PDA

View Full Version : gitarist wil goedkope bas voor opnames



jan_bervoets
16 augustus 2009, 14:27
hoi , ik heb al aardig wat opgenomen met mijn interface ,2gitaren met drum en synths onder

maar wat ontbreekt is een baslijn en dat hoor je onmiddellijk dat het een bas mist.

nu aangezien ik als student aan het sparen ben voor een es-175 wil ik een heel goedkope basgitaar kopen die zowat enkel zal dienen voor opnames ik gebruik pod farm dus heb ik geen versterker nodig.

ik dacht al aan een fender squier van musicstore ( 170e) of een j&d van 120 euro.
nu vroeg ik mij af wat de "beste" basgitaar zou zijn in deze prijsklasse
ik studeer jazz dus dit speel ik heel graag evenals blues en lichte rock

alle comentaren zijn welkom buiten de mensen die willen zeggen dat ik moet verder sparen want dat kan ik niet .


mvg ,
jan

Martijn-w
16 augustus 2009, 14:33
Moet het per sé een echte bas zijn? Anders zou je eventueel met een vst kunnen werken.

barno
16 augustus 2009, 15:28
je hebt PM

BamBuFan1
16 augustus 2009, 15:47
alle comentaren zijn welkom buiten de mensen die willen zeggen dat ik moet verder sparen want dat kan ik niet.

Waarom niet even marktplaats in de gaten houden voor bv een Cort of Samick bas van rond de €100 bij jou in de buurt? Voor een bas gelden dezelfde aankoopregels als voor een normale gitaar (hals recht, fretwear, enz). De genoemde merken bieden naar mijn idee in de onderste prijsklasse heel veel waar voor hun geld.

hendrix2
16 augustus 2009, 16:27
Ik heb zelf onlangs voor 150 euro een AriaProII bas gescoord. Heerlijk instrument, zeker voor die prijs. Klinkt echt fantastisch!

Dus, zoals hierboven al gezegd: hou even wat 2dehandssites in het oog, er komen regelmatig mooie aanbiedingen voorbij!

Chocola
16 augustus 2009, 21:57
Anders kun je het ook gratisch doen.

Je plugt je gitaar in, opent Gearbox, verlaagd je gitaar 1 octaaf, kiest powerpop (of een andere goede basversterker), sluit er een 410 of 115 cab op aan en gaan met die banaan. Op slome computers (met AMD CPU's van vroeger, of gewoon een oude Intel) zal hij op de lage E snaar soms raar gaan doen, die kunnen het dan niet aan, maar het is het proberen waard toch? Bij mij komt er een best wel realistisch bas geluid uit.

Hoe leuk Line6 enzo ook is, hun software is echt ruk, de geluiden en opties kunnen gewoon niet op tegen concurrenten als Native Instruments. Mijn advies is dan ook om PODFarm/Gearbox of whatever je gebruikt te lozen en dan GR3 te gaan gebruiken, in combinatie met Steinberg SX software is dit echt een hemel op aarde om cheapass op te nemen.

edit: met octaaf verlagen bedoel ik dan op je computer hé, niet 1 octaaf lager stemmen :p, dat zal niet goed gaan XD.

Sanderltd
16 augustus 2009, 22:28
Is een Ibanez GSR niets? Die gaan vaak voor een 150-160 euro 2dehands weg zie ik zo? Ik denk aan deze gitaar omdat ikzelf ook op zoek was naar een bas voor erbij en deze bas kreeg overal goeie kritieken.
De andere vermelde bassen hier, heb ik echter geen ervaringen mee, dus misschien passen die beter bij jouw speelstijl?

jan_bervoets
18 augustus 2009, 12:23
die ibanez lijkt me wel wat , en een octaaf lager nemen dan klinkt het echt té wollig

Sanderltd
19 augustus 2009, 13:21
Voor die Ibanezen (is dat het juiste meervoud?) kun je misschien ook eens kijken op Ebay.de. Daar zag ik er gisteren eentje weggaan voor 100 euro inclusief verzending.
Ikzelf heb er op 2dehands.be deze morgen eentje gekocht voor 100 euro.

Mendel
25 augustus 2009, 09:21
He,

Ik had precies het zelfde probleem:D Ik heb bij Feedback een Squier Jazzbass gekocht, met een versterkertje voor 280 euro, valt best mee en echt een heerlijke bass!:supercool: Ik ben ook begonnen met opnemen, en nu speel ik in m'n band ook al basgitaar:P

Pete Wenz (ofzo:P) heeft een album van falloutboy met een squier bass opgenomen;) Echt laggen!

Mendel:speed: