PDA

View Full Version : gitarist wil goedkope bas voor opnames



jan_bervoets
16 augustus 2009, 14:27
hoi , ik heb al aardig wat opgenomen met mijn interface ,2gitaren met drum en synths onder

maar wat ontbreekt is een baslijn en dat hoor je onmiddellijk dat het een bas mist.

nu aangezien ik als student aan het sparen ben voor een es-175 wil ik een heel goedkope basgitaar kopen die zowat enkel zal dienen voor opnames ik gebruik pod farm dus heb ik geen versterker nodig.

ik dacht al aan een fender squier van musicstore ( 170e) of een j&d van 120 euro.
nu vroeg ik mij af wat de "beste" basgitaar zou zijn in deze prijsklasse
ik studeer jazz dus dit speel ik heel graag evenals blues en lichte rock

alle comentaren zijn welkom buiten de mensen die willen zeggen dat ik moet verder sparen want dat kan ik niet .


mvg ,
jan

Martijn-w
16 augustus 2009, 14:33
Moet het per sé een echte bas zijn? Anders zou je eventueel met een vst kunnen werken.

barno
16 augustus 2009, 15:28
je hebt PM

BamBuFan1
16 augustus 2009, 15:47
alle comentaren zijn welkom buiten de mensen die willen zeggen dat ik moet verder sparen want dat kan ik niet.

Waarom niet even marktplaats in de gaten houden voor bv een Cort of Samick bas van rond de €100 bij jou in de buurt? Voor een bas gelden dezelfde aankoopregels als voor een normale gitaar (hals recht, fretwear, enz). De genoemde merken bieden naar mijn idee in de onderste prijsklasse heel veel waar voor hun geld.

hendrix2
16 augustus 2009, 16:27
Ik heb zelf onlangs voor 150 euro een AriaProII bas gescoord. Heerlijk instrument, zeker voor die prijs. Klinkt echt fantastisch!

Dus, zoals hierboven al gezegd: hou even wat 2dehandssites in het oog, er komen regelmatig mooie aanbiedingen voorbij!

Chocola
16 augustus 2009, 21:57
Anders kun je het ook gratisch doen.