niets mis mee.

De verkoper beslist en als ik drie keer vraag wat hij ervoor wil hebben en hij volhard in zijn aanbod, wie ben ik?

vulvasonic
17 augustus 2009, 01:13
Niets mis met merkengeilheid. Als je het gevoel hebt een 'betere gitarist' te zijn op een echte Gibson, i.p.v. een willekeurige topgitaar van een willekeurig merk je dat minder aanspreekt, dan kan dit weldegelijk, bijvoorbeeld door een gevoel van zekerheid, zelfs al is het in feite 'valse' zekerheid, een stimulans zijn voor je spel.

Als je je op je gemak voelt bij een bepaalde gitaar en een zekere trots voelt bij het bespelen ervan, dan heb je al veel gewonnen.

Als je echter per se een Gibson van 1800 euro wilt, terwijl je (bijvoorbeeld) over een Line6 Spider combo speelt..., tsja dan ben je i.m.o. niet jofel bezig.



En aan de andere kant, wie zijn wij om iemand een stramme tamp te misgunnen?
Al koopt ie een L5 voor 14.000 euro om het ding vervolgens aan de muur te hangen..... BOEIEN!!!!
:D

flitslicht
17 augustus 2009, 01:16
@ geert1976 Joh, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het alleen als de ander kant van waar men hier zo kwaad over werd. Ik heb geen idee wat die gitaar waard is en ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik het wel geweten had, als ie al wat waard is. Het was gewoon een voorbeeld.

geert1976
17 augustus 2009, 01:18
@ geert1976 Joh, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het alleen als de ander kant van waar men hier zo kwaad over werd. Ik heb geen idee wat die gitaar waard is en ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik het wel geweten had, als ie al wat waard is. Het was gewoon een voorbeeld.

Ok no offense;)

Chocola
17 augustus 2009, 01:20
iemand naaien is niet mijn insteek hoor.

De gitaar was absoluut niet speelklaar en het was deels een gok snaren hingen slap en de lage E was weg, hoe de werking van de Floyd etc was kon ik dus niet weten het was deels een gok.

En je kunt het ook anders zien, indien hij met deze gitaar naar een reparateur was gegaan, had die waarschijnlijk een behoorlijke rekening gekregen voor de werkzaamheden die ik eraan gedaan heb

Omdat ik zelf behoorlijk veel kan repareren heb ik mazzeltjes dat klopt, maar mag ik voor mijn uren dan een klein beetje rekenen en mijn Diesel?

Er zijn bijvoorbeeld ook jongens op het forum, die rommelmarkten afstruinen voor leuke gitaartjes voor weinig en die dat vaak ook lukt en daar is niets mis mee.

De verkoper beslist en als ik drie keer vraag wat hij ervoor wil hebben en hij volhard in zijn aanbod, wie ben ik?

Ik ben het met je eens, 100% zelfs. Maar, een copy-Gibson kopen voor teveel geld is hetzelfde principe als te weinig betalen voor een <vul hier een random gitaar in>. Het kan niet zo zijn dat het bij voordeel voor de consument wel goed is, maar bij nadeel (en dus voordeel voor een bedrijf) opeens fout, en dat was mijn punt. Ik heb het nu trouwens over de clones waarbij staat dat het copy's zijn, NIET de oplichters die claimen dat het echte Gibby's zijn en echt gewoon schandalig bezig zijn.

geert1976
17 augustus 2009, 01:22
Niets mis met merkengeilheid. Als je het gevoel hebt een 'betere gitarist' te zijn op een echte Gibson, i.p.v. een willekeurige topgitaar van een willekeurig merk je dat minder aanspreekt, dan kan dit weldegelijk, bijvoorbeeld door een gevoel van zekerheid, zelfs al is het in feite 'valse' zekerheid, een stimulans zijn voor je spel.

Als je je op je gemak voelt bij een bepaalde gitaar en een zekere trots voelt bij het bespelen ervan, dan heb je al veel gewonnen.

Als je echter per se een Gibson van 1800 euro wilt, terwijl je (bijvoorbeeld) over een Line6 Spider combo speelt..., tsja dan ben je i.m.o. niet jofel bezig.



En aan de andere kant, wie zijn wij om iemand een stramme tamp te misgunnen?
Al koopt ie een L5 voor 14.000 euro om het ding vervolgens aan de muur te hangen..... BOEIEN!!!!
:D

auw now youre hurting;)

Ik heb zowel crap als Gibson, maar op een Gibson speel ik niet beter, het gaat gemakkelijker, enfin ik heb een beetje de Neil Young stijl (brachiaal en hakkerig).

Voor wat de versterker betreft, ik heb nu maar een Fender Stage 112SE gekocht, omdat ik beter geluid wilde (deed dit eerst op een oude Piggy 25 Watt)

Het geluid is inderdaad compleet anders nu, in zeer positieve zin!

flitslicht
17 augustus 2009, 01:23
Geen wonder ook hoe ze aan die forse winsten komen ieder kwartaal weer, maarja ze doen het eigenlijk gewoon HEEL erg slim dus :p.

Met muziek maken doe je hetzelfde, als je populairder wordt gaat je prijs omhoog voor een gig, terwijl naar het zaaltje rijden even duur is.

Chocola
17 augustus 2009, 01:25
Met muziek maken doe je hetzelfde, als je populairder wordt gaat je prijs omhoog voor een gig, terwijl naar het zaaltje rijden even duur is.

Dat is op den duur pas zo. Daartussen zitten allerlei stadia dat je zelf ook moet groeien in gear, grootte van het vervoer e.d. Maar inderdaad, na een tijd ga je ook non objectieve bedragen krijgen/vragen.

geert1976
17 augustus 2009, 01:28
Ik denk dat je bij Fender, Gretsch etc. net als bij Gibson ook deels voor de naam betaald en dat zij ook zo goedkoop mogelijk proberen te produceren.

Eigenlijk doet iedereen dit, of het nu om gitaren gaat, of auto's, televisies etc. er is niets vreemds aan.

Maar feit blijft wel dat Gibson, Fender, Gretsch, Rickenbacker etc. gewoon goede gitaren maken, niet meer, niet minder

Chocola
17 augustus 2009, 01:39
Ik denk dat je bij Fender, Gretsch etc. net als bij Gibson ook deels voor de naam betaald en dat zij ook zo goedkoop mogelijk proberen te produceren.

Eigenlijk doet iedereen dit, of het nu om gitaren gaat, of auto's, televisies etc. er is niets vreemds aan.

Maar feit blijft wel dat Gibson, Fender, Gretsch, Rickenbacker etc. gewoon goede gitaren maken, niet meer, niet minder

Jep, klopt als een bus. Maar, het doel van mijn post was om duidelijk te maken dat de kwaliteitsverschillen niet zo groot zijn als men denkt, men denkt in bedragen: 1000 -> 3000, dus 3 keer zo goed! Terwijl dat gewoon niet het geval is.

guitarkid
17 augustus 2009, 07:57
Ik kan mij niet voorstellen dat TS op zoek is naar een Gibson. Niets uit die post doet mij daaraan denken. Hij is namelijk opzoek naar een goede gitaar. Gibsons vallen bij voorbaat af dat zijn geen goede gitaren. Net als Harley davidson die koop je ook niet omdat ze goed zijn maar omdat het een status symbool is.
Ik ben van mezelf een mannetje van niks, waardeloos welhaast. Ik heb vijf gibsons nodig om dat te compenseren.


Hee Macwilliams, verkoop je me nu dan die LP Custom...???? Ik heb ook wat te compenseren (maar daar zijn eigenlijk hele andere fora voor !!!) :)


Jep, klopt als een bus. Maar, het doel van mijn post was om duidelijk te maken dat de kwaliteitsverschillen niet zo groot zijn als men denkt, men denkt in bedragen: 1000 -> 3000, dus 3 keer zo goed! Terwijl dat gewoon niet het geval is.

Dat is natuurlijk het geval met veel meer zaken: zie hi-fi, auto's etc. Een beetje meer kwaliteit (luxe?) in een hoger segment kost gewoon onevenredig meer. Een gitaar van 500 euro is vaak aanmerkelijk interessanter dan één van 250 euro, maar het verschil tussen één van 2000 en 5000 euro is vaak niet zo heel erg groot.

@ alle anderen: weet TS nu al wat hij/zij moet kopen? ;)

Gr. C.

macwilliams
17 augustus 2009, 10:01
Hee Macwilliams, verkoop je me nu dan die LP Custom...???? Ik heb ook wat te compenseren (maar daar zijn eigenlijk hele andere fora voor !!!) :)

Gr. C.

Mijn custom wegdoen is als de ergst vorm van zelfcastratie, laten we daar nog even mee wachten. Ik ben er nog erg aan gehecht namelijk.

De opmerking was ook meer relativerend bedoeld. De TS vroeg om een goede gitaar, asocieerde de naam Gibson daar aan en wacht vervolgens reakties af. Vervolgens komen de twee meningskampen aan bij dit topic en de meningen worden geuit. En voordat je het weet ontstaat er weer een clan oorlog die uitgevochten word op de deurmat van de TS. Het is soms net een soap of een klucht.

Ik zal mij voortaan onthouden van inhoudelijk te reageren op Gibson topics want ik zie dat er mensen zijn die in staat zijn om relativerende Posts zo te intrepeteren dat de inhoud totaal niet begrepen word.

Ik denk dat ik me een paar warmoths ga aanschaffen. Maar ik houd de gibsons gewoon hoor. Ik sla wel een paar extra haken ik de muur en gaten in mijn bankrekening...

Grts
Willem

Kaboemba
17 augustus 2009, 12:12
@ geert1976 Joh, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het alleen als de ander kant van waar men hier zo kwaad over werd. Ik heb geen idee wat die gitaar waard is en ik zou hetzelfde hebben gedaan als ik het wel geweten had, als ie al wat waard is. Het was gewoon een voorbeeld.

Okee slecht voorbeeld dan en afgezien daarvan ben ik het niet met je eens.
Iedereen die een advertentie op internet kan zetten kan ook informatie van dat zelfde internet afhalen, je kan dus goed terug vinden welke gitaar je hebt en wat hij waard is.
Dat iemand niet de moeite neemt en dan het risico neemt genaait te worden ligt geheel aan hem.

guitarkid
17 augustus 2009, 12:19
Mijn custom wegdoen is als de ergst vorm van zelfcastratie, laten we daar nog even mee wachten. Ik ben er nog erg aan gehecht namelijk.

De opmerking was ook meer relativerend bedoeld. De TS vroeg om een goede gitaar, asocieerde de naam Gibson daar aan en wacht vervolgens reakties af. Vervolgens komen de twee meningskampen aan bij dit topic en de meningen worden geuit. En voordat je het weet ontstaat er weer een clan oorlog die uitgevochten word op de deurmat van de TS. Het is soms net een soap of een klucht.

Ik zal mij voortaan onthouden van inhoudelijk te reageren op Gibson topics want ik zie dat er mensen zijn die in staat zijn om relativerende Posts zo te intrepeteren dat de inhoud totaal niet begrepen word.

Ik denk dat ik me een paar warmoths ga aanschaffen. Maar ik houd de gibsons gewoon hoor. Ik sla wel een paar extra haken ik de muur en gaten in mijn bankrekening...

Grts
Willem

Gek misschien, maar ik had er ook niet op gerekend... ;)
Zelf-castratie... Au !!!!

Geen Warmoths gaan kopen, joh. Gewoon een Strat erbij of een Tele.
(Ok, jongens, kom maar...... :) :) :) )

Gr. C.

Agent_Smith
17 augustus 2009, 12:35
Ik denk dat ik me een paar warmoths ga aanschaffen.

Wat moet daar nou mee? Je hebt toch een paar hele mooie en goede LPs. Idd een goede Tele en/of Strat erbij en klaar ben je.
Maar gelukkig ieder zijn ding :)

flitslicht
17 augustus 2009, 12:40
Ik zal mij voortaan onthouden van inhoudelijk te reageren op Gibson topics want ik zie dat er mensen zijn die in staat zijn om relativerende Posts zo te intrepeteren dat de inhoud totaal niet begrepen word.


Ik vond het wel een interessant topic, er zat alleen teveel emotie achter naar mijn idee.

flitslicht
17 augustus 2009, 12:43
Okee slecht voorbeeld dan en afgezien daarvan ben ik het niet met je eens.
Iedereen die een advertentie op internet kan zetten kan ook informatie van dat zelfde internet afhalen, je kan dus goed terug vinden welke gitaar je hebt en wat hij waard is.
Dat iemand niet de moeite neemt en dan het risico neemt genaait te worden ligt geheel aan hem.

Ja maar dat geldt ook voor mensen die een Chinese imitatie Gibson kopen op basis van verkooppraat dat ie net zo goed is als een echte, bijvoorbeeld vragen op een gitaarforum of dat klopt.

macwilliams
17 augustus 2009, 14:00
Ik heb al geruime tijd een fender mim strat en het is een goede gitaar en ik speel er vaar op. Het is ook de gitaar die altijd mee reist naar het buitenland wanneer ik dat voor het werk moet, niet de vakanties! Nu wil ik graag een customer build naar nader te bepalen specificaties met als basis de Les Paul vorm. Ik heb de warmoths vastgehad die nu allen in bezit zijn van Orpheo en deze zijn mij stuk voor stuk erg bevallen maar omeen open mind te houden wil ik er meer zien. De nedelandse bouwers hadden mijn voorkeur en eentje is bij mij helemaal afgescreven.
Ik kijk nu even verder en neem rustig de tijd en bij geen gewenst resultaat, warmoth. Nu zullen veel denken; Jij hebt je keuze al gemaakt!!

Jullie zullen waarschijnlijk gelijk hebben maar vergeet niet dat het zoeken ook leuk is en aan het verhaal bijdraagt. Wie dat niet minstens zo blangrijk vind kan gewoon een gitaar bij de winkel kopen of een standaard gitaar online bestellen. Het is maar net wat je wilt. En ik wil dit!

Misschien zie ik vroeg of laat mijn dwaling onder ogen en koop een telecaster.

macwilliams
17 augustus 2009, 14:04
Ik vond het wel een interessant topic, er zat alleen teveel emotie achter naar mijn idee.Temperament en emotie maar niet zo diep als het wellicht lijkt. Het zou objektiviteit in de weg staan en het revieuw kwaad doen.

Chocola
17 augustus 2009, 14:07
Ik heb al geruime tijd een fender mim strat en het is een goede gitaar en ik speel er vaar op. Het is ook de gitaar die altijd mee reist naar het buitenland wanneer ik dat voor het werk moet, niet de vakanties! Nu wil ik graag een customer build naar nader te bepalen specificaties met als basis de Les Paul vorm. Ik heb de warmoths vastgehad die nu allen in bezit zijn van Orpheo en deze zijn mij stuk voor stuk erg bevallen maar omeen open mind te houden wil ik er meer zien. De nedelandse bouwers hadden mijn voorkeur en eentje is bij mij helemaal afgescreven.
Ik kijk nu even verder en neem rustig de tijd en bij geen gewenst resultaat, warmoth. Nu zullen veel denken; Jij hebt je keuze al gemaakt!!

Jullie zullen waarschijnlijk gelijk hebben maar vergeet niet dat het zoeken ook leuk is en aan het verhaal bijdraagt. Wie dat niet minstens zo blangrijk vind kan gewoon een gitaar bij de winkel kopen of een standaard gitaar online bestellen. Het is maar net wat je wilt. En ik wil dit!

Misschien zie ik vroeg of laat mijn dwaling onder ogen en koop een telecaster.

Ik hoor regelmatig goede verhalen over Vox Humana, wellicht kun je daar eens op bezoek gaan? Is een leuke winkel.

macwilliams
17 augustus 2009, 14:55
Dänke wöl, i'll take it in considderation.

Gothra
17 augustus 2009, 18:22
tis alleen wel veel te duur, kun je alsnog beter naar warmoth gaan denk ik. Heb ze een keer gemaild, en ze vragen zo'n 6-700 euro voor een een flame maple hals met ebony fb.